Bezig voor de eerste - part 2

21-10-2007 13:37 3989 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam:Leef

tijd:Bevallen:Naam:J/M:Sari 1975327 mei '08LaureMMeggie782924 juli '08OlivierJ_Sungirl_2914 aug. '08KayneJAmy803128 aug. '08Merle SophieMTijn252930 sept. '08MerijnJLode263 nov. '08BramJKaatje1981275 jan. '09NickJKusje2511 maart '09AnnabelMSouth2914 juli '09SouthminiMNaam:Leef

tijd:Bezig

sinds:Uitgerekend:Bijzonderheden:Troela468124nov. '0715 nov. Een meisje!! Naam:Leef

tijd:Bezig

sinds:NOD*:Bijzonderheden:Winterdip32aug. '07Bloempje66629febr. '08

* NOD = Niet Ongesteldheids Dag!

Dus de dag waarop je ongesteld moet worden, maar niet wil natuurlijk.
Hoi,

* ik snap dat je onzeker bent Lode dat zou ik ook zijn,

ik heb verder nog helemaal geen klachten van de zwangerschap behalve dat mijn menstruatie uit is gebleven.

wel af en toe een gevoel in mijn buik.

Ben gister bij de dokter geweest voor een gesprekje en vandaag moest ik bloed gaan prikken voor allerlei controles en 15 april heb ik de afspraak voor de eerste echo!!!

Lijkt me echt super de eerste echo ik kan niet wachten.

xx
@lode hoop voor je dat het goed izt maar wordt eerst maar eens beter.

Voor de meiden die de 20 weken echo al hebben gehad weten jullie al wat het wordt?Of willen jullie het niet weten.Ik kan niet wachten tot 3 april om te kijken wat het is en of het gezond is voor zover dat ze dat kunnen zien.
Ben nog nooit zo blij geweest met zere borsten als vandaag!!! Ik weet inmiddels wel dat het helemaal niets hoeft te zeggen (dank jullie wel voor de lieve berichtjes ) maar voor mij is het toch weer even een bevestiging dat ik zwanger ben. Ik maak me in ieder geval weer even een beetje minder zorgen. Verder voel ik me vandaag ook eindelijk weer ene beetje mens, ik kan mijn nek weer bewegen en heb geen koorts en hoofdpijn meer, alleen nog enorme keelpijn, maar dat gaat ook wel weer over.

Misschien dat ik volgende week toch even ga bellen dat ik voor mijn geruststelling echt heel graag een echo zou willen. Ik ga over anderhalve week met mijn klas op werkweek naar Spanje en ik zie daar nu nogal tegenop. Misschien dat een kloppend hartje me een beetje meer rust geeft. (alhoewel ik natuurlijk ook wel weet dat ook dat nog lang niet alles zegt, maar het geeft alweer meer hoop)

kusje: ja, bij een vriendin van mij hebben ze ook al met 6 weken het hartje beluisterd en op het andere topic waar ik schrijf doen ze dat ook, dus ik snap het ook niet...mijn vk is denk ik gewoon eigenwijs?! Vervelend trouwens dat je nog niet helemaal de oude bent! Maar het is wel belangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen he, misschien voel jue je nu best goed, maar als je te snel te veel gaat doen, kun je opeens een terugslag krijgen, misschien wil je bedrijfsarts je daarvoor behoeden?!

Ow ja, mijnschoonzusje belde gisteren en ik word tante van een meisje!! In Amerika krijgen ze trouwens echt veel echo's...Ze heeft er geloof ik al 4 of 5 gehad en ze is pas 18 weken zwanger!

Wij gaan morgen een weekendje weg met de vriendengroep. Ben hard bezig met smoesjes bedenken om niet te drinken (1 vriendin weet dat we bezig zijn) Denk dat ik het maar op mijn ziek-zijn van afgelopen week gooi...Nog tips?!
Fijn Lode!

Dat hoopte ik al.

Wat betreft je vriendinnenweekendje, zeg gewoon dat je een penicillinekuurtje hebt joh! Of een antibiotica voor een vervelend huidschimmeltje of iets dergelijks. Of dat je gister (vandaag) zó bent doorgezakt dat je even geen alcohol kunt zien of ruiken!

Leuk dat je tante wordt van een meid!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Fijn voor je dat je weer pijnlijke borsten hebt :-) Lode,

Ik heb zelf vorige week op een feestje ook gezegd dat ik antibiotica had en daarom niet kon drinken en niet roken, maar ik weet niet zeker of ze het wel geloofden,

deze week moet ik het wel tegen mijn vriendinnen zeggen , ik zie ze iedere week en als ik niet drink en niet rook dan valt het op, en het maakt me ook niet uit dat ze het weten, als er iets mis zou gaan dan heb ik hun steun ook wel nodig.

Heeft iemand van de zwangere last van hoge rugpijn?

Ik heb zoiezo wel vaker last van mijn rug maar nu al een paar dagen van die zeurende pijn wel niet de hele dag maar pas tegen de middag.

Ik moet zeggen ik ben echt bang dat er iets mis gaat maar ik mag van mijn vriend niet zo denken, maar je hoort zo veel verhalen van mensen die een miskraam hebben gehad of waar iets anders mis gaat.

ik ben blij als ik de eerste echo heb gehad en dat ik weet dat alles het doet.

xx
Over dat roken en drinken heb ik trouwens nog wel een vraagje.

Wie van jullie rookt er?

Wie is er gestopt op het moment dat je besloot aan je kinderwens te werken, en wie is er gestopt op het moment van een positieve zwangeschapstest?

(Of, wie is er zwanger maar nog helemaal niet gestopt?)

Ik drink graag een wijntje en rook ook (shame on me, maar toch wel een pakje per dag). Iedereen roept: Stoppen als je zwanger wilt worden, gelijk! En ik weet dat het beter is om zo snel mogelijk te stoppen maar dat heb ik tot nu toe dus nog niet gedaan. Hoe denken jullie daarover?

Lady, er gebeurt een hoop in je lijf, ik denk dat ook rugpijn geen onbekende zwangerschapskwaal is hoor. Je baarmoeder groeit. En dat voel je, ook aan de achterkant. Drukt tegen een hoop organen aan. Maar als je er niet gerust op bent: Bellen!

Wanneer heb je je eerste echo?
@ Winterdip, ik ben nu ruim 2 maand gestopt met roken. Was van plan om te stoppen met roken als ik zwanger zou blijken. Maar roken maakt je minder vruchtbaar (heb gehoord dat het 30% is ofzo) en dat vond ik een supergoede reden om te stoppen. En moet zeggen: het valt reuze mee zeg!! Ik stond er voor 100% achter en ik ben nu een niet-roker!! Dat scheelt alvast voor straks mocht ik zwanger raken.
zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik gestopt!

Daarvoor rookte ik wel,maar de hoeveelheid was afhankelijk van mijn sociale leven haha.( veel stappen/feestjes,veel roken.

rustige weken-weinig roken)

groetjes en een fijn weekend
Jeetje Dreadlokje, scheelt dat 30%?! Dat is wel heel veel.

Wel goed dat je van tevoren bent gestopt hoor. Ik weet dat dat beter is maar zie het me echt niet doen.

Aan de andere kant, ik moet ook stoppen als ik ineens zwanger blijk te zijn, dus waarom niet nu? Pffff...

En jij Amy, veel moeite met het laten staan van die sigaret?
nee ik vind het helemaal niet moeilijk hoor!

Nu moet ik wel zeggen dat de echt moeilijke tijden denk ik nog gaan komen.Ik heb meer energie,dus meer zin om dingen te ondernemen.Straks met het mooie weer zit je vaker buiten of in de stad en dan zal ik vast wel moeilijke dagen krijgen.

Maar ik wil gewoon niet op mij geweten hebben dat ik bepaal dat mijn kind dat gif binnen krijgt.Daarnaast vind ik het geen porum een (zichtbaar)zwanger vrouw met een sigaretten,sorry maar dat is mijn mening.

gr Amy
Ik rook nog en ben ook niet van plan om te gaan stoppen.Rook wel veel minder.Maar helemaal stoppen dat kan ik niet en wil ik ook niet.Soms zijn er wel dagen dat ik teveel rook.En vorige week en die week daarvoor uitgeweest en dus om 7 uur mijn bed ingerold en ja toen heb ik veelste veel gerookt.Zat ff na te denken wie er in mijn omgeving is gestopt met roken toen ze zwanger waren best wel erg helemaal niemand.

En wat iedereen er ook van zegt intereseert mij ook niks mijn lichaam ons kind.
Weet je wat ik pas erg vond vorige week was er meisje/vrouw die ook zwanger was en ze zoop heel veel en ze had een paar pillen achter de kiezen.Mijn vriendin is er heen gegaan en gevraagd waar ze mee bezig is zegt ze daar heeft het kind toch last van.
Ik zou wel willen stoppen hoor, als het zover is. Maar mijn vriendin kreeg het ook niet voor elkaar. Haar verloskundige zei toen:

`Het is niet goed, eigenlijk moet je stoppen. Maar als dat je echt niet lukt, dan maar in heel beperkte mate. Stress is slechter voor het kind dan een paar sigaretjes.´

Ze moest wel proberen echt niet meer 3 of 4 sigaretten per dag te roken. Daarnaast moest ze zorgen dat ze voldoende vocht en goede voeding binnenkreeg, en haar rust nam.

Zij is dus ook blijven roken. Ik hoop dat het mij t.z.t lukt om wel te stoppen maar als dat me zoveel stress oplevert... geen idee ik ga het gewoon proberen.

Al ben ik het wel met Amy eens, ik vind een vrouw met een dikke buik en een sigaret in haar mond eerlijk gezegd ook geen gezicht. Heb me al voorgenomen dat als ik ooit zwanger raak en écht niet van die sigaret af kan blijven, dat ik dan alleen in mijn eigen omgeving die sigaret opsteek. Niet op straat of op een terras (denk ik, zeg ik nu hahaha!)
Winterdip, Ja, roken maakt ècht minder vruchtbaar. Enne, ik stond er voor 100% achter hoor, anders zou ik het niet redden met niet-roken. Moet zeggen dat ik het laatste jaar al wel minder rookte hoor. En dat ik steeds vaker bewust tegen mezelf zei: wat is roken eigenlijk vies en slecht hè. Op een gegeven moment krijg je wat afkeer tegen roken en dat was het moment voor mij om te stoppen. En ik vind mezelf ook helemaal niet zielig dat ik niet meer rook. Ik màg wel roken, ik wil het alleen niet meer.

Ik heb de afgelopen maanden genoeg redenen gehad om wel weer te gaan roken, maar heb het niet gedaan.

Maar iedereen maakt haar eigen keuze of je wel of niet stopt met roken. Eigen verantwoordelijkheid!

Roken tijdens de zwangerschap belemmert de groei van de baby en zal wellicht ook zijn intelligentie nadelig benvloeden. Bovendien verhoogt het de kans op een miskraam en kan ernstige complicaties gedurende de zwangerschap en bij de bevalling veroorzaken (zoals bijvoorbeeld het loskomen van de placenta, wat fataal kan zijn).

Roken verhoogt de kans op overlijden van de baby, kort voor of kort na de geboorte. Bij een van de meest uitgebreide en diepgaande onderzoeken - het US Collaborative Perinatal Project - werden meer dan 50.000 zwangerschappen onderzocht. Dit onderzoek strekte zich uit over 12 grote ziekenhuizen in de Verenigde Staten en leverde een lange lijst op van risico's die roken voor de foetus of pasgeborene met zich meebrengt.

Het roken van sigaretten houdt in dat het organisme van moeder en foetus herhaaldelijk wordt blootgesteld aan een mengsel van substanties die teratogeen - dus afwijkingen veroorzakend - kunnen zijn: nicotine, koolmonoxide, kankerverwekkende stoffen als diazobenzopyreen, een stof die mutaties kan veroorzaken.
en deze baby's hebben meer kans op astma en bronchitis.
En ik vond ook nog veel meer op internet over zwangerschap en roken, daar schrok ik zelfs van..... maar wou niet alles plaatsen hier, want dat is ook niet leuk. Maar de gevolgen van roken tijdens je zwangerschap kunnen erg groot zijn......

Maar goed, wil de pret op dit forum niet bederven... dus over op de orde van de dag.

Wij zijn afgelopen weken redelijk vaak aan de klus geweest, dus we wachten verder (in spanning ) af of het gelukt is of niet. Vrees het ergste..... weet ook niet waarom. Misschien wel uit zelfbescherming? Vast wel. Hahaha!! :-)

Is er iemand die binnenkort NOD heeft? Ik over een week, maandag 24 mrt. Spannend!!!
Dreadje, shake hands!!!

Ik ook de 24e schat ik.

Heb dit keer ovulatietesten gebruikt.

Die was afgelopen woensdagochtend positief. Dus, woe en do druk geweest. En nou ben ik er voorlopig weer even klaar mee hahahaha!

Mijn liefje heeft het gevoel dat hij raak heeft geschoten.

Zou hij gelijk hebben?!

Fijne avond!
Zou trouwens wel een leuk paascadeautje zijn niet?
Oh, ik zal heeeeeeel hard voor jou duimen Winterdip!!! Een leuk paascadeautje is niet verkeerd! Dan is dus een paas-ei!! Hahahahaha!!!
quote:Winterdip schreef op 16 maart 2008 @ 21:37:

Hahaha... een paasei!

In mijn geval van witte chocolade en bij jou?

Ik duim ook voor jou! `Voel´ jij je al anders? Hahahaha!
En je hebt ook het schema al aangepast!

Goed bezig!
Jeetje... bloedt een beetje dood hier lijkt wel. Of is iedereen even druk met andere dingen?

Dread, hoe voel jij je? Ik durf bijna niet te hopen maar ik ben zo slap en gaar als een vaatdoek. Zou het...? Daarentegen is bijna iedereen in mijn omgeving ziek of flink verkouden dus ik ga ervan uit dat ik gewoon iets onder de leden heb. Maar stiekem hoop ik natuurlijk dat ik zo moe ben om heel andere redenen.

Or maybe it's just my mind playing tricks with me... Ook echt iets voor mij hahaha!
Hey, ik had al eerder een berichtje achter gelaten..... maar die staat hier nu niet meer tussen..... Vreemd?

Maar goed, Ik ben zeker goed bezig met het schema! Hahahaha! Nee, vind het zelf wel fijn als het goed wordt bijgehouden, want daar heb je immers een schema voor.

Ik weet ook niet waar anderen mee bezig zijn..... de zwangeren natuurlijk met hun zwangerschap, maar de rest dan? Ben wel benieuwd hoe het met de anderen gaat? En of we ondertussen al een nieuwe zwangere in ons midden hebben. Zou wel leuk zijn.

Ik voel me wel moe en heb wat meer last van wisselende stemmingen, maar of ik zwanger ben? Geen idee! Ik vind het erg moeilijk om mijn lichaam daarin te voelen, want ik zou het niet herkennen en ik voel al zoveel. We zien het vanzelf wel!! Dat van die mind playing tricks herken ik zeker! Vervelend hè, je kan dan eigenlijk niet op aan van wat je voelt. Grrrrr....

Maar hoop dat we allebei raak hebben! Of in ieder geval één van ons (gun het een ander soms nog meer dan mezelf hier merk ik, maar is niet erg).
Ik trouwens ook een paas-ei van witte chocolade!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven