Gezondheid alle pijlers

Constant misselijk!

09-04-2012 18:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede vivafans,

Ik zit hier met een probleempje en hoop eigenlijk iemand tegen te komen die hetzelfde heeft/ of heeft gehad?..

10 maart is het begonnen met een buikgriepje (althans dat dacht ik)

Ik had dezelfde "griep"verschijnselen als de meeste mensen in diezelfde periode (griepepidemie?) misselijk (wagen/attractiemisselijkheidsgevoel), moe, diarree, zere buik, koude blauwe handen rillingen etc.

Na 2 weken was ik meer dan 5 kilo afgevallen en nog steeds geen verbetering.. Toen maar naar de huisarts geweest en deze zei dat het waarschijnlijk een nasleep van de griepepidemie was. Ze heeft wel direct bloed laten prikken, en dit was gelukkig allemaal goed. Ook kreeg ik medicijnen tegen de misselijkheid. (domperidon)

Na een week uitgeprobeerd te hebben kwam ik tot de constatering dat deze niet werke, en heb ik metoclopramide gekregen.

Nu bijna een maand later (9 april) heb ik er nog steeds last van..

Gelukkig sinds 2 weken niet meer aan de diarree maar nog wel misselijk, moe, constante vol gevoel en constant koude/blauwe handen.

De medicijnen werken redelijk, wel tegen het misselijkheidsgevoel maar niet tegen het volle gevoel (met een volgevoel bedoel ik bijv.na 2 beschuiten al volgevoel)

Mijn etensdagje bestaat eigenlijk voornamelijk uit beschuit, 2 appels en met een beetje geluk een beetje avondeten.. verder drink ik veeeeel water en multivitaminessap om toch een beetje vitamines binnen te krijgen

Graag zou ik jullie ervaringen willen wat jullie doen tegen misselijkheid? of igg tips?

Liefs Sanne..
oh en de huisarts zegt ook dat de kans nihil is...
of ben ik nu naief?... :$
Was de huisarts de man in bed? En weet hij zeker dat er geen sprake was van een zaadlozing of lek condoom? Zo nee, dan kan hij niet zeggen dat de kans nihil is zonder test te hebben gedaan
Nee hoor, als je de pil gebruikt en gewoon ongesteld bent geweest snap ik dat je verwacht niet zwanger te zijn.

Maar och het kan geen kwaad zo'n goedkoop kruidvattestje.
Ik heb bijna hetzelfde. Ook een buikgriep gehad die maar bleef duren. Voornamelijk heel misselijk en niet tot nauwelijks kunnen eten. Ook ik ben dus afgevallen (vond dat eerst nog wel positief haha).

Ik kon ook echt niet aan eten denken, of als ik te drukke visuele prikkels kreeg werd ik ook meteen kotsmisselijk.

Ik heb nu Omeprazol 40mg, dit is een maagbeschermer. Het helpt wel wat, ik kan nu weer eten maar ik ben nog steeds energieloos en lusteloos. Ook ben ik inmiddels weer ziek, een keelontsteking dit keer, dus ik ga ook maar eens bloed laten prikken.

Maar goed, die Omeprazol doet dus wel wat voor me, eerst kon ik helemaal niet eten en dat kan nu wel, al ben ik nog steeds (in mindere mate) misselijk.

Oh en ik heb direct een zwangerschapstest gedaan: negatief. Kon het me al niet voorstellen, maar idd het overgeven enzo..
Hee, heel herkenbaar. Heb het 5 jaar geleden gehad. Continue misselijk. Later bleek ik het (onbewust) veeeeel te druk te hebben en teveel hooi op mn vork te nemen. Psychosomatische klachten dus. Misschien dat je je hier in herkent? Dat psychische problemen zich lichamelijk uiten...
maantje91: Ik heb eigenlijk alles op dit moment wat ik wil: huisje boompje beestje, leuke nieuwe baan leuke collega`s familiesferen gaat alles goed.. relatiesferen ook gelukkig!!!

Of er moet iets zijn wat ik zelf niet heb opgemerkt en mijn lichaam wel.

@ Liezbetje: in het begin is het leuk 5 kilo binnen 2 wkn (10dagen eigenlijk :S ) maar nu begint het wel zwaarder te worden.. :( energieloos etc.

Ik ga straks om 8 uur de dokter ff bellen voor een nieuwe afspraak.. en vanmiddag voor de zekerheid ff een testje halen.. om igg zoveel mogelijk uit te sluiten

Ik laat het jullie straks weten!

Liefs
En??
Hier ben ik weer!

Vanmiddag naar de dokter geweest, heb nu weer andere medicijnen gekregen.. De huisarts denkt dat het een ontsteking is van de maagslijmvlies..en dit maar weer 2 weken uitproberen
En het testje?
nog niet gedaan, die doe ik morgen
Ooooh, uitstelgedrag, haha Toch bang voor de uitslag? Stalen zenuwen heb jij...
hahha nee bang ben ik niet voor de uitslag indien het toch zo is zijn we natuurlijk hardstikke blij, maar als het niet zo is vind ik het zo erg ook nog niet.. ;) het enigste waar ik dan van zou balen is dat ik dan nog geen oorzaak heb gevonden.. :( ik heb het gevoel dat ik weer ben afgescheept met medicijnen door de huisarts.. probeer deze iig een week.. bij geen vooruitgang sta ik weer voor haar deur. En dan moet ze me wel doorverwijzen! (tenminste dat word dan echt mijn doel!!)
Succes, hopelijk slaat de medicatie aan!
dankjewel liezebetje! lief! Hoop het ook
Vanmorgen de test gedaan en deze is zoals verwacht negatief nu toh maar de tabletjes afwachten of ze werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven