zwanger worden via IUI

20-09-2007 17:34 628 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

half oktober ga ik proberen zwanger te worden middels IUI.

Het is voor mij de eerste keer dat ze het gaan proberen, maar ik vind het erg spannend. Middels LH-testen ga ik nu testen voor "het" moment.

Heb op internet al heel veel gelezen over hoe het precies gaat, maar nog nergens gelezen hoe een vrouw de behandeling ervaart.

Doet het pijn? Hoe bereidt je je voor als het zover is?

Hoe voel je je na de behandeling? Neem je iemand mee? Ik ben/word BAM-moeder, en ga zwanger proberen te worden van een donor in een donorcentrum.

Ik ben erg benieuwd na hoeveel pogingen iemand zwanger is.

Eigenlijk zijn alle reacties van harte welkom.

Groet,

Erica
Gorgi, een hele dikke . Wat een teleurstelling!!! Wat een vreselijk gevoel die teleurstelling elke keer. Ik hoop dat je snel je weer een beetje postitief gaat voelen en luister goed naar jezelf!!!
Tibor en Gorgi,

een dikke dikke knuffel van mij..... hoop dat ie aankomt. Het verdriet en de teleurstelling zijn zo herkenbaar! Ik denk aan jullie!!!

Ik ben gisteren weer voor de follikelmeting geweest, maar het ei was niet gegroeid... was ook een kleine teleurstelling. Maandagmorgen weer meten..... betekent wel dat de inseminatie ws een dag later wordt. Ik werk fulltime dus het betekent dat ik mijn agenda weer helemaal om moet gooien.... tja het is allemaal voor het goede doel natuurlijk....

liefs molentje
Dank je Molentje!!

Hoop voor je dat je follikel nu wel wat groeit zodat de insteminatie snel kan plaatsvinden en dat weer een poosje vreselijk in de zenuwen zitten... maar als het resultaat positief is ', heb je dat er graag voor over,....
dames vandaag was mijn ei 18 mm dus mooi gegroeid. Vannacht de pregnylspuit en woensdagmiddag inseminatie.... en dan die vreselijke wacht week weer....
Hallo Molentje,

Veel succes met het insemineren!

Gorgi, balen zeg, ik begrijp heel goed hoe je je voelt. Een pauze klinkt niet prettig, maar ik heb het eigenlijk wel als fijn ervaren, al heb ik nu wel weer zin om te beginnen. Sterkte!!

Ik ben gister voor een echo geweest en daar bleek dat ik in deze cyclus (zonder hormonen enzo) 2 eitjes had die aan het groeien waren. 1 van 15 mm en 1 van 19 mm. Volgende week donderdag moet ik terugkomen om progestron te laten controleren in mijn bloed en als alles goed is mag ik de volgende cyclus dus weer aan de slag

Voelt wel raar dat je nu geen gebruik maakt van een goede eisprong enzo, maar goed allemaal voor het goede doel.

Ik merk wel dat ik weer een beetje tot mezelf kom, ongemerkt gaat dit allemaal wel aan je knagen.

Ericaatje, ik heb geen mail gehad! Misschien toch een idee je mail adres hier een keer neer te zetten en daarna je berichtje te laten wissen?

Nickiee
Molentje, hoe is het gegaan??

Tibor, heel veel sterkte met het verwerken van alles!

Hier verrassende ontwikkelingen: gisterenavond de 20 weken echo gehad. Was zelf helemaal in de overtuiging dat het een meisje zou worden, maar ben zwanger van een jongetje. Was even in shock, maar zit inmiddels helemaal met mijn hoofd bij Bob de Bouwer :-) Verder is alles goed, geen open ruggetje of andere nare afwijkingen en de groei ligt mooi op schema. Ben erg blij dat het gezond eruit ziet.
hai Ericaatje en andere dames,

nou deze inseminatie was minder. Ik heb kennelijk een soort gekantelde baarmoeder waardoor ze met alleen de eendebek die spuit niet goed in de baarmoedermond krijgen, dus moeste de gyn ook nog een soort klemmetje gebruiken (volgens mij hetzelfde als bij de HSG) maar goed uiteindelijk lukte het toch. Het zit er weer op (of liever gezegd in), afwachten dus.

wat leuk dat je een jongetje krijgt Ericaatje! Ik ben heel benieuwd of het bij ons ook zover komt.... misschien zijn we wel heel dicht bij nu.... wacht wacht wacht. Onze fertiliteitsarts was in ieder geval positief en zei: ik hoop je over een week of zeven. acht te zien bij de eerste zwangerschapsecho! nou is toch fijn dat ie meeleeft....

groetjes allemaal!

Molentje
Leuk een jongen, Erica!!! Ook al kijk je uit naar je kindje om hem in real life te zien, geniet ervan!!!!!! Het gaat allemaal zo snel en het is zo leuk om zwanger te zijn. Ook al ben je misschien wel gespannen omdat je wilt en hoopt dat alles goed zal verlopen tijdens je zwangerschap.
Molentje duim voor je!!!
ik breek nog even in want ik heb best wat bloed verloren vanavond, is dat normaal? Of zou het komen door dat het insemineren allemaal wat lastig ging??

molentje
Hi Molentje,

Dat heb ik ook wel eens gehad, kan inderdaad door het insemineren komen. Ik zou vandaag even afwachten en als het niet over is even bellen.

Succes

Nickiee
Denk het ook Molentje dat het door het insemineren komt omdat dat wat lastig ging. Als je blijft bloeden zou ik ook zeker bellen!! Doen hoor!!!
bloeden is gelukkig vandaag weer op gehouden. Beetje vies verhaal maar ons gyn adviseerde ons om een paar uur na de inseminatie op de natuurlijke manier nog een poging te wagen... maar omdat bij mij het baarmoederslijm niet goed is moet ik dan van te voren een vaginaal douche gebruiken.... en toen ik dat deed verloor ik dus best veel bloed... dus ik schrok wel effe!

ik wacht rustig verder.
Tibor en Gorgi, hoe is het met jullie. Al af en toe een beetje uit de dip? Zal wel met ups en downs gaan.

Laika en Nickee, al aan het voorbereiden op een nieuwe poging?
Hi Molentje, weer in de wachtfase dus. Ik heb ook weleens gehoord dat je wat bloed kunt verliezen bij een iui en door zo'n douche lijkt het natuurlijk nog meer. Maar misschien is het juist wel een teken dat je vaginawand gewoon goed doorbloed is en daardoor sneller bloedt bij aanraking.

Wij zijn vandaag bij de gynaecoloog geweest. Lang en uitvoerig gesprek gehad over onze kansen en over de mogelijkheden. Wij hebben nu 3 keer iui gehad met clomid en de gyn wil eigenlijk, gezien mijn leeftijd, de duur van onze zwangerschapswens en de onverklaarbaarheid ervan, nog drie keer iui proberen met injecties. Ze heeft ons helemaal uitgelegd waarom ze daar voorstander van is en wat het allemaal betekent. Aangezien wij ook nog niet echt voor ivf-behandelingen willen gaan, willen we die drie keer iui nog wel aangaan. Maar...daarvoor moeten we wel weer wat geduld opbrengen omdat de prikinstructie pas op 2 mei gaat plaatsvinden. Het is erg druk bij ons in het ziekenhuis... Nou ja, in juni gaan we op vakantie en ik was er al vanuit gegaan dat we voor die tijd nog 1 keer iui zouden doen en dat gaat waarschijnlijk ook gebeuren. De komende twee cycli geen iui dus en dat is ook wel weer rustig. De gyn hamerde er trouwens wel op dat we de hoop niet mogen verliezen en dat zij het toch nog heel vaak ziet dat mensen in onze situatie spontaan zwanger raken. Ze zei verder dat, als ons sexleven daar niet teveel onder te lijden heeft, vroeger in de cyclus te gaan vrijen, zo'n beetje om de dag vanaf dag vijf. Ik vond dat erg vroeg want dan ben ik nog ongesteld maar ze wil toch dat we dat gaan proberen. Nou ja, we hebben niets te verliezen dus dat gaan we de komende maanden dan ook maar proberen...!
Hoi allemaal,

Fijne pasen iedereen!Nog niet helemaal uit mijn dipje,maar ja. We zien het allemaal wel. Ik ben veel aan het nadenken.

Groetjes,

Gorgi
Met mij gaat het redelijk hoor! Voel me eigenlijk best goed, het verdriet heeft een plekje gekregen maar af en toe overheerst het verlangen weer en dat komt het verdriet ook weer naar boven maar het lukt me wel om alles te relativeren.... Pppfff.......
Hallo meiden,

Wat een gedoe allemaal he, ik kan me jullie gevoelens zo goed voorstellen.

Ik had op 2e paasdag mijn grote dip. Vorige week donderdag mijn eisprong en vrijdag avond begon het bloeden alweer. Dat gaat nu al maanden zo en tja je hoeft geen genie te wezen om te begrijpen dat het dan onmogelijk is om uberhaupt zwanger te raken. Tenslotte bestaat er nog zoiets als luteale fase (goed he, heb ik gevonden op internet), en tja die moet toch echt een aantal dagen zijn anders kan een eitje zich niet innestelen. Dan kun je insemineren tot je een ons weegt.

Afijn, ik heb gister gebeld met het ziekenhuis en ik moest al donderdag bloed prikken, dat moet sowieso nog steeds en wellicht nog een echo om te kijken hoe dik het baarmoederslijmvlies is. (Bloed prikken voor progesteron, want dat heb je nodig voor innesteling.)

Ik ben heel benieuwd hoe verder en of je eventueel dat tekort aan progesteron wat er dan wellicht is, zou kunnen aanvullen. Weten jullie dat? Tja en als het progesteron niveau wel goed is, dan zou het nog kunnen liggen aan de dikte van het baarmoederslijmvlies, te dik wel te verstaan, ik vraag me ook af hoe je dat zou kunnen oplossen, jullie enig idee?

Goed, ik ga maar eens echt goed aan de slag, dat denken werkt behoorlijk afleidend.

Doeg

Nickiee
we kunnen wel weer een succesje gebruiken op dit forum als ik jullie verhalen zo lees. Ik ben nog steeds aan het wachten, de tweede week. Uiterlijk komende dinsdag weet ik of onze tweede poging gelukt of mislukt is. Blijft moeilijk dat wachten.

lieve groeten allemaal

molentje
Ha molentje, ik duim nog met je mee hoor,

zou fijn zijn als jij het volgende succesje bent!
helaas helaas, ik ga op voor de derde ronde IUI, wat dus betekent dat onze tweede poging ook niet gelukt is.... dus ik blijf in hetzelfde schuitje als jullie.... morgen maar weer bellen voor een nieuwe echo afspraak.

Nickee, weet jij al wat meer over je progesteron en het baarmoederslijm? Ik kan je geen antwoord geven op je vraag, of daar iets aan te doen is, maar ben wel benieuwd wat jouw ziekenhuis daarover zegt.

Als ik zo dit forum lees, en ik lees de andere over medische molen en zo dan snap ik soms niet hoe kan dat sommige vrouwen maar aan sex hoeven te denken of ze zijn al zwanger, terwijl er zoveel redenen zijn waarom het niet lukt!
Kom op meiden!! IUI kan lukken hoor, hier weer een succesje
hai mooncatcher,

ja ik las het op het andere forum: hartstikke gefeliciteerd....

ik blijf wel hopen maar het blijft moeilijk, hoe langer het gaat duren...

liefs molentje
Had ik ook Molentje, had soms echt het idee dat we beter doorkonden met IVF, en na deze poging wilden we voorlopig ook even stoppen, maar daar wordt al voor gezorgd.

Het is moeilijk, maar jullie zijn sterk, anders konden jullie dit allemaal niet ondergaan.
mooncatcher, hoeveel IUI's heb jij gehad bij je eerste zwangerschap en nu bij deze (dat heb ik niet meer helemaal teruggelezen in het andere forum)? en was er een duidelijke reden voor deze behandeling (als je niet wil antwoorden geen probleem hoor).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven