Ontbijtje?

14-04-2012 21:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen ochtendmens. Doe sochtends dus alles in de kortst mogelijke tijd. Ook het ontbijt. En pas rond een uur of tien.

Ik heb een vriendin die sochtends eieren staat te bakken, of fruitsalades staat te maken, brood roostert, en rustig met het hele gezin een half uur aan de ontbijttafel zit. Doordeweeks.

Ik heb al voorgesteld dat we elke dag bij haar kunnen gaan ontbijten.

Ik zou dat dus ook wel willen, maar ik heb neem daar s ochtends de tijd niet voor. Mijn slaap is heilig, en voor mijn kinderen ook. Dus ontbijten doen we snel. En makkelijk. Savonds dek ik de tafel al, dat scheelt dochters toch al drie minuten

Mijn kinderen eten dus een bolletje met nutella en banaan, of cornflakes met melk, dat gaat met fases, op en af.

Ik zit nu in een cornflakes fase. Dat wisselt af met beschuit en geroosterd brood.

In het weekend is t anders, dan gaat alles op zn elf en dertigste hier, ontbijten we lekker laat en veel, en bakken we broodjes, een eitje, of bakken 48 minicroissants die we (in pyjama bij een filmpje) dippen in een bak jam

(Hoe) ontbijten jullie?
Een cracker met smeerkaas of een stuk fruit gewoon terwijl ik bezig ben om te zorgen dat de dag een beetje soepel start.

De kindjes eten hun boterham of eierkoek of banaan of beschuit voor de tv (heel opvoedkundig-verantwoord, ik weet het, maar zo kan ik wel zorgen dat alles voor mee naar school en oppas klaar staat)
Als ik moet werken of een broodje op t werk en als ik tijd over heb een kom pap. Koffie doe ik dan op t werk. En als ik vrij ben net waar ik zin in heb. Broodje of afbakbroodje of ook pap.

In het weekend als er mensen zijn blijven slapen doe ik wel uitgebreid ontbijten. maar voor mezelf eigenlijk altijd klaarmaken in de keuken en aan tafel opeten..
Eerst twee koppen koffie en een sigaret

Dan afwisselend volkorenbrood/crackers/turks brood met kaas.
Ik ontbijt ook altijd snel. Maar ik moet wel altijd ontbijten! Anders voel ik me zo naar de hele dag, ook al eet ik in totaal net zoveel.
Uitgebreid aan tafel, ik wil gezellig met z'n allen eten, altijd. Geen tv etc aan en we blijven net zolang aan tafel tot iedereen klaar is. Ik vind het altijd gezellig, ontbijten. Ik ben trouwens wel een ochtendmens!
Bekertje optimel en een plakje bruinbrood met hagelslag.

Krijg s' ochtends vroeg niet zoveel weg. Daarna in de loop van de ochtend nogeens een snelle jelle,of banaan. In het weekend twee plakjes brood,maar dan sta ik ook later op. En heel af en toe een keer afbak croissants met jam en gekookt ei.
's ochtends heb/neem ik er geen tijd voor. Bovendien krijg ik net na het opstaan bijna niets weg bhv. koffie. Dus ik neem een boterham mee die ik de avond er voor al heb klaargemaakt en die eet ik rond 9 - half 10 ofzo.

In het weekend een bak Brinta, dan wel de tijd daarvoor, en ook ca. 2 uur na het opstaan en na 3 mokken koffie.
2 volkoren crackers of volk beschuitjes met kaas of smeerkaas.vaak in de auto.dat spaart tijd.
Als we naar school/werk moeten dan eet zoon een bruine boterham of een beschuit. Ik 2 bruine boterhammen met koppie thee.

Als we vrij zijn bakt man weleens pannekoeken, of eieren, of tosti's, eten we vervolgens in bed op ;)

Ik ontbijt altijd, laat of niet laat. Ik föhn nog liever m'n haar niet, dan dat ik niet eet. Zoon heeft weleens geen zin, maar dan keutel ik achter hem aan met z'n broodje, hapjes tussen het aankleden door enz.
Ontbijt gaat tussen de ochtenddrukte door. Kinderen wisselen brood, ontbijtgranen met melk en beschuit/crackers/matzes/etc. met elkaar af. Ik eet of crackers of brinta. We drinken thee.
Als ik op kantoor werk eet ik yogurt met meusli. Als ik buiten werk eet ik een belegd broodje die ik in de metro of in de auto op eet, want dan heb ik geen tijd, moet dan om 6:30 in de metro zitten. In het weekend eet ik waar ik zin in heb, wanneer ik er zin in heb.
Sinds we kinderen hebben ontbijten we trouw iedere dag. Nou ja, in het weekend wat minder trouw in de zin dat we dan ook wel met een broodje op de bank zitten. Maar doordeweeks ontbijten we samen aan tafel in de keuken.

Er staat altijd volkorenbrood, beschuit, knäckebröd en ontbijtkoek op tafel met (smeer)kazen, vleeswaren, zoet beleg, yoghurt, noten/vruchten muesli (suikervrij), fruit, melk, sojamelk en koffie voor man en mij. Af en toe heeft er eentje zin in havermout of Brinta en dan maak ik dat nog snel even. Soms kook ik nog een eitje, als er bijvoorbeeld niet zo heel veel broodbeleg is. De kinderen eten 2 of 3 boterhammen of broodvervangers. En ik maak terwijl ik mijn eigen ontbijt opeet op een 2e bord fruit schoon. Dat kan van alles zijn, net wat er in huis is. En daar pikken ze allemaal wat van mee.

Ik denk de tafel overigens 's avonds al wanneer ik de broodtrommels klaar heb. Leg de borden ondersteboven met het bestek eronder, glazen/bekers ook ondersteboven. Brood en vervangers zitten in een grote broodtrommel die zonder deksel zo op tafel kan, vleeswaren zitten in een grote plastic bak in de koelkast net als de kaassoorten en die zet ik ook allebei zo op tafel. Zoet beleg staat op een klein dienblad in de kast en kan ook in zijn geheel op tafel. Dan hoef ik alleen nog de dranken, yoghurt en muesli op tafel te zetten. Zo zitten we binnen 2 minuten allemaal aan tafel.

Zou echt niet zonder ontbijt kunnen. Verrek 's ochtends van de honger.
Ik krijg iedere ochtend een mok thee op bed van mijn man om de dag te beginnen en ook nog met twee beschuitjes erbij.

(ik ben de prinses op de erwt).

Dan sta ik op, wek de kinderen, zet hun (aangekleed) aan de ontbijttafel en stap zelf onder de douche.

Na een minuut of twintig zijn zij klaar, tanden poetsen, spullen pakken en op de fiets.
Ontbijt is voor mij een kop koffie in de auto op weg naar mijn werk .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik ontbijt meestal cornflakes of beschuit of rijstewafel.

Dit samen met mijn zoon en hier ook lekker voor de tv...dan kan ik rustig alles klaar maken en daarnaar naast hem gaan zitten soms met de lap op mijn schoot.

Ontbijt en thee of melk erin dan afruimen en idd zijn broodbakje klaar maken en dan nog tijd over en knuffelen en dan naar school.

S weekends hetzelfde uit bed en ontbijten wij ontbijten altijd meteen.
Het verschilt, de ene dag een boterham (0f 2) de andere dag iets van yoghurt en muesli. Ligt ook aan mijn dienst die dag. Als we allebei vrij zijn vaak wat uitgebreider zoals afbakbroodjes met lekker beleg.

Zeker nu ik zwanger ben probeer ik in elk geval wel elke dag te ontbijten en als het even kan met iets van volkoren brood of een ander vezelrijk product.
quote:galadriel schreef op 14 april 2012 @ 23:12:

Ik krijg iedere ochtend een mok thee op bed van mijn man om de dag te beginnen en ook nog met twee beschuitjes erbij.

(ik ben de prinses op de erwt).

Dan sta ik op, wek de kinderen, zet hun (aangekleed) aan de ontbijttafel en stap zelf onder de douche.

Na een minuut of twintig zijn zij klaar, tanden poetsen, spullen pakken en op de fiets.Die van mij zegt ook altijd dat ik een prinses op de erwt ben, maar ik krijg nooit een kop thee op bed hoor
quote:snoezzz schreef op 14 april 2012 @ 23:53:

[...]

Die van mij zegt ook altijd dat ik een prinses op de erwt ben, maar ik krijg nooit een kop thee op bed hoor

, ik heb het echt goed,

In de morgen.
Stap 1: koffie, dan een hoop gedoe. Dan tussen de kinderen in op de bank voor de tv, boterham, yoghurt oid. Dit voorkomt oorlog al vond ik stiekem dat we aan tafel horen te eten.
Ik heb bewust leren ontbijten, had er eerst moeite mee maar vind het nu een goed begin van de dag. Ik ontbijt meestal met twee beschuiten met vruchtenhagelslag of een bruine boterham met jam of appelstroop, en een bak koffie.
quote:lotje44 schreef op 15 april 2012 @ 00:01:

Stap 1: koffie, dan een hoop gedoe. Dan tussen de kinderen in op de bank voor de tv, boterham, yoghurt oid. Dit voorkomt oorlog al vond ik stiekem dat we aan tafel horen te eten.Oorlog? Hoezo?
4,5 en 2,5. Oudste lichtgeraakt, jongste vind dat op het moment reuze interresant......
Als ik werk ontbijt ik in mijn 1e of 2e pauze met waar ik dan zin in heb.

Op een vrije dag eet ik pas wanneer ik trek krijg.

Heb mijn man beloofd om elke zondag melemen te maken. Dat is een grote pan vol gebakken ui, pepers,knoflook, tomaat, gehakt en eieren.

Die gaat op tafel en samen dippen we dan ons brood erin.

Door de weeks eet zeker hij rommelig overdag, dus het zondagontbijt is lekker.
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 23:05:

Zou echt niet zonder ontbijt kunnen. Verrek 's ochtends van de honger. Ja, dat zal ook niet, lol :D
quote:lotje44 schreef op 15 april 2012 @ 00:31:

4,5 en 2,5. Oudste lichtgeraakt, jongste vind dat op het moment reuze interresant......Ooowww, dat ken ik. Dan kun je ze inderdaad beter afgeleid (van elkaar) houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven