Interseksuele eend?

13-04-2012 15:47 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zwemt hier een wilde eend in de sloot die het lijf van een vrouwtje heeft, maar een groenige kop, zoals bij een mannetje.

Zou het een combinatie kunnen zijn? Een interseksuele eend?

Hij/zij zwemt steeds gebroederlijk met de mannetjes mee, maar zo af en toe duikt één van die mannetjes erbovenop. Om vervolgens weer gezellig verder te zwemmen.

Is hier een vogelaar/bioloog in da house die hier zijn/haar licht op kan laten schijnen?

UPDATE:

Hij/zij was er weer, dus ik heb even wat foto's genomen.

Je ziet dat ie een groenige kop heeft, inclusief de witte ring rond zijn hals, maar volgens mij geen krul in de staart. Dus toch 'gewoon' een vrouwtje met wat mannelijke eigenschappen?

Hij zwemt nog steeds stoer met het groepje 'mannen' mee, dus het lijkt in elk geval samen te vallen met een licht persoonlijkheidsstoornis
Aan de kop kan je het geslacht niet aflezen.....

Een mannetje heeft een krul omhoog bij de kont, een vrouwtje niet.
Er zijn dus vrouwtjeseenden met een groene kop gewoon
Ze komen wel minder voor. Net als een rode poes ipv een rode kater :-). Maar heeft het een krul, dan is 't een woerd. Heeft mij ooit een bioloog verteld. Die leerde me ook dat een eend geen plasser of vagina heeft maar een cloaca..
Vermomming... Doen alsof je een vrouwtje bent, zodat de andere mannetjes niet met je vechten om de vrouwtjes.
@oriane: echt? Hmm zo eens even kijken naar die krul.

Maar ik dacht dat alleen mannetjes zo'n groene kop hadden..
Vraag het aan kees moeliker

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kees_Moeliker
quote:maryni83 schreef op 13 april 2012 @ 15:52:

@oriane: echt? Hmm zo eens even kijken naar die krul.

Maar ik dacht dat alleen mannetjes zo'n groene kop hadden..heeft die een krul, dan heeft die ook een lul...
quote:Oriane schreef op 13 april 2012 @ 15:49:

Ze komen wel minder voor. Net als een rode poes ipv een rode kater :-). Maar heeft het een krul, dan is 't een woerd. Heeft mij ooit een bioloog verteld. Die leerde me ook dat een eend geen plasser of vagina heeft maar een cloaca.. Jeetje Oriane.. dus met al mijn vragen over eenden kan ik bij jou terecht in het vervolg..
quote:girlinthefire schreef op 13 april 2012 @ 15:58:

[...]

Jeetje Oriane.. dus met al mijn vragen over eenden kan ik bij jou terecht in het vervolg..
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:b-100 schreef op 13 april 2012 @ 15:56:

[...]

heeft die een krul, dan heeft die ook een lul...

Eend is 'm alleen gepeerd, dus kan niet kijken naar de krul
Er is altijd wel een vreemde eend in de bijt..
Tijdens de broedtijd raken de woerden oversekst en duiken dan overal op tot verzuipens toe.
it's a big club and you ain't in it
Misschien valt die niet op vrouwtjes eenden? ;)
In het eerste jaar van hun leven zien alle eenden er hetzelfde uit (mannen en vrouwen), dus het kan best zijn dat dit een mannetje is aan het einde van jaar 1, op weg om een echte kerel te worden.

Een andere mogelijkheid is dat ie in de war is qua seizoen:

" Aan het eind van de zomer verliest het mannetje echter het fraaie prachtkleed en lijkt dan op een donker gekleurd vrouwtje. Dit eclipskleed houdt het mannetje niet lang, in het najaar komt het prachtkleed al weer terug. "

(bron:http://vogelvisie.nl/soort/wilde_eend.php)
quote:rionyriony schreef op vrijdag 13 april 2012 16:55 Tijdens de broedtijd raken de woerden oversekst en duiken dan overal op tot verzuipens toe.'t Is dat de meeste mannen kunnen zwemmen..
quote:bibi72 schreef op 13 april 2012 @ 21:06:

In het eerste jaar van hun leven zien alle eenden er hetzelfde uit (mannen en vrouwen), dus het kan best zijn dat dit een mannetje is aan het einde van jaar 1, op weg om een echte kerel te worden.

Een andere mogelijkheid is dat ie in de war is qua seizoen:

" Aan het eind van de zomer verliest het mannetje echter het fraaie prachtkleed en lijkt dan op een donker gekleurd vrouwtje. Dit eclipskleed houdt het mannetje niet lang, in het najaar komt het prachtkleed al weer terug. "

(bron:http://vogelvisie.nl/soort/wilde_eend.php)

Tja, het zou kunnen dat dit het is. Ik kan alleen

niet echt een plaatje vinden van hoe dat er dan uit zou zien.

Morgen ga ik maar eens proberen een foto te maken (als ie nog terug komt).
Wordt een topic alleen ge-upt als er een nieuw bericht is geplaatst?
ja
Ik vind het een mooie eend
quote:kaatje_85 schreef op 26 april 2012 @ 15:52:

ja

Oww!

Heb jij toevallig verstand van eenden?
quote:elastiekje schreef op 26 april 2012 @ 15:54:

Ik vind het een mooie eend

Ja he?

Maar ook wel zielig: omdat ie de hele tijd dicht bij zn oermannelijke vriendjes wil zijn, is ie ook nogal regelmatig het slachtoffer van hun mannelijke driften en verzuipt dan weer half.
Ik dacht dat een (woerd) mannelijk eend altijd een gele snavel had.

Ook alleen de vrouwtjes kwaken dat kunnen de mannetjes niet.
Jonge woerden lijken qua verenkleed heel erg op vrouwtjes (zo erg dat zelfs de volwassen woerden in de war raken.) Na de wisseling van het verenkleed zouden ze er als een 'normale'mannetjeseend uit moeten zien.
Ok dus ook woerden kunnen een maand niet vliegen ivm verwisseling veren?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven