Daten met polyamoreuze man
vrijdag 6 april 2012 om 20:09
Dank voor jullie tijd en input dames (en heren). Voor mij is nu in ieder geval wel duidelijk geworden dat mijn verhaal hier posten voor mij niet de juiste keuze is geweest. Ik wilde even mij ei kwijt, maar had daarbij totaal geen rekening gehouden met de beerput aan negatieve reacties en emoties dit dit bij sommige posters zou oproepen. Uiteraard begrijp ik dat het voor sommigen een gevoelig onderwerp kan zijn, maar de invullingen en aannames die gedaan worden alleen op basis van een paar regels virtuele tekst, ik pas er verder voor om daar op in te gaan. Wellicht dat ik me alsnog aansluit bij het minnaressen topic.
Fijne Paas!
Fijne Paas!
vrijdag 6 april 2012 om 20:19
vrijdag 6 april 2012 om 20:27
quote:martin81 schreef op 06 april 2012 @ 20:19:
Interessant topic..... Ik heb laatst ook een oud topic van EB hierover ge-upt. Zelf zou ik ook wel interesse hebben in een poly-amoureuze relatie.
Mag ik vragen of je bewust een polyamoureuze partner hebt gekozen of dat hij leuk was en toevallig polyamoureus?Voor jou zou het al heel wat zijn om überhaupt een relatie te hebben
Interessant topic..... Ik heb laatst ook een oud topic van EB hierover ge-upt. Zelf zou ik ook wel interesse hebben in een poly-amoureuze relatie.
Mag ik vragen of je bewust een polyamoureuze partner hebt gekozen of dat hij leuk was en toevallig polyamoureus?Voor jou zou het al heel wat zijn om überhaupt een relatie te hebben
vrijdag 6 april 2012 om 20:35
Tja, ik ben ook single en nu geen behoefte aan "de ware" maar ik zou het toch echt niet trekken om 2e viool te spelen. Bij niemand niet, ook niet als je alleen seksvriendjes bent. Zit niet zo in mijn aard maar als jij dat heel anders ervaart dan veel plezier ermee!
Mag ik vragen waarom je, als het voor jou helemaal ok is zo, dit wil delen en ervaringen zoekt? Zijn er bijzonderheden waardoor het afwijkt van de gewone SV dan?
Mag ik vragen waarom je, als het voor jou helemaal ok is zo, dit wil delen en ervaringen zoekt? Zijn er bijzonderheden waardoor het afwijkt van de gewone SV dan?
vrijdag 6 april 2012 om 20:35
Geen ervaring mee maar vertelt hij zijn vrouw over de andere vrouwen met wie hij omgaat? Of is dat er gewoon, zowel bij hem als bij haar, en wordt daar verder niet echt over gepraat?
Heel knap overigens, een open relatie. Dan heb je vaak een erg goede basis met je 'vaste' partner.
Wil jij momenteel dus geen gezin of kinderen en is het daarom voor nu oké? Of heb je juist al kinderen?
Heel knap overigens, een open relatie. Dan heb je vaak een erg goede basis met je 'vaste' partner.
Wil jij momenteel dus geen gezin of kinderen en is het daarom voor nu oké? Of heb je juist al kinderen?
vrijdag 6 april 2012 om 20:39
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 20:36:
Ik vind het wel opmerkelijk dat je het hebt over 'nummer 2' zijn.
In theorie zou een polyamoureuze man niet denken in die termen.
(Maar in de praktijk komt t er wel op neer)Nee toch? Het kunnen toch meerdere vrouwen tegelijk zijn? Je kunt toch ook (een tijdje) nummer 3 of 4 zijn?
(Maar in de praktijk komt t er wel op neer)Nee toch? Het kunnen toch meerdere vrouwen tegelijk zijn? Je kunt toch ook (een tijdje) nummer 3 of 4 zijn?
vrijdag 6 april 2012 om 20:43
Peter R. de Vries heeft toch ook zo'n relatie? Hij had toen een affaire met die dame van die heksenboekjes (kan even niet op de naam komen, maar de naam van haar dochter weer wel...), en het bleek gewoon dat het een open huwelijk is. Tja, jouw keuze. Als het niet bevalt kun je er altijd mee stoppen. Voordeel is wel dat je toch een band met iemand krijgt, die je met ONS niet hebt.
vrijdag 6 april 2012 om 20:43
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 20:36:
(Maar in de praktijk komt t er wel op neer)Dat is denk ik ook hét verschil tussen een open relatie en polyamie; in het laatste geval zijn er meerdere mensen met wie je een gelijke relatie hebt.
(Maar in de praktijk komt t er wel op neer)Dat is denk ik ook hét verschil tussen een open relatie en polyamie; in het laatste geval zijn er meerdere mensen met wie je een gelijke relatie hebt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 april 2012 om 20:44
quote:blijfgewoonbianca schreef op 06 april 2012 @ 20:43:
[...]
Dat is denk ik ook hét verschil tussen een open relatie en polyamie; in het laatste geval zijn er meerdere mensen met wie je een gelijke relatie hebt.
Ja, in theorie is dat het onderscheid.
Maar in de praktijk bestaat dat niet, denk ik. Dat die relaties gelijkwaardig zijn.
[...]
Dat is denk ik ook hét verschil tussen een open relatie en polyamie; in het laatste geval zijn er meerdere mensen met wie je een gelijke relatie hebt.
Maar in de praktijk bestaat dat niet, denk ik. Dat die relaties gelijkwaardig zijn.
.
vrijdag 6 april 2012 om 20:45
quote:molly_bolt schreef op 06 april 2012 @ 20:43:
Peter R. de Vries heeft toch ook zo'n relatie? Hij had toen een affaire met die dame van die heksenboekjes (kan even niet op de naam komen, maar de naam van haar dochter weer wel...), en het bleek gewoon dat het een open huwelijk is. Tja, jouw keuze. Als het niet bevalt kun je er altijd mee stoppen. Voordeel is wel dat je toch een band met iemand krijgt, die je met ONS niet hebt.Of het nadeel....
Peter R. de Vries heeft toch ook zo'n relatie? Hij had toen een affaire met die dame van die heksenboekjes (kan even niet op de naam komen, maar de naam van haar dochter weer wel...), en het bleek gewoon dat het een open huwelijk is. Tja, jouw keuze. Als het niet bevalt kun je er altijd mee stoppen. Voordeel is wel dat je toch een band met iemand krijgt, die je met ONS niet hebt.Of het nadeel....
.
vrijdag 6 april 2012 om 20:48
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 20:44:
[...]
Als het om drie mensen gaat, misschien nog wel. Met zijn drieën in één bed enzo, dat ken net.
Als beide partners er echter zélfstandig andere relaties op na houden, met mensen waar ze niet in één huis mee wonen........ dan is het al niet gelijkwaardig meer; er zal er toch maar eentje zijn waar je Oud en Nieuw mee kunt vieren, om maar eens een stom voorbeeld te geven.
[...]
Als het om drie mensen gaat, misschien nog wel. Met zijn drieën in één bed enzo, dat ken net.
Als beide partners er echter zélfstandig andere relaties op na houden, met mensen waar ze niet in één huis mee wonen........ dan is het al niet gelijkwaardig meer; er zal er toch maar eentje zijn waar je Oud en Nieuw mee kunt vieren, om maar eens een stom voorbeeld te geven.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
vrijdag 6 april 2012 om 20:52
quote:impala schreef op 06 april 2012 @ 20:44:
[...]
Tenzij je het hebt over een man met meerdere vrouwen, zoals je in de VS veel ziet.
Die mannen verdelen hun tijd gelijk over alle partners en kinderen.
Bij een open relatie denk ik meer aan iemand die er een sv op na houdt met toestemming, niet aan een complete relatie naast je eerste huwelijk.
[...]
Tenzij je het hebt over een man met meerdere vrouwen, zoals je in de VS veel ziet.
Die mannen verdelen hun tijd gelijk over alle partners en kinderen.
Bij een open relatie denk ik meer aan iemand die er een sv op na houdt met toestemming, niet aan een complete relatie naast je eerste huwelijk.