Eind 2006/ begin 2007 vanaf 6 maart 2011

06-03-2011 09:17 2499 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wederom een nieuw topic

Klik hier voor een link naar het vorige deel

En het topic daarvoor

Hier nog een ouder topic

En het Theehuizentopic!

Flubberbuikjestopic

Noot aan mezelf; excel, photoshop, photobucket....
anoniem_2998 wijzigde dit bericht op 12-12-2011 15:22
Reden: Tabel
% gewijzigd
Wat dat emotioneel uitchecken betreft, mijn vader zei vroeger altijd "erger u niet, verwonder u slechts". Op momenten dat Roan flink de grens zoekt, probeer ik me te verwonderen in plaats van te ergeren. Verwonderen voelt nl heel anders als ergeren. Is een veel minder negatieve emotie. Het maakt voor mij dat ik meestal heel rustig kan blijven en niet in de boosheid schiet. Dat heeft weer tot gevolg dat datgene wat wanneer ik met boosheid reageer uit kan groeien tot een flinke scene, een beetje uitsist en niets voorstelt. Kost veel minder energie.

Ik klink dan wel heel streng, en helaas snapt Roan op een of andere manier het onderscheid niet helemaal tussen boos en streng . Krijg dan ook regelmatig de klacht dat ik vaak boos ben. Nee lieverd. Mama is niet boos. Mama is streng.

Ik denk dat ik dit stukje maar kopieer voor het topic van mmmoi. Dit omschrijft namelijk wel goed hoe het voor mij werkt.

Heb het er met Roan niet meer over gehad. Hij is er zelf ook niet meer over begonnen dus ik laat het voor nu gaan. Wanneer het weer zou spelen, dan bespreek ik het met de juf.
Hey meiden!

Zo, ik heb een drukke werkweek achter de rug zeg... Ben elke dag aan het werk geweest, allemaal in het kader van mijn afstuderen. Ik vond het aanvankelijk heel spannend, maar ik heb de afgelopen week echt op wolkjes gelopen; het ging super goed, ik kreeg de volle medewerking van iedereen, dus ik ben blij!

Ga niet te veel in op details ivm privacy.

Nu zit ik klaar om de lastigste hoofdstukken te schrijven. De komende week nog gesprek met directie en een vergadering; en dan in de vakantie echt alles gaan verwerken zodat het vorm gaat krijgen.

Man is naar Babba's home town, met de trein. Kids mee zodat ik rust heb en aan het werk kan. Morgen gaat hij met ze naar het Afrika museum, weer een dag voor mij om te werken. Ik mis zo wel allerlei leuke dingen, maar ja... Hij doet erg zijn best om leuke dingen te verzinnen en doet het ook met ze, zou ik niet hoeven studeren, dan zat hij nu ws thuis of ging boodschappen doen en dan is er weer een zaterdag nutteloos voorbij gegaan.

Het schooljaar vliegt trouwens voorbij zeg, wij hoeven nog maar 9 weken (vakanties weggelaten). JEEEE!!!!

Mmmoi; ik heb je topic gelezen. Lastige situaties, maar je hebt daar veel tips gekregen. Hopelijk kun je er iets mee. Wat Krook zegt over even uitchecken van je emoties is iets wat ik ook probeer. Meestal lukt dat, maar soms ook niet. Nou jammer dan, dan ben ik maar een boze moeder die onterecht staat te gillen, maar ik ben ook maar een mens. En soms is een andere invalshoek al voldoende om het weer op een andere manier te proberen. Zo heeft Gijs het schelden ontdekt. Hij roept te pas en te onpas, sukkel, dommie, oenewapper of jokkebrok. Als het voor de grap is, zeg ik er niks van, maar van de week was hij echt kwaad aan het schelden. Toen heb ik 'm op de gang gezet en dat kon ik later nog 3 keer herhalen. Niet effectief dus.... Met de juf van psz over gehad en zij zei dat ik niet te veel aandacht moest geven aan het woord zelf, wel aandacht aan zijn boosheid, maar niet reageren op het schelden, omdat hij aanvoelt dat het een "stout" woord is en het juist daarom gaat gebruiken. En dan denk ik "oh ja!!! Dat ik dat zelf niet had bedacht!" Geprobeerd, en het werkt....

Goed, ik ga nu echt studeren
Hoi allemaal, wat is het rustig hier. Wij hadden het hier thuis ook rustig, want Jasmijn ging vannacht zomaar een keer logeren bij mijn ouders, dat wilde ze graag en had ze zelf geregeld

Wij gingen borrelen bij vrienden en hebben Thijmen gewoon mee genomen, die is daar lief gaan slapen in het grote bed. Nu zijn we allemaal weer samen en relaxen even tot we zo weer weg moeten. Mijn oma wordt 85 en houdt vandaag een feest met BBQ op het strand hier. Hele familie komt. Ik ga nog even wat spullen inpakken en dan vertrekken we zo!
hi.....hier weinig bijzonders te melden.

pfft ben al 2 minuten aan het nadenken wat ik al gaan schrijven, heb dus echt niks! Gaat lekker hier.....
Nou dit is echt niet normaal hoor!!! Ik heb zondag een leuke BBQ gehad, was erg lekker en gezellig. Maandag moest ik werken en daarna gelijk door bowlen en steengrillen met de tieners, het was de laatste keer. Ook dat was heel gezellig! En vandaag weer werken. Nu even uitpuffen op de bank. Jasmijn zit weer in een erg lieve periode, ze was erg gezellig en meegaand vandaag, heerlijk. Alles goed dus hier!
Zo weinig heb ik nog nooit bij hoeven lezen.

Maandag en dinsdag zijn voor mij ook vaak drukke dagen dus dan komt het er niet altijd van om te reageren.

Ik moet voor op kantoor een nieuwe koffieautomaat regelen. Jullie nog tips?

@mmmoi: fijn dat Jasmijn weer lekker in haar vel zit. Het mantra "het is een fase" blijkt dus ook op deze leeftijd nog op te gaan.

Floor heeft het er de laatste dagen moeilijk mee dat we zijn verhuisd. Van het weekend was ze in tranen dat ze weer in haar eigen bed wilde slapen en in het oude huis wilde wonen.

We zijn er heen gegaan en we hebben even rondgekeken, wat spulletjes meegenomen die er nog lagen en toen was het wel weer goed.
Ik kom ook even kletsen, laat de laatste tijd ook maar weinig van me horen..

Pebbles, is de verkoop nu rond?! Wat zul je opgelucht zijn. En arme Floor, dat ze even moest omschakelen. Vindt ze het nieuwe huis verder wel gaaf? Heeft Eva er minder moeite mee? En Valentijntje vindt alles waarschijnlijk wel best, als jullie er maar zijn. Geef je hem nog borstvoeding eigenlijk?

Mmmoi, fijn dat Jasmijn weer in een lieve fase zit. Hanna momenteel ook, zo supergezellig. Het is ook een enorme kroelkip. Op zaterdagochtend kan ze zo een uur met me liggen kroelen in het grote bed. En 's nachts kruipt ze er trouwens ook regelmatig bij (vind ik vrijwel altijd goed, wel gezellig juist, zo'n lijfje tegen me aan).

Ris, ik zag op FB dat je weer een stuk verder bent met je studie? Goed zeg!

Babba, alles goed?

Krokus, hoe doen de jongens het? Hoe gaat het eigenlijk met Jesper en zijn poepprobleempje? Zo zielig wat je er toen over vertelde.

Ringel, gaat het goed met de meisjes? Zit Mayte nu ook wat lekkerder in haar velletje?

Annie, ik heb het al een paar keer gevraagd en ik ben echt benieuwd; hoe bevalt je nieuwe baan?! Is het erg wennen of gewoon hartstikke leuk? En gaat Timme nu met Sverre mee naar het kdv?

Hier alles redelijk goed. Ik werk nu wat meer uren en dat gaat goed. Collega's zijn begripvol en lief voor me, dus dat is fijn. Hanna gaat als een trein (gezellig, vrolijk (als ze een bui heeft, is ze daar heel snel ook weer uit)) en zoon is af en toe flink aan het puberen maar soms gaat het ook gewoon prima. Beiden hebben het buitenspelen ook helemaal ontdekt. Aan de voorkant is een speelpleintje (met glijbaan en zo'n "vogelnestjesschommel"). Hanna fietst rondjes of gaat van de glijbaan af met haar vriendjes (de buurtkinderen) en zoon heeft ook genoeg aanspraak met jongens en meisjes van zijn leeftijd. Echt genieten als ik dan uit het keukenraam kijk!

Onze tuin is deze dagen aangepakt door een hoveniersbedrijf, echt supermooi geworden (trampoline verplaatst, nieuwe bestrating gelegd). Nu nog de beplanting en het gras. Wauw, gaaf huis hebben we toch, het is steeds meer genieten ;).
Grmpf.....wij zouden morgen eigenlijk een huisje gaan bekijken. We willen hier nu toch echt echt weg. Belde Lief me net dat het huisje onder voorbehoud van financiering is verkocht. Nou moet het wel heel gek lopen dat die financiering niet rond komt, aangezien het bedoelde hutje "maar" 80.000 euro kost (en dan hebben we het over een 2 onder 1 kap ongeveer net zo groot als ons huidige huis, maar er moet nog het nodige aan gebeuren)

Ik baal behoorlijk eigenlijk stiekem wel.....(is gewoon een enorm schattig huisje)

Nah ja, dan heeft het zo moeten zijn en dan komen we wel weer iets beters/mooier tegen.

De reden dat we hier nu echt echt weg willen heeft oa te maken met gedrag van buurjongen. Ik weet niet of jullie hebben gehoord van "MS 13" maar dat soort praktijken komen hier dus ook steeds vaker voor. Buurjongen heeft vorige week een ander buurmeisje tot 6 maal toe keihard in d'r buik getrapt (nadat hij haar ook al een keer flink in d'r rug had getrapt) en die betreffende ouders doen alsof hun neus bloed. Als dat ventje meent dat hij iets dergelijks met mijn kinderen uithaalt dan is hij van mij....ook al is het ventje 9, als zijn ouders hem niet opvoeden dan doe ik het wel. Plus dat ik er dan voor ga zorgen dat die hele familie met de nek wordt aangekeken (en als zij dan verhuizen is dat alleen maar mooi, dan gaat hier de vlag uit)

En het wordt steeds a socialer hier in de buurt. Dus de hoogste tijd om concreet om ons heen te gaan te gaan kijken.
Hai!

Het was echt rustig hier, maar ja... voor mij zijn maandag en dinsdag ook de drukste dagen, dus dan kom ik niet toe aan schrijven.

Gisterenavond de laatste bijeenkomst ('s avonds) voor de studie gehad. Ik heb nog wel scriptiebegeleiding, maar dat is overdag, dus minder erg. Ben heel blij dat ik nu niet meer 's avonds weg ben (en de kids dus een hele dag niet zie!).

Die scriptie moet natuurlijk nog wel "even" af, maar dat gaat goed komen hoor.

Mmmoi; beterschap met Jasmijn, vervelend als ze ziek zijn he. Hopelijk knapt ze snel op!

Hebben jullie trouwens allemaal komende week meivakantie? En dan 1 of 2 weken? Ik hoor nogal verschillende dingen. Wij hebben dus 2 weken, maandag begint het. Maar wij hebben ook heel vroeg zomervakantie, dus dat is wel logisch. Ella heeft in de week van pinksteren ook de hele week vrij (ivm de vele uren die ze bij haar op school maken met de kleuters). Wel lastig, want ik moet die week gewoon werken, heb teamvergadering en een jubileum van 2 collega's waarbij iedereen aanwezig hoort te zijn... Ik neem haar 1 dag mee als ik gewoon de klas heb, dat vindt ze altijd superleuk en nu kan het nog. Wij gaan in het nieuwe schooljaar naar andere schooltijden; het 5 gelijke dagen model. Dat is al een verandering op zich, maar de werk-tijdfactoren van sommige mensen die nu samen werken, passen niet meer bij elkaar. Ik weet dus al dat ik volgend jaar (weer) met een andere duo-partner ga werken. En dan is het nog maar afwachten of dat in groep 1-2 wordt. Ik sta er een beetje dubbel in hoor, ik wil ook wel naar een andere groep, maar niet te hoog (is niks voor mij!) dus max groep 4. Nou ja,... we moeten nog even afwachten. Het gaat hoe dan ook anders volgend jaar!

Ringel wat balen van dat huisje! Maar er komt vast nog iets anders moois voorbij. En wat naar van dat buurjongetje zeg... bah, ik heb er idd wel van gehoord. Lijkt me vreselijk a) als mijn kind iets zou overkomen daardoor of b) als mijn kind zich met dat soort "spelletjes" bezig zou houden! Dat werd huisarrest hoor!

Mir; wat fijn dat je zo volop aan het genieten bent van je kinderen, het huis en de tuin. Heerlijk! Ook fijn dat je op je werk zo goed begrepen wordt. Hopelijk groei je daar alleen maar van!

Pebbs; fijn dat je nog even met Floor terug kon naar het huis. Het is ook niet niks, een verhuizing! Hopelijk snapt ze snel dat dit haar nieuwe stekkie is!

Voor de rest; dikke kus!
@mirjam: lekker zeg dat de tuin onderhanden is genomen. Foto op FB? Onze tuin is nog een stuk(je) bouwgrond wat best jammer is nu alles aan het opkomen is.

Valentijn krijgt inderdaad nog borstvoeding maar alleen 's ochtends en 's avonds (en 's nachts helaas nog steeds). Overdag krijgt hij flesjes want ik wilde niet meer kolven.

@ringel: Leuk dat jullie naar een nieuw huis aan het kijken zijn. Wel balen dat degene waar jullie interesse in hadden al verkocht is. Wat een prijzen trouwens!! En dan nog een 2 onder 1 kap ook. Volgens mij heb je die wel eens aan ons laten zien of was dat een andere?

@Ris: Jij bent echt super goed bezig met je studie! Echt bewondering voor je discipline. Ik moet zelf nog steeds mijn HBO scriptie afmaken als mijn theorie niet allang verlopen is. Ik denk niet dat het er nog van gaat komen.

Het wordt tijd dat Floor af gaat zwemmen. Hopelijk over een week of 3. Vorige week is een deel van haar groep afgezwommen maar bij Floor was de borstcrawl nog niet goed genoeg en ik heb door de verhuizing geen tijd gehad om te oefenen. Ik had er geen moeite mee dat ze niet kon afzwemmen want ze zwom nog maar sinds een paar weken met alle kleding en schoenen aan dus ik vond het al erg snel gaan. Vandaag bleek dat ze weer groepen hebben samengevoegd dus de groep was ineens weer heel groot met vooral kinderen die op een veel lager niveau zitten en dan merk je meteen dat er minder aandacht is voor de kinderen die al wat verder zijn. Dus: tijd om af te zwemmen, dan kan ze daarna voor B gaan zwemmen. Van het weekend nog maar even oefenen op de borstcrawl.
Hier hebben we pas vanaf 30 april mei vakantie en dan maar 1 week. Met de Pinksteren hebben ze dan ook nog een week. En dan is het nog maar paar weekjes tot de zomer vakantie.

@Pebbels, dit was weer een ander huis(je) dat huis wat ik wel eens heb laten zien is waaaaayyyyyy over budget en staat onder de noemer "droomhuis" (mochten we de staatsloterij een keer winnen dan is de volgende meet daar in dat huis, kunnen jullie meteen blijven kamperen/logeren)

Over meeten gesproken...iedereen wil....moeten we een concrete datum gaan afspreken....anders blijft het er weer bij.

En verder vandaag cursus gehad (heu weer een certificaat erbij) en met Fenna nog wat bloemetjes voor in de tuin gekocht. Ik heb het idee dat Fenna weer in een ontwikkelingsfase zit, want het kind is bij tijd en wijlen niet handelen. en ze slaapt weer ontzettend veel. (gisteravond lag ze er om 18.15 in en werd vanochtend om 6.45 pas weer wakker) En ook in de auto doet ze steeds dutjes.....

ach na deze fase zal het allemaal wel weer wat makkelijker gaan.
Hoi hoi,

Geen idee waar ik was de afgelopen dagen, ik zit gewoon zo vaak met Timme aan de borst dat even typen niet zo handig is, hahaha. Ik lees wel mee hoor, en begin ook vaak met een reactie maar typen met 1 vinger (ja, ik tupe normaal met 2 vingers) vind ik zo lastig....

Hier gaat de vakantie net als bij Ringel. Mats gaat 1 dag naar de BSO en woensdag is lief vrij. Timme en Sverre gaan idd, zoals Mirjam er naar vroeg, naar het KDV en dat gaat supergoed. Ze gaan naar een fijn KDV, leuke leidsters en ze gaan superrelaxed om met borstvoeding en voeden op verzoek, heerlijk!

Mijn werk is heel leuk, ik denk dat ik hetzelfde doe als Mirjam, maar dan op een hogeschool. Momenteel werk ik aan de studiegidsen voor het volgende schooljaar, een leuke combi tussen mijn communicatieachtergrond en dienstverlenend te werk gaan. Ik heb veel contact met docenten en studenten. Het is heerlijk om ad-hoc iemand te kunnen helpen en daarnaast met wat langere termijnprojecten bezig te zijn. Als het nog meer uur is, zou het perfect zijn, maar ik ga niet klagen.

Hmmm, vandaag met Sverre voor het laatst naar het Cb geweest (alhoewel, over 6 weken weer terug, hij is weer gezakt voor de oogtest). Maar we gaan ook verder met hem, er zijn teveel dingen die we niet kunnen negeren. Over een paar maandjes mag Sverre naar school en ik zou het vreselijk vinden als hij niet de begeleiding krijgt die hij nodig heeft...dus...we zullen zien. Ik denk niet dat er 'iets' met Sverre is, maar ik wil gewoon advies over hoe wij en anderen met hem om moeten gaan. Dus.
Annie, waar lopen jullie dan zoal tegenaan met Sverre? Goed dat je er iets mee gaat doen in ieder geval. En fijn dat het op het kdv goed gaat met de jongetjes. En nog fijner dat je werk goed bevalt!

Ringel, de voorpret van het op Funda kijken is al leuk he ;). Jammer dat dat huis verkocht is. Gaan jullie dan binnenkort je huis te koop zetten? En dat spel (? MS13??) wat je noemde, dat ken ik helemaal niet? Het klinkt niet leuk in ieder geval :(.
Hmm, tja, van alles eigenlijk. Hij is onzeker, faalangstig, slaat en bijt (wel veel minder dan eerst), is druk, klooft zijn nagels af, heeft wat moeite met spraak (we lopen al bij een logopedist), lijkt wat moeite te hebben met begrijpen van dingen, is overigens wel superslim, is wederom gezakt voor de oogtest, KDV (andere als voorheen) heeft los van wat ze wisten, aangekaart dat Sverre wat anders in elkaar zit dan gemiddeld, hij is heel heftig in alles qua emoties, motorisch niet zo sterk (valt vaak, kan nog steeds niet fietsen) en is niet zindelijk. En zo zijn er gewoon teveel van die kleine dingen die knabbelen...

Weet je, ik heb zelf gewoon het gevoel dat er 'iets' is, geen idee wat. Alleen in mijn omgeving heb ik gewoon 3 jaar alleen maar gehoord; 'er is niets mis met die jongen, hij moet gewoon opboxen tegen zijn grote broer'. Maar als dat het alleen al maar is, dan nog. Ik heb gewoon het gevoel dat als wij hem nu naar school sturen, de kans bestaat dat hij beschadigd raakt omdat we niet de juiste begeleiding bieden die hij nodig heeft. En dat zou zo verrekte zonde zijn, want mijn god, wat een lief en geweldig menneke is het!
@Mirjam, dat ms 13 is overgenomen van bendes in zuid-midden Amerika.....en komt er op neer :"als je niet doet wat we je zeggen te doen dan slaan we je in 13 seconden compleet inelkaar" Een erg "leuke" manier van met elkaar omgaan zeg maar.

@Annie, een vervelend gevoel (understatement) van dat "iets" maar je kan er je vinger niet opleggen. En probeer er maar eens achter te komen wat dat "iets" dan is. Ik herken het helaas. Heb je al eens overwogen om met hem naar een kinderarts te gaan en helemaal te laten onderzoeken, zodat je het fysieke aspect helemaal kan uitsluiten?
Zo, daar ben ik ook weer even, wel steeds bij gelezen op de Ipad maar nu maar even de laptop gepakt, dat reageert een stuk sneller...

Hier gaat alles oké, Jasmijn was dus woensdag een dagje ziek thuis, beetje saai, maar donderdag was ze genoeg opgeknapt om naar school te gaan (vond ik). Ik ben toen zelf naar het zkh geweest voor een echo van mijn nek, omdat ik daar een bult heb zitten. Het blijkt een vetbult te zijn, onschuldig, ik moet zo dadelijk nog even naar mijn ha bellen of ik daar nog wat aan moet laten doen, maar voor mijzelf hoeft het niet.

Nu ligt Thijmen in bed en Jasmijn is lekker aan het spelen, dus even rust voor mezelf. Vanmiddag moet ik naar een filmpremière van een film over de oorlog waarin twee leerlingen van mij spelen, is door de regionale omroep gemaakt. Hele klas is uitgenodigd dus wel leuk, mmman komt vroeg naar huis dus ook wel handig. Vanavond lekker geen plannen, beetje bankhangen. In het weekend ook nog helemaal niks staan, morgen denk ik wel even naar het bloemencorso, is altijd wel leuk, als het tenminste niet regent.

@Annie: Wat vervelend dat het niet zo goed gaat met Sverre, tenminste, dat er 'iets' is en je weet niet zo goed wat. Wat is nu de vervolgstap, wat heeft het cb je aangeraden?

@Ringel: Ik ken dat ms 13 gelukkig ook niet, maar het lijkt me vreselijk als ik het zo lees... Jammer dat dat huis al verkocht was, wat een lage prijs zeg, heerlijk, kun je het helemaal verbouwen naar een paleisje!

@Pebbles: Lekker dat Floor al bijna mag afzwemmen, heerlijk, ben je er lekker bijna vanaf. Jasmijn doet het ook goed op zwemmen maar is pas een keer of 15 geweest dus afzwemmen is hier helaas voorlopig nog niet aan de orde... Mooie bank heb je gekregen, zag hem op FB voorbij komen, je zult er wel blij mee zijn!

@Mirjam: Lekker je tuin aan kant, als het dan mooier weer wordt kun je heerlijk buiten zitten. Fijn dat het zo bevalt dat nieuwe huis, zijn je kinderen ook helemaal gewend?

@Ris: Ik moet aankomende week nog werken en heb dan een week vakantie. Daarna weer een week school en dan wéér een week vakantie. Net als de rest hier dus. Het is wel jammer dat we niet twee weken aan één vakantie hebben, maar het voordeel is wel dat de tweede week een goedkopere is, wij gaan nu lekker met vrienden naar CP voor niet al teveel geld!

@
Halloooo,

Hier een 35 jarige vrouw . Wat een leeftijd zeg. Hahaha. Heb een leuke verjaardag gehad. Van de kinderen een mooie tekening en van lief een foodprocessor. Nee, niet gewoon een keukenmachine, maar echt een alleseropeneraanding. Fantastisch. Wat ik het leuke vind, is dat hij het helemaal zelf bedacht heeft. Ik hou van koken en bakken en heb weleens geroepen dat ik zo'n ding wil (de simpele variant dan). Heb nu een blender, citruspers, keukenmachine, groentepersdingetje zodat je verse appelsap kunt drinken ding. Echt blij ben ik ermee.

@annie, eigenlijk omschrijf je grotendeels Roan van een paar jaar geleden. Behalve het kloven en het zindelijk worden. Succes met je zoektocht! Het jochie is het waard.

@ris, stoere dame met je opleiding! Knap hoor. En ook fijn dat je gezin zich zo aanpast.

@ringel, ik had nog nooit van dat ms13 gehoord. Speelt dat overal?

Hier gaat het superlekker. De handleiding van Roan hebben we helemaal in de gaten. Uberhaupt is er minder bij te sturen, maar op momenten dat het nodig is, gaat het ook veel rustiger en accepteert hij het meteen. Fijn is dat. Ik merk wel dat hij een heel prikkelgevoelig jongetje is. Je kunt met hem prima afwijken van bestaande afspraken, maar van hele andere dingen in de structuur wordt hij wel drukker. Bijvoorbeeld het paasontbijt op school. Tafeltjes staan anders, eten op school, alles eigenlijk anders die ochtend. Daar reageert hij gelijk op met drukte. Juf gaf dit ook aan. Hij is een jongetje wat daar moeite mee heeft. Gelukkig hebben ze op school ook goed de handleiding in de gaten.

Heb een electrische fiets gekocht! Via MP. Er schijnt maar 100 km op gefietst te zijn. Was van een meneer die 3 tias gekregen heeft nadat hij de fiets kocht. Geloof het verhaal wel. Ik ben er in elk geval blij mee, want hij kost maar 500 euro. Vorig jaar gekocht en toen was de nieuwprijs 1700.
35 en dan meteen al aan de elektrische fiets??? zo oud is dat toch nog niet

MS 13 het is idd een heel ziek gebeuren en het speelt niet overal vnl in een bepaalde wijk in Den Bosch? (pin me er niet op vast) Ons buurjongetje is gewoon een stikverwend asociaal rot ventje die dit soort dingen doet als er niet gebeurt wat hij wil. Dus hij heeft nu zo'n beetje al de buurtkinderen onder de duim. Want die willen natuurlijk geen gezeik. Als de meiden buitenspelen (wat momenteel niet veel gebeurt en ik ben daar niet echt rouwig om) probeer ik er wel altijd bij te zitten, al was het maar om te voorkomen dat rotventje ze wat aandoet. Ouders zijn te beroerd om op te voeden.

Verder loopt alles hier lekker.....ook fijn!
Ring; klopt in DB zijn er twee wijken waar het vooral "gespeeld" wordt, zo erg dat het ook op school gebeurt en dat de school maatregelen heeft moeten nemen.

Hier heb ik het nog niet langs zien komen; gelukkig!

Wel balen dat je zo'n vervelend buurjoch hebt.

Hey Krook; nu al een elektrische fiets? Haha! Ik zag pas ook een moeder met zo'n ding, zitjes erop en ik dacht "wauw, dat is een idee!" ik trap me het apelazarus met die mama-fiets en 35 kg kind....

We hebben vanmorgen een nieuwe glijbaan gekocht, zo'n little tike geval, maar dan een grote. Ze zijn er helemaal mee in hun sas! Gisteren heeft gijs een fietsje gekregen (4e hands ofzo) van stiefkindje van zus. Nu kan hij eindelijk ook oefenen (hij vertikt het om op Ella's fiets te oefenen, die is dan wel zonder zijwielen, maar dat zou hij moeten kunnen). Dus hij wilde vanmorgen al op de fiets naar de stad; ja jongen, als ik de hele dag de tijd heb wel

Hij is trouwens erg in de waarom, waarom, waarom fase. Echt op elk antwoord wat ik geef, is het waarom. En daarna weer en weer. Of hij begint zijn hele riedel vragen weer van voren af aan; heel irritant!!!! Hij accepteert gewoon geen enkel antwoord!
Iedereen lacht me ook uit hoor. Maar ik ben er blij mee. Nu fiets ik NOOIT naar mijn werk. Geloof dat ik het al eerder zei. Door de manier waarop wij het halen en brengen naar school en creche geregeld hebben, redt ik het niet qua tijd, of ik moet zo hard fietsen dat ik helemaal bezweet op mijn werk kom, en daar heb ik geen zin in. Ik kan ervoor kiezen om lief het halen en brengen te laten regelen. Dat zou qua tijd kunnen. Maar dat zorgt thuis voor zoveel meer drukte. Dat heb ik er niet voor over. Nu ben ik hopelijk in 20 minuten op mijn werk zonder dat ik zwaar heb zitten zweten.

@ris, waarom zou gijs nu al zonder zijwieltjes moeten kunnen? Hij is toch nog niet eens 4? Of vergis ik mij?

Pff, Roan is erg van het grenzen zoeken op het moment. Vreselijk irritant. Altijd net even een stukje langer doorgaan, even wat langer wachten of wat harder schreeuwen. Had het er wel met man over dat deze "pittige periode" peanuts is vergeleken met een jaar geleden. Maar wat een irritant kind had ik vandaag. Jesper is ook dwars. Die heeft een deurenfetish. Open, dicht, open, dicht, open dicht. Alle deuren in huis gaat hij langs. Hij slaat snel op het moment. Vandaag mij recht in mijn gezicht omdat hij boos was. Oef, toen ben ik wel even uitgevallen.

Morgen nog mijn verjaardag vieren voor mijn kant van de familie en dan is dat ook weer klaar. Er komt een leuke tijd aan. Koninginnedag, 5 mei, kindertjes straks natuurlijk een week vrij. Heerlijk.
Ik vind het wel goed van je hoor Krook. Als je weet dat je anders nooit fietst en zo wel, dan kun je dat toch beter doen? Ook hier nogmaals gefeliciteerd trouwens.

Wij zijn net naar de kerk geweest en Thijm ligt eventjes in bed, die had te kort geslapen. Mmman en Jasmijn zijn naar de oude oma, de oma van mijn man. Ik heb dus eventjes rust, heerlijk even met de iPad en lezen!

Vanmiddag nog geen plannen maar die komen vanzelf. Vanavond komen vrienden op de koffie.

Woensdag ga ik met mijn beste vriendn naar wicked! Ze is bijna jarig en omdat ze 30 wordt krijgt ze dat van mij. Het is dan ladies night en dan krijgen we een goodie bag erbij!
Ook weer eens hier. Zijn net terug van weekendje Belgie. Vriendinnetje (dochter van vriendin van mij) was mee, dus geen omkijken naar Aimee. Die waren heel de dag aan het fietsen en spelen.

Krook lijkt me ook heerlijk een elec fiets. Roan even aan het kuren, fijn dat het nu anders is dan voorheen. Beter hanteerbaar dus.

Heb pas wel bijgelezen, maar nu alles kwijt.

MS 13 is bij ons in de buurt. Die school is op loopafstand Vanuit Aimee's school ook brief dat ze alert zijn, maar vooralsnog geen zorgelijke signalen.

Zoals wel vaker zaakje is natuurlijk door de media erg overdreven. En het was al lang onder controle toen media er lucht van kreeg.

Nu heet het ms 13 maar zijn al best oude praktijkjes. Wij noemden het vroeger LTS voetbal. Waar die naam vandaan komt.

Ringel ik vind het wel belachelijk dat jij je kinderen moet binnenhouden vanwege zo'n jongen. Het is net zo goed hun buurt, hun straat. Je kinderen moeten wel veilig zijn op straat. Het gedrag van dat jongetje is onacceptabel. Gedrag komt natuurlijk ergens vandaan. Meer zorgelijk vind ik dat ouders er niet op aan te spreken zijn. Wat gebeurt daar dan thuis. Ik zou in zo'n geval een AMK melding overwegen (anoniem). Of wijkagent benaderen als die er is. Genoeg argumenten agressief gedrag relatief jong kind en hoe ouders hiermee omgaan. En is ook sneu voor zo'n jongen dat iedereen hem gaat mijden.

Huisjes kijken is wel super leuk, jullie nieuwe droomhuis komt vast wel weer. Die prijzen..pfff
@babba...het is idd ook zorgelijk gedrag, maar ik weet ook hoe de ouders met hun kinderen omgaan. Het is dus heel grappig om te zien hoe de kinderen "vadertje/ moedertje" spelen...daarin bootsen ze ouders precies na. De meest perfecte spiegel die je als ouder kan krijgen van je kinderen geloof ik.

Maar dat ventje's zusje begint dus als een zeekoe te schreeuwen als haar "kinderen" iets doen wat niet kan, maar zo gaat d'r eigen moeder ook met haar om. Daar in huis wordt regelmatig geschreeuwd en gevloekt, maar aan de andere kant, als ze iets flikken en moeders gaat uit d'r plaat, dan voelt ze zich daarna schuldig en gaat ze overladen met zoetigheid en krijgen de kinderen precies datgene voor elkaar wat ze willen.

Met andere woorden, ze krijgen geen grenzen en als ze er al eens krijgen dan gaan ze zo'n stampij maken, dat de grens alsnog vervalt.

Spreek je de ouders er op aan dan kun je een grote bek terug krijgen. Momenteel kijk ik wel uit om buuf aan te spreken, ben veel te bang dat ze boven op me gaat zitten (is nogal corpulent)

Maar buiten dit gedonder....de wijk gaat gewoon ook achteruit....vlakbij ons zijn van die kleine huisjes waar veel begeleid wonen cliënten zitten met een drugs verleden (of nog steeds verslaafd) en tuurlijk moeten die ook een kans krijgen om lekker te wonen, maar dan zou ik het wel prettig vinden als er vanuit de begeleiding ook sancties zouden komen als ze over de grenzen heen gaan (ik heb momenteel iets met grenzen) en dat ze leren dat ze ook verantwoordelijk zijn voor hun visite. Want aangezien we dus in een woonwijk wonen met een 30 km limiet, wordt deze hier in de straat regelmatig met voeten getreden. Fenna is pas geleden nog bijna overreden door een mafkees die het nodig vond om met 50 hier de straat uit te racen. Heb hem de huid volgescholden dat hij niet zo achterlijk moest doen en zich aan snelheid moest houden, vanwege de kinderen. Dat kon hem geen fluit schelen werd me gezegd. Deze gast krijgt dus binnenkort een oude buggy met een pak gehakt voor zijn auto...ben benieuwd hoe hij dan reageert.

Moet er wel even bij zeggen, dat dit dus een uiting is van opgekropte frustraties waarvan ik de meeste deel met het grootste gedeelte van de straatbewoners......(met name die met kinderen) het loopt af en toe de spuigaten uit hier)
ik weet dat het ernstig is RIngel, maar ik moet toch lachen om hoe je schrijft.

Babs, hoe is het met je kleine manneke? Kun je je weg al wat beter vinden met zijn buien . Roan z'n grensgedrag is inderdaad zoveel beter te hanteren. Komt ook door mijn eigen veranderde houding hoor.

We hadden vandaag trouwens wel weer wat. Op de nso had een jongetje een kleimesje van hem afgepakt. Daar hadden ze bonje om gekregen en Roan was met het mesje langs dat jongetje zijn nek gegaan. Jongetje was daar heel erg van geschrokken en was met Roan gaan vechten, waarop hij terugvocht. Flinke scene dus waarbij Roan zijn excuses heeft moeten aanbieden omdat de nadruk heel erg is komen te liggen op de lading van een mes langs de nek. Terecht dat Roan is aangesproken op die actie. Wat ik me wel afvraag, is of ze zich gerealiseerd hebben dat die actie voor Roan helemaal niet de lading had die wij wel hebben bij de beweging van een mes langs de nek. Dat hij het dus helemaal niet met die intentie gedaan heeft. Roan was helemaal van de leg ervan en dan vooral volgens mij van hoe het opgepakt is door de leidster. Hele voorval is wel uitgesproken en Roan heeft het daarna ook goedgeknuffeld met de leidster (die Roan al kent vanaf dat hij 4 maanden is, nso is heel kleinschalig onderdeel van kdv). Ik zit nu te bedenken of ik het er nog eens met de leiding over wil hebben of dat ik het laat gaan omdat het opgelost is. Hij is heel gek met de bewuste leidster, en zij met hem. Nogmaals, dat Roan aangesproken is is logisch maar ik kon gewoon aan hem zien dat het heel veel ondruk op hem gemaakt heeft.
Hoi hoi, pfff, wat gaan de dagen hard.

Van het weekend eerst bij mijn ouders geweest vanwege verjaardag van mijn neefje. Mats had een optreden, zwemmen en moest naar school dus die is lekker bij papa gebleven. Zaterdag naar Brabant met Sverre en Timme per trein, lief en Mats waren daar al en gisteren een familiedag gehad, was leuk!!! Nu wel moe, zo nog even kolven en dan naar bed.

Jeetje Ringel, dat klinkt niet lekker daar in je buurt. Goede tips van Babba, wijkagent raadplegen.

Krook, fijn een nieuwe fiets.

Hahaha, Ris, Gijs in de waarom-fase. Mats is nog altijd van het waarom-vragen. Die wil gewoon alles weten en begrijpen. Ik merk momenteel heel erg dat Mats echt toe is om naar groep 2 te gaan. Hij speelt anders dan sommige klasgenootjes die mee naar huis komen (die gaan dan maar met Sverre spelen), hij is aan het lezen, begint echt woorden te plakken, hij is met veel dingen toe aan nieuwe uitdaging. Merken jullie dat ook?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven