Blaasontsteking
zondag 8 april 2012 om 18:36
Hoi allemaal. Ik heb telkens een heel vervelend probleem, ik heb één keer een blaasontsteking gehad en telkens ik seks heb gehad heb ik de volgende dag een blaasontsteking, ik slik daarvoor cranberry pillen en die helpen prima.. Het probleem is ik heb nu me stopweek van de pil en helaas heb ik in me stopweek blaasontsteking, ik verlies wel af en toe een beetje bloed maar niet veel, zou dit met me blaasontsteking te maken kunnen hebben?
Liefs
Liefs
zondag 8 april 2012 om 18:41
zondag 8 april 2012 om 18:51
Ik ben ook best gevoelig voor blaasontsteking en drink elke dag een glas cranberrysap. Heb nu al een poos geen blaasontsteking gehad, als ik het voel beginnen drink ik wat extra. Je kan het bij elke supermarkt kopen gewoon bij d frisdranken.
En idd na de seks plassen. Sowieso regelmatig plassen dus niet ophouden als het niet hoeft!
En idd na de seks plassen. Sowieso regelmatig plassen dus niet ophouden als het niet hoeft!
zondag 8 april 2012 om 18:58
Hooi, ik herken je klachten wat betreft blaasontsteking (vooral na seks). Alle tips die hierboven genoemd zijn heb ik geprobeerd. Van de huisarts heb ik sinds een jaar Trimethoprim voorgeschreven gekregen. 1 pilletje binnen 2 uur na de seks innemen.
Tuurlijk is het niet ideaal maar van vaak blaasontsteking hebben word je ook helemaal simpel....En nu geen blaasontsteking meer gehad
Tuurlijk is het niet ideaal maar van vaak blaasontsteking hebben word je ook helemaal simpel....En nu geen blaasontsteking meer gehad
zondag 8 april 2012 om 20:11
Ik heb ook ooit eens ergens gelezen dat als je niet nat genoeg bent (excuus voor de term) en je hebt seks, dat je daarmee ook een verhoogd risico op een blaasontsteking hebt.
Verder is het belangrijk om veel te blijven drinken, zodat je veel blijft plassen.
Ik heb ook een tijdlang last gehad van een gevoelige blaas. Maar dat is na structureel voor langere periode goed te blijven drinken, plassen na seks en vochtig genoeg zijn voor seks, vanzelf weer over gegaan.
Verder is het belangrijk om veel te blijven drinken, zodat je veel blijft plassen.
Ik heb ook een tijdlang last gehad van een gevoelige blaas. Maar dat is na structureel voor langere periode goed te blijven drinken, plassen na seks en vochtig genoeg zijn voor seks, vanzelf weer over gegaan.
zondag 8 april 2012 om 21:02
Veel plassen (dus ook veel drinken) en als je een blaasontsteking hebt elke dag 10 x de adh vitamine-C nemen, over de dag verspreid. Ik neem zelf gewoon goedkope bruistabletten van de Aldi, dan plas je in een paar dagen alle ellende weg.
Geen antibiotica nodig.
Geen antibiotica nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 8 april 2012 om 22:12
zondag 8 april 2012 om 22:21
quote:snoesje666 schreef op 08 april 2012 @ 21:02:
Veel plassen (dus ook veel drinken) en als je een blaasontsteking hebt elke dag 10 x de adh vitamine-C nemen, over de dag verspreid. Ik neem zelf gewoon goedkope bruistabletten van de Aldi, dan plas je in een paar dagen alle ellende weg.
Geen antibiotica nodig. Hier moet je wel mee oppassen, dit kan schadelijk zijn voor je nieren
Geen antibiotica nodig. Hier moet je wel mee oppassen, dit kan schadelijk zijn voor je nieren
zondag 8 april 2012 om 22:44
quote:nettel schreef op 08 april 2012 @ 22:12:
En... Uuhm laat het vooral goed ademen daarbeneden..
Dus: Katoenen onderbroeken (dus niet van die sexy polynogwat slipjes met kant), geen superstrakke syntetische leggings, geen hippe heel erg skinny jeans..
Kan wel voor een dagje, maar niet de hele week.Nee inderdaad! Ik slaap ook zonder onderbroek en een lekkere losse pyamabroek ( sorry voor de details haha )
En... Uuhm laat het vooral goed ademen daarbeneden..
Dus: Katoenen onderbroeken (dus niet van die sexy polynogwat slipjes met kant), geen superstrakke syntetische leggings, geen hippe heel erg skinny jeans..
Kan wel voor een dagje, maar niet de hele week.Nee inderdaad! Ik slaap ook zonder onderbroek en een lekkere losse pyamabroek ( sorry voor de details haha )