Pil dag veranderd..??

07-04-2012 22:56 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb afgelopen week een stopweek gehad en moet dan weer op de woensdag beginnen met slikken.. alleen nu kwam ik erachter dat de pil op was..

Dus ik moest nieuwe bestellen.. Nu had ik de pil vrijdag weer in huis en heb zo snel mogelijk (s'middags op half 3) de pil van donderdag ingenomen en vrijdag avond de pil van vrijdag..

Nu vraag ik me af.. ben ik nu de eerste week veilig beschermd?

en nu is mijn begindag dus donderdag geworden?
Wat staat er in de bijsluiter?

Persoonlijk zou ik even een condoom gebruiken de komende week.
Ja de bijsluiter heb ik helemaal doorgelezen en dit staat er serieus niet in.. dat wanneer ik pas 2 dagen later begin ..

en denk je dat na 7 dagen ik wel volledig beschermd ben?
Je stopweek mag nooit langer dan 7 dagen duren. Welke pil slik je?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
De Yasmin.

Ja ik las inderdaad dat dat niet mag. maar ik kwam er woensdagavond ook pas achter dus te laat..
heeft de afgelopen maand geen anticonceptiemiddel met hormonen gebruikt. Begin met Yasmin op de eerste dag van de cyclus (dit is de eerste dag van uw menstruatie). Als u op de eerste dag van uw menstruatie met Yasmin begint, bent u meteen beschermd tegen zwangerschap. U mag ook op dag 2-5 van de cyclus beginnen, maar dan moet u de eerste 7 dagen wel een extra voorbehoedmiddel (bijvoorbeeld een condoom) gebruiken.

Hou die 7 dagen aan. Doordat je stopweek langer dan 7 dagen was kun je het beste "opnieuw" beginnen. Dus alsof je voor het eerst begint met de pil.
Eén tablet vergeten in week 1

Neem de vergeten tablet in zodra u eraan denkt, zelfs als dat betekent dat u twee tabletten op hetzelfde moment in moet nemen. Neem de volgende tabletten weer op de gebruikelijke tijd in en gebruik de volgende 7 dagen een extra voorbehoedmiddel, bijvoorbeeld een condoom. Als u in de week voor de vergeten tablet seks heeft gehad, kunt u zwanger zijn. Neem in dit geval contact op met uw arts.

Het is je eerste week, dus toch die 7 dagen aanhouden.
http://www.anticonceptie-online.nl/help.htm
Dus betekend dat dat ik nu moet stoppen? want ik had dus vrijdagmiddag een pil geslikt (van donderdag) vrijdag die van vrijdag. dus vanavond niet die van zaterdag slikken?..

is het niet zo dat als ik nu doorslik de eerste 7 dagen niet beschermd ben en dan wel?.. weet daar verder niks vanaf..
Ja, wel die van zaterdag slikken. Vanaf nu is je stopweek een dag verschoven omdat je later bent begonnen. In de laatste link staat heel duidelijke informatie over wat te doen als je sex in je stopweek hebt gehad en te laat bent begonnen met slikken.

Edit: Dus ook extra bescherming de eerste 7 dagen van deze strip.
Ja ik heb het gelezen dank je wel. Ik heb verder geen seks gehad dus dan moet ik inderdaag nu gewoon doorslikken. en is vervolgens de donderdag mijn begindag met slikken van de eerste strip.

en deze 7 dagen extra voorbehoedmiddel gebruiken. helemaal duidelijk dankje!
Bookmark anders even de link die ik je gaf. Staat veel info op over pilgebruik.
Ja die link bedoel je ja ik bedoelde dat ik die ook helemaal doorgelezen heb ;)
Misschien is het handig een reminder in je mobiel te zetten als je met je laatste strip begint? Bedoel dus, nu uitrekenen wanneer je aan je laatste strip begint en op die datum een alarm zetten in je agenda.
Ben ik nu in de eerste week veilig beschermd?

Ik krijg altijd hyperventilatie van dit soort vragen .
Je kan een stopweek wel verkorten door een dag eerder weer met de pil te starten om weer in je oude slikritme te komen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:paloma schreef op 07 april 2012 @ 23:23:

Ben ik nu in de eerste week veilig beschermd?

Ik krijg altijd hyperventilatie van dit soort vragen .Nee, dus pil en condoom.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Maar waarvoor is dat van belang dan?
En nu is voortaan mijn startdag donderdag of moet ik nu maar 20 pillen slikken.. dus 1 dag eerder stoppen? dat ik dan een stopweek heb en dan weer op de woensdag ga slikken?
quote:nikkis schreef op 07 april 2012 @ 23:24:

Maar waarvoor is dat van belang dan?Wat?
quote:nikkis schreef op 07 april 2012 @ 23:25:

En nu is voortaan mijn startdag donderdag of moet ik nu maar 20 pillen slikken.. dus 1 dag eerder stoppen? dat ik dan een stopweek heb en dan weer op de woensdag ga slikken?Gewoon je strip helemaal af maken. Je hebt nu een nieuwe start/stopdag nl.
OKe,.. is lees nu wel in die link:

1e pil week, één of meer pillen vergeten.

Geen geslachtsgemeenschap in 7 dagen voor vergeten, ook de dagen in de stopweek meegeteld:

dan doorgaan met pilstrip + 7 dagen aanvullende anticonceptie.

Dus dat wil zeggen dat ik na deze strip nog 7 dagen door moet slikken?
Nikki, hoe moeilijk is het nou??

Je bent in week 1 een pil vergeten, dus dan moet je 7 dagen zowel de pil slikken als een condoom gebruiken. Heb je in je stopweek onbeschermde seks gehad, dan kun je zwanger zijn en zul je dat ook moeten controleren. De link en de posts van Tickel leggen het allemaal heel netjes uit.
Ik snap het nu helemaal! dank jullie wel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven