Tips Groningen ( stad )
vrijdag 6 april 2012 om 09:40
Appeltaart eten bij Granny´s op de Vismarkt. In de Zwanestraat zit Ugly Duck (tenminste, twee jaar geleden nog wel) en dat vond ik altijd heel lekker, goed en betaalbaar eten. Ook de mexicaan op de Vismarkt is leuk.
Wat hip en hot is qua uitgaan weet ik niet, daarvoor ben ik te lang niet geweest.
Zucht......ik wil binnenkort ook weer naar Groningen!!
Wat hip en hot is qua uitgaan weet ik niet, daarvoor ben ik te lang niet geweest.
Zucht......ik wil binnenkort ook weer naar Groningen!!
vrijdag 6 april 2012 om 12:28
Ugly Duck vind ik niet zo..
Wel aanraders wat mij betreft zijn:
Louis XV in de Oude Kijk in 't Jatstraat, bij de Douglas de Zwanestraat in, dan aan het einde rechts en dan aan het eind van de staat.
Dinercafé Diep aan het Schuitendiep, vanaf de Grote Markt, de Poelestraat in, dan eind van de straat het water over is het Schuitendiep.
Houdt van eten aan de Herestraat, nieuw restaurantje, erg leuk! De Herestraat (winkelstraat) uitlopen en de weg oversteken, het zit dan links.
Verder om te borrelen:
-Het Feithhuis in de Sint Jansstraat, straat vanaf de Martinitoren
Om 's avonds wat te drinken:
-Soestdijk in de Grote of kleine (weet ik nooit) Kromme Elleboog, is het verlengde van de Zwanestraat, dus om de hoek van de Douglas.
-De Pintelier (Belgisch Bierencafé), weer iets verder dan Soestdijk, zit in een smal straatje, kan ik niet goed uitleggen, moet je maar ff vragen ergens.
Wel aanraders wat mij betreft zijn:
Louis XV in de Oude Kijk in 't Jatstraat, bij de Douglas de Zwanestraat in, dan aan het einde rechts en dan aan het eind van de staat.
Dinercafé Diep aan het Schuitendiep, vanaf de Grote Markt, de Poelestraat in, dan eind van de straat het water over is het Schuitendiep.
Houdt van eten aan de Herestraat, nieuw restaurantje, erg leuk! De Herestraat (winkelstraat) uitlopen en de weg oversteken, het zit dan links.
Verder om te borrelen:
-Het Feithhuis in de Sint Jansstraat, straat vanaf de Martinitoren
Om 's avonds wat te drinken:
-Soestdijk in de Grote of kleine (weet ik nooit) Kromme Elleboog, is het verlengde van de Zwanestraat, dus om de hoek van de Douglas.
-De Pintelier (Belgisch Bierencafé), weer iets verder dan Soestdijk, zit in een smal straatje, kan ik niet goed uitleggen, moet je maar ff vragen ergens.
vrijdag 6 april 2012 om 12:32
vrijdag 6 april 2012 om 12:36
Dan zou ik voor later op de avond naar Buckshot, Pintelier of de Drie uiltjes gaan. Helemaal geluk heb je als er bandabanda feest georganiseerd wordt. Dat zijn 'ondergrondse feesten'. Maar ik heb er al een tijdje niet meer van gehoord omdat organisator met zwangerschapsverlof was.
Here I am - now what are your other two wishes...
vrijdag 6 april 2012 om 12:44
Eten bij 'de kleine Heerlijkheid'!!
http://www.dekleineheerlijkheid.nl/imag ... rzijde.jpg
http://www.dekleineheerlijkheid.nl/imag ... rzijde.jpg
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 9 april 2012 om 14:44
www.eeteriedeglobe.nl
Hartje stad, en erg betaalbaar (maar niet laat open).
Hartje stad, en erg betaalbaar (maar niet laat open).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 9 april 2012 om 15:19
- Eetcafé-restaurant Ugly Duck (Zwanestraat)
- Restaurant Humphrey's (aan de Vismarkt)
- Restaurant, Mexicaan, Cantina Mexicana (aan de Vismarkt)
- Restaurant, Frans, Louix XV (Oude Kijk in 't Jatstraat)
- Restaurant, Mexicaan, Four Roses (Oosterstraat)
- Restaurant, Japans, Imono (Gelkingestraat)
- Restaurant, Japans, Fuyi-tei (Poelestraat)
- Wok-restaurant, Ni Hao (Gedempte Zuiderdiep)
- Eetcafé 't Zwarte Schaep (Schuitendiep)
- Borrelen : De Drie Uiltjes (Oude Ebbinge)
- Borrelen: Buckshots (Zuiderdiep)
- Een lekkere bak koffie tussendoor: Doppio (Brugstraat)
- Dinercafé Soestdijk/ De Groene Draeck-bar (Grote Kromme Elleboog)
- Stadscafé 't Feithhuis (naast de Martinitoren)
en savonds loop je gewoon een rondje Grote Markt/ Poelestraat.. geheid dat je iets tegenkomt
- Restaurant Humphrey's (aan de Vismarkt)
- Restaurant, Mexicaan, Cantina Mexicana (aan de Vismarkt)
- Restaurant, Frans, Louix XV (Oude Kijk in 't Jatstraat)
- Restaurant, Mexicaan, Four Roses (Oosterstraat)
- Restaurant, Japans, Imono (Gelkingestraat)
- Restaurant, Japans, Fuyi-tei (Poelestraat)
- Wok-restaurant, Ni Hao (Gedempte Zuiderdiep)
- Eetcafé 't Zwarte Schaep (Schuitendiep)
- Borrelen : De Drie Uiltjes (Oude Ebbinge)
- Borrelen: Buckshots (Zuiderdiep)
- Een lekkere bak koffie tussendoor: Doppio (Brugstraat)
- Dinercafé Soestdijk/ De Groene Draeck-bar (Grote Kromme Elleboog)
- Stadscafé 't Feithhuis (naast de Martinitoren)
en savonds loop je gewoon een rondje Grote Markt/ Poelestraat.. geheid dat je iets tegenkomt
maandag 9 april 2012 om 15:26
Bij Jansen kun je heerlijk eten. Zitten in t Hoogstraatje (zijstraat herestraat) . Time out, poelrstraat , ben'z in de peperstraat, ook aanraders. Buckshot op t zuiderdiep is leuk voor een drankje, Chaplins pub(t .o buckshot) is ook leuk!!
In t scheepvaartmuseum is ern film over Groningen te zien, hoe het een paar 100 jaar geleden was. Stripmuseum is ook leuk!
In t scheepvaartmuseum is ern film over Groningen te zien, hoe het een paar 100 jaar geleden was. Stripmuseum is ook leuk!
maandag 9 april 2012 om 15:27
Qua eten zijn er al flink wat tips gegeven zie ik. Afhankelijk van wat jouw idee van een leuke avond 'stappen' is, kun je ook naar de Drie Gezusters gaan. Dat zijn een paar kroegjes die in elkaar over lopen. Je gaat bij de ene naar binnen en komt bij een andere naar buiten. Volgens mij zit daar naast ook nog de Blauwe Engel oid, maar dat is meer een studentencafe. Ergens in die omgeving heb je ook nog de enzo. Eten &zo heet ie officieel geloof ik. Ik ben er 1x geweest, vond het er ontzettend leuk, maar was ook dusdanig aangeschoten dat ik bij god niet weet waar het ook alweer precies zat.
Have fun in elk geval, mijn ervaring is dat er altijd wel wat te beleven valt in Groningen.
Have fun in elk geval, mijn ervaring is dat er altijd wel wat te beleven valt in Groningen.
maandag 9 april 2012 om 15:45
De 3 gezusters is op zaterdagavond echt voor alleen maar 16-jarigen uit de provincie.. 
Doordeweeks voor studenten, maar ook vooral voor de eerstejaars. Blauwe Engel, heet ook wel Hengel..
3x raden waarom..
Bij Jansen is idd wel prima, neem alleen niet de carpaccio! Heb denk ik in heel Groningen wel carpaccio gegeten en die van Bij Jansen was verreweg het slechtste.
Doordeweeks voor studenten, maar ook vooral voor de eerstejaars. Blauwe Engel, heet ook wel Hengel..
Bij Jansen is idd wel prima, neem alleen niet de carpaccio! Heb denk ik in heel Groningen wel carpaccio gegeten en die van Bij Jansen was verreweg het slechtste.
maandag 9 april 2012 om 16:03
http://www.defunshopgids.nl/index.php?h ... =groningen
geen idee of je er iets aan hebt. veel plezier in ieder geval!
geen idee of je er iets aan hebt. veel plezier in ieder geval!
maandag 9 april 2012 om 16:07
quote:lasvegas84 schreef op 09 april 2012 @ 15:45:
De 3 gezusters is op zaterdagavond echt voor alleen maar 16-jarigen uit de provincie..
3x raden waarom..
.
Eens......geen leuke tent op zaterdagavond als je ouder bent dan 18.
Pintelier, buckshot, Chaplins pub, de oude wacht. Allemaal leuker.
Als je t kunt vinden is ' jantje zag eens pruimen hangen' in t noorderplantsoen ook erg leuk om te gaan eten.
.
Eens......geen leuke tent op zaterdagavond als je ouder bent dan 18.
Pintelier, buckshot, Chaplins pub, de oude wacht. Allemaal leuker.
Als je t kunt vinden is ' jantje zag eens pruimen hangen' in t noorderplantsoen ook erg leuk om te gaan eten.