***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Even ego...

Vanmiddag om half vier is onze lieve Pim voor altijd gaan slapen. Het was enorm verdrietig, maar de dierenarts was zo empathisch!! Ze stond met ons mee te huilen toen Pim de laatste prik kreeg. Ik heb het zelf niet willen zien, maar werd zwaar hysterisch toen de arts zei dat haar hartje was gestopt. Onze lieve, kleine Pim...We hebben haar samen zes en een half jaar geleden opgehaald en we hebben haar samen naar haar laatste plek gebracht. Ze ligt nu vredig naast de oude poes (in augustus overleden. Misschien weten jullie dat nog) in de tuin van mijn ouders met een mooie steen op haar grafje. Jezus! Ik heb zoveel gehuild vandaag! Ze was echt niet meer te redden, doordat er geen donornieren voor katten zijn.

Vanavond heb ik met mijn wijnhoofd het idee gekregen om een stichting voor katten met nierproblemen op te gaan richten. Pim was al te ziek en had het niet meer kunnen redden, maar misschien kan ik een of twee katten helpen. De stichting gaat in ieder geval "Stichting Pim" heten en ik wil er donornieren voor katten mee gaan "verzamelen". Het is het enige wat ik nog voor mijn lieve kleine grijs kan doen... Het is toch van de zotte dat mensen wel een donornier kunnen krijgen, terwijl er nog helemaal niet zo iets voor katten/honden bestaat!

Ondanks dat ik de afgelopen tijd vaak boos op haar ben geweest om al het gepis, mis ik haar zo... De eerste keer dat ik haar zag, ze was een week oud, was ik meteen helemaal verliefd op haar. De liefde is altijd gebleven, helemaal toen ik zwanger was. Ze lag toen graag op mijn dikke buik en ze was echt mijn vriendje! Het blijkt: ik heb intens veel van haar gehouden. Helaas moest ik er door haar dood achter komen hoeveel ik van haar hield...
Wauw Swissie, wat gaaf zeg zo'n amerika-tripje! Lekker in een hotel, super! Wel jammer dat het allemaal zo dicht op jullie verjaardsag valt en het zou natuurlijk ook erg jammer zijn als jullie niet bij de meeting kunnen zijn!

Witchke, ik hoop zo dat dit dan nu eindelijk eens dé baan voor jullie gaat worden,wanneer hoor je meer?

Hoe is het gesprek mbt de bezoekregeling gegaan?

Muis, hoe is het vandaag gegaan met poesje Pim?

Leen, dat klinkt als een leuke middag! Wat lief, die kinders!

Icke, Lara en Laraman, beterschap!!! Oh en jij ook Leen!

Mich, ik zit me nu heel erg af te vragen hoe zo'n corpsmeisje dan klinkt (heb nooit op een corps gezeten)!
Och lieve muis! Gecondoleerd en heel veel sterkte!
ooh arme Pim.... Sterkte Muis!!!
zie msn
Spitsmuis, gecondoleerd met het overlijden van Pim. Heel veel sterkte!!
Spotsmuis, heb je dat nieuwe topic hiernaast gezien...

vanmiddag kat in laten slapen
Och lief Muisje toch... ik leef enorm met je mee, wat vreselijk zeg! Ik zou willen dat ik iets wist om je op te beuren...
Arme muis. Erg is dat dat je de liefde pas herkent als het arme beestje er niet meer is. Veel sterkte.

Duik maar weer ff achter mijn pc om wat te werken. Koen net naar de creche gebracht.

Lara: zijn jullie allemaal weer wat beter. En vooral je vriend zodat hij een beetje voor jullie kan zorgen

Mich: Vraagje. Hoe ben jij bij lars je bv gaan afbouwen voor de komst van Morris. Moet toch een beetje bedenken hoe dat moet gaan gebeuren.. Of gaat het wel een beetje vanzelf.

Ik ben nu gestopt met kolven. heerlijk!! Dus als Koen naar de creche gaat krijgt hij gewone melk en mijn borsten vinden het ok. Als ik thuis ben drinkt hij nog bij mij.
Lara, ben je nog ziek? En Puk?

Volgens mij heeft Huug last van een sprongetje: het ventje is niet te genieten! Hij moppert, zeurt, wil niets en blijft maar om aandacht vragen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geen zin heb in een springende Hugo! Stomme sprongetjes ook! Ben alleen wel heel benieuwd wat hij gaat leren...
Arme Spitsmuis, heel veel sterkte. De tranen stromen echt over m'n wangen bij het lezen van je verhaal. Natuurlijk hield je heel veel van haar!!

Buitenmeisje, wonderlijk genoeg is de borstvoeding bij Lars precies op tijd gestopt. Ik weet niet meer exact hoe het ging, maar toen hij 1 werd zat hij nog op twee voedingen per dag (na het wakker worden en voor het slapen gaan plus af en toe 's nachts) en toen hij ruim 14 maanden was was het voorbij. Hij had genoeg gehad en ook de productie was op natuurlijke wijze gestopt. Toen hij 15 maanden was werd Morris geboren dus ik had net even pauze en hij hoefde niet meer aan de borst.

Ik heb het idee dat Morris iets langer aan de borst wil blijven, maar misschien loopt het ook ineens terug straks. Twee kinderen voeden lijkt me teveel van het goede.

Fachat, een doorgezakt corpsmeisje heeft (stereotyp) een heel hese, lage stem en praat heel hard. Zo praat Lars dus ook nu!

Iedereen weer beter vandaag? Zo niet, beterschap!
Swissie, gaaf zeg, die reis naar LA!
Thanx micha voor je uitleg. Ik hoop ook dat het een beetje zo zal gaan. Maar heb ook het idee dat Koen nog aardig verslaafd is aan de borst. Maar misschien is het zo voorbij.
Muis, gaat het weer een beetje met je?

Hoe is je andere poes eronder? Heeft ze ook veel verdriet?

Met het risico dat jullie mij hierdoor echt helemaal voor gek verklaren (ben ik ook, maar ik probeer het eigenlijk te verbergen), wij hebben een konijn na het overlijden van een vriendje een keer een knuffelbeer gegeven. En dat hielp haar echt. Zij liep continue met die beer rond, maakte hem schoon, sliep ertegenaan. Misschien zijn katten veel slimmer dan konijnen, maar wie weet helpt zoiets?

Pff, vreselijk druk met alle informatie doorlezen en het plannen van die week. Ik heb nu een afspraak in Miami en een in Los Angeles. Ik hoop alleen dat ik ook nog af en toe een minuut heb om iets van het land te zien.

Gisteren ouders gebeld of ze toch naar ons kunnen komen voor Finn's verjaardag. Waren natuurlijk niet zo happy met de nieuwe ontwikkelingen. Schoonouders of alleen schoonmoeder blijft waarschijnlijk een weekje oppassen. Dat zou wel makkelijk zijn voor manlief.

Hebben jullie nog plannen voor Pasen? Wij gaan hopenlijk eindelijk naar de bergen. Vrienden (met een tweeling) hebben een huisje en hebben ons uitgenodigd.
pff ben weer niet weerhouden voor de sollicitatie van gister ...
Gefeliciteerd getrouwd Framboosje!

Swissie: je bent toch wel gewoon thuis met Finns verjaardag? En nodig je jouw eigen ouders dan niet uit?

Witchke: balen, maar het komt vast heel snel!

Ik heb me vandag ziekgemeld. Doe ik normaal dus alleen als ik echt heel ziek ben. Nu heb ik uitgeslapen en besloten dat ik beter een betje kan aansterken en uitrusten nu Puk naar de creche is want ik was vannacht weer hartstikke misselijke. Voorlopig is er even geen uitziekdagje mogelijk.

Voel me aan de ene kant heel slecht omdat ik op zich best zou kunnen werken, maar weet dat dit wel verstandig is. Vriend is oveigens wel weer aan het werk.
Je moet je niet schuldig voelen lara, uitzieken is in jouw geval het beste wat je kan doen.
Lara, ik ben het met Witcke eens, je moet je echt niet schuldig voelen. Met baby is het erg moeilijk om even bij te komen, dus rust even een dagje uit. Dat heb je wel nodig.

Bovendien heb je afgelopen week al ziek op kantoor gezeten, dus deze dag "mag" je wel gebruiken hoor.

Haha, natuurlijk heb ik mijn eigen ouders ook uitgenodigd, maar nu moeten ze naar CH rijden ipv dat wij naar Nederland zouden komen. Aangezien ik zelf op zondag naar Miami vlieg, is het handig als mijn ouders op zondag ook weer terug rijden. Heb mams maar gemailt dat ze best eerder in de week al mogen komen. Manlief zit weer eens in London op 2 en 3 April, dus het zou best leuk zijn als mijn ouders er dan al zijn.

Ik vind het altijd zo vervelend om ze uit te nodigen voor maar twee dagen. Maar eens kijken wat de reactie is.
Dankje! Ergens diep in me heb ik denk ik toch een calvinistische inslag... . Ik vraag me ook echt af hoe niet werkende moeders dat doen als ze ziek zijn. Moeten ze dan altijd maar gewoon doorgaan?? Petje af!

Tsja, voor twee dagen is het inderdaad nogal een reis. Misschien kunnen ze inderdaad wat eerder komen, of een paar dagen langer blijven om je man te ontlasten. Of heeft hij daar geen zin in?
Framboos, gefeliciteerd, getrouwde vrouw

Lara, beterschap. Hoop dat je vandaag een beetje kunt uitrusten en aansterken.

Spitsmuis, wat vreselijk van je poes. Sterkte!

Vanmorgen 2 buurvrouwen op de koffie gehad (begin weer een beetje uit mijn coconnetje te komen en te socializen haha). Kaj heeft ze de hele tijd zitten vermaken met gekke toeren uithalen. Als wij lachten dan lachte hij er nog harder overheen. Aansteller (maar wel lief). Gister heeft manlief de traphekjes geplaatst. Vanmorgen hing Kaj al aan een traphekje...

Heb een beetje problemen met de slaapjes overdag van Kaj. 's avonds ligt hij er uiterlijk om 19.00 uur in. Overdag slaapt hij soms kort 's morgens en 's middags. Met als gevolg dat hij om 17.00 uur niet te genieten is en haast niet wil eten. Ik heb hem nu vanmorgen opgehouden en na zijn eten gelijk op bed gelegd. Hoop dat hij nu wat langer slaapt en eind van de middag wat beter in zijn velletje zit.
Framboosje! Getrouwd! Hoe was het? Foto's! Ik wil zien hoe je er uit ziet!

Lara, je hoeft je echt absoluut niet schuldig te voelen! Nergens voor nodig! Je kan echt beter een dagje uitzieken, dan kwakkelend op kantoor zitten. Daarnaast heeft Puk veel meer aan een moeder die zich goed voelt dan aan een moeder die wat slapjes is.

Lilien, ik mat de jongens 's ochtends behoorlijk af, zodat ze 's middags wat langer slapen. Ergens vind ik het best zielig, maar als ik het niet doe, dan zit ik met twee jochies die zwaar boven hun theewater zijn. Niet leuk voor hun en al helemaal niet leuk voor mij!

Kika is dus heel erg op zoek naar Pim...Vreselijk. Ik denk ook heel de tijd dat ik Pimmetje zie en hoor, maar dat is niet zo. Ik moet wel zeggen dat ik sinds vanochtend de tranen weer een beetje onder controle heb, maar ik heb wel al heel de dag een brok in mijn keel.

Net ben ik op kraambezoek geweest bij een kersvers jongetje! Jeetje, wat vergeet je snel hoe klein pasgeboren ukjes zijn! Het was een prachtig klein frumpie en ik heb alleen maar naar hem gekeken. Hij deed niet veel (sliep), maar een slapend kindje is zo mooi! Als cadeau heb ik een liedjesboek met cd voor de allerkleinsten gegeven (had ik dubbel, kostte dus niets), een Nijntjerammelaar (was een dikke vette hit toen de mennekes klein waren!) en een heel leuk boek: Beer en de kleine engel van Tharlet en Weninger. Kennen jullie het? Wij hebben het hier ook en het is zo leuk! Allemaal kleine verhaaltjes voor het slapengaan, enig!
Framboos, gefeliciteerd!

Lara, ik heb nu inderdaad gevraagd of mijn ouders eerder komen en mijn schoonouders langer blijven.

Ze kunnen echter natuurlijk ook gewoon met het vliegtuig, dan kunnen Finn en ik geen grote kado's krijgen, maar dat maakt niet uit.

Lilien, ik stop Finn ook altijd direct na het eten in bed (overdag); 's avonds geef ik hem zelfs vaak een fles in zijn bedje. Dat werkt bij Finn heel goed (afkloppen).

Grr, ik lijk wel een peuter, zit lekker sushi te lunchen, heb ik ineens weer allemaal saus vlekken op mijn overhemd, grr, dat haat ik. Ik moet echt nodig weer eens gaan shoppen, mijn klerenkast ziet er niet meer uit. Haha of ik moet weer zwanger worden, daar heb ik wel nog leuke shirts en overhemden. Laat mijn man dit maar niet lezen.
Lilien: gezellig dat je er weer bent! Hoe voel je je?

Puk slaapt nu van 9:00-10:00 en van 12:00-14:00. Als hij heel moe wordt tegen 16:00 krijgt hij om 16:30 al eten en anders om 17:00/17:30. Het laatste uurtje rek ik door lang te badderen en te knuffelen, want dan wordt hij vaak ook wat lastiger.

Muisje: wat zielig voor die arme Kika! Hoe lang zou het duren?

Ik ben ook altijd zo verbaasd hoe klein pasgeboren baby's zijn! Het is pas 10,5e maand geleden dat Puk was geboren, maar ik kan me niks meer bij dat formaat voorstellen. Vreemd he?

Jullie hebben ook gelijk. Uitrusten is beter. Ik ga mezelf nu bedwingen dingen in huis te doen en gewoon maar lekken te relaxen.

Swissie: je ouders moeten wel met de auto. Hoe moeten ze anders die ladingen cadeaus meeslepen?? Nee hoor, vliegtuig is geen optie.

Hihi, vlekken in je overhemd...Ik at met oud en nieuw ook sushi (aan het begin van de avond) en hup...een enorme vlek in mijn kraakwitte net gestreken overhemdje. Zucht. Laatst trok ik hem weer aan en toen mikte een vriendinnetje haar rode wijn er overheen. Ik ben blijkbaar nog te klein voor witte kleding (zei mijn moeder jaren geleden ook al...).
Framboos, gefeliciteerd met jullie huwelijk!! Ik hoop dat jullie een leuke dag hebben en ben benieuwd naar de foto's!

Lara, gewoon lekker thuisblijven hoor, je kunt beter even goed uitrusten en uitzieken.

Spitsmuis, naar dat Kiki naar Pim loopt te zoeken, onze katten deden dat ook toen Flip net was overleden. Gelukkig waren ze niet zo aan elkaar gehecht, dus waren ze er redelijk snel overheen.

Lilien, fijn dat je er weer bent, grappig dat Kaj zo de show steelde vandaag met de buurvrouwen.

Zahra zit vandaag niet zo lekker in haar velletje, snel huilerig enzo. Ze wilde tussen de middag geen brood eten en had 38.5 koorts. Ik heb ze maar met een paracetamol in bed gestopt. Waarschijnlijk heeft ze weer last van haar tandjes ofzo, maar ik zie niks doorkomen hoor, het duurt wel erg lang.

Ik ben zelf ook niet helemaal lekker, heb last van keelpijn en ben weer verkouden dus ik doe maar rustig aan vandaag.
Layla, beterschap! Hugo heeft trouwens ook last van een tandje, denk ik. Steijn zijn ene tand heeft er echt een paar weken over gedaan om door te komen, dus ik neem aan dat dat bij Huug ook het geval zal zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven