Daten met polyamoreuze man

06-04-2012 20:09 142 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie tijd en input dames (en heren). Voor mij is nu in ieder geval wel duidelijk geworden dat mijn verhaal hier posten voor mij niet de juiste keuze is geweest. Ik wilde even mij ei kwijt, maar had daarbij totaal geen rekening gehouden met de beerput aan negatieve reacties en emoties dit dit bij sommige posters zou oproepen. Uiteraard begrijp ik dat het voor sommigen een gevoelig onderwerp kan zijn, maar de invullingen en aannames die gedaan worden alleen op basis van een paar regels virtuele tekst, ik pas er verder voor om daar op in te gaan. Wellicht dat ik me alsnog aansluit bij het minnaressen topic.

Fijne Paas!
Laten zowel man als zijn vrouw zich regelmatig testen op soa's?
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 21:26:

Nee, voor mijn geen Sister Wifes-achtige situatie, daarmee vergeleken ben ik inderdaad meer een minnares of seksvriendinnetje en is hij mijn minnaar.

Zijn vrouw: we hebben elkaars telefoonnummer, maar we hebben nog niet de behoefte gehad om elkaar te spreken. Ik weet van zijn kant hoe hun situatie in elkaar steekt, en ook zijn beweegredenen, over die van haar en welke emoties er bij haar spelen/ gespeeld hebben, kan ik niks zeggen.

Wat er met zijn andere poly-lovers de laatste 10 jaar gebeurd is, daar ga ik wegen eventuele herkenbaarheid liever niet op in.

Polyamoreus zijn staat volgens mij niet gelijk aan vreemdgaan, dus wat mij betreft hoeft ie niet in de smoezenlijst opgenomen te worden...

'Do's & Donts' gooide ik er een beetje in om iets op gang te brengen, was wellicht wat overdreven.

Polyamoureus staat niet gelijk aan vreemdgaan nee. Maar jouw SV misbruikt die term en daarmee wordt het een smoes. En hij smoezelig.

Ik raad je aan om eens wat sites over polyamourie te lezen. Dat is toch echt wat anders dan een open huwelijk waarbij de tweede vrouw op het tweede plan staat.
.
Ik heb nergens gezegd dat ik een polyamoreuze relatie heb of polyamoreus leef. Ik ben aan het daten met iemand die dat wel heeft/ doet.
Als hij écht polyamoureus zou zijn, zou jij niet op het tweede plan staan, maar naast zijn vrouw.
.
@Isa, ben je verliefd op 'm?
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 21:35:

Ik heb nergens gezegd dat ik een polyamoreuze relatie heb of polyamoreus leef. Ik ben aan het daten met iemand die dat wel heeft/ doet.

Dus deze hele term is nergens op gebaseerd in jouw geval.

Hij leeft zo, jij bent zijn SV'tje. Dat polyamoureuze gedoe van hem heeft dan toch verder niks met jou of jullie dates te maken?

Je wil dus eigenlijk gewoon weten hoe de ervaringen van anderen zijn met het hebben van een sv'tje.

Dan zit je op de relatie pijler sowieso al verkeerd. Je hebt geen relatie en je wil er geen.

Je schrijft in je OP dit:

Ik hang hier al een tijdje op het forum rond, de laatste tijd met name op het minnaarstopic en open relaties topic. Ik vind daar wel iets van herkenning, maar ben nog geen verhaal tegengekomen wat echt met mijn situatie overeen komt.

Wat vind jij dan anders aan jouw relatie dan een sv relatie, of het zijn van een minnares?
Polyamourie gaat over deep, committed, long-term loving relationships (wikipedia).

Daar is bij jullie (nog) geen sprake van.

En vandaar ook de vraag naar zijn vorige relaties. Waren die langdurig en committed? Of houdt hij er een serie minnaressen op na?

En mag hij van zijn vrouw alleen een minnares hebben, of daadwerkelijk een tweede volwaardige relatie ? Met het eerste kunnen veel vrouwen nog wel leven. Het tweede is uitzonderlijk.

Het eerste kun je een open huwelijk noemen.

Het tweede een polyamore relatie.

Commitment (ik weet zo snel geen goede Nederlandse term) is het sleutelwoord. Jij zegt dat je dat niet eens wil met hem. Dus is er geen sprake van polyamorie.
.
x
Hoe kun je nu een tweede volwaardige relatie met iemand opbouwen, terwijl je met de ander al járenlang een leven heb opgebouwd? Dat wordt dan toch nooit meer gelijkwaardig? Ik snap dat soort constructies nooit zo. Heb toch vaak sterk t idee dat de tweede en derde relaties meer gebaseerd zijn op een seksuele aantrekkingskracht.
Alle mensen die erbij betrokken zijn laten zich regelmatig testen op soa's?
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 22:00:

@Impala, ik weet dat hij meerdere langdurige relaties heeft gehad en dat zijn vrouw dat momenteel ook heeft.

Nee, inderdaad, tussen ons is verder geen sprake van een commitment verder dan een paar dates vooruit. Dat klopt.

En jij zegt zelf dat je ook geen échte relatie met hem wil.

Hij wel met jou dan ? Wil hij meer dan jij?

Als jij morgen in het ziekenhuis terecht komt, zit hij dan aan je bed ? Zegt hij tegen zijn vrouw: sorry maar ons weekendje kan niet doorgaan want mijn vriendin heeft me nu harder nodig ?
.
@RosesAreRed: ik sowieso wel, en heb nooit onveilige seks.

@Alien: dat zijn dingen die ik me ook wel afvraag. Zoals eerder gezegd, dit is allemaal nieuw voor mij.
Heel goed! Koppie erbij houden in zulke situaties.
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 22:08:

@Alien: dat zijn dingen die ik me ook wel afvraag. Zoals eerder gezegd, dit is allemaal nieuw voor mij.

Waarom vraag je je dat af? Jij bent toch tevreden met wat het is en met je rol als nummer 2?

Ik blader even terug:

Nee, wat ik met hem heb, is niet gelijkwaardig aan wat hij met zijn vrouw heeft en zoals ik al schreef ben ik daar momenteel ook niet echt naar op zoek.

Waar hebben we het dan over ? Dit is duidelijk geen geval van polyamorie maar van een open relatie en een minnares, ook wel SV of scharrel genoemd. Maar wat maakt het verder uit? Geniet er gewoon van.
.
x
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 22:00:

@Mopie41: voel niet echt de behoefte om verder op jouw vragen in te gaan, gezien je het nodig vond om mij in een slechts 15 minuten oud topic met een hoer te vergelijken.

Wooooo, zere plek?

Dit is wat ik zei:

Ach, het is voor hem goedkoper dan naar de hoeren gaan.

Daarmee vergelijk ik jou niet met een hoer. LEZEN!

Het is voor hem alleen makkelijker zo. En waarom zeg ik dat?

Omdat die man termen gebruikt die nergens op slaan.

Je bent zijn minnares, je hebt er geen polyamoureuze (gelijkwaardige) relatie mee.

Een man die deze termen door elkaar haalt, wil het mooier maken dan het is. Maar hij wil gewoon daten om zijn assortiment neukertjes uit te breiden.

Op maandag zijn tong over de ene doos, op dinsdag is zijn vrouw aan de beurt, en op woensdag krijg jij het.

Dat is waar het gewoon om draait.

Als je die waarheid niet aankunt, is dat jouw probleem.

Kan wel zien dat je inderdaad weinig ervaring hebt.......
quote:isadorawing schreef op 06 april 2012 @ 22:26:

Ik geniet er ook zeker van. En een definitie maakt verder ook niet zoveel uit. En nee, ik ga er niet vanuit dat hij in het ziekenhuis zou verschijnen, en andersom ook niet denk.

Verder... ik ben best nieuwsgierig, zeker als ik van iets nog niet veel af weet. Ik ken zijn verhaal over polygamie/ open relatie, ik heb er een en ander over gelezen, en heb kennelijk toch nog de behoefte om er met anderen (hier) over van gedachten te wisselen.

Dat gaat tot nu toe best goed.

Ik probeer je duidelijk te maken dat de term polyamorie niet op zijn plaats is in jullie relatie (om over polygamie maar te zwijgen . )

Dat hij dat woord wel gebruikt is óf uit onwetendheid, of om jou te manipuleren. Ik gok op het laatste, maar je zou eens aan hem kunnen vragen wat híj het verschil vindt tussen een open relatie en polyamorie.

Tot slot lijkt het minnaressen topic me de geëigende plek om verder van gedachten te wisselen over jullie relatie.
.
Ik zou liever geen meerdere LAT-relaties hebben, dat lijkt me erg gejaagd en rusteloos.

Wel zou ik graag met twee of drie vrouwen samenwonen. Maar dat is allemaal erg theoretisch, want mijn vriendin is juist erg conventioneel.
Om polyamoreus te zijn moet hij van je houden...en houdt hij van je? En jij...houd jij van hem?

Het sleutelwoord is namelijk "liefde" en geen "sex".

Maar goed, ik geloof er uberhaupt niet in. Ik geloof eigenlijk alleen in monogamie.
Hee xxx, ben je er weer? Lang niet gezien, lieverd...
Gelijkwaardig is niet het zelfde als gelijk. Ook al wordt aan elkaar uitgesproken dat het gaat om polyamorie; dan nog kan de relatie nooit gelijk zijn omdat (m.u.v elkaar op exact het zelfde moment ontmoeten) er altijd in de tijd nieuwe partners bij komen.

Wij staan open voor polyamorie; echter de kans dat we een gelijkgestemde treffen die met eenzelfde openheid, visie en oprechtheid in "de relatie zou stappen" achten wij zeer klein.

Betalen voor een sporadisch sex avontuur lijkt nog steeds de beste optie zodat de verwachtingen over en weer helder blijven.

Een intellectuele, met eenzelfde relaxte levensvisie, match vinden, die het tijdsaspect op de juiste waarde weet te schatten blijkt/lijkt een utopie.
Is het niet zo dat een polyamoreuze man jou gaat betrekken bij zijn gewoonlijke dagelijkse leventje?

Weet de vrouw van deze man af van jullie samenzijn?
Dit is niet het einde. Het is zelfs niet het begin van het einde. Maar misschien is dit het einde van het begin.
poly amoureuze man ... mooie term ... maar ga er vanuit dat hij een neukertje voor erbij zoekt. Heb je daar vrede mee, dan geen probleem.

Zou je (op den duur) meer willen met hem, dan vis je achter het net .... .
Klinkt/ leest meer als een open relatie. En volgens mij voel jij je prima in deze positie.

Denk dat je op het minnaarstopic desgewenst je ei beter kwijt kunt.
Je bent zelf een theepot
quote:Ja, dat is vreemd. Verreweg de meeste vormen van polyamorie uiten zich in man-vrouwen. Vrouw-mannen komt bijna niet voor.Dat is niet waar, er zijn wel degelijk vrouwen met polyamoreuze relaties. Lees bijvoorbeeld het boek Ik houd van twee mannen (gratis als e-book: http://www.polyamorie.nl/gratis-ebook). Veel informatie en gelijkgestemden zijn te vinden op www.polyamory.nl

Ik heb een relatie gehad met een polyamore partner. Dit wist ik al voor we een relatie kregen. Ondanks het feit dat ik 'nummer 1' was kon ik er toch niet mee omgaan. De relatie is hierdoor stukgelopen, en inmiddels ben ik supergelukkig in mijn superminogame relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven