Tja, en dat was het dan.... deel 2

31-01-2012 14:51 3880 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zullen we hier maar verder gaan met onze verhalen naar aanleiding van de post van allalone.

"Goedenavond,

Hier zit ik dan.... 44 jaar oud, een relatie van 25 jaar waarvan 22 jaar getrouwd achter de rug. Hij hield niet meer voldoende van mij..... Wel van zijn jongere collega waar hij nu is...

God, wat voel ik me alleen en wat een pijn.... En ja, ik weet het, zwaar debiel, maar ik hou nog steeds van hem...

Allalone...".

Hoop dat jullie het allemaal kunnen vinden, want ik kan die steun en schoppen onder mijn kont nog niet missen.
Tirusha, het spijt me als je mijn woorden verkeerd heb opgevat. Ik probeerde gewoon om je wakker te schudden en je uit die negatieve spiraal te halen door je nog eens te laten nadenken over de situatie en je eigen gedrag. En helaas ben ik geen therapeut en heb ik het blijkbaar verkeerd aangepakt. Het was echt niet mijn bedoeling om je jezelf minderwaardig te laten voelen en je nog dieper in de put te werken. Nogmaals sorry.

Ik hoop dat de nieuwe therapeut beter weet hoe die het aan moet pakken. Heel veel sterkte en laat horen hoe het met je gaat.
Kunstje; dat bedacht ik ook gelijk hoor; soms kan iets heel anders 'vallen.'
quote:gianna schreef op 11 april 2012 @ 11:33:

Mm, heb ik ook hoor Kunstje. Al is het maar dat ex, door dingen die hij verandert in de vakantie (dagen veranderen waardoor hij lekker de hort op kan met nieuwe echtgenote) bij de tandarts eindigt met drie kinderen. En ik weet vervolgens niet eens of tweede zoon dit jaar een beugel moet of volgend jaar. Tandarts weet het ook niet. En ik ga echt echt echt niet nog een keer een afspraak maken met zoon. Dan maar volgend jaar. Grrrrrrr.En gewoon altijd die arrogantie en ervan uitgaan dat Het het belangrijkste ter wereld is en dat al die minderwaardige wezentjes zich maar aan Het moet aanpassen. Nu heb ik dat in het verleden ook altijd gedaan, maar die tijden zijn voorbij. Zeker weten! Als ik niet ga doe ik dat voor mijn schoonouders, om het voor hen niet moeilijker te maken. Het is en blijft tenslotte hun kind. Niettemin zijn ze nog steeds ontzettend kwaad op Het en veroordelen zijn gedrag. En ze staan momenteel ook altijd voor me klaar en laten heel duidelijk merken dat ze veel om me geven (en dat is bij hen niet gebruikelijk) en ik geef ook heel veel om hen.
Door 'Het' altijd maar centraal te blijven stellen Kunstje (in je verhalen en posts in ieder geval) maak JIJ 'Het' het belangrijkst van de wereld. Ik zie jou dat doen, maar ook veel anderen hier. Inclusief ikzelf hoor.

Er móet een moment komen dat hij niet meer centraal staat, dat je je op jezelf richt en dat het je oprecht niets meer doet wat hij wel of niet doet of zegt. Dat heeft tijd nodig. Maar dat moment komt!
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
quote:kunstje schreef op 11 april 2012 @ 12:17:

Tirusha, het spijt me als je mijn woorden verkeerd heb opgevat. Ik probeerde gewoon om je wakker te schudden en je uit die negatieve spiraal te halen door je nog eens te laten nadenken over de situatie en je eigen gedrag. En helaas ben ik geen therapeut en heb ik het blijkbaar verkeerd aangepakt. Het was echt niet mijn bedoeling om je jezelf minderwaardig te laten voelen en je nog dieper in de put te werken. Nogmaals sorry.

Ik hoop dat de nieuwe therapeut beter weet hoe die het aan moet pakken. Heel veel sterkte en laat horen hoe het met je gaat.

lieve kunstje, dankjewel voor je reactie. Zoals ik al eerder zei: ik waardeer je gebaar en ik denk dat ik ook begrijp waarom je deze reactie gaf. Mijn reactie daar weer op zegt iets over mezelf en niet zozeer over jouw handelen en of dat goed of verkeerd is.

Ik vind het fijn dat je hier zo open op reageert en dat ik het gevoel heb dat ik het gewoon eerlijk kon zeggen. Zowel mijn als jouw reactie is niet verkeerd of 'minder' het klikte gewoon even niet, het kwam anders over. Inderdaad, soms vallen dingen gewoon net even anders!

Hoop dat het met jou ook een beetje goed gaat. Hoe voel je je vandaag?
Hoi Tirusha, hier gaat het wel weer zijn gangetje, wat meestal betekent dat ik niet vooruit te branden ben. Ben in elk geval blij dat er geen "hard feelings" meer zijn.
quote:kunstje schreef op 11 april 2012 @ 11:22:

[...]

Als ik zeg dat ik wel op een andere dag kom, doe ik al een concessie. Op zondag zou ik n.l. samen met de kinderen gaan (die op zaterdag niet kunnen) en daar gezellig blijven eten. Dat was hun eigen voorstel. Nu beslist Het zomaar dat Het zondags gaat, en kan ik dus niet gaan. Ze zeggen allemaal dat ze liever hebben dat ik kom, maar in de praktijk buigt iedereen voor Het. Daar baal ik gewoon van. Ik kan wel op een andere dag gaan, daar gaat het niet om.Ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest Ik heb het over een andere dag over een paar weken. Of desnoods over een maand of een paar maanden. Als het JOU uitkomt dus. Niet op een dag dat schoonouders het handig vinden.
quote:sartan schreef op 11 april 2012 @ 16:23:

[...]

Ben kennelijk niet duidelijk genoeg geweest Ik heb het over een andere dag over een paar weken. Of desnoods over een maand of een paar maanden. Als het JOU uitkomt dus. Niet op een dag dat schoonouders het handig vinden.Het gaat gewoon om die dag. We hebben het er al over gehad en toen zeiden ze dat ze liever hadden dat ik kwam die zondag met de kinderen. Veel gezelliger dan met Het. En dan kondigt Het aan dat die komt met de kinderen en dan doe ik blijkbaar niet meer toe. Dat kwetst me gewoon. Heel kinderachtig, maar ik had die dag al vrij gehouden en nu zit ik dan in mijn eentje thuis terwijl zij aan het feesten zijn en ik hoor er dus niet meer bij. So be it.
Hier heeft mijn IT de afgelopen dagen al een paar keer gsmst dat ie mij steeds meer gaat missen. bleg bleg.

Hij is paaszondag gewoon met zijn nieuwe lief op stap geweest en hij smst mij zulke dingen.

Nu zei hij mij vanmorgen (Od de koffie auto moest omgeruild) dat zijn nieuwe lief niet zaligmakend was enz enz. en met de vraag of ik ooit weer terug zou komen. Ik kon niets anders antwoorden dan een nee ik kom niet terug. Word IT vreselijk boos op me. IK hoefde hem dan ookniet meer te bellen met mijn zielige verhaaltjes over de kids die het o zo moeilijk hebben enz., Want dat deed ik alleen maar om hem een schuldgevoel aan te praten.. Nou excuse me zeg! Ik heb de eer aan mijzelf gehouden. Vriendelijk goededag gezegt en vervolgens weggegaan. Maar my god wat een sukkel. Nu zou ik het allemaal gedaan hebben, want hij wil nog wel zegt ie en ik wil helemaal niets! En vanmiddag voelde ik mij ook nog de hele middag rot hierom... Moet ik niet doen ik weet het. maar ja mijn IT sucks big time
O Problemo, wat een complexe situatie. Kan me helemaal voorstellen dat je er doodziek van bent en je compleet onmachtig voelt. Deze man denkt alleen maar aan zichzelf, heeft geen in- en overzicht over zijn daden.

Heeft hij altijd onvolwassen gereageerd of komen deze manipulaties door zijn verslavingsgedrag (nl. sex). nu pas goed aan de oppervlakte?

Heb het erg met je te doen.

Kun je mensen in zijn omgeving op de hoogte brengen die hem tenminste het belang voor de kinderen kunnen bijbrengen?
@ Campari Ik heb erg goed contact met zijn zus die hem dat probeert bij te brengen. Ik dacht dat ik aan het op krabbelen was, maar It geeft mij nu het gevoel dat ik uiteindelijk de schuldige ben van het verdriet van de kids.. Want ik wil nml niets meer met hem en ik ontzeg de kids dan een happy home. Ik weet dat ik goed doe maar word er zo verdrietig van dat mijn kids elke avond huilen en dat ik id niet verder kan met hun vader. Maar ik doe toch goed? Ik houd niet meer van hem dat is er niet meer. Ik kan niet meer samen met hem.

Ja hij is in zijn opinie nooit ergens schuldig aan, maar het laatste jaar is dat gedrag sterk aangewakkert!

Ik jank me weer de ogen uit mijn kop... Ik hoop zo dat hij alsnog goed blijft voor de kids. Ik kan de kids niet geven wat ze willen. (terug naar IT) en dat doet zeer. Ik zou ze zo graag willen zeggen dat IT een eikel is, maar ik doe het niet.
Eigenlijk als ik terugkijk is ie nooit niet opgegroeid in ons huwelijk. Terwijl ik wel degelijk volwassen ben geworden.. maar het is zo moeilijk allemaal. Slaap niet eet weinig, maar heb wel veel mensen en steun om mij heen. En allen zeggen wat ik denk.. Alleen denkt IT daar allemaal anders over. Maar hij had toch kunnen verwachten dat ik niet terug zou gaan naar hem? Je gaat toch niet terug naar iemand die eerst zijn vrouw weglaat gaan vervolgens verder gaat met zijn nieuwe lief en als dat niet loopt weer terug naar vrouw wil??
Nee, natuurlijk doet een zichzelf respecterend mens dat niet!

Hij heeft door zijn daden laten blijken dat hij niet meer van jou hield en jij hebt noodgedwongen daaruit je conclusies moeten trekken terwijl je tot het einde toe geprobeerd hebt, vergeet dat niet!

Het is heel vuil spel wat hij nu speelt, laat je geen schuldgevoel aanpraten.

Misschien, ben ik weer, is het handig dat je een paar sessies bij een professionel te nemen die jouw handvatten kan geven hoe je in deze situatie kunt handelen en je eigen blinde vlekken kunt herkennen. Niet dat je het fout doet hoor, integendeel, maar je schuldgevoel zal wel een andere plek moeten krijgen vrouw.

Bovendien is het heerlijk om bij een onpartijdig iemand je hart te kunnen luchten, vrienden zijn ook ontzettend belangrijk hoor maar een therapeut geeft misschien net iets meer inzicht, juist door de professionele afstand en kennis. Ook met zicht op de kinderen.

En dat je lamgeslagen wordt door zijn reacties vind ik niet meer dan logisch. Kom op zeg, hij raakt je middenin je hart en draait het mes nog een keer om. Onvergeeflijk.

Ik kan na 14 jaar nog op tilt raken door ex dus het zal altijd een zwakke plek blijven maar bij jou is het nog zo kort geleden en momenteel zo vreselijk verwarrend.

Denk aan jezelf en de kinderen,

JIJ DOET HET GOED!!!!

sterkte
Hé problemo; eigenlijk begrijp ik dat je nog blij en dankbaar mag zijn dat je op zijn reservebank mag zitten :-) Wat een aanwinst voor de mensheid, die ex van jou! Gods own gift to humanity!
quote:problemo schreef op 11 april 2012 @ 20:45:

Eigenlijk als ik terugkijk is ie nooit niet opgegroeid in ons huwelijk. Terwijl ik wel degelijk volwassen ben geworden.. maar het is zo moeilijk allemaal. Slaap niet eet weinig, maar heb wel veel mensen en steun om mij heen. En allen zeggen wat ik denk.. Alleen denkt IT daar allemaal anders over. Maar hij had toch kunnen verwachten dat ik niet terug zou gaan naar hem? Je gaat toch niet terug naar iemand die eerst zijn vrouw weglaat gaan vervolgens verder gaat met zijn nieuwe lief en als dat niet loopt weer terug naar vrouw wil??

Ja, dat is de lullige manier waarop ze het spelen. Om met zichzelf en hun daden te kunnen leven leggen ze de schuld bij iemand anders en zoeken ze die nooit bij zichzelf.

en de suggestie van campari is goed, om een paar sessies bij een therapeut te nemen. Ik weet dat het mij helpt mijn gedachten op een rijtje te krijgen en inderdaad om te kunnen gaan met het schuldgevoel wat je aangepraat wordt.

En nee, Jij doet niets fout integendeel JE DOET HET HEEL GOED. Je hebt je wezenloos gevochten, maar toen wilde hij niet. Hij heeft zelf alles kapot gemaakt. En de kinderen komen er wel, zolang duidelijk is dat je niet meer terug gaat. Zorg dat ze dat duidelijk hebben en geen valse hoop krijgen.

Maar ik begrijp je verdriet. Hier huil ik ook nog regelmatig de ogen uit het hoofd om hoe alles gelopen is. Maar ook ik wil hem niet meer terug (niet dat hij dat wil, hier is Het helemaal heppydepeppie met Wijdbeens). Zorg dat je goed voor jezelf zorgt, dat heb je nodig. En als de kinderen zien dat het goed met je gaat, maakt het dat voor hen ook makkelijker.

Heel veel sterkte lieverd en laat je niet klein krijgen door die .....(ik heb er zelfs geen woorden voor)
@ gianna En met het besef dat ik plaats mag nemen achter een hoer!
Het hoertje blijkt niet te bieden wat hij verwachtte en hij wil zijn veiligheid weer terug.
@Problemo: trap er niet in! Hij manipuleert je waar je bij staat. Hij heeft je ontzettend hufterig behandeld. En nu moet je terug komen alsof er nooit iets gebeurd is, en ligt het allemaal aan jou????

Verdriet van je kinderen snijdt recht door je ziel, maar geloof me, op de lange termijn doe je ze geen plezier door terug te gaan.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hm. Hier ging ex net op het werk tegen me praten, toen ik bij het kopieerapparaat stond. "Ik ga zo toch nog even die fiets brengen." (Voor een van de kinderen, had hij niet goed geregeld, zijn probleem. Ik kreeg al een godschagrijnig mailtje van hem. Goed voor hem). Ik: "Ik ben hier op mijn werk." Hij: "Jajajajaja!". Respectloos vind ik dat, ook dat "Jajajajaja." Ik accepteer niet dat hij mij aanspreekt op mijn werk en ik accepteer ook niet dat hij mij kleineert met "Jajajajaja." Want dat doet hij dan. Ik ben niet gek. Hij is het. (Verder weer gehoord dat zijn nieuwe echtgenote aan het krijsen is tegen de 'clientele' in haar ruimte. Die heeft het ook niet makkelijk, dat zielige mokkeltje :-) Ze hebben maar een prachtig leven samen. Gianna rules!
Ik ben gelukkig, ik heb een fijn leven en ik doe het goed. Da's mijn mantra, twintig keer per dag. En de zon schijnt enzo. (En oudste zoon is weer eens een keer thuisgeleven vanwege ziek.. Bleeeh..)
quote:gianna schreef op 12 april 2012 @ 09:55:

Ik ben gelukkig, ik heb een fijn leven en ik doe het goed. Da's mijn mantra, twintig keer per dag. En de zon schijnt enzo.
Hey (vooral meiden blijkbaar),

Ik heb enkel het begin en het voorlopig einde van dit topic gelezen en voel me hevig geraakt door het onderwerp (want ik sta er zelf ook ongeveer voor). Het is zo onwerkelijk allemaal.

Mijn vrouw heeft nog niet uitgesproken dat ze van me weg wil (en ik wil het er ook niet echt uitpersen; iets met hoop enzo). Maar het is onze 4de huwelijksverjaardag vandaag en vanochtend hebben we elkaar eens goed omhelsd (de eerste knuffel sinds 3 weken). Toen ik fluisterde/snotterde dat ik bang was dat ik haar kwijt was, kwam er geen antwoord.

En vanavond komen de schoonouders langs... Weer het masker op :-/ :puke:
Zelfs omwille van de kids kan ik niet meer terug. Mijn IT is een loser die alleen aan zichzelf denkt. Dat blijkt wel aan zijn reactie. Als het niet gaat zoals hij wil, gaat ie tekeer als een kleinkind dat niet bij zijn speelgoed kan.

Ik ben geen deurmat

Ik zal geen tweede keus zijn.

Ik laat mij niet afbekken.

Ik ben ik en niet anders..

Mijn huwelijk is kapot en ik koop geen lijm.

Ik ben een vrouw met een super innerlijk en leuke buitenkant en ik ga er komen. Zo ff mijzelf oppeppen!
quote:problemo schreef op 12 april 2012 @ 11:07:

Mijn huwelijk is kapot en ik koop geen lijm.Bijna grappig om dit te lezen. Als huwelijksverjaardagscadeau heb ik vanochtend super-colle (lijm uit de wibra; de goedkoopste rommel-supermarkt uit de buurt) gegeven aan mijn vrouw :^).
quote:problemo schreef op 12 april 2012 @ 11:07:

Zelfs omwille van de kids kan ik niet meer terug. Mijn IT is een loser die alleen aan zichzelf denkt. Dat blijkt wel aan zijn reactie. Als het niet gaat zoals hij wil, gaat ie tekeer als een kleinkind dat niet bij zijn speelgoed kan.

Ik ben geen deurmat

Ik zal geen tweede keus zijn.

Ik laat mij niet afbekken.

Ik ben ik en niet anders..

Mijn huwelijk is kapot en ik koop geen lijm.

Ik ben een vrouw met een super innerlijk en leuke buitenkant en ik ga er komen. Zo ff mijzelf oppeppen!Houd dit goed in gedachten, meid. Dan kom je er wel!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven