Geld & Recht alle pijlers

Vrekkentopic - Deel V

23-02-2012 10:09 3026 berichten

En het vrekken gaat door!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Vrekwaardig eten

Alle reacties Link kopieren
bodylotion gebruik ik vrijwel niet, soms als mijn huid heel droog is smeer ik mezelf in, maar dat is zeker niet dagelijks. Ik heb al jaren geen bodylotions meer gekocht, ik heb nog wat flessen op voorraad staan die ik heb gekregen bijv. van een Kruidvat actie en een paar maanden geleden heb ik van Nivea een fles bodylotion en een pot bodycreme gekregen van Buzzer, die ik nu meestal gebruik.
@ Snoesje, mbt de uitvaart van je stiefvader zou ik ook vragen wat je moeder graag wil. Als zij wil dat je naast haar komt staan in het condoleance rijtje zou ik dat gewoon doen. Ik denk dat het voor haar een grote steun zal zijn.
quote:italie_meisje schreef op 13 april 2012 @ 15:00:

de proefjes van yves rocher zijn weg. ( lydiam ze komen naar je toe)Dankje! Morgen stuur ik jouw punten op!
Ik vraag bodylotion vaak als cadeau, gebruik graag rituals! Voor dagelijks gebruik smeer ik me na het douchen in met een beetje babyolie, dus voordat ik me ga afdrogen. Word je superzacht van!
Dat ga ik eens proberen met die babyolie! (toch nog een fles staan omdat ik met carnaval mn gezicht niet schoon kreeg, haha)
Omdat de paaseitjes zo goed in de smaak vielen (en ik altijd wel iets te eten heb, of het nu dit is of andere kleine stukjes apart verpakte chocolade), 1+1 gratis bij de Hema! Toch mooi 3,50 uitgespaard
Jaa ook hier een vrek van de Kruidvat 1+1

Ik hoorde het van mijn nichtje (die werkt bij de Kruidvat) dat er medio april weer zo'n actie kwam, dus maar even het alllllerlaatse restje mascara gebruikt hahaha.

Dus nu:

2 Maybelinne mascara's

4 oogpotloden van de essence (omdat ze bij mij niet vlekken)

2 nagellakjes van essence

voor 16 euro!

blijblijblij!
Ik kreeg vandaag een mail van de ANWB en daarmee kon ik 1 gratis entreekaart bestellen voor Disneyland Parijs.

Dit entreebewijs is geldig van 1 juni t/m 30 september 2012.
Ook ik heb gescoord bij kruidvat:

1 borsteltje voor oogmake up

4 applicators

shimmering poeder, gosh

cream oogschaduw, Catrice

Mascara, Catrice

Foundation, Catrice

Mouse, Essence

Vloeibare eyeliner, Catrice

Lipstick, Catrice

Top coat, Essence

Concealer, Catrice

voor minder dan 20 euro (incl rekenfout van hun kant). Ben er erg blij mee!!
quote:hiltje schreef op 13 april 2012 @ 14:19:

[...]

Dat is jammer, als het door een gebrek aan zelfvertrouwen komt. Ik snap best dat mensen niet van make up houden, er geen type voor zijn en het dus niet gebruiken.

Maar als het door zelfvertrouwen komt......Persoonlijk vind ik dat veel mensen juist met een klein glosje of wat mascara er net iets beter, verzorgder en frisser uitzien. Kan dus juist ook goed zijn voor je zelfvertrouwen.

Voor mij geldt dat leuke kleding waar ik me goed in voel en haar en make-upje leuk, me juist een ego boost kan geven. En ik ben ook zwaar maar juist ook dan kun je heel veel doen met je uiterlijk.

Hiltje, je hebt me weer aan het denken gezet

Ik werk op dit moment hééél hard aan mijn zelfvertrouwen en ga dus ook naar een peut hiervoor Ik werk nu aan mijn gewicht en wil toch graag strak in het lichaam komen te zitten. Merk dat ik me kleed naar hoe ik me in mijn lichaam voel.

Maw, ik combineer vrij weinig en gebruik weinig accessoires.

Dit wil ik graag in de toekomst weer anders zien en kledingadvies vragen Ook ga ik eens bij Yves Rocher langs om advies.

Maar dan vraag ik me stiekem wel eens af: ik zie mensen die in de week op hakjes lopen of toch vrijwel altijd maar dan vervaagt volgens mij de grens week - weekend?

Als ik nou in de week op leuke schoenen loop maar geen hakjes en in het weekend hakjes als ik lekker wegga met mijn vriend heb ik wel een duidelijke structuur in mijn garderobe :-)

Aangezien ik in de zorg vrijwel constant mijn handen moet ontsmetten en wassen gebruik ik wel vaker crèmepjes maar misschien moet ik voor de algehele body me er eens beter in verdiepen, geef toe dat ik het soms iets té gemakkelijk vind om in huiskleding rond te lopen
Op de Facebook pagina van Rituals kun je een 10% kortingsvoucher downloaden. Hij is alleen besteedbaar in de Rituals winkels.

In de Anwb Kampioen van deze maand zit ook een gratis entreebewijs voor Eurodisney. De voorwaarden staan op internet.
Even als apart berichtje:

Snoesje; gecondoleerd en wat een moeilijke situatie zeg!

Ik zou het aan je moeder vragen, of zij wilt dat je in het rijtje komt staan. Zo ben je er ook voor haar, ook al heb je hem al 23 jaar niet meer gezien. En al geeft ze aan dat het niet hoeft, je laat haar wel weten dat je rekening met haar houdt
Nou, ik ben bij het Kruidvat geweest en heb welgeteld.....niets gekocht . Simpelweg omdat ik momenteel eigenlijk niks van make up nodig heb. Ik heb hier thuis nog meer dan voldoende voorraad staan en pas als daar het grootste deel van op is koop ik weer bij.

Ben daarna naar de Etos gegaan en heb voor 10 euro (zijn normaal 16 euro) een John Frieda haarkleuring gekocht want die was wel helemaal op.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
quote:Armaris schreef op 13 april 2012 @ 17:39:

[...]

Ik werk op dit moment hééél hard aan mijn zelfvertrouwen en ga dus ook naar een peut hiervoor Ik werk nu aan mijn gewicht en wil toch graag strak in het lichaam komen te zitten. Merk dat ik me kleed naar hoe ik me in mijn lichaam voel.

Dit wil ik graag in de toekomst weer anders zien en kledingadvies vragen Ook ga ik eens bij Yves Rocher langs om advies.

Maar dan vraag ik me stiekem wel eens af: ik zie mensen die in de week op hakjes lopen of toch vrijwel altijd maar dan vervaagt volgens mij de grens week - weekend?

Als ik nou in de week op leuke schoenen loop maar geen hakjes en in het weekend hakjes als ik lekker wegga met mijn vriend heb ik wel een duidelijke structuur in mijn garderobe :-)

Aangezien ik in de zorg vrijwel constant mijn handen moet ontsmetten en wassen gebruik ik wel vaker crèmepjes maar misschien moet ik voor de algehele body me er eens beter in verdiepen, geef toe dat ik het soms iets té gemakkelijk vind om in huiskleding rond te lopen

Ik ben toen ik weer een beetje opkrabbelde uit een forse depressie naar de Bijenkorf gegaan en heb me bij de MAC stand helemaal op laten maken. Als je vervolgens voor minstens 40,- producten koopt is dat gratis (alleen een oog makeupje of lipstick testen is sowieso gratis).

Het was niet vrekwaardig maar het heeft me zoveel goed gedaan. Het was ook zo'n fijne nicht met amerikaans accent die jubelde dat ik een mooie huid had en een prachtige vorm in mijn lippen

Vervolgens ook nog kleding gekocht waarin ik me echt mooi voelde (en waar ik nu 2 jaar later nog steeds blij mee ben en het zal zeker nog 3 jaar meegaan).

Het werkt twee kanten op. Als je je goed voelt besteed je meer aandacht aan je uiterlijk maar het werkt ook wel een beetje andersom. Niet dat je nooit lekker mag hangen in een joggingbroek, maar ik doe ook nog even een glosje op voordat ik boodschappen ga doen en dan voel ik me beter omdat ik aandacht aan mezelf geef en aardig tegen mezelf ben.

Waarom ben ik weer de enige die zo veeeeel heeft uitgegeven bij het Kruidvat. Ben een slechte vrek. Had ook best alles van essence kunnen kopen ipv l'oreal en max factor......
quote:hiltje schreef op 13 april 2012 @ 18:41:

Waarom ben ik weer de enige die zo veeeeel heeft uitgegeven bij het Kruidvat. Ben een slechte vrek. Had ook best alles van essence kunnen kopen ipv l'oreal en max factor......

Maar hiltje, je bent er toch blij mee? Af en toe moet je je eens laten gaan

Als ik op mijn gewicht ben ga ik me eens laten verwennen en goed adviseren
quote:Armaris schreef op 13 april 2012 @ 18:45:

[...]

Jawel...jawel.....maar als ik lees wat de anderen hebben gekocht en betaald......

Hoewel.....het zijn wel allemaal producten waarvan ik weet dat ik ze echt gebruik omdat ik ze eerder heb gekocht.

Als ik voor goedkoper was gegaan was het misschien een miskoop geworden en dat is pas echt zonde!
quote:hiltje schreef op 13 april 2012 @ 18:41:

Ahhh Hiltje kijk even naar je eigen woorden aan Amaris:

"Het was niet vrekwaardig maar het heeft me zoveel goed gedaan."

Hou dat vast.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
quote:Armaris schreef op 13 april 2012 @ 18:45:

[...]

Helemaal mee eens, wat betreft je woorden aan Hiltje.

En tip voor jezelf: stel het jezelf laten verwennen, lief zijn voor jezelf niet uit tot je op je gewicht bent maar begin daar gewoon nu mee!
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
En weer slim gezegd jas

Ik kan alvast beginnen met de middeltjes, baadt het niet, schaadt het niet Gebruiken jullie weleens gezichtsscrubjes? Helpt het?

Ik heb op mijn neus allerlei zwarte puntjes en wie weet helpt het wel
Nu ik erover nadenk ben ik idd duur in het onderhoud.

-douchegel, soms scrubzout, scheermesjes, shampoo en conditioner.

-bodylotion (soms)

-dagcreme

- schuim voor in mijn haar

- foundation, conceiler, poeder, oogschaduw (meerdere kleurtjes),oogpotlood (meerdere kleurtjes), mascara, soms blush, wenkbrauwpoeder, lipgloss (meerdere kleurtjes).

-arganolie voor in mijn krullen

-cleaningmilk en lotion om alles er ook weer af te krijgen en daarna weer een crempje.

En dan ook nog af en toe een maskertje, pedicure spullen en nagellakjes om mijn voeten toonbaar te houden. Oja en een apart scrubcrempje voor mijn gezicht.

Oja: tandpasta en tandenstokers.

handcreme (soms)

parfummetje/eau de toilette.

Jeutjecrimineutje........het is niet alleen veel geld maar ook nog veel werk....wat een onderhoud...zo'n lijf en gezicht in verval....hahahaha
quote:Armaris schreef op 13 april 2012 @ 19:03:

En weer slim gezegd jas

Ik kan alvast beginnen met de middeltjes, baadt het niet, schaadt het niet Gebruiken jullie weleens gezichtsscrubjes? Helpt het?

Ik heb op mijn neus allerlei zwarte puntjes en wie weet helpt het wel

Ja, scrubcrempje voor het gezicht van de hema. Niet te hard boenen, hoor.

Samen met de gewone dagelijkse schoonmaak helpt dat zeker op termijn tegen puntjes etc.
Dagelijkse schoonmaak als in gezicht wassen?

Doe ik wel hoor maar ben er gewoon zo'n kneus in haha

Ik ben dan wel verzorgd hoor (voor jullie denken dat ik stink )

Maar dan wel de basiszorgen
quote:Armaris schreef op 13 april 2012 @ 17:39:

[...]

Niet uitstellen tot je 'op gewicht' bent. Je kunt ook stralen als je nog niet op je gewicht bent, en met een kleur- of kledingadvies is nu ook niets mis. En misschien voel je je daardoor wel zo goed, dat het afvallen ook makkelijker gaat!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:hiltje schreef op 13 april 2012 @ 18:51:

[...]

Jawel...jawel.....maar als ik lees wat de anderen hebben gekocht en betaald......

Hoewel.....het zijn wel allemaal producten waarvan ik weet dat ik ze echt gebruik omdat ik ze eerder heb gekocht.

Als ik voor goedkoper was gegaan was het misschien een miskoop geworden en dat is pas echt zonde!Consuminderen is ook genieten van dingen waar je niet te veel voor hebt betaald. Dus gewoon niet meer bij nadenken, zolang je er geen boterham voor hebt hoeven laten staan heb je nu gewoon even een flinke uitgave gedaan, maar kun je er ook weer vele maanden tegenaan!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven