Werk & Studie alle pijlers

Studie Toegepaste Psychologie

09-04-2012 10:07 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_149878 wijzigde dit bericht op 10-06-2012 22:53
Reden: herkenbaarheid..
% gewijzigd
Toegepaste psychologie. LOI?
Ik weet niet of je deze studie bij de LOI kunt volgen, wel bij de NTI en bij de Hogeschool, Hbo-niveau dus.

Het mooie aan de NTI is dat je zelf kunt bepalen hoe lang je er over doet, 3-6 jaar, dit kan niet als je deze studie bij de Hogeschool volgt.

Ik betaal dan gedurende 3 jaar lesgeld, maar ik mag er max. 6 jaar over doen.

Ze zijn al 4 jaar als beste beoordeeld op de Nationale studentenenquete.

quote:Aruuba schreef op 09 april 2012 @ 10:19:

Toegepaste psychologie. LOI?
Ik heb deze studie vorig jaar afgerond naast een 40-urige werkweek. Ik vond het vooral in de periodes dat wij onze cases moesten afronden, scriptie moesten schrijven, presentaties moesten doen en alles heel erg zwaar.

Omdat ik deze studie was gaan doen voor ik bij mn huidige werkgever zat, had ik dus geen recht op extra vrije dagen voor examens en dergelijke.

Het is met periodes dus erg pittig en hard werken, en van het NTI mag je er iid 6 jaar over doen, echter zou ik dan liever 3 jaar knallen en er vanaf zijn dan 6 jaar halve bak maar dat is mijn mening.

Ik heb trouwens deze studie via de HAN gevolgd.
Via de Hanze Hogeschool bedoel je Cayke?

Ik zou ook liever 3 jaar knallen maar omdat ik al 15 jaar uit de schoolbanken ben, weet ik niet hoe het mij zal vergaan..

Ik zal eerst ook de 21+ test moeten doen.

Ik zal moeten blijven werken in mijn huidige baan en zal dus ook geen recht hebben op vrije dagen enz.

Ook las ik dat je rekening moet houden met 1000 stage-uren, hoe heb je dit dan gecombineerd met je werk?

En wat voor werk doe je nu inmiddels? Is het het allemaal waard geweest voor je?

quote:cayke schreef op 09 april 2012 @ 10:33:

Ik heb deze studie vorig jaar afgerond naast een 40-urige werkweek. Ik vond het vooral in de periodes dat wij onze cases moesten afronden, scriptie moesten schrijven, presentaties moesten doen en alles heel erg zwaar.

Omdat ik deze studie was gaan doen voor ik bij mn huidige werkgever zat, had ik dus geen recht op extra vrije dagen voor examens en dergelijke.

Het is met periodes dus erg pittig en hard werken, en van het NTI mag je er iid 6 jaar over doen, echter zou ik dan liever 3 jaar knallen en er vanaf zijn dan 6 jaar halve bak maar dat is mijn mening.

Ik heb trouwens deze studie via de HAN gevolgd.
IK heb op de Hoge school van Arnhem en Nijmegen gezeten.

DE stageuren heb ik op mijn werk kunnen combineren, wij hebben een aantal NIP psychologen in dienst.

Ik werk nu 2 jaar in de recruitment, maar als contractmanager voor onze klanten (ik zoek dus geen kandidaten bij vacatures) ik heb erg veel aan mijn studie in mijn werk maar ook prive. Echter ga ik daar liever op het forum niet al te diep op in.

Als trouwens je huidige werkgever je studie aangeeft als nuttig voor je ontwikkeling kun je wel aanspraak maken. Dat staat los van of zij de studie wel of niet betalen.
Ik heb die studie gedaan via het nti 1 jaar gedaan het is heel interessant mijn maar interesse lag ergens anders ik ben er mee gestopt! Mocht je gaan beginnen en ik heb dan nog boeken van jaar een en jaar 2 liggen!
Mijn huidige werk is totaal niet te vergelijken of te combineren met deze studie, ik werk nl. in een winkel..

Daarbij komt dat ik momenteel nog thuis zit, dit door een depressie en mede werkgerelateerd.

Er is mediation ingeschakeld, we hebben deze week het gesprek met ons drieen.

Ik wilde eigenlijk voorstellen om een loopbaancoach in te schakelen, waar mijn werkgever aan mee gaat betalen.

Ik betwijfel dus of mijn werkgever deze studie als nuttig gaat aangeven, aangezien onze werkrelatie erg moeizaam verloopt.

quote:cayke schreef op 09 april 2012 @ 10:42:

IK heb op de Hoge school van Arnhem en Nijmegen gezeten.

DE stageuren heb ik op mijn werk kunnen combineren, wij hebben een aantal NIP psychologen in dienst.

Ik werk nu 2 jaar in de recruitment, maar als contractmanager voor onze klanten (ik zoek dus geen kandidaten bij vacatures) ik heb erg veel aan mijn studie in mijn werk maar ook prive. Echter ga ik daar liever op het forum niet al te diep op in.

Als trouwens je huidige werkgever je studie aangeeft als nuttig voor je ontwikkeling kun je wel aanspraak maken. Dat staat los van of zij de studie wel of niet betalen.
Dank je wel manoislief, mag ik vragen wat je van de studie had verwacht? Aangezien je er achter kwam dat je interesse ergens anders lag?quote:manoislief schreef op 09 april 2012 @ 10:53:

Ik heb die studie gedaan via het nti 1 jaar gedaan het is heel interessant mijn maar interesse lag ergens anders ik ben er mee gestopt! Mocht je gaan beginnen en ik heb dan nog boeken van jaar een en jaar 2 liggen!
Ik heb de opleiding gedaan naast een 32 urige werkweek. Ik heb er 6 jaar over gedaan bij het NTI en vond het niet te doen in minder tijd. Ik heb echt die 6 jaar gebruikt om alles af te ronden. Ik kon ook de stagetijd in mijn eigen werk doen. Als dat niet zou kunnen, is de studie niet te doen denk ik. De stagetijd past niet naast een volle werkweek.

Ik vond en vind het een geweldige studie. Ik heb er ook dagelijks voordeel van in mijn werk en privé. Het is wel zo dat de studie nog niet zo algemeen gewaardeerd wordt. Net als bv bij HBO-rechten, wordt er door universitair afgestudeerde psychologen/ juristen, waar er veel van zijn, toch moeilijk gedaan over onze bijdrage aan de beroepsgroep. Ik weet niet goed of dat terecht is. Mij lijkt een aanvulling op HBO-niveau een goede. Door op verschillende niveaus te werken in sectoren, kun je een compleet pakket leveren. Ieder op zijn eigen niveau. Ik zou het heel leuk vinden om daar wat meer over te horen van anderen.

Ik was wel tevreden over het NTI. Er zijn wel eens wat lastige dingen geweest maar dat heb je denk ik overal. De grote lijn was prima! Je hebt veel eigen motivatie nodig.

Succes met nadenken!
UHmm ja niet echt hele hoge verwachtingen ik wilde me zelf wat beter en meer ontwikkelen, ik heb er zeker wat aan gehad het is een hele goede studie bij het nti alles is heel duidelijk je hebt echte studie boeken gewoon van de HBO of WO.

Mijn interesse ligt meer bij criminologie vandaar dat ik probeer over te stappen naar de politie.

Maar verder als je interesse er ligt en dicipline hebt zal ik je deze zeker aanraden.
Dank je wel Lowies, mag ik vragen wat voor werk je deed (doet) tijdens deze studie?

Ik begrijp dus dat het eigenlijk niet te doen is als je, zoals ik, de stagetijd in je eigen tijd moet doen, naast je werk?

En doe je inmiddels iets met deze studie, heb je een andere functie?

quote:lowies schreef op 09 april 2012 @ 11:01:

Ik heb de opleiding gedaan naast een 32 urige werkweek. Ik heb er 6 jaar over gedaan bij het NTI en vond het niet te doen in minder tijd. Ik heb echt die 6 jaar gebruikt om alles af te ronden. Ik kon ook de stagetijd in mijn eigen werk doen. Als dat niet zou kunnen, is de studie niet te doen denk ik. De stagetijd past niet naast een volle werkweek.

Ik vond en vind het een geweldige studie. Ik heb er ook dagelijks voordeel van in mijn werk en privé. Het is wel zo dat de studie nog niet zo algemeen gewaardeerd wordt. Net als bv bij HBO-rechten, wordt er door universitair afgestudeerde psychologen/ juristen, waar er veel van zijn, toch moeilijk gedaan over onze bijdrage aan de beroepsgroep. Ik weet niet goed of dat terecht is. Mij lijkt een aanvulling op HBO-niveau een goede. Door op verschillende niveaus te werken in sectoren, kun je een compleet pakket leveren. Ieder op zijn eigen niveau. Ik zou het heel leuk vinden om daar wat meer over te horen van anderen.

Ik was wel tevreden over het NTI. Er zijn wel eens wat lastige dingen geweest maar dat heb je denk ik overal. De grote lijn was prima! Je hebt veel eigen motivatie nodig.

Succes met nadenken!
quote:lowies schreef op 09 april 2012 @ 11:01:

Succes met nadenken!

Ik had ook al zoiets gehoord, van iemand die Psychologie aan de universiteit heeft gestudeerd.

Ik zou dan ook geen psycholoog kunnen worden met deze studie maar ik zou wel aan het werk kunnen bij onderwijsbegeleidingsdiensten, scholen voor speciaal basisonderwijs, bureaus voor beroepskeuze, Riaggs, (psychiatrische) ziekenhuizen, revelidatieklinieken, instellingen voor jeugdzorg, instellingen voor de jeugdhulpverlening, raad voor de kinderbescherming, jeugdwelzijnsvoorzieningen, justitiele instellingen, arbodiensten, bureaus voor loopbaanontwikkeling, organisatieadviesbureaus, en reintegratiebedrijven, aldus benoemd door NTI.

Dan is het toch juist goed dat er verschillende niveaus zijn, lijkt me.
Al die mogelijke werkgevers die je nu benoemd zijn eerder gerelateerd aan opleidingen zoals : MWD, Pedagogiek, SPH en CMV. (bachelor of social work)
Het staat hier toch echt vermeld...

Eigenlijk zou het ideaal zijn voor mij om een duale opleiding te kunnen doen, werken en leren..

Maar ik vrees dat dat moeilijk wordt, gezien mijn 0 ervaring op dit gebied...

quote:MEFunny schreef op 09 april 2012 @ 11:17:

Al die mogelijke werkgevers die je nu benoemd zijn eerder gerelateerd aan opleidingen zoals : MWD, Pedagogiek, SPH en CMV. (bachelor of social work)
lordoftherings, ben je meteen na de middelbare school gaan werken?
Hallo Solemnly, ik heb nog een mbo opleiding gedaan, daarna ben ik gaan werken.

Dit was alleen nogal een vakgerichte (eenzijdige) opleiding waar je verder niets mee kunt.

quote:solemnly schreef op 09 april 2012 @ 11:23:

lordoftherings, ben je meteen na de middelbare school gaan werken?
quote:lordoftherings schreef op 09 april 2012 @ 11:25:

Hallo Solemnly, ik heb nog een mbo opleiding gedaan, daarna ben ik gaan werken.

Dit was alleen nogal een vakgerichte (eenzijdige) opleiding waar je verder niets mee kunt.

[...]

Hoelang duurde deze als ik vragen mag ; )?
3 jaarquote:solemnly schreef op 09 april 2012 @ 11:29:

[...]

Hoelang duurde deze als ik vragen mag ; )?
Lordoftherings, besef wel voordat je aan de opleiding begint dat er op dit moment erg erg erg weinig banen zijn voor mensen die toegepaste psychologie hebben gestudeerd. MEFunny heeft gelijk dat de banen die jij noemt beter passen bij opleidingen als MWD en SPH. Bovendien is er een groot overschot aan universitair geschoolde psychologen. Als er dan al een baan is die geschikt is voor mensen die toegepaste psychologie hebben gestudeerd dan worden die ''helaas'' op dit moment ingenomen door de universitaire psychologen.
Dat is inderdaad waarom ik nog twijfel Nellaaa, ik weet inderdaad ook dat er een overschot is aan universitair geschoolde psychologen. Maar je kunt dit ook zie als een voordeel, dat ik als hbo-er beter betaalbaar ben dan een universitair geschoolde, toch?

Verder ken ik geen mensen die deze studie hebben gevolgd of volgen, vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen.

quote:nellaaa schreef op 09 april 2012 @ 11:32:

Lordoftherings, besef wel voordat je aan de opleiding begint dat er op dit moment erg erg erg weinig banen zijn voor mensen die toegepaste psychologie hebben gestudeerd. MEFunny heeft gelijk dat de banen die jij noemt beter passen bij opleidingen als MWD en SPH. Bovendien is er een groot overschot aan universitair geschoolde psychologen. Als er dan al een baan is die geschikt is voor mensen die toegepaste psychologie hebben gestudeerd dan worden die ''helaas'' op dit moment ingenomen door de universitaire psychologen.
Natuurlijk stelt het NTI dat je overal met die opleiding terecht kunt. Zij verdienen tenslotte aan elke student, dus willen er zoveel mogelijk binnen halen. Ik zou er echter serieus rekening mee houden dat de 'softe' sector in een crisis zit en grotendeels wegbezuinigd wordt. En de commerciele tak, zoals bijv organisatieadviesbureaus, werken vrijwel uitsluitend met universitair afgestudeerden.(Google voor de grap maar eens op vacature + organisatieadviesbureau).
Ze hoeven niet persé duurder te zijn LOTR. Veel bedrijven werken met een Cao en van tevoren opgestelde loonschalen. Bovendien moet je niet onderschatten hoeveel meer kennis zij meebrengen. Vaak is dat ook wel een kleine meeruitgave aan loon waard voor het bedrijf.
Okay, ik wil gewoon zo graag iets doen waar ik echt voldoening uithaal, dat heb ik mijn huidige werk helaas niet..
@nellaaa

Of er nu zoveel meer kennis wordt opgedaan in een universitaire studie, durf ik te betwijfelen. Wel is het zo dat vooral adviesbureaus veel waarde hechten aan titels en die krijgt men alleen na afronding van een universitaire studie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven