Naturel chips Aldi glutenvrij?
zaterdag 7 april 2012 om 20:28
Naturel is volgens mij altijd gluten- en tarwevrij. Zodra er kruiden om de hoek komen kijken (paprika e.d.), dan bevat het tarwe. Want om de kruiden te laten plakken aan de chips, gebruiken ze een tarweproduct (voor zover ik dat begrepen heb).
Dus naturel van ieder willekeurig merk is m.i. glutenvrij.
zaterdag 7 april 2012 om 22:28
quote:molly74 schreef op 07 april 2012 @ 20:28:
Naturel ishoort volgens mij altijd gluten- en tarwevrij. Zodra er kruiden om de hoek komen kijken (paprika e.d.), dan bevat het tarwe. Want om de kruiden te laten plakken aan de chips, gebruiken ze een tarweproduct (voor zover ik dat begrepen heb).
..alleen jammer dat er overal rare dingen ingegooid worden die er niet in horen..
bijv tortillachips is normaal maismeel.. maar ook daar schijnt weer tarwe door te moeten.. en zo nog heeeel veel dingen ben ik al achter.. gelukkig zelf geen last van maar fam. wel..
succes met uitzoeken TO
Naturel ishoort volgens mij altijd gluten- en tarwevrij. Zodra er kruiden om de hoek komen kijken (paprika e.d.), dan bevat het tarwe. Want om de kruiden te laten plakken aan de chips, gebruiken ze een tarweproduct (voor zover ik dat begrepen heb).
..alleen jammer dat er overal rare dingen ingegooid worden die er niet in horen..
bijv tortillachips is normaal maismeel.. maar ook daar schijnt weer tarwe door te moeten.. en zo nog heeeel veel dingen ben ik al achter.. gelukkig zelf geen last van maar fam. wel..
succes met uitzoeken TO
zaterdag 7 april 2012 om 22:38
Zeeuwsmutsje: bij tortilla chips zitten toch ook kruiden op? Of vergis ik me nu? Met naturel bedoel ik ook echt naturel chips, niet de naturel van een ander soort. Misschien was dat verwarrend.
Maar inderdaad, er gaat overal veel zooi. Nu schiet me opeens iets te binnen, speciaal voor TO: Kettle chips is wél mogelijk in geval van tarwe- en/of glutenallergie. Maar ja, ik durf eigenlijk nergens meer zeker over te zijn. Maar informeer daar eens na, als je variatie wil in chips. Het is trouwens geen graai-chips, maar een soort (duurder) waar je af en toe een stukje van pakt.
Maar inderdaad, er gaat overal veel zooi. Nu schiet me opeens iets te binnen, speciaal voor TO: Kettle chips is wél mogelijk in geval van tarwe- en/of glutenallergie. Maar ja, ik durf eigenlijk nergens meer zeker over te zijn. Maar informeer daar eens na, als je variatie wil in chips. Het is trouwens geen graai-chips, maar een soort (duurder) waar je af en toe een stukje van pakt.
zondag 8 april 2012 om 18:41
Lijkt me van wel, volgens mij zitten er in aardappelen geen gluten maar pin me er niet op vast. Ik weet niet of je een voedingsdeskundige / dietist hebt die je ondersteunt bij je glutenvrij dieet, misschien dat je advies zou kunnen inwinnen bij iemand die er veel verstand van heeft.
Volgens mij hebben veel winkels tegenwoordig sowieso wel meer glutenvrije producten in het assortiment.
Volgens mij hebben veel winkels tegenwoordig sowieso wel meer glutenvrije producten in het assortiment.