Onaardig personeel
maandag 1 augustus 2011 om 15:16
Ga af en toe met mijn neefje een broodje halen bij de Hema, aangezien hij zo gek is op die broodjes hotdog.
Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.
Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.
Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...
Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:
"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.
Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)
Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.
Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Hier in het winkelcentrum vlakbij mijn huis is er ook een restaurantje bij en dan bestel ik een sandwich, echter hier verkopen ze dan weer niet de hotdogs binnen, die kun je alleen buiten bestellen.
Een half jaar geleden kwam ik daar achter, ik vroeg toen binnen om een broodje hotdog. Toen kon ik gewoon één bestellen en deed het meisje dat mij hielp deze bestelling aan de hotdogbalie om de hoek. Geen probleem dus.
Twee maand geleden, met mijn neefje even weer naar de Hema. Toen werd me op hele onvriendelijke manier gezegd dat ik zelf het hotdog broodje buiten moest bestellen en halen. Het was geen probleem om deze binnen in het restaurant op te eten. Ook prima...
Vandaag ging ik met mijn neefje naar de Hema. Direct maar buiten de hotdog opgehaald, en ik was net over de drempel van het restaurant toen het meisje op barse toon zei:
"Wil je wel onmiddelijk met dat broodje naar buiten, het is niet de bedoeling dat de klanten hier in en uit met de hotdogs gaan lopen". Ze rolde met haar ogen en een 'tssss' naar haar collega.
Ik leg verbouwereerd uit hoe het de vorige keer is gegaan. Waarop zij zegti: "dat mag niet, en regels zijn regels', maar goed, ik zie het deze ene keer door de vingers, laat het niet weer gebeuren'. (Stel je daar een heeeel belerend toontje bij)
Euhhhmmm... het stond daar vol met klanten en ik kon wel door de grond gaan, Maar goed je begrijpt wel dat ik daar nooit meer heen ga.
Zo even stoom afblazen ..dat lucht op.
Here I am - now what are your other two wishes...
dinsdag 10 april 2012 om 23:06
Man en ik gingen een keer winkelen in een andere stad.
We gingen ook bij een parfumerie naar binnen, waar we allebei wat dingen en nog kadootjes zagen. Ik had mijn armen vol en we gingen in de nogal scheve rij staan.
Ik had al een paar keer oogcontact met een van de verkoopsters gehad, en we waren inmiddels al wel een tijdje geleden aan de beurt.
Maar, hoewel die verkoopster mij aankeek, hielp ze andere mensen die na ons aankwamen lopen.
Op een gegeven moment vond ik het wel mooi geweest en zei 'Sorry mevrouw maar volgens mij zijn wij aan de beurt'.
Nou, dat was dus niet de bedoeling.
Mevrouw de verkoopster riep keihard 'WIL JE WEL EVEN OP JE BEURT WACHTEN, DEZE MENSEN ( wijst naar de rij achter mij) WAREN VEEL EERDER'.
Terwijl dat gewoon onzin was.
Ik heb haar aangekeken en alles wat ik in handen had op de toonbank gelegd en vriendelijk lachend gezegd 'Verrek maar met die spullen, ik kom hier nooit meer' .
En toen zijn we weggegaan.
Ben ook nooit meer naar die winkel geweest.
Balentent. Ook niet in mijn eigen woonplaats.
(Ik bedoel, als je iets wil boycotten moet je het ook goed doen )
Sowieso bij die keten vind ik het erg storend dat je, wanneer je gewoon in 'normale' kleding aankomt, je amper geholpen wordt of bijna achtervolgt of je niks gaat jatten.
We gingen ook bij een parfumerie naar binnen, waar we allebei wat dingen en nog kadootjes zagen. Ik had mijn armen vol en we gingen in de nogal scheve rij staan.
Ik had al een paar keer oogcontact met een van de verkoopsters gehad, en we waren inmiddels al wel een tijdje geleden aan de beurt.
Maar, hoewel die verkoopster mij aankeek, hielp ze andere mensen die na ons aankwamen lopen.
Op een gegeven moment vond ik het wel mooi geweest en zei 'Sorry mevrouw maar volgens mij zijn wij aan de beurt'.
Nou, dat was dus niet de bedoeling.
Mevrouw de verkoopster riep keihard 'WIL JE WEL EVEN OP JE BEURT WACHTEN, DEZE MENSEN ( wijst naar de rij achter mij) WAREN VEEL EERDER'.
Terwijl dat gewoon onzin was.
Ik heb haar aangekeken en alles wat ik in handen had op de toonbank gelegd en vriendelijk lachend gezegd 'Verrek maar met die spullen, ik kom hier nooit meer' .
En toen zijn we weggegaan.
Ben ook nooit meer naar die winkel geweest.
Balentent. Ook niet in mijn eigen woonplaats.
(Ik bedoel, als je iets wil boycotten moet je het ook goed doen )
Sowieso bij die keten vind ik het erg storend dat je, wanneer je gewoon in 'normale' kleding aankomt, je amper geholpen wordt of bijna achtervolgt of je niks gaat jatten.
dinsdag 10 april 2012 om 23:18
Sommige klanten kunnen er inderdaad ook wat van. Ik stond vandaag bij de AH, daar zijn sinds kort kassa's waar je alleen nog maar kan pinnen. Staat bij die kassa's duidelijk aangegeven, groot bord ervoor etc. Stond er een man voor me die behoorlijk wat boodschappen had en die was blijkbaar niet op de hoogte dat er bij die kassa alleen gepind kon worden. Toen hij zijn portemonnee trok werd hij daar vriendelijk op gewezen door de cassiere, waarop hij zegt 'nou laat ook maar zitten dan', en gelijk wegloopt, al zijn boodschappen lagen daar nog. Vond ik toch behoorlijk asociaal.
dinsdag 10 april 2012 om 23:32
İk nog vandaag bij de ah. İk zie er jonger uit dan ik ben dus id tonen vind ik niet meer erg. İk was vroeg vrij van werk en krijg ik te horen van de cassiere dat Ze tussen 12-1 geen scholieren helpen. İk zeg dat ik geen scholier ben. Zij nlgmaals: wij helpen geen scholieren. İk weer: ja zie
Mn id maar, ik ben geen scholier. Herhaalt ze het weer en stuurt me dokr naar klantenbalie. Krijg ik daar weer dezelfde onzin te horen. Weer herhaald dat ik geen scholier ben en dat ik van vrij ben van werk. Ging ze eindelijk
Mee akkoord. Maar dan denk ik, oke ik begrijp dat je me jonger inschat maar houd op met het herhalen dat je geen scholieren helpt, terwijl
İk duidelijk aangeef dat niet te zijn. Zeg op zn minst dat je het niet zeker weet . Echt een rare discussie was het..
Mn id maar, ik ben geen scholier. Herhaalt ze het weer en stuurt me dokr naar klantenbalie. Krijg ik daar weer dezelfde onzin te horen. Weer herhaald dat ik geen scholier ben en dat ik van vrij ben van werk. Ging ze eindelijk
Mee akkoord. Maar dan denk ik, oke ik begrijp dat je me jonger inschat maar houd op met het herhalen dat je geen scholieren helpt, terwijl
İk duidelijk aangeef dat niet te zijn. Zeg op zn minst dat je het niet zeker weet . Echt een rare discussie was het..
dinsdag 10 april 2012 om 23:37
Ik kom ook niet graag bij de Douglas of Ici Paris. Vind het personeel daar over het algemeen zo arrogant dat ik me rot erger elke keer als ik daar kom. Kan me nog een keer herinneren dat ik bij de Douglas in een andere stad was. Ik wilde wat make up aanschaffen, maar wilde eerst even rustig rondkijken. Kwam er een oudere dame op me af, of ze me kon helpen. Ik zei vriendelijk 'nee bedankt, ik wil eerst graag even kijken'. Ze liep weg en ging vervolgens op 3 meter afstand met een andere collega staan smoezen, ondertussen mij in de gaten houdend. Hun gesprek ging overduidelijk over mij. Toen ik op een gegeven moment mijn keuze had gemaakt en geholpen wilde worden (aangezien je de make up daar zelf niet uit de laatjes mag pakken), keek ik wat rond en ik hoorde de dame zeggen 'ja ze wilde toch niet geholpen worden, dan zoekt ze het ook maar zelf uit'. En ik vind dit voorbeeld nogal typerend voor, met name, de Douglas, vandaar dat ik die winkel vermijd als de pest.
dinsdag 10 april 2012 om 23:37
quote:feyz schreef op 10 april 2012 @ 23:32:
İk nog vandaag bij de ah. İk zie er jonger uit dan ik ben dus id tonen vind ik niet meer erg. İk was vroeg vrij van werk en krijg ik te horen van de cassiere dat Ze tussen 12-1 geen scholieren helpen. İk zeg dat ik geen scholier ben. Zij nlgmaals: wij helpen geen scholieren. İk weer: ja zie
Ik vind het op zich al van de zotte om tussen 12 en 13 geen scholieren te helpen. Nog nooit van gehoord, waarom is dat dan? Ik ken wel de regel bij sommige supermarkten dat kinderen en jongeren niet in groepjes naar binnen mogen. Dat snap ik nog wel, dat is om zakkenrollen te voorkomen, dat gaat nou eenmaal makkelijker in een groepje kennelijk.
Maar een uur per dag helemaal geen scholieren willen helpen, daar begrijp ik helemaal niets van.
Wat is er trouwens mis met jouw toetsenbord?
Ik vind het op zich al van de zotte om tussen 12 en 13 geen scholieren te helpen. Nog nooit van gehoord, waarom is dat dan? Ik ken wel de regel bij sommige supermarkten dat kinderen en jongeren niet in groepjes naar binnen mogen. Dat snap ik nog wel, dat is om zakkenrollen te voorkomen, dat gaat nou eenmaal makkelijker in een groepje kennelijk.
Maar een uur per dag helemaal geen scholieren willen helpen, daar begrijp ik helemaal niets van.
Wat is er trouwens mis met jouw toetsenbord?
dana wijzigde dit bericht op 10-04-2012 23:38
Reden: Vraag was al beantwoord
Reden: Vraag was al beantwoord
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
woensdag 11 april 2012 om 00:04
Ja de ah is in de buurt van een middelbare school dus ze hebben rond die tijd vast pauze ofzo. Miss werd er te veel gestolen, t zou kunnen. Maar waar ik gek van werd is dat ze steeds die regel blijft herhalen die niet op mij van toepassing is. Hoe moet ik me dan uberhaupt 'bewijzen'?
Bij douglas volgen ze je idd met die Blik.. Vind het wel wat beter dan iciparis waarbij je niet zelf parfums
Mag testen.. Douglas is toch wel vrijblijvender..
Bij douglas volgen ze je idd met die Blik.. Vind het wel wat beter dan iciparis waarbij je niet zelf parfums
Mag testen.. Douglas is toch wel vrijblijvender..
woensdag 11 april 2012 om 09:49
de AH hier heeft regels voor scholieren in de middagpauze.
- niet met een groepje de winkel in.
- tassen buiten laten
- er wordt in die tijd sowieso geen alcohol verkocht aan scholieren ook al mag dat gezien hun leeftijd wel
het zal wel nodig zijn inderdaad.
Wb Douglas..ik heb juist een positieve ervaring met hun. Ik wilde voor kerst een geschenksetje kopen. Gewoon een luchtje met douchegel voor 15 euro.
Het was hartstikke druk in de winkel, maar toch ging het meisje dat goedkope setje keurig inpakken met lintjes en strikjes. Mijn zoontje was ook mee en die stond met open mond naar een luxe scheerset te kijken (met zo'n echte kwast je weet wel) die op de toonbank stond. En ze nam gewoon de tijd om hem daar iets over te vertellen. En tenslotte kreeg hij speciaal nog een monstertje met een 'stoere mannengeur' omdat hij vertelde dat hij op school kerstdiner had.
als er zo iemand aan de kassa staat vind ik het helemaal niet erg om zelf ook wat langer te wachten.
- niet met een groepje de winkel in.
- tassen buiten laten
- er wordt in die tijd sowieso geen alcohol verkocht aan scholieren ook al mag dat gezien hun leeftijd wel
het zal wel nodig zijn inderdaad.
Wb Douglas..ik heb juist een positieve ervaring met hun. Ik wilde voor kerst een geschenksetje kopen. Gewoon een luchtje met douchegel voor 15 euro.
Het was hartstikke druk in de winkel, maar toch ging het meisje dat goedkope setje keurig inpakken met lintjes en strikjes. Mijn zoontje was ook mee en die stond met open mond naar een luxe scheerset te kijken (met zo'n echte kwast je weet wel) die op de toonbank stond. En ze nam gewoon de tijd om hem daar iets over te vertellen. En tenslotte kreeg hij speciaal nog een monstertje met een 'stoere mannengeur' omdat hij vertelde dat hij op school kerstdiner had.
als er zo iemand aan de kassa staat vind ik het helemaal niet erg om zelf ook wat langer te wachten.
woensdag 11 april 2012 om 10:06
Mooiste wat ik ooit heb meegemaakt was bij een strandtent. Ik moest sowieso steeds een half uur wachten want er was bijna geen personeel en als je een ober sprak, was deze van een ander territorium of mocht ze alleen de drankjes brengen maar geen bestellingen opnemen :-S
Op een gegeven moment bestelde ik een sinaasappelsap. Kreeg ik een half uur later een sinas. Ik zei dat ik een sinaasappelsap besteld had en geen sinas. Zegt de ober: 'Dan had je maar jus d'orange' moeten vragen en loopt weg...
Ik begrijp niet dat mensen hun personeel geen klantvriendelijkheidscursussen geven en daar streng op toezien. Volgens mij maakt het veel eigenaren niets uit hoe hun personeel is. Wat in Nederland volgens mij ook niet helpt, is dat veel kelnerwerk en winkelwerk door studenten gedaan wordt als bijbaantje. En de studenten voelen zich vaak eigenlijk te goed om andere mensen te bedienen. Dus gedragen ze zich arrogant of zijn ze meer met elkaar of met zichzelf bezig dan met de klanten. Dat zie je soms ook in hippe cafés hier in Amsterdam, mooie bediening die vindt dat het om hen draait en niet om het personeel. In België en Frankrijk (ook niet altijd een land van vriendelijke bediening trouwens) zie je vaak professionele kelners die er speciaal voor opgeleid zijn.
Op een gegeven moment bestelde ik een sinaasappelsap. Kreeg ik een half uur later een sinas. Ik zei dat ik een sinaasappelsap besteld had en geen sinas. Zegt de ober: 'Dan had je maar jus d'orange' moeten vragen en loopt weg...
Ik begrijp niet dat mensen hun personeel geen klantvriendelijkheidscursussen geven en daar streng op toezien. Volgens mij maakt het veel eigenaren niets uit hoe hun personeel is. Wat in Nederland volgens mij ook niet helpt, is dat veel kelnerwerk en winkelwerk door studenten gedaan wordt als bijbaantje. En de studenten voelen zich vaak eigenlijk te goed om andere mensen te bedienen. Dus gedragen ze zich arrogant of zijn ze meer met elkaar of met zichzelf bezig dan met de klanten. Dat zie je soms ook in hippe cafés hier in Amsterdam, mooie bediening die vindt dat het om hen draait en niet om het personeel. In België en Frankrijk (ook niet altijd een land van vriendelijke bediening trouwens) zie je vaak professionele kelners die er speciaal voor opgeleid zijn.
woensdag 11 april 2012 om 16:56
Wat ook niet helpt is de kleding van het horecapersoneel, met name de meiden. In andere landen lopen serveersters vaak in leuke jurkjes, maar in Nederland is de terras-dresscode blijkbaar een oude spijkerbroek met daar overheen een donkerbruin schort tot op de enkels. Wat een armoede !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
vrijdag 27 april 2012 om 06:59
Dit heeft niet echt met onaardig personeel te maken maar waar ik me echt over kan verbazen is dat men tegenwoordig aan de kassa van de supermarkt geen hele zinnen meer maakt en elkaar bijna niet meer groet. Dat de cassiere een klant groet en dat de klant dan als bij wijze van antwoord zegt: zegels, spaaractie en parkeergeld. Ik zou erg chagerijnig worden van zulke klanten de hele dag
vrijdag 27 april 2012 om 07:10
Ik vind het personeel in "mijn" Douglas' juist zo leuk. En ik woon niet in een dorp ofzo... Ik ben in een DA wel eens gevolgd door de bewaking. Bloedirritant. Ik ben uiteindelijk maar een beetje dommig gaan zwaaien en onwijs overdreven de spullen die ik had gepakt om te bekijken, met een boog terug gaan zetten. "Het staat er weer hoor", zei ik er maar even bij. Hij bleef bezig. Ik werd er zo ongemakkelijk van.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
vrijdag 27 april 2012 om 21:46
Voorbeeld van onbeschofte klanten. In de supermarkt laat in de middag hartstikke druk, 4 van de 5 kassa's open. Caissière is hooguit 16-17 jaar, komt er van achteruit de rij een boom van een kerel naar haar toe - of er niet een kassa bij kan. Meisje zegt dat er niet meer personeel aanwezig is. Staat die kerel tegen haar te schreeuwen. Gelukkig was ze niet op haar mondje gevallen (meneer, wilt u even normaal doen ), maar wat bezielt een man om tegen zo'n kind te blehren.
vrijdag 27 april 2012 om 22:12
quote:meeske schreef op 27 april 2012 @ 06:59:
Dit heeft niet echt met onaardig personeel te maken maar waar ik me echt over kan verbazen is dat men tegenwoordig aan de kassa van de supermarkt geen hele zinnen meer maakt en elkaar bijna niet meer groet. Dat de cassiere een klant groet en dat de klant dan als bij wijze van antwoord zegt: zegels, spaaractie en parkeergeld. Ik zou erg chagerijnig worden van zulke klanten de hele dag Ik ervaar het juist andersom. Als ik bij de kassa kom en ik zeg "goedemiddag" dan krijg ik vaak een verbaasd "oh hallo" terug.
Dit heeft niet echt met onaardig personeel te maken maar waar ik me echt over kan verbazen is dat men tegenwoordig aan de kassa van de supermarkt geen hele zinnen meer maakt en elkaar bijna niet meer groet. Dat de cassiere een klant groet en dat de klant dan als bij wijze van antwoord zegt: zegels, spaaractie en parkeergeld. Ik zou erg chagerijnig worden van zulke klanten de hele dag Ik ervaar het juist andersom. Als ik bij de kassa kom en ik zeg "goedemiddag" dan krijg ik vaak een verbaasd "oh hallo" terug.
vrijdag 27 april 2012 om 22:26
quote:Lotte35 schreef op 27 april 2012 @ 22:06:
Inderdaad paloma, wat een eikel.
Hoe reageerde hij op de reactie van het winkelmeisje?Jammer genoeg reageerde hij heel verbolgen en werd wat obstinaat in zijn houding. Ik was toen klaar bij de kassa en ben weggegaan. Hopelijk heeft dat meisje de bedrijfsleider erbij gehaald om dit voor haar op te lossen. Nare vent, bah.
Inderdaad paloma, wat een eikel.
Hoe reageerde hij op de reactie van het winkelmeisje?Jammer genoeg reageerde hij heel verbolgen en werd wat obstinaat in zijn houding. Ik was toen klaar bij de kassa en ben weggegaan. Hopelijk heeft dat meisje de bedrijfsleider erbij gehaald om dit voor haar op te lossen. Nare vent, bah.
vrijdag 27 april 2012 om 22:36
Laatst stond ik in de ah en toen wij onze boodschappen op de bank hadden neergezet werd er een bordje neer gezet dat deze kassa gaat sluiten. Komt er een ouder echtpaar aan, trekt dat bordje aan de kant en beginnen hun boodschappen op te laden!! Nou dit was echt asociaal en de kassamedewerkster heeft hun ook vriendelijk verzocht om zich naar een andere kassa te verplaatsen. Krijgt ze me toch een grote bek van die man! Niet normaal. Nou kon ik me ook niet inhouden en heb ook gezegd dat het toch duidelijk was dat deze kassa ging sluiten, of meneer misschien een andere bril nodog was! Jezus, je kan toch lezen? Nee, gewoon de boodschappen neer leggen. Vond het super dat de kassa ook niet meer open bleef en meneer al zijn boodschappen vloekend weer inpaktte en toch naar de andere kassa ging. Je kunt het altihd proberen toch?
donderdag 24 november 2016 om 15:28
Vandaag bij c&a. Ik koop een blouse van 19,00. Ik geef een briefje van 20 euro en krijg 10 cent terug. Ik zeg: ik krijg een euro terug hoor, de blouse is 19,00 euro. Verkoopster: dat kan niet, wij hebben geen prijzen van 19,00 euro. Ik vis de blouse uit het tasje waar echt 19,00 euro opstaat. Verkoopster: oh dat is een duits kaarten en maakt nog steeds geen aangestalte geld terug te geven. Ik zeg; maar we zijn niet in Duitsland toch? Vervolgens belt ze een leidinggevende en zegt dat "ze" toch echt een euro terug wil! Na veel gezucht en gekreun krijg ik mijn euro terug. Leve online shoppen, ze maken het erg zelf naar....