Tips Groningen ( stad )
maandag 9 april 2012 om 21:28
quote:lasvegas84 schreef op 06 april 2012 @ 12:28:
Ugly Duck vind ik niet zo..
Wel aanraders wat mij betreft zijn:
Louis XV in de Oude Kijk in 't Jatstraat, bij de Douglas de Zwanestraat in, dan aan het einde rechts en dan aan het eind van de staat.
Dinercafé Diep aan het Schuitendiep, vanaf de Grote Markt, de Poelestraat in, dan eind van de straat het water over is het Schuitendiep.
Houdt van eten aan de Herestraat, nieuw restaurantje, erg leuk! De Herestraat (winkelstraat) uitlopen en de weg oversteken, het zit dan links.
Verder om te borrelen:
-Het Feithhuis in de Sint Jansstraat, straat vanaf de Martinitoren
Om 's avonds wat te drinken:
-Soestdijk in de Grote of kleine (weet ik nooit) Kromme Elleboog, is het verlengde van de Zwanestraat, dus om de hoek van de Douglas.
-De Pintelier (Belgisch Bierencafé), weer iets verder dan Soestdijk, zit in een smal straatje, kan ik niet goed uitleggen, moet je maar ff vragen ergens.Haha ál deze dingen wilde ik dus ook noemen. Bespaart mij de moeite Dit dus.
Ugly Duck vind ik niet zo..
Wel aanraders wat mij betreft zijn:
Louis XV in de Oude Kijk in 't Jatstraat, bij de Douglas de Zwanestraat in, dan aan het einde rechts en dan aan het eind van de staat.
Dinercafé Diep aan het Schuitendiep, vanaf de Grote Markt, de Poelestraat in, dan eind van de straat het water over is het Schuitendiep.
Houdt van eten aan de Herestraat, nieuw restaurantje, erg leuk! De Herestraat (winkelstraat) uitlopen en de weg oversteken, het zit dan links.
Verder om te borrelen:
-Het Feithhuis in de Sint Jansstraat, straat vanaf de Martinitoren
Om 's avonds wat te drinken:
-Soestdijk in de Grote of kleine (weet ik nooit) Kromme Elleboog, is het verlengde van de Zwanestraat, dus om de hoek van de Douglas.
-De Pintelier (Belgisch Bierencafé), weer iets verder dan Soestdijk, zit in een smal straatje, kan ik niet goed uitleggen, moet je maar ff vragen ergens.Haha ál deze dingen wilde ik dus ook noemen. Bespaart mij de moeite Dit dus.
donderdag 12 april 2012 om 13:59
quote:lasvegas84 schreef op 09 april 2012 @ 15:02:
Hm ik snap niet dat je dat aanraadt.. Ze zegt toch niet dat ze perse cheap wilt eten?
De Globe is toch zo'n liefdadigheidsding? Leuk hoor als je ervan houdt, maar ik zou 100x liever in een ander soort restaurant eten waar ze meer te bieden hebben dan een soort daghap.
De prijs-/kwaliteitverhouding is vaak zoek in Groningen, in goedkopere gelegenheden eet je vaak beter, gek genoeg.
Natuurlijk kun je naar De Pauw gaan, maar daar ben ik twee keer geweest op kosten van de baas, en ik vind het niets, veel geblaat en weinig wol, evenals het Swarte Schaep.
Ik heb gisteren heerlijk de kip gegeten bij De Globe, wit wijntje erbij en de crèpe Suzette. Totaalprijs 13 euro.
Hm ik snap niet dat je dat aanraadt.. Ze zegt toch niet dat ze perse cheap wilt eten?
De Globe is toch zo'n liefdadigheidsding? Leuk hoor als je ervan houdt, maar ik zou 100x liever in een ander soort restaurant eten waar ze meer te bieden hebben dan een soort daghap.
De prijs-/kwaliteitverhouding is vaak zoek in Groningen, in goedkopere gelegenheden eet je vaak beter, gek genoeg.
Natuurlijk kun je naar De Pauw gaan, maar daar ben ik twee keer geweest op kosten van de baas, en ik vind het niets, veel geblaat en weinig wol, evenals het Swarte Schaep.
Ik heb gisteren heerlijk de kip gegeten bij De Globe, wit wijntje erbij en de crèpe Suzette. Totaalprijs 13 euro.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 12 april 2012 om 14:03
quote:magic2009 schreef op 09 april 2012 @ 15:19:
- Eetcafé-restaurant Ugly Duck (Zwanestraat) geen ervaring
- Restaurant Humphrey's (aan de Vismarkt) k*ttent
- Restaurant, Mexicaan, Cantina Mexicana (aan de Vismarkt) best lekker
- Restaurant, Frans, Louix XV (Oude Kijk in 't Jatstraat) interessante kaart
- Restaurant, Mexicaan, Four Roses (Oosterstraat) :puke:
- Restaurant, Japans, Imono (Gelkingestraat) :steriel/sfeerloos
- Restaurant, Japans, Fuyi-tei (Poelestraat) geen ervaring
- Wok-restaurant, Ni Hao (Gedempte Zuiderdiep) lekker
- Eetcafé 't Zwarte Schaep (Schuitendiep) veel geblaat, weinig wol
- Borrelen : De Drie Uiltjes (Oude Ebbinge) getver, rooktent
- Borrelen: Buckshots (Zuiderdiep) vrijgezellenfeestje gehad, vond het niets
- Een lekkere bak koffie tussendoor: Doppio (Brugstraat) lekker
- Dinercafé Soestdijk/ De Groene Draeck-bar (Grote Kromme Elleboog) neuh.
- Stadscafé 't Feithhuis (naast de Martinitoren) geen ervaring
en savonds loop je gewoon een rondje Grote Markt/ Poelestraat.. geheid dat je iets tegenkomt
- Eetcafé-restaurant Ugly Duck (Zwanestraat) geen ervaring
- Restaurant Humphrey's (aan de Vismarkt) k*ttent
- Restaurant, Mexicaan, Cantina Mexicana (aan de Vismarkt) best lekker
- Restaurant, Frans, Louix XV (Oude Kijk in 't Jatstraat) interessante kaart
- Restaurant, Mexicaan, Four Roses (Oosterstraat) :puke:
- Restaurant, Japans, Imono (Gelkingestraat) :steriel/sfeerloos
- Restaurant, Japans, Fuyi-tei (Poelestraat) geen ervaring
- Wok-restaurant, Ni Hao (Gedempte Zuiderdiep) lekker
- Eetcafé 't Zwarte Schaep (Schuitendiep) veel geblaat, weinig wol
- Borrelen : De Drie Uiltjes (Oude Ebbinge) getver, rooktent
- Borrelen: Buckshots (Zuiderdiep) vrijgezellenfeestje gehad, vond het niets
- Een lekkere bak koffie tussendoor: Doppio (Brugstraat) lekker
- Dinercafé Soestdijk/ De Groene Draeck-bar (Grote Kromme Elleboog) neuh.
- Stadscafé 't Feithhuis (naast de Martinitoren) geen ervaring
en savonds loop je gewoon een rondje Grote Markt/ Poelestraat.. geheid dat je iets tegenkomt
donderdag 12 april 2012 om 18:52
Tja, dat is jouw ervaring.
Als ik uiteten ga, en zeker als ik een weekendje weg ben in een stad die ik niet ken, ga ik niet op zoek naar een goedkoop restaurant. Ben met je eens dat het Zwarte Schaap te duur is voor wat je ervoor krijgt, maar verder vind ik het in Groningen eigenlijk zeer goed te doen. In Amsterdam en Utrecht zijn de restaurants echt duurder.
De Pauw is ook niet mijn restaurant, vind de sfeer daar helemaal niet leuk, maar het eten is wél goed en de prijs daar ook echt waard.
Ik at iig nog liever thuis dan dat ik naar de Globe ging. Het doet me denken aan het Leger des Heils.
Daarnaast is TO 40+, dan is het rondje Grote Markt-Poelestraat niet aan te raden. Ik ben 27 en voor mij is het al niet eens aan te raden.
Maar goed, ben benieuwd of we uiteindelijk nog horen waar TO allemaal heen zal gaan!
Als ik uiteten ga, en zeker als ik een weekendje weg ben in een stad die ik niet ken, ga ik niet op zoek naar een goedkoop restaurant. Ben met je eens dat het Zwarte Schaap te duur is voor wat je ervoor krijgt, maar verder vind ik het in Groningen eigenlijk zeer goed te doen. In Amsterdam en Utrecht zijn de restaurants echt duurder.
De Pauw is ook niet mijn restaurant, vind de sfeer daar helemaal niet leuk, maar het eten is wél goed en de prijs daar ook echt waard.
Ik at iig nog liever thuis dan dat ik naar de Globe ging. Het doet me denken aan het Leger des Heils.
Daarnaast is TO 40+, dan is het rondje Grote Markt-Poelestraat niet aan te raden. Ik ben 27 en voor mij is het al niet eens aan te raden.
Maar goed, ben benieuwd of we uiteindelijk nog horen waar TO allemaal heen zal gaan!
donderdag 12 april 2012 om 22:02
Bij het Leger des Heils zitten zwervers, bij de Globe zie ik voornamelijk 40-plussers die een goede maaltijd wensen.
Gelet op de gesprekken die ik opvang (ik eet meestal alleen, ga vanuit mijn werk naar cursus, dus kan luistervinken) zijn dit meest mensen op HBO-niveau. Lawaaipapegaaiende studenten zie ik er gelukkig weinig.
Gelet op de gesprekken die ik opvang (ik eet meestal alleen, ga vanuit mijn werk naar cursus, dus kan luistervinken) zijn dit meest mensen op HBO-niveau. Lawaaipapegaaiende studenten zie ik er gelukkig weinig.