hongere baby

14-04-2012 13:06 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
goeie dag dames ik ben nieuw hier

ik had eigenlijk een vraag over mijn zoontje van 7 weken,hij meet nu 60 cm en 5k200 het is een flinke jongen dus

maar de probleem is hij drinkt om het 1,5 uur 1 fles leeg van 125cc

en 7 flessen per dag,vinden jullie dat teveel?

want als ik het hem niet geef begint hij hard te huilen en schreeuwen van de honger wat kan ik het beste doen?

ohja en ik geef de nan ar 1

ik hoop dat iemand me meer raad kan geven

alvast bedankt xxx
In 2 maanden tijd 5 soorten voeding geprobeerd? Is dat ook niet erg veel? Je geeft je kindje zo geen tijd om te wennen aan een soort voeding, misschien dat hij daarom zoveel poept?

Ik zou het voorlopig bij dezelfde voeding houden hoor, en meer aanbieden om te zien wat hij drinkt en of hij er dan meer tijd tussen gaat laten!
Mijn kind dronk met 7 weken 5 flessen van 180cc+6 schepjes

En toen dat ook niet genoeg bleek te zijn ben ik overgestapt op Forte
5 Soorten is wel heel veel idd! Waarom zoveel gewisseld? En 7 poepbroeken is ook vrij veel volgens mij. Hier hooguit 2 per dag, maar vaak maar 1. Misschien dat het idd komt door die wisselende voedingen. Die darmpjes kunnen nergens aan wennen zo en zijn zo te lezen een beetje van slag. Hou het nu bij deze voeding en laat em daaraan wennen.
ja ik weet het maar ik volg gewoon mijn kinderarts blijkbaar weten jullie meer dan haar en met jullie ben ik sneller geholpen

ik geef hem sinds 3 weken nan ar 1 en hij heeft toch nog 6 7 pampers vol,
gewoon geven maar niet meer dan 1 literl vocht per dag

anders slecht voor nieren je kan ook de flessen verhogen dus minder flessen maar langer vol

Vraagje AR is dat hypoallergeen van dat merk dat is dus licht verteerbaar

je hebt ook forte voor hongerige baby heb ik een tijdje gemengd 3 scheppen standaart 3 forte

of inderdaad gewoon rijstbloem ik doe nu nog steeds elke fles 1 schep

zo word het ook dikker en dus doen ze langer over de fles

het heeft ook te maken met hoe snel ze de fles opdrinken

misschien anders speen

heeft bij mij nooit geholpen en jpohannes broodpitmeel word ook door cb aangeraden maar niet doen als ze moeilikjke darmen hebben

verder gewoon lekker geven en niet moeilijk doen
kijk ook naar gewicht kindje en niet alleen leeftijd

die van mij was bijna 9 pond en moest het een hele tijd doen op flessen van 100 cc van CB bij lezen verpakking mocht hij al 150 cc
Johannesbroodpitmeel (nutriton) leverde hier 2 dagen huilen op ivm verstopping. En rijstebloem moet je even kijken of dat al mag bij deze leeftijd. Dacht dat dat pas na 4 maanden mocht. Ik geef gewoon standaard 1 en dat gaat prima. Elke 3 uur ongeveer. Soms iets eerder, soms iets later.
Tja flesvoeding is gewoon niet zo goed voor je kindje, je kan beter de borst geven!
7 flessen per dag om de 1,5 uur dat klopt ergens niet helemaal. Of hij krijgt 's nachts 18 uur lang niks maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Zo'n klein kindje heeft best even nodig om te wennen aan nieuw soort voeding, dus wissel niet te snel en te vaak! Vijf soorten voeding in 7 weken vind ik erg veel.

Flesjes van 125 cc klinken mij niet raar in de oren bij zijn gewicht en leeftijd, maar bespreek het eens op het consultatiebureau! Daar kunnen ze je advies geven welk type voeding je, in jouw situatie, het beste kunt geven, en hoeveel. In ieder geval nooit meer dan 1 liter per dag vanwege de niertjes.

@ Natanja: sjongejonge wat een lullige opmerking. Het kindje krijgt kunstvoeding dus borstvoeding is kennelijk een gepasseerd station. Daar zal TO heus wel haar redenen voor hebben en die gaan ons geen bal aan.
Om de 1,5 uur voeden lijkt mij niet echt goed voor de darmen. Ze hebben dan niet echt rust om alles te verwerken. Er kunnen dan sneller krampen ontstaan. Ik zou indd grotere hoeveelheden geven maar dan wel 3 a 4 uur er tussen. En dan desmoods de laatse fles wat groter.
quote:natanja schreef op 14 april 2012 @ 23:29:

Tja flesvoeding is gewoon niet zo goed voor je kindje, je kan beter de borst geven!

Oh! nou kijk. Hier hebben we DE oplossing. Dat we daar met zn allen toch niet eerder aan hebben gedacht.

Bedankt voor je zeer zinvolle bijdrage.
Natanja : dat ik dat zelf niet heb bedacht zeg! Ik ga haar meteen aanleggen. Denk dat ze verhongerd, aangezien er niks meer uit komt na 6 weken geen bv gegeven te hebben. Maar éh, da's altijd nog beter dan flesvoeding toch?
quote:natanja schreef op 14 april 2012 @ 23:29:

Tja flesvoeding is gewoon niet zo goed voor je kindje, je kan beter de borst geven!Lekker kort door de bocht en net zo halsstarrig als het CB.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven