Werk & Studie alle pijlers

Is het normaal dat.....

13-04-2012 12:50 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verwijderd i.v.m. privacy.
Ik heb het vermoeden dat je vriend ter plekke verzint dat het om een personeelsfeestje met strippers gaat.

Waarschijnlijk gewoon leuk met een vriend naar de stripclub geweest en dat uiteraard niet verteld.

Wat iemand hier zegt over dat het waarschijnlijk geen indruk heeft gemaakt omdat hij het niet verteld heeft is wel het meest naieve wat ik ooit gehoord heb. Zou leuk zijn zeg.. " waarom ik nooit wat gezegd heb over die 3 maanden durende affaire met de buurvrouw? Het maakte gewoon niet zoveel indruk". Right...
quote:_Cherry_ schreef op 13 april 2012 @ 13:27:

Helemaal eens met Aureel en ailien trouwensIk ook. Ik zou zeker not amused zijn.
quote:Aureel schreef op 13 april 2012 @ 14:31:

Het is jammer dat er vaak zo veel onbegrip is, en vooral zo weinig open communicatie over dit onderwerp tussen twee partners.

helemaal mee eens; wellicht dat mensen er toch te (ver)oordelend in staan....of in ieder geval elkaar dat gevoel geven. Ik kan me niet goed verplaatsen in mensen die angst hebben voor hun partner; om uit te spreken welke dromen/verlangens en wensen ze "eigenlijk" hebben. Juist de taboe's zou je toch met je partner willen bespreken.

bijv: Het feit dat ik opgewonden raak van een ander zegt toch niets over de gemoedstoestand van mijn partner? Wel...op het moment dat mijn partner een (on)uitgesproken verwachting heeft in zijn/haar fantasie dat je wederhelft alleen aan jou mag/moet denken. Pas dan is mijn mededeling een bedreiging voor de fantasie/wens van de ander; zonder die verwachting is het gewoon een neutrale observatie van mijn "lust".

Rekening houden met elkaar op dit gebied is erg lastig; degene die vraagt van een wederhelft om zijn/haar gedrag aan te passen aan de denkbeelden van de ander moet zich naar mijn menig goed realiseren dat dat niet eenvoudig is. Je vraagt je partner eigenlijk om te liegen. Want als je wel opgewonden van iets raakt (bijna niet te controleren) en vervolgens mag je er niet aan toegeven (waar de grens ook is) dan vraagt je partner het onmogelijke; en dat zou je "neutraal" moeten kunnen uitspreken. Het het zou fijn zijn als je dan een partner hebt die daar relaxed over "mee kan denken"
Dat is voor mij één van de verschillen tussen in een relatie zitten en single zijn. Je wordt echt nog wel eens opgewonden van iemand anders wanneer je een relatie hebt, (mij overkomt het trouwens nauwelijks, omdat ik de situaties niet opzoek), maar het gaat erom wat je ermee doet. En waar de grens ligt, dat bepaal je samen. Die grens ga je niet over en nee, je geeft dus niet toe aan je opgewonden staat, omdat je je relatie belangrijker vindt dan je eigen (platvloerse) genot. Je weet ook dat het eigenlijk weinig voorstelt, wat je hebt met die ander, dus waarom zou je daarvoor je partner gaan kwetsen, mijn relatie is me zóveel meer waard!

Als ik het ineens zó ontiegelijk belangrijk zou vinden om lekker opgewonden te raken van allerlei mannen en met hen naar bed te gaan, dan zou ik het eerst uitmaken met mijn vriend. Simple as that.
quote:ailien schreef op 13 april 2012 @ 15:12:

je geeft dus niet toe aan je opgewonden staat, omdat je je relatie belangrijker vindt dan je eigen (platvloerse) genot. Je weet ook dat het eigenlijk weinig voorstelt, wat je hebt met die ander, dus waarom zou je daarvoor je partner gaan kwetsen, mijn relatie is me zóveel meer waard!

Dat het eigenlijk weinig voorstelt ben ik wel met je eens; dus je kunt er wellicht redelijk eenvoudig overheen stappen.

"het sop is de kool niet waard"

echter; dat werkt 2 kanten op; "je kwetst me" behoeft in mijn ogen ook een onderbouwing van de "gekwetste"...

Als ik spruitjes eet en mijn partner wordt er onpasselijk van denk ik dat ik deze vrijheid wel ruim bemeten krijg

Ik denk niet dat we het eens worden; maar ik vind het leuk om over deze zaken na te denken en te toetsen; juist met m'n partner
Ik ook hoor. Wij kunnen hele openlijke gesprekken voeren over dit soort onderwerpen en in alle eerlijkheid vertellen waar we behoefte aan voelen etc. Hoe we over dit soort dingen denken zou ook nog best eens kunnen veranderen naarmate we ouder worden, dat sluit ik niet uit. Maar wel is het altijd in samenspraak en met respect voor elkaar.

Op dit moment vind ik het ontzettend fijn om een bepaalde geborgenheid te voelen in een relatie en dit gevoel hangt samen met onze exclusiviteit voor elkaar. Mijn vriend voelt dit net zo.
Ik vind het echt heel raar om strippers te hebben op een BEDRIJFSfeest. Echt extreem onprofessioneel.

Ik denk ook dat je dan je personeel in een lastige situatie brengt, aangezien bedrijfsfeestjes quasi verplicht zijn. Het gaat er een beetje vanuit alsof alle mannen leuk naar strippers willen kijken met hun collega's. De horror. Voor mijn vriend zou het de hel zijn, dat weet ik zeker (want religieus en drinkt niet bv.).
quote:ailien schreef op 13 april 2012 @ 15:52:

Op dit moment vind ik het ontzettend fijn om een bepaalde geborgenheid te voelen in een relatie en dit gevoel hangt samen met onze exclusiviteit voor elkaar. Mijn vriend voelt dit net zo.

Dat zeg je mooi.

Maar wat mij zo intrigeert is dat bij kinderen t.o.v. een partner dit veel minder speelt (in een verder gezonde relatie). M.a.w. dan zijn het wel losse "liefdes bankrekeningen".

Ik weet niet of ik er helemaal de vinger op kan leggen (in woorden kan vangen); maar als je partner "liefde/lust" voelt voor een ander wordt het als bedreigend ervaren. Terwijl liefde voor een kind of familielid niet wordt gezien als "dit gaat ten koste van de liefde voor mijn partner". Waarom zou je bij lust/liefde voor een ander dan je partner dan geen "aanspraak" kunnen maken op "gescheiden liefdes rekeningen". Mannen geven vaak het excuus bij vreemdgaan "het betekende echt niets voor me.... ik hou allen van jou". Dit wordt altijd afgedaan als een smoesje; maar ik vraag me dan gewoon oprecht af waarom die 2 maten.

Puur ter lering en vermaek
Zelf kan ik seks en liefde ook goed scheiden en snap dus wel dat een keertje seks met iemand anders niks hoeft voor te stellen en gewoon lekker kan zijn. Toch streef ik binnen mijn relatie naar iets anders. Het is eigenlijk moeilijk uit te leggen waarom.

Om een poging te wagen. Ik ben in het verleden vrij makkelijk geweest met seks en heb nogal wat rondgeslet. Niks mis mee, op zich. Alleen voel ik nu dat seks binnen deze relatie zoveel belangrijker, mooier en specialer is geworden, dat ik niet meer terug wil naar die vluchtige zaken. Dat voelt als een stap terug. Deze levenshouding geeft mij zoveel meer voorspoed en lange termijn geluk, dan toen ik nog gemakkelijk omging met seks. Je zou kunnen zeggen: maar het kan ook naast elkaar bestaan. Daar heb ik dus zo mijn twijfels over. Als ik met andere mannen naar bed zou gaan, dan zou dat voelen als een bezoedeling van de manier waarop ik seks nu beleef met mijn vriend.
quote:Jirelle schreef op 13 april 2012 @ 16:47:

FYI ik ben niet jaloers op de stripper, ik vond haar namelijk absoluut niet mooi etc, het gaat er mij gewoon om dat hij me dat soort dingen vertelt

Hij hoeft mij echt niet alles te vertellen wat hij doet maar wel als het met mijn grenzen en gevoelens te maken heeft.Wellicht is het dan beter om met je vriend jou grenzen en gevoelens te bespreken? Ik denk dat je daar meer mee opschiet dan met een topic als dit op viva. Strippers op een personeelsfeest is overigens niet bepaald doorsnee, dat lijkt mij duidelijk.
Nu ja, ik kan me eigenlijk wel voorstellen waarom hij het niet vertelt als hij dit soort reacties kan verwachten (en als hij weet dat jij er niet van houdt en jij nu al zegt dat het met je grenzen en gevoelens te maken heeft). Dat is niet per se om het goed te praten, maar als het verhaal dus inderdaad klopt, had hij weinig keuze en was het al zeker niet zijn keuze. Dan kan ik me ergens wel voorstellen om gewoon niks te zeggen. Dan hoef je ook niet al dat gezeur aan te horen voor iets dat je zelf helemaal niet wilde en niet voor gekozen hebt.

En ja, het is voor mij dus wel van belang dat ze zomaar op kwamen draven en dat hij niets is gaan opzoeken o.i.d.

En sja, dat je een foto maakt omdat het zo'n bizarre happening is, vind ik dan weer werkelijk volkomen normaal gedrag. Dat had ik ook gedaan en het direct op facebook gegooid ofzo (bij wijze van spreken). Zo van 'moet je nou zien!'. Dus die foto maak ik niet omdat ik die dame zo'n lekker ding vind, maar voor de gebeurtenis.

Oh en volledig overbodig; nee, dit is niet echt normaal voor een personeelsfeest. Vandaar dat het dus wel zo'n bizarre situatie zal zijn geweest waar je een foto van neemt.
Een stripper op een afscheidsfeestje in zakelijk setting? Hoogst onwaarschijnlijk. Als afscheidscadeau van collega's onderling, gewoon "ergens", ja dat zal vast wel voorkomen.

In het 1e geval had je vriend er vast wel een opmerking over gemaakt: goh wat ze bij ons hebben bedacht?????

In het 2e geval is het zeer waarschijnlijk dat hij dat voor je verzwijgt.... totat jij er dus achter komt, en dan probeert hij zich eruit te lullen met een smoes....
quote:Jirelle schreef op 13 april 2012 @ 13:01:

@lizzl Niet echt boos maar het zit me absoluut niet lekker.

@redband Ik had al tegen vriend gezegd dat ik niet van strippers hou, hopelijk begrijpt zijn beste vriend (feestbeest) dat ook.

En omdat jij er niet van houd moet hij het ook maar niet leuk vinden?

Oké..
quote:naara schreef op 14 april 2012 @ 07:31:

Een stripper op een afscheidsfeestje in zakelijk setting? Hoogst onwaarschijnlijk. Als afscheidscadeau van collega's onderling, gewoon "ergens", ja dat zal vast wel voorkomen.

In het 1e geval had je vriend er vast wel een opmerking over gemaakt: goh wat ze bij ons hebben bedacht?????

In het 2e geval is het zeer waarschijnlijk dat hij dat voor je verzwijgt.... totat jij er dus achter komt, en dan probeert hij zich eruit te lullen met een smoes....

In de IT is het niet zo ongebruikelijk hoor. Bij het bedrijf waar ik werkte konden de werknemers bonnetjes voor prostituees declareren. Een aantal jaren geleden was het erger dan nu. Maar het gebeurd nog. Buitenlandse reisjes zijn nog erger. Zeker richting Oos Europa.

Ik zit er persoonlijk niet mee, maar ik neem dan ook geen vent (meer) uit die kringen
quote:rozenstruikje schreef op 14 april 2012 @ 23:13:

[...]

In de IT is het niet zo ongebruikelijk hoor. Bij het bedrijf waar ik werkte konden de werknemers bonnetjes voor prostituees declareren. Een aantal jaren geleden was het erger dan nu. Maar het gebeurd nog. Buitenlandse reisjes zijn nog erger. Zeker richting Oos Europa.

Ik zit er persoonlijk niet mee, maar ik neem dan ook geen vent (meer) uit die kringen

Ik werk al 26 jaar in de IT, en ben dit echt nog nooit tegengekomen als afscheids-ding. NIET als formeel iets, waar de hele goe-gemeente (ALLE collegás, inclusief secretaresses enz) bij was dan toch.

WEL dat we in het buitenland bij een congres aanwezig waren, en dat de mannen de bloemetjes flink buiten zetten.

Zoals ik dus al eerder zei: kan me voorstellen dat de vriend van TO in de 2e categorie thuishoort, maar de 1e categorie komt echt niet voor hoor.
Eens. Ik heb het ook nooit meegemaakt met het hele bedrijf. Wel met de afdeling sales/presales.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven