Gezondheid alle pijlers

Triggerpoint! Hoe te behandelen??

09-04-2012 09:35 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het afgelopen half jaar ben ik wekelijks onder behandeling bij de fysio geweest.

Het blijkt dat ik last heb van een triggerpoint ter hoogte van mijn schouderblad en waarvan de pijn uitstraalt naar mijn nek en linkerarm!

De pijn was constant aanwezig maar dragelijk! Nu ben ik ongeveer 3 weken niet bij de fysio geweest ivm verhuizing en de pijn begint behoorlijk op te spelen!

Aangezien ik ben verhuisd naar een andere woonplaats moet ik opzoek naar een nieuwe fysio (reisafstand met vorige fysio is niet meer te doen).

Ik begin een beetje moedeloos te worden en weet niet welke therapie het beste is als je last hebt van een triggerpoint....

Ik hoop dat er hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben en mij kunnen adviseren?!
Heel verschillend, sommige mensen hoeven nooit meer. Maar daar val ik helaas niet onder Ik moet af en toe even groot onderhoud laten plegen.quote:winkelfanaat schreef op 09 april 2012 @ 21:05:

[...]

Dat geeft de burger dan weer een klein beetje moet.

Hoelang ben je na de marteling verlost?
Jillz en Johand, dat boek klinkt zo gek nog niet. Thnx!
..
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Chiroprator heeft mij er niet mee kunnen helpen..

De tennisbal kun je ook in een panty doen, zo heb je er wat houvast aan..
Boek is inderdaad een aanrader. Ik vond het wel fijn om eerst de 'pro' het met die naalden te laten doen en daarna pas zelf met de tennisbal aan de gang te gaan. Maar dat is persoonlijk natuurlijk.
Nou ik ben benieuwd! Heb volgende week maandagavond afspraak staan bij fysio om dry needling door te spreken en hopelijk ben ik binnenkort echt vd pijn af!!
Wil je ons op de hoogte houden anb27 over je ervaringen en voortgang? Suc6 volgende week!
Ik volg op t moment ook een dry needling therapie. Dat is af en toe behoorlijk op de tanden bijten zeg! En nu, na 10 behandelingen kan ik eindelijk zeggen dat het aanslaat. Maar ik moet er nog wel een paar hoor aldus de fysio. Ik heb veel te lang met mijn klachten doorgelopen helaas. Succes ANB27 met jouw therapie!
Ik zit nu te wachten bij de fysio voor n paar naaldjes hihi.

Het heeft vorig jaar bij mij ook lang geduurd voordat het aan ging slaan.

Ik doe het nu op afroep en onderhoud het op die wijze.

In okt nov en dec niet geweest, maar dat werkte niet.

Heb t schijnbaar nodig..
Ik zal jullie op de hoogte houden! Maar ik begrijp dat het wel een beetje pijnlijk is?
Een beetje pijnlijk? Ik kon de fysio wel een paar keer voor haar kop slaan zo zeer of dat het deed. En sommige keren valt het dan weer best wel mee, dus het is (bij mij tenminste) per keer verschillend.

@Jilzz, hoe vaak ga je nu voor een "onderhoudsbeurt" naar de fysio voor dry needling? Ik denk dat ik er ook zo 1,2,3 niet klaar mee ben helaas.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven