keuze golf surfvakantie

10-04-2012 20:28 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi golfsurfers,

Ik (23) ben ontzettend benieuwd naar golfsurfen!

Nu wil ik deze zomer eindelijk leren golfsurfen in Europa (budget).

Het liefst vermijd ik drukke feestlocaties en zuipende jongeren.

Wie heeft (goede/slechte) ervaring met golfsurf vakanties?

Wie heeft er tips voor yoga en surfvakanties?

Adviseer je een week of twee weken golfcursus aan?

Wat zijn jouw gouden tips om het maximale te halen uit de surfvakantie (fysieke voorbereiding?)

Ik ben benieuwd!
Bali!
Computer says nooooo
Het is mij nog niet helder wat je nu zoekt? Golf? Surfen? Yoga?

Als je voor surfen gaat, dan is er meestal geen ontkomen aan groepen jonge surfdudes met hetzelfde plan.
Scheveningen?
quote:Mac123 schreef op 10 april 2012 @ 20:32:

Scheveningen?Mijn idee!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
In Biarritz doen ze aan golfsurfen dacht ik? (Bij Domburg stelt 't niet zoveel voor heb ik gezien
mimisan, zuidwest frankrijk.
wij slapen nooit.
Mimizan! Een nederlands camp in Frankrijk, vlakbij Spanje. Ik zou in ieder geval lessen nemen, dit camp heeft tenten waarin je kunt slapen. Er bestaat ook een mogelijkheid om een huisje te huren (wat meer privacy, er zijn veel jongeren). Het is een busreis van ongeveer 12 uur, niet erg comfortabel maar wel goedkoop.
Today is life, tomorrow never comes.
quote:summer73 schreef op 10 april 2012 @ 20:29:

Bali!

Dat wilde ik ook roepen, maar volgens mij zoekt ze in Europa.

(of doorsparen en dan alsnog naar bali, is gaaf hoor!!)
Mimizan en Biarritz. Leuk ook daar. Atlantische oceaan is super.
quote:Star schreef op dinsdag 10 april 2012 21:09 Mimizan en Biarritz. Leuk ook daar. Atlantische oceaan is super.

Inderdaad heel leuk, en tussen deze twee plaatsen heb je nog enkele kleine plaatsjes (Seignosse, Hossegor etc), die zijn iets minder druk en toeristisch en de surfsfeer is vriendelijker naar beginners toe. Verder zijn overal wel surfscholen te vinden. Les nemen is wel aan te raden en voorbereiden kun je gewoon lekker in Scheveningen doen!

Let wel op dat de Atlantische Oceaan wat heftiger is dan de Noordzee. Bereid je voor op de wasmachine-experience ;)

Leeeuk!!
Zarautz in Baskenland, stikte deze zomer van de nederlandse jongeren op Surfcamp. Camping is rustig en Zarautz is een leuk surfplaatsje. Zon, zee en een mooie boulevard met terassen en winkels.

http://www.surfandbeachca ... JHM3vCJq68CFQaHDgodhklzWg
anoniem_107486 wijzigde dit bericht op 10-04-2012 22:05
Reden: link toegevoegd
% gewijzigd
De gemiddelde leeftijd in Mimizan is ongeveer 17 a 18, niet echt een aanrader als je 23 bent, tis nogal puberaal....

Maar qua surfen is het surfen is het super
Lacanau Ocean in Frankrijk (bij Bordeaux). Erg leuk plaatsje, je kan daar kiezen voor camping of appartementencomplex. Op de camping wel groepen jongeren, maar ook genoeg '' oudere'' jongeren en volwassenen.

Er zijn genoeg mogelijkheden tot het nemen van surflessen/huren van materiaal etc. Ook is het uitgaanscentrum erg leuk!

Laat maar weten als je meer info wil
Is Lacanau Ocean dus ook nog een aanrader als bijna 30 jarige? :O
Absoluut! (vind ik )

Groot voordeel is dat op de camping waar ik geweest ben alle jongeren (GoGo e.d.) op 1 plek bij elkaar staan en de rest van de camping is gemixt. Security is erg streng, vanaf 23.00 uur moet het stil zijn en ben je dat niet dan kan je de nacht buiten de campingpoort doorbrengen.

Met uitgaan zijn er genoeg verschillende clubs (Kontiki vond ik het leukst) waar ook op leeftijd wordt gecontroleerd. Minimum was 18 dacht ik, dus je staat er nooit tussen de echte kleuters.

Dus ja, jongeren zijn er genoeg maar buiten dat zijn er ook genoeg '' ouderen ''
Google maar eens op Portugal en Surf vakantie. Erg leuk.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Bedankt voor jullie reacties!

@nummerzoveel: ik doelde op het aanbod van de combinatie yoga- en surflessen als optie om de feestmenigte te vermijden. En was daarbij benieuwd wie zo een combi heeft gevolgd.

@Mac123 & Summerdance: Hebben jullie ook aanraders bij wie ik golfsurflessen moet nemen in Scheveningen?

quote: [..] enkele kleine plaatsjes (Seignosse, Hossegor etc) [..] minder druk en toeristisch en de surfsfeer is vriendelijker naar beginners toe.

@volcom: Dankje! klinkt goed ik ga het googlen. Heb je ook ervaring met een bepaalde organisatie, die daar fijn golfsurfen geeft aan beginners?

Ik ben dus gericht opzoek naar tips van jullie golfsurfers die binding hebben met een bepaalde plaats in Europa en of organisatie waar je hebt leren surfen.

Nogmaals dank!
Ik heb geen ervaring met een organisatie waar ik heb leren surfen, ik heb in Lacanau Ocean lessen gevolgd via de surfschool die daar aan het strand zat. Ik neem aan dat die in alle surfplaatsen wel aanwezig zijn. Daarvoor hoef je echt niet met een O'Neill kamp ofzo mee te gaan.
Biaritz en Zuid Frankerijk. Spreek uit ervaring.. Fijne tijd gehad en dansende jongeren zijn er altijd meestal gaat de surfgroep stappen maar dan vroeg terug want de lessen zijn heeel vroeg met zonsopgang wanneer de zee rustig is.

have fun.
Geen ervaring binnen Europa. Ik heb zelf leren surfen in Nieuw Zeeland.. (wel een aanrader!)

Tip voor de fysieke voorbereiding: Armspieren trainen!
Ik zeg ook: door sparen en lekker naar Bali! Bali is ook een stuk goedkoper dan Europa als je er eenmaal bent. Heb zelf een dag les gehad en daarna was het een kwestie van oefenen. Op Bali/Lombok/De gili's heb je ook een hoop plekken waar je yoga kan doen. En inderdaad: Train je arm spieren, ik heb een aantal dagen niet op het surfboard kunnen staan, aangezien ik mijn armen niet eens omhoog kon doen, laat staan mezelf op het surfboard kon hijsen, haha!
Wij zijn ook op zoek en ik kwam deze tegen (combi met yoga):

http://www.beachensurf.nl ... ans-18-jaar-en-ouder.html

In ons geval gaat het om kiten en windsurfen, 30+.

Andere tips zijn voor ons ook nog steeds welkom.

Wij kunnen maar een weekje. Dat is te kort voor Azie. (daarnaast gaan we dit jaar al 3x buiten Europa, dus budget begint nu ook te spelen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven