welke combi wagen?

11-04-2012 18:01 37 berichten
Ben op dit moment nog in verwachting, maar we zijn ons vast aan het oriënteren op een wagen.

Na wat onderzoek zijn we uit gekomen op of buggaboo of quinny of joolz.

Vereisten zijn, makkelijk op te vouwen (liefst klein pakket) makkelijk verstelbare duwstang (vriend is veel groter dan ik) en er moet eventueel een maxicosi op kunnen.

Nu zijn er zoveel verschillende soorten dat we niet meer zo goed weten wat nu te kiezen.

We willen wel een wagen tweedehands kopen, omdat we nieuw gewoon veel en veel te duur vinden.

Wie heeft tips?
Alle reacties Link kopieren
Wellicht heb je er wel aan gedacht hoor, maar ik ben er zelf pas sinds kort achter dat er draagzakken bestaan. Had ik nooit bij stil gestaan. En die wil ik zeker gaan proberen als ik nog eens een kind krijg!
Buggaboo zou ik niet aan beginnen.

Die wieg is wss veel te laag voor jouw man.

Joolz is wel heel fijn, de nieuwe modellen.

Daarin kan de baby ook naar je toe en van je af zitten in buggystand. Goed verstelbaar.

Ik ken wel veel mensen die er blij mee zijn.

Maxicosi kan op bijna alle combi's geloof ik.

Wij hebben deze keer een stokke gehaald.

Ga anders gewoon eens kijken in de winkel, kunnen jullie meteen uitproberen.
Ik zou persoonlijk voor de bugaboo gaan, ik vind het een heerlijke wagen en de kindjes kunnen er in mijn ogen lang in zitten.

Wat ik een belangrijk punt vind is als de kindjes kunnen liggen en of dit ergonomisch verantwoord is.

Succes met het doorhakken van de knoop ;)
Ook zwanger, en ik ga de Joolz aanschaffen. Bij de vorige een Bugaboo gehad en die beviel ook heel goed. De bak en het stoeltje van de Joolz zijn wat hoger en dat vind ik prettiger. En ik vind hem net een tikkie mooier.
Draagdoek

Daarna, met stip: stokke

Bugaboo is veel te laag, joolz is een nep stokke.

Voordelen: lekker hoog, met 3 maanden kan een"kijkkindje" al in de buggy, want die kan helemaal plat, goed op te vouwen en te verstellen. En, niet onbelangrijk, super comfortabel rijden!

Koop hem svp als je nog zwanger bent, vanaf dag 1 heb je hem nodig, in de lente/zomer
Ik zou naar een grote winkel gaan en ze allemaal eens uitgebreid uitproberen. Reiswieg, zitje, maxicosi, inklappen, uitklappen, tas in mandje proppen, stoepje af, stoepje op, rechtdoor, tussen de stellages manouvreren... En dan kun je alsnog op marktplaats kopen.

Buggaboo heeft een lage bak, da's misschien niet zo handig als je man heel lang is. En heeft een moeilijk bereikbaar mandje als de reiswieg erop zit.

Maxicosi kan bijna overal op, soms zo en soms met een koppelstuk. En wil je perse een maxicosi of mag het ook van een ander merk zijn, want dan heb je vaak weer geen koppelstuk nodig (bijvoorbeeld Mutsy wagen met Mutsy autostoeltje klikt zo in elkaar terwijl je voor een maxicosi een koppeling nodig hebt).

Wat ik zelf een vereiste vind is dat het zitje ook naar je toe moet kunnen, niet alleen van je af, dat is veel te druk voor een baby die pas net kan zitten.
Draagdoek is trouwens ook ideaal, of als je dat teveel gedoe/geknoop vindt, een ergonomische drager zoals een bondolino.

En qua wagen hebben wij zelf een Mutsy. Destijds erg getwijfeld of we niet voor een (duurdere) Bugaboo, Jools of Stokke zouden gaan want je wilt immers het beste, maar ik zou echt werkelijk niet weten wat daar fijner aan zou zijn dan aan onze Mutsy. We hebben de Mutsy 4-Rider Single Spoke en ik vind het een heerlijk karretje.
Mijn man is ook veel groter dan ik (30 cm).

Wij hebben een Quinny Speedi, die bevalt heel goed. Ook handig is dat je niet hoeft te rommelen met adapters om je maxicosi erop te zetten. Het is wel een grote wagen, dus een grote kofferbak is geen overbodige luxe.

Ernaast hebben we nog een ergonomische drager en een draagdoek.
Ik vind de Joolz echt een heerlijk ding. Makkelijk in te klappen tot een klein pakketje en licht. Een stuk hoger dan de Bugaboo, dus fijner voor je rug ook. Bij de Bugaboo is het mandje onder de reiswieg nauwelijks te gebruiken voor boodschappen, vond ik nogal onhandig.

Voordeel van de Joolz is dat het zitje van de wandelwagen lekker hoog is, dus als je uit eten gaat of op een terras zit, zit je kind op dezelfde hoogte als in een kinderstoel. Vond ik een stuk gezelliger en ook praktischer met onze hond, geen gekwijl in de reiswieg en niet op ooghoogte met de hond nu in de wandelwagen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik heb een Joolz en ben er dolgelukkig mee... MAAR... tweedehands moet je even om denken, de oude onderstellen moeten beroerd zijn. Mijne komt uit 2011 en dat zijn in ieder geval de 'goede', maar ik weet niet precies wanneer dat omslagpunt was.
ohja... Joolz is lekker hoog... ideaal voor mijn lange man
Even een off topic vraagje tussendoor voor de draagdoekfans(sorry TO ).

Ik zat eraan te denken om voor hele kleine stukjes een lodger te halen hebben jullie daar ervaring mee?

Heb gehoord dat die wel handig zijn met de BV.

Volgens mij kwam de omslag bij joolz in 2010 toen de joolz day uitkwam.
Wij hebben een Bugaboo en zijn er heel blij mee. De bak is dan wel laag maar de duwstang is verstelbaar. Ook mijn lange vriend is daar erg blij mee. De banden van foam dus je kan geen lekke band krijgen (daarvoor nooit bij stil gestaan). Al het stof kan je eraf halen en in de wasmachine wassen. Hoe dit bij de andere modellen is weet ik niet. En bij de Bugaboo is wel leuk dat je makkelijk van kleurtjes kan wisselen van de bekleding/zonnekap.
hier ook een mutsy 4 rider. Heerlijke wagen, hoge bak en hoge stang. loopt lekker. draait soepel. extra boodschappenmand bij te bestellen. zitje kan naar voren of naar achteren. Alleen is hij niet super klein op te vouwen. hoewel de wielen kunnen er vrij makkelijk af en en dan hou je weinig over.
Hoi

Ik heb een Quinny.

Super tevreden mee!
Hi, wij hebben de Joolz. We zijn heel erg tevreden, echt een top wagen. Succes met kiezen!!!
quote:cheerlesscard schreef op 11 april 2012 @ 19:29:

Even een off topic vraagje tussendoor voor de draagdoekfans(sorry TO ).

Ik zat eraan te denken om voor hele kleine stukjes een lodger te halen hebben jullie daar ervaring mee?

Heb gehoord dat die wel handig zijn met de BV.

Volgens mij kwam de omslag bij joolz in 2010 toen de joolz day uitkwam.Niet doen, die Lodger, zonde van je geld want als drager is hij totaal onbruikbaar. Gebruik de zoekfunctie hier maar eens, of kijk op MP hoeveel er te koop staan. Je baby zakt veel te diep weg in het ding, je kan je geld beter steken in een ergonomische drager.
[qu
[quot
Bugaboo zou ik niet doen als je vriend zo lang is. Het is een hele fijne wagen, maar je bukt je een hernia als je lang bent.
Hier is de bugaboo een groot succes. Een stokke past niet achter in mijn auto (mini), de joolz volgens mij ook niet, maar mss het nieuwe model wel? Wat ik prettig vind is dat de buggy-zit in hetzelfde frame hangt als de ligbak. Daardoor heb je alleen een plat pakketje op zolder liggen, handig als je weinig bergruimte hebt. Mijn man ks ook lang, maar kan er prima mee uit de voeten. Lastig he....
Hier ook een buggaboo en wij zijn allebei heel lang. Nooit last gehad van de lage bak. Ik weet niet hoe vaak jullie je kind in en uit de bak tillen, maar ik deed dat nietvaak. Dus geen hernia!

Vind het nog steeds een ideaal ding. Ook omdat de bak groot is ( lang). Als je man groot is, krijg je misschien ook een lang kind. Is wel handig als de baby er dan toch een lange tijd in kan. Verder vind ik het met name ideaal dat hij zo wendbaar is. Je kunt hem echt met 1 hand door de drukste winkels manouvreren, en dat is zooooo handig.
Even voor de aanvullende info, ik ben vrij klein, we schelen ongeveer 15-20cm.

We neigen nu meer naar de joolz en dan de nieuwe versie, de day dus. Nu alleen nog tweedehands in de buurt vinden :P
quote:Jorina schreef op 11 april 2012 @ 20:08:

[...]

Niet doen, die Lodger, zonde van je geld want als drager is hij totaal onbruikbaar. Gebruik de zoekfunctie hier maar eens, of kijk op MP hoeveel er te koop staan. Je baby zakt veel te diep weg in het ding, je kan je geld beter steken in een ergonomische drager.

dankjewel!!

Ik zat al te twijfelen.

Had al gekeken bij het draagdoeken topic maar zag er niks over de lodger.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven