Hoe lang moeten we dit vol houden? Gaan we dit redden?

28-11-2011 22:29 1150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste Viva-dames,

Ik weet het niet meer, ik weet niet hoe ik de komende minuten, uren, dagen, weken, maanden (?), jaren (???) door moet komen. Mijn man is nu officieel een gedetineerde, en ik blijf achter in een huis waarvan ik de huur niet zelf kan betalen, met schulden. De verwachting is dat hij 2 jaar krijgt. Nee hij heeft niemand wat aangedaan, geen slachtoffers gemaakt, maar was wel met de verkeerde spullen op pad.

Hij zit stuk, en houdt zich groot... voor mij

Ik zit stuk, en hou me sterk... voor hem en de kinderen (pubers).

Dit risico heeft hij onderschat... teveel kan ik daar niet over uitwijden, maar het risico van max 3 maanden had hij ingecalculeerd... dit niet.

Hoe ga ik dit doorkomen? Ik zal moeten verhuizen, wellicht de schuldsanering in... ik... de nuchtere Hollandse die altijd overal een oplossing voor wil bedenken, kan niks... helemaal niks!! Ik kan hem elke dag 5 minuutjes spreken door de telefoon, die hij betaalt van geld dat ik op zn speciaal-daarvoor-rekening moet storten. Ik kan dit geen maanden blijven storten...

Ik kan 2 x in de week op bezoek, omdat ik mn werk moet koesteren, 44 uur per week, en lange reistijd heb om bij hem te kunnen komen. IK schrijf hem een brief, elke dag, en probeer hem daarmee te blijven betrekken in ons dagelijks bestaan... hoe lang maakt hij daar realistisch gezien nog deel van uit? Ik ga er voor, ik ga voor hem, hij heeft mij nooit iets misdaan en stond er voor me.. altijd. Hij heeft de verkeerde keuze gemaakt om ons uit de problemen te proberen te helpen... en daar boeten we nu voor. Eigen schuld dikke bult... jazeker... maar dat dit zó erg zou zijn was niet te voorzien, en is niet te bevatten.

Ik weet dat hier een enorm taboe op rust, maar ik vraag me toch sterk af of er nog meer vrouwen zijn in deze situatie (en eigenlijk hoop ik van niet).... dit is té vreselijk!

Edit: op sommige vragen kan, mag en durf ik geen antwoord te geven, dat is geen onwil, dat is zelfbescherming.
Sorry ,Achterblijver,moest effe...

Allereerst.... voor het kalotenieuws....

Sorry, dat ik niet eerder weer even kwamkijken, je bent iig niet uit mijn gedachte geweest.. had zo gehoopt dat het goed zou gaan...

Kanjer vind ik je, echt! Dapper....

Weet niet zoveel te zeggen.. want wat kunnen we zeggen? Glaasje roosvicee schuiven we maar door, heb jij niets aan...

Hoop dat het hogere beroep wat uithaalt...

Blijf aan je denken, ook al ben ik er niet altijd hier..

Veel liefs, FPWtje
quote:campari schreef op 11 april 2012 @ 11:31:

Omdat hij niemand direct geschaad heeft.

.Ik kan echt niks bedenken waar je de gevangenis voor in moet wat niemand direct geschaad zou hebben. Zelfs als je zoiets lulligs als hortentia's uitgraven of stiekum stekken zou hebben gedaan, dan schaad je nog de mensen met een volkstuin, of kleine hoveniersbedrijven. En is een Intratuin schaden niet erg?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ach TO, meid met jouw wijsheid en optimisme sla je je ook hier weer makkelijk doorheen
quote:gipsymom schreef op 11 april 2012 @ 22:56:

@ Maken jullie dan nooit fouten? Als TO en haar man het hadden kunnen overdoen, zouden ze het NOOIT weer zo doen! Weet ik zeker! Dan hebben ze toch geleerd van fouten?

.

Geen fouten waarvoor ik 4 jaar de bak in moet. En ik ben zelf jaren geleden bijstandsmoeder geweest dus ik weet wat het is om met weinig rond te komen. Maar ik had liever m'n hand afgehakt dan dat ik op een criminele manier geld had gescoord.

En spijt, natuurlijk. Ze hadden op internet gekeken wat voor straf het op zou leveren en dat hadden ze er voor over. Nu is het hoger uit gevallen en nu hebben ze spijt, natuurlijk, als hij niet gepakt was hadden ze geen spijt gehad.
Delete
Achterblijver ik heb de hele ochtend je topic zitten lezen. En página's lang dacht ik dat hij allang weer vrij zou zijn. Wat een domper. Ik leef met je mee naar het hoger beroep!
quote:sinnombre schreef op 12 april 2012 @ 10:18:

Achterblijver is geen heldin.

Ze is wel een sterke vrouw die zich niet zomaar gek laat maken.

Ze is ook deels schuldig aan deze situatie, doordat ze op de hoogte was van de praktijken van haar man.

Haar man moet stoppen met zich als slachtoffer te gedragen, want hij is een dader.

waar lees jij dat hij zich als slachtoffer gedraagt?

Achterblijver moet ophouden met het medelijden richting haar man. Heb medelijden met de kinderen, want die hebben criminele ouders. En dat is toch niet iets om trots op te zijn.

Het gedrag van vader verpest voor een groot gedeelte het leven van de kinderen.

Spijt heeft hij niet, hij vindt het jammer dat hij is gepakt. Als hij niet was gepakt had hij met zijn gezin lekker dik lopen doen met het geld. weer een leuke aanname, dat geld was bedoeld om schulden af te betalen, niet om dik mee te lopen doen

Het is typisch gedrag van criminelen. Altijd stoer gedrag, maar als ze gepakt worden piepen ze als kleine kinderen. En vervolgens roepen dat justitie niet eerlijk handelt.

nogmaals, waar lees jij dat?

Ik lees dat de man van Achterblijver zo'n hoge straf kan krijgen, omdat hij als voorbeeld fungeert. Dat is natuurlijk niet waar.

Hij krijgt deze straf, omdat hij het verdient.

Er is niets onterecht aan.

er wordt ook alleen gezegd dat het veel hoger is dan verwacht en dat nogal een klap is

Fouten maken doen we allemaal weleens. Maar niet dit soort fouten. Kleine vergrijpen zijn velen mee bekend, hier hebben we het over een groot vergrijp.

Gelukkig hoort daar een hoge straf bij, want men moet maar leren om zich normaal te gedragen.

Je helpt je gezin niet door het criminele pad op te gaan, stop daarmee om dat te zien als heldendaad. niemand zegt ook dat hij een held is, ook Achterblijver niet

Iedereen maakt de keuzes die hij maakt met zijn of haar eigen redenen. Ja, het was stom en ja hij verdient straf, maar dat staat hier ook allemaal helemaal niet ter discussie. Hier gaat het om de gevoelens van Achterblijver en zij heeft recht op wat ze dan ook voelt. Jij staat niet in haar schoenen!

En dan zul je wel komen met het argument dat jouw man dit soort dingen niet doet, maar dat is niet echt relevant
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
D
dan lees jij duidelijk iets anders dan ik en je kunt uiteraard roepen dat jij het anders zou doen, maar dat weet je niet zolang je niet in haar schoenen staat
D
dan zijn we uitgepraat, let's agree to disagree
Wat fijn! Als je in de gelukkige positie bent, dat geld nooit een issue is geweest! Tegenwoordig is dat voor de meesten wel ánders! Al die opgestoken vingertjes hier komen me de keel uit! Ik zou dit niet, ik zou dat niet.Praat pas mee, als je kennis van zaken hebt! Je weet niet hoe je zou reageren als...

Want ieder mens reageert anders! Doe alsjeblief de oogkleppen af, en welcome to real life!!!!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 april 2012 @ 01:46:

[...]

Ik kan echt niks bedenken waar je de gevangenis voor in moet wat niemand direct geschaad zou hebben. Zelfs als je zoiets lulligs als hortentia's uitgraven of stiekum stekken zou hebben gedaan, dan schaad je nog de mensen met een volkstuin, of kleine hoveniersbedrijven. En is een Intratuin schaden niet erg?

Natuurlijk wel maar hij heeft niemand bedreigd, aangevallen of vermoord, dat zou niet te verdedigen zijn geweest. Ik denk ook voor Achterblijver niet.

Snap niet goed waarom de discussie gevoerd moet worden waarom wij haar een steuntje in de rug blijven geven.
quote:achterblijver schreef op 10 april 2012 @ 23:08:

Snoopylynn ik begrijp je reactie wel... maar wanneer ben je een crimineel in jouw ogen?

Als je in de gevangenis zit, heb je het nu eenmaal over criminele activiteiten/misdaden... Dat jeje man niet als crimineel wilt wegzetten snap ik, jij kent meer dan alleen maar dat. Maar voor een objectieve buitenstaander zijn mensen die in de gevangenis zitten criminelen.

Veel sterkte met alles. Vooral ook voor je kids.
quote:sinnombre schreef op 12 april 2012 @ 10:18:

Achterblijver is geen heldin. Dat heeft niemand beweerd. Het woord heldin viel en ik maakte er een grapje van dan zij dat is omdat ze rond het vriespunt gekampeerd heeft.
En wat nou als je man een dodelijk ongeluk veroorzaakt doordat hij aan het sms-en was bijvoorbeeld, wordt er dan ook gescheiden?
Er is bij crimineel gedrag altijd iemand die beschadigd wordt. Of het nu een instantie of persoon is, iemand of iets wordt geraakt.

Als je willens en wetens het risico neemt vind ik dat best erg naar je kinderen toe. Ook al is het in jouw hoofd "met de beste bedoelingen (geldzorgen) naar je kinderen toe"k je kinderen zijn nu de dupe.

Dat de straf hoger uitvalt is dus voor je kinderen triest, in en in triest. Maar ik vind dat jij en je man dat risico bewust hebben genomen, en op de blaren zitten hoort erbij.

Ik hoop oprecht dat je bij vrienden en familie terecht kunt, zodat je kinderen niet al te veel hoeven lijden onder de omstandigheden.
quote:sinnombre schreef op 12 april 2012 @ 12:52:

Dat ben ik niet met je eens.

Ik heb genoeg zelfkennis om mijn gedrag bij bepaalde situaties in te schatten.

Dit is zo'n situatie. Oordelen kan ook als je niet in dezelfde schoenen staat. Ik vind jouw opmerking een nietszeggend cliché.

Dat blijkt. Maar feitelijk heb je daar geen recht toe.

Weet je heb dan de ballen om jouw grootste fout, hetgeen waar je je het meest voor schaamt hier neer te plempen voor je over een ander oordeelt.
quote:campari schreef op 12 april 2012 @ 13:49:

En wat nou als je man een dodelijk ongeluk veroorzaakt doordat hij aan het sms-en was bijvoorbeeld, wordt er dan ook gescheiden?

Jij vergelijkt een (heel erg dom) ongeluk met de bewuste keuze om criminaliteit te gebruiken bij het oplossen van je schulden?

Je ziet toch zeker zelf ook wel in dat dat een vergelijking van lek me vestje is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:snoezzz schreef op 12 april 2012 @ 13:59:

Er is bij crimineel gedrag altijd iemand die beschadigd wordt. Of het nu een instantie of persoon is, iemand of iets wordt geraakt.

Als je willens en wetens het risico neemt vind ik dat best erg naar je kinderen toe. Ook al is het in jouw hoofd "met de beste bedoelingen (geldzorgen) naar je kinderen toe"k je kinderen zijn nu de dupe.

Dat de straf hoger uitvalt is dus voor je kinderen triest, in en in triest. Maar ik vind dat jij en je man dat risico bewust hebben genomen, en op de blaren zitten hoort erbij.

Ik hoop oprecht dat je bij vrienden en familie terecht kunt, zodat je kinderen niet al te veel hoeven lijden onder de omstandigheden.Eens.
quote:saaaaar81 schreef op 12 april 2012 @ 14:13:

[...]

Jij vergelijkt een (heel erg dom) ongeluk met de bewuste keuze om criminaliteit te gebruiken bij het oplossen van je schulden?

Je ziet toch zeker zelf ook wel in dat dat een vergelijking van lek me vestje is.Hoho.. het is verboden om te smsen achter het stuur en iemand kiest op zo'n moment er bewust voor om de wet te overtreden (omdat de risico's te overzien zijn).

Toch wel een aardige vergelijking he?
quote:snoezzz schreef op 12 april 2012 @ 13:59:

Klopt, dat schijnt de definitie van criminaliteit te zijn.

Maar vergelijkbare schade wordt dagelijks veelvuldig op legale wijze toegebracht en dat is dan minder erg?
quote:vrouwke_theelepel schreef op 12 april 2012 @ 14:20:

[...]

Hoho.. het is verboden om te smsen achter het stuur en iemand kiest op zo'n moment er bewust voor om de wet te overtreden (omdat de risico's te overzien zijn).

Toch wel een aardige vergelijking he?

Nee, je kiest er niet voor om iemand aan te rijden.

Niet voor niks dat je voor sms'en alleen maar een boete krijgt ipv 4 jaar gevangenisstraf.

Dus...
He Achterblijver, wat een domper zeg!!

Heel veel sterkte gewenst, ik vind je heel sterk. En ben steeds onder de indruk van jullie liefde.

Voor de critici: de man van TO heeft iets gedaan wat niet mag, dat wil zeggen: in NL mag het wel, in het buitenland niet. Er wordt nergens ontkend dat dat dom was.
quote:vrouwke_theelepel schreef op 12 april 2012 @ 14:22:

[...]

Klopt, dat schijnt de definitie van criminaliteit te zijn.

Maar vergelijkbare schade wordt dagelijks veelvuldig op legale wijze toegebracht en dat is dan minder erg?

Wat voor vergelijkbare schade? En wanneer is het legaal of illegaal?

Dit is namelijk nogal nietszeggend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven