Forum Triviant!
maandag 29 oktober 2007 om 15:30
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ok, hierbij de eerste vraag:
De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
maandag 17 maart 2008 om 11:02
De buikchakra wordt meestal de sacraalchakra genoemd, omdat het gaat om de onderbuik, maar ik reken hem goed.
Ter aanvulling; Een ander woord voor de plexus soloris is de zonnevlecht. Dus de zonnevlechtchakra, ook wel navelchakra genoemd. De hoofdchakra wordt ook wel het derde oog genoemd.
Liefbees mag de volgende vraag.
Ter aanvulling; Een ander woord voor de plexus soloris is de zonnevlecht. Dus de zonnevlechtchakra, ook wel navelchakra genoemd. De hoofdchakra wordt ook wel het derde oog genoemd.
Liefbees mag de volgende vraag.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
woensdag 19 maart 2008 om 08:19
Reeds bij onze verre voorvaderen was het ei al het symbool van de opstanding. Bij de Joden at men eieren op de begrafenismaaltijd als symbool van wedergeboorte na de dood. Germanen aten eieren bij de offermaaltijden van Ostara, de godin van lente en vruchtbaarheid. Werd in het oude Hoog-Duits Eástr Ostara genoemd, en ter ere van haar werd ieder jaar een tweedaags feest gevierd.
Facat heeft het dus goed. Poezewoes heeft ook wel een beetje gelijk. Dat is joods en de oudste eieren werden versierd.
Facat heeft het dus goed. Poezewoes heeft ook wel een beetje gelijk. Dat is joods en de oudste eieren werden versierd.
woensdag 19 maart 2008 om 17:47
quote:Marije71 schreef op 19 maart 2008 @ 15:50:
Ergens in India, of is india al genoeg Ja duh. Azië is ook goed.
Iets nauwkeuriger graag.
Joey en Winnie, niet goed.
Kom op jongens, hij is zoveel in beeld geweest de afgelopen dagen! Een klinkt als... reken ik al goed.
Ergens in India, of is india al genoeg Ja duh. Azië is ook goed.
Iets nauwkeuriger graag.
Joey en Winnie, niet goed.
Kom op jongens, hij is zoveel in beeld geweest de afgelopen dagen! Een klinkt als... reken ik al goed.
woensdag 19 maart 2008 om 18:46
Dat is het goede antwoord JSB.
Ik had gedacht dat dit een makkie zou zijn!
Al dagen staat overal in de kranten, op NU.nl, op het journaal, dat de Dalai lama vanuit zijn woonplaats Dharamsala heeft laten weten dat..../ Dharamsala, waar de Dalai lama in ballingschap leeft... etc etc.
Ik had gedacht dat dit een makkie zou zijn!
Al dagen staat overal in de kranten, op NU.nl, op het journaal, dat de Dalai lama vanuit zijn woonplaats Dharamsala heeft laten weten dat..../ Dharamsala, waar de Dalai lama in ballingschap leeft... etc etc.