Jamaica

11-04-2012 23:06 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond,

Wie is er hier in Jamaica geweest en heeft wat nuttige/handige tips voor mij?

Hoe is het openbaar vervoer daar en hoe is het daar als vrouw alleen?

Zit erover na te denken om daar naar toe te aan.

Alvast bedankt.
Waanzinnig mooi eiland. Jammer dat je de hele dag moet oppassen of je niet beroofd of afgezet wordt. Ik zou best nog eens terug gaan maar pas als ik de financiële middelen heb om alles te laten doen door mannetjes die betrouwbaar zijn.
http://www.jamaicaforum.nl/index.php
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben net afgelopen vrijdag terug gekomen uit jamaica (ochos rios) samen met een vriendin.

Wij vonden het beide niet echt geweldig.

Maar dat is natuurlijk persoonlijk (wij reizen vaak naar Afrika en we kwamen beide tot de conclusie dat dat toch meer ons ding is)

Qua natuur is jamaica supermooi, en de stranden ook.

Waar zat jij Suze?

Ik had niet het idee dat het in het plaatsje ocos rios zo gevaarlijk was.

Wij wilden graag naar kingston maar dat werd ons van alle kanten afgeraden.

Alles is er erg duur en ik vond het ook echt heel erg commercieel,(alles op zn amerikaans)

Als vrouw alleen zul je misschien vaak aangesproken worden door jongens die zich 'aanbieden" en vragen of je een jamaicaanse big bamboe nodig hebt

Openbaar vervoer weet ik niet veel van, wij zijn 2x weg geweest met een man van het hotel die een busje had, maar ik heb gehoord dat de taxies ook duur zijn, vergelijkbaar met onze prijzen.

Je kunt veel exursies doen, watervallen, Bob marley tour, raften, snorkelen etc.

Maar het is maar net wat jou aantrekt.

Denk dat je idd beter ff op site van blijfgewoonbianca kan gaan kijken
Ik zou niet naar Ocho Rios gaan voor je gehele vakantie, is best "saai". Ga naar Negril! Zo mooi en leuk! Wij zijn zelf met de kinderen de hele kust langsgereden, rondom het eiland zeg maar. Ook Kingston, maar wij kennen er mensen, dus dat is weer een hele andere beleving natuurlijk :-)
Jamaica, 4 keer geweest

Nee, openbaar vervoer is niet! veilig. Als vrouw alleen is het daar ook niet veilig.

Tenzij je in de resorts en toeristische gebieden blijft, dan is het wel te doen.

Taxibusjes is trouwens een goed alternatief, maar maak dan gebruik van de officiële (dus duurdere) busjes. Alles andere is zelden veilig.

Het afzetten is idd big business. Zo was er een zielig, eenbenig vrouwtje dat altijd stond te bedelen langs de kant van de weg.

Eind van haar dienst stapte ze uit de ton waarin haar been verstopt was

Trouwens, wel een absolute tip; Jamaican Beef Pattie's.... dat is gewoon 1 van de meest zalige dingen die ik ken :d
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Oliefje schreef op 12 april 2012 @ 00:40:

Ik zou niet naar Ocho Rios gaan voor je gehele vakantie, is best "saai". Ga naar Negril! Zo mooi en leuk! Wij zijn zelf met de kinderen de hele kust langsgereden, rondom het eiland zeg maar. Ook Kingston, maar wij kennen er mensen, dus dat is weer een hele andere beleving natuurlijk :-)Negril is inderdaad prachtig! De absolute favoriet van mijn familie.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:Oliefje schreef op 12 april 2012 @ 00:40:

Ik zou niet naar Ocho Rios gaan voor je gehele vakantie, is best "saai". Ga naar Negril! Zo mooi en leuk! Wij zijn zelf met de kinderen de hele kust langsgereden, rondom het eiland zeg maar. Ook Kingston, maar wij kennen er mensen, dus dat is weer een hele andere beleving natuurlijk :-)Ja dat was het idd saai....wij houden ervan om s'avonds na het eten op een terrasje een beetje het dagelijkse leven te bekijken , nou dat was dus helemaal niets in ochos rios, waar de gezellige chaos was , was geen terrasje te vinden, en uiteindelijk belanden we op een mooi terrasje waar weer niets te zien was
Ik ben met een man met Jamaicaanse roots getrouwd geweest en heb er ruim een jaar gewoond. Ik vond het er ontzettend mooi. Montego bay, het binnenland alle stranden en de watervallen. Vervoer met een minicap is goed te doen. Kingston is ook een mooie stad. Veel rijken leven wel in een gated community, en dat is niet voor niks. Fijne vakantie!
Over als vrouw alleen: echt uitkijken als je alleen Kingston of het binnenland ingaat! Ik heb best wat incidenten meegemaakt. In Kingston zijn veel straten bezet door gewapende gangs en ook buiten het toeristische gebied heerst een andere sfeer.
Ik ben tweemaal in Jamaica geweest, de eerste keer was met een groep (groepsreis) en de tweede keer met een vriendin.

Ik vindt Jamaica een super bestemming! Mooie stranden, waterfallen, natuur en de cultuur.

Heb tijdens de rondreis ontzettend mooie dingen gezien en mogen meemaken (heb deze rondreis via mambo.nl gemaakt).

Ik ben met de rondreis het hele eiland rond gereist,montego bay, ocho rios, portland (port antonio), kingston, treasure beach en negril.

Negril was voor mij een hoogtepunt, overal gezellige restaurantjes en barretjes en het mooie strand natuurlijk.

Maar het ligt eraan wat je precies wilt zien van jamaica.

Want elk deel is totaal anders.

Als vrouw alleen zou ik inderdaad niet snel naar Jamaica gaan, dit omdat je constant wordt lastiggevallen (vooral als je blond haar hebt) door de jamaicaanse mannen. Het openbaar vervoer werk niet, en taxi zijn vrij prijzig, mocht je van plaats naar plaats willen reizen (maar nog steeds een stuk goedkoper als nederland). Mocht je vragen hebben dan hoor ik het graag!!! Ik zit er zelf ook aan te denken snel weer terug te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven