Naturel chips Aldi glutenvrij?

07-04-2012 20:24 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is de naturel chips van de Aldi glutenvrij?

Volgens mij is het gewoon olie, aardappel en zout. Toch?

Ps haat een glutenvrij dieet!!!
Naturel is volgens mij altijd gluten- en tarwevrij. Zodra er kruiden om de hoek komen kijken (paprika e.d.), dan bevat het tarwe. Want om de kruiden te laten plakken aan de chips, gebruiken ze een tarweproduct (voor zover ik dat begrepen heb).

Dus naturel van ieder willekeurig merk is m.i. glutenvrij.
Heb even op de zak gekeken (de naturel ribbel) en zie niets met gluten staan.
Ja die zijn glutenvrij!

En het went, en het wordt steeds makkelijker.
Om snel iets op te zoeken gebruik ik livaad (punt nl). Is gemaakt en wordt bij gehouden door leden van het coeliakieforum. Heb er veel aan gehad. Je kunt op verschillende manieren zoeken.

Marina
Dankje Allemaal

Ik heb echt een vreselijke allergie voor heel veel. Geen gluten, tarwe, sommige groenten en fruit mag ik niet,, echt heel vervelend:(

Er zit ook geen tarwe in de chips hè?
Die is glutenvrij klavertje. Eet smakelijk!

En het is idd geen makkelijk dieet en voor jou helemaal niet met die extra dingen er nog bij.
quote:molly74 schreef op 07 april 2012 @ 20:28:

Naturel ishoort volgens mij altijd gluten- en tarwevrij. Zodra er kruiden om de hoek komen kijken (paprika e.d.), dan bevat het tarwe. Want om de kruiden te laten plakken aan de chips, gebruiken ze een tarweproduct (voor zover ik dat begrepen heb).

Dus naturel van ieder willekeurig merk is m.i. glutenvrij.

..alleen jammer dat er overal rare dingen ingegooid worden die er niet in horen..

bijv tortillachips is normaal maismeel.. maar ook daar schijnt weer tarwe door te moeten.. en zo nog heeeel veel dingen ben ik al achter.. gelukkig zelf geen last van maar fam. wel..

succes met uitzoeken TO
Zeeuwsmutsje: bij tortilla chips zitten toch ook kruiden op? Of vergis ik me nu? Met naturel bedoel ik ook echt naturel chips, niet de naturel van een ander soort. Misschien was dat verwarrend.

Maar inderdaad, er gaat overal veel zooi. Nu schiet me opeens iets te binnen, speciaal voor TO: Kettle chips is wél mogelijk in geval van tarwe- en/of glutenallergie. Maar ja, ik durf eigenlijk nergens meer zeker over te zijn. Maar informeer daar eens na, als je variatie wil in chips. Het is trouwens geen graai-chips, maar een soort (duurder) waar je af en toe een stukje van pakt.
Dankje allemaal!!!

Ik heb ondertussen al een lekker bakje naturel chips op:) heerlijk:)
Ha, fijn!
Fijn

En veel succes met het glutenvrij-dieet!
Dankje:)
Dus ik mag ook gewoon frietjes ?
Lijkt me van wel, volgens mij zitten er in aardappelen geen gluten maar pin me er niet op vast. Ik weet niet of je een voedingsdeskundige / dietist hebt die je ondersteunt bij je glutenvrij dieet, misschien dat je advies zou kunnen inwinnen bij iemand die er veel verstand van heeft.

Volgens mij hebben veel winkels tegenwoordig sowieso wel meer glutenvrije producten in het assortiment.
Je mag inderdaad gewoon frietjes, maar let er wel op dat het niet in hetzelfde vet gebakken wordt als gepaneerde producten want dan heb je alsnog gluten in je vet zitten.
de basis is tarwe, haver, rogge en gerst.

Biowinkel, voor variatie op brood. en kijk eens naar quinoa, polenta, andere soorten rijst, en is zoveel mogelijk!
Ja het probleem is dat ik dus ook allergisch ben voor rijst, quinoa enzo. Dus ik teer hier op mais crackers. Ik heb veel allergieën :( en moet veel producten van de arts mijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven