Triggerpoint! Hoe te behandelen??
maandag 9 april 2012 om 09:35
Het afgelopen half jaar ben ik wekelijks onder behandeling bij de fysio geweest.
Het blijkt dat ik last heb van een triggerpoint ter hoogte van mijn schouderblad en waarvan de pijn uitstraalt naar mijn nek en linkerarm!
De pijn was constant aanwezig maar dragelijk! Nu ben ik ongeveer 3 weken niet bij de fysio geweest ivm verhuizing en de pijn begint behoorlijk op te spelen!
Aangezien ik ben verhuisd naar een andere woonplaats moet ik opzoek naar een nieuwe fysio (reisafstand met vorige fysio is niet meer te doen).
Ik begin een beetje moedeloos te worden en weet niet welke therapie het beste is als je last hebt van een triggerpoint....
Ik hoop dat er hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben en mij kunnen adviseren?!
Het blijkt dat ik last heb van een triggerpoint ter hoogte van mijn schouderblad en waarvan de pijn uitstraalt naar mijn nek en linkerarm!
De pijn was constant aanwezig maar dragelijk! Nu ben ik ongeveer 3 weken niet bij de fysio geweest ivm verhuizing en de pijn begint behoorlijk op te spelen!
Aangezien ik ben verhuisd naar een andere woonplaats moet ik opzoek naar een nieuwe fysio (reisafstand met vorige fysio is niet meer te doen).
Ik begin een beetje moedeloos te worden en weet niet welke therapie het beste is als je last hebt van een triggerpoint....
Ik hoop dat er hier mensen zijn die hetzelfde probleem hebben en mij kunnen adviseren?!
dinsdag 10 april 2012 om 12:10
woensdag 11 april 2012 om 08:32
Ik volg op t moment ook een dry needling therapie. Dat is af en toe behoorlijk op de tanden bijten zeg! En nu, na 10 behandelingen kan ik eindelijk zeggen dat het aanslaat. Maar ik moet er nog wel een paar hoor aldus de fysio. Ik heb veel te lang met mijn klachten doorgelopen helaas. Succes ANB27 met jouw therapie!
woensdag 11 april 2012 om 09:43
donderdag 12 april 2012 om 10:20
Een beetje pijnlijk? Ik kon de fysio wel een paar keer voor haar kop slaan zo zeer of dat het deed. En sommige keren valt het dan weer best wel mee, dus het is (bij mij tenminste) per keer verschillend.
@Jilzz, hoe vaak ga je nu voor een "onderhoudsbeurt" naar de fysio voor dry needling? Ik denk dat ik er ook zo 1,2,3 niet klaar mee ben helaas.....
@Jilzz, hoe vaak ga je nu voor een "onderhoudsbeurt" naar de fysio voor dry needling? Ik denk dat ik er ook zo 1,2,3 niet klaar mee ben helaas.....