peutermoeder

04-04-2012 14:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag allemaal,

Ik ben nieuw hier. Was op zoek naar een forum over kinderen, waar veel op wordt geplaatst. Dit zag er wel gezellig uit.

Zelf ben ik moeder van een dochter van 2,5 . We maken heel wat mee met haar (zowel leuk, als bloed-onder-de-nagels-vandaag-halend). Af en toe heb ik echt behoefte aan ideeen of medeleven van andere moeders met een peuter. En lijkt me ook leuk om jullie belevenissen te lezen.

Ik ga eens even wat topics lezen.

groeten

SushiL
Hoe gaat het vandaag met de peutertjes?

Vandaag had ik een halve dienst, dus net na het middageten bij de gastouder de kleine opgehaald, nog even gezellig gekletst en gespeeld met de ukkies daar, boodschapjes gedaan onderweg naar huis, een paar huishoudelijke aangelegenheden verricht en daarna zijn we eeeeven gaan slapen.. Werden om half 5 wakker! Lekker lang dus, maar de wekker ging vanmorgen dan ook om half 6.. bah bah...

Hier ligt kleine man al wel weer op bed- die was nog steeds suf, een kwartiertje voor GTST dus deze mama ligt op de bank met een lekker brietje met toastjes. Vaders is aan het sporten en als hij terug is ga ik sociale verplichtingen tegemoet.. Hoe was jullie dag?
Peutertje hier begint door te krijgen dat er veranderingen op komst zijn.. in de vorm van haar kleine broer die er over twee weekjes zal zijn. Iemand hier ervaring met tweede kind en reactie van oudste? Ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

Het ene moment is ze dolgelukkig dat ze een broertje krijgt, het volgende is ze (logisch) bang voor haar eigen plekje. De baby mag niet in mijn bed he mama?

Dochter is nu op de creche, vind het heerlijk dat dat gewoon doorloopt ook al ben ik thuis met verlof. Heb echt mijn rust wel nodig en kan zo de nodige voorbereidingen treffen voor zoon.

@bijten/slaan: geen ervaring met bijten, wel met slaan. DOchter had er een handje van om mij te slaan als iets haar niet zinde. Heb haar heel consequent gewaarschuwd en als ze doorging op de trap gezet. (een beetje a la EHBO met nanny Jo). Blijkt toch wel goed te werken, ook op deze leeftijd al. Nu doet ze het eigenlijk nooit meer gelukkig.

Recalcitrante buien daarentegen steeds meer, maar ook daar probeer ik standvastig in te zijn.

Kan niet wachten tot ze puber is (not ;)
quote:saaaaar81 schreef op 10 april 2012 @ 14:23:

Hier 1 kleutertje van bijna 5 en 2 peutertjes van 25 maanden.

En echt dames, het komt goed, alles gaat voorbij :d

Kan jullie wel 1 ding aanraden als jullie last hebben van weglopertjes; ik heb deze tuigjes voor de jongste 2. http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/presentjesmv/

Beste aankoop die ik heb kunnen doen, kinderen vinden ze geweldig en ik heb veel minder last van hartverzakkingen Hier een zoon van ruim 15 maanden en ren ik al heeeel vaak achter hem aan. Klein weglopertje dus. DIt is wel een goede tip, alhoewel ik in de praktijk me waarschijnlijk over heel wat heen moet gaan zetten om het echt te gaan gebruiken....
Wat is het rustig hier!

Hier in huis is het gezellig. Inmiddels staat er een leuk ikea tentje. En dochter vermaakt zich daar erg goed. Echt een rustplekje met een kleed en kussen. Kan ze een hele tijd zitten lezen of met haar knuffel zitten.

Hoe doen jullie dat met een knuffel? Alleen in bed of wanneer het kind er behoefte aan heeft?

Verder probeer ik hier wat gezonder te gaan eten, maar dat is niet makkelijk met een peuterpuber. Al moet ik zeggen dat als het pasta is, ze er alles bij eet. Maar sla, komkommer of een rauwe tomaat gaat er niet in. Ach, dan maar niet!

Vandaag ga ik zelf lekker een middagje weg. Even tijd voor mij! Heb er zin in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven