14 en 15 april: museumweekend

12-04-2012 14:30 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit weekend is het weer zo ver, en openen veel musea hun deuren voor maar 1,- entree.

Het Museumweekend gaat weer van start! Ontdek op deze site wat u dit jaar allemaal kunt beleven op het grootste culturele evenement van Nederland. Aan dit feestelijke weekend doen bijna 500 musea mee die vaak verrassende activiteiten organiseren. Thema dit jaar is Laat je verrijken door het museum.

www.museumweekend.nl

Hebben jullie nog plannen om ergens heen te gaan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Museums zijn niet zo mijn ding, dus nee.

Ik zou liever naar de Keukenhof gaan maar sowieso nooit in 'n weekend natuurlijk en ook alleen als het zonnig weer is.
Ook het Tropenmuseum niet Nien? Of museum voor Volkenkunde?

En vandaag had een schitterende dag geweest voor de Keukenhof, wel op tijd gaan om de busladingen toeristen voor te zijn
Lijkt me leuk! Alleen zie een beetje tegen de drukte op..
Voor mij te druk denk ik. Jammer want ¤1,- is niks natuurlijk.

Ik vind musea fantastisch!
Leuk, jammer dat partner 30 km verderop zit, dat is wat onhandig. Gelukkig hebben we een museumjaarkaart.
Nemo is zelfs gratis toegang zie ik. Zat te denken aan Naturalis. Ook leuk voor kinderen. Maar goed, zeker als het weer wat minder is dan is het daar vast sterfensdruk.
quote:himalaya schreef op 12 april 2012 @ 14:40:

Ook het Tropenmuseum niet Nien? Of museum voor Volkenkunde?

Nee, ik kan me er niet toe zetten al die vitrines af te lopen en bijschriften te lezen. Ik zie op reis ook liever openlucht cultuur dan verzamelingen in musea. Enige leuke museum wat me is bijgebleven is er eentje in Wellington Nieuw Zeeland. Daar ben ik langer dan 'n uur binnen gebleven en er waren ook wat interactieve dingen te beleven (al had 't op dat vlak nog uitgebreider mogen zijn voor mij)

quote:En vandaag had een schitterende dag geweest voor de Keukenhof, wel op tijd gaan om de busladingen toeristen voor te zijn Dan zit je in 'n goeie regio: hier de hele dag al bewolkt helaas...
quote:elninjoo schreef op 12 april 2012 @ 14:44:

[...]

Nee, ik kan me er niet toe zetten al die vitrines af te lopen en bijschriften te lezen. Ik zie op reis ook liever openlucht cultuur dan verzamelingen in musea. Enige leuke museum wat me is bijgebleven is er eentje in Wellington Nieuw Zeeland. Daar ben ik langer dan 'n uur binnen gebleven en er waren ook wat interactieve dingen te beleven (al had 't op dat vlak nog uitgebreider mogen zijn voor mij)

In het tropenmuseum vind ik het verre van statisch. Je kunt op knopjes drukken ( ), filmpjes kijken, door 'straatjes' lopen en je zult veel dingen herkennen die je tijdens je reis hebt gezien.

Maarja, het is in Amsterdam, dat zal ook wel een niet-te-nemen-barrière zijn
Ik zie het net door dit topic en heb net man voorgesteld om naar Nemo in Amsterdam te gaan. Daar wil ik al heel lang eens heen en ze hebben nu een thema rondom ruimtevaart, wat onze oudste erg interesseert op het moment. En dat dan gratis, da's helemaal leuk natuurlijk.
..
quote:himalaya schreef op 12 april 2012 @ 14:46:

[...]

In het tropenmuseum vind ik het verre van statisch. Je kunt op knopjes drukken ( ), filmpjes kijken, door 'straatjes' lopen en je zult veel dingen herkennen die je tijdens je reis hebt gezien.

Maarja, het is in Amsterdam, dat zal ook wel een niet-te-nemen-barrière zijn Zoo leuk hier EN!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het enige weekend in het jaar dat we zeker niet naar een museum gaan. Veel te druk. Voor al die andere weekenden hebben we een museumkaart.
...
Ik ga zelf dan ook niet Ankalida, om dezelfde reden. Maar ik hoor regelmatig van mensen 'dat ze niet wisten dat er zulke leuke musea bestonden' en als ze dat dan voor 1,- of zelfs gratis kunnen ontdekken, dan is dat hoe dan ook leuk.
Dordrechts museum!!

Echt een aanrader.
quote:himalaya schreef op 12 april 2012 @ 14:46:

[...]

Maarja, het is in Amsterdam, dat zal ook wel een niet-te-nemen-barrière zijn

Het klinkt idd wel als 'n museum wat ik, als ik in die stad op reis zou zijn, best in zou gaan als het slecht weer was.

Om speciaal voor 'n museum naar Amsterdam te rijden en op een veel te dure parking te moeten staan, nou nee!

Zou overigens dus ook juist niet op zo'n dag gaan dat het gratis is, want dan ongetwijfeld veel te druk.
Ik wist niet dat het komende weekend museumweekend was. Normaal ga ik bijna nooit naar een museum maar ik zal toch eens gaan kijken op de site of er wat leuks bijzit. Ik heb nog treinkaartjes dus dan kunnen we die mooi gebruiken.
Waar gaat je interesse naar uit Sugarmiss?
quote:elninjoo schreef op 12 april 2012 @ 15:44:

[...]

Het klinkt idd wel als 'n museum wat ik, als ik in die stad op reis zou zijn, best in zou gaan als het slecht weer was.

Om speciaal voor 'n museum naar Amsterdam te rijden en op een veel te dure parking te moeten staan, nou nee!

Zou overigens dus ook juist niet op zo'n dag gaan dat het gratis is, want dan ongetwijfeld veel te druk.Zondags vrij parkeren .
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven