Ik ben zo bang.... deel 10

11-12-2011 18:12 2980 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jubileum! Het tiende topic, wie had dat gedacht :-)

Van een topic dat begon omdat ik bang was dat ik weer ziek zou blijken, via alle perikelen met chemo en operaties en andere behandelingen, naar hier, het moment van het tiende topic.

Niet genezen, maar wel gesteund en opgevrolijkt door iedereen die meeschrijft.

Ik wil dit intro eens anders doen dan anders en het aangrijpen om jullie te bedanken, de liefste en fijnste mensen van het forum. Voor de steun, de afleiding, de goede raad, de spiegel, de humor en de warmte. Jullie zijn me heel dierbaar.

Ook dit tiende deel staat weer open voor iedereen die mee wil schrijven over alles wat je bezighoudt.

Bedankt voor negen prachtige topics en op naar het elfde!
Arme (hond) Sam.

Bo dat lijkt mij een geweldige wachmachine.

Ik ben bekaf van de generale maar die liep niet slecht, al werd er hier en daar wat tekst vergeten het werd goed opgelost.

Nu douchen en naar bed.

Slaap lekker allemaal als jullie dat al niet doen.
Goedemorgen,

Meepie: heel veel succes vanavond met de uitvoering! Ik hoop dat je nog een beetje geslapen hebt :-)

Gelukkeling, inderdaad moet Lupus levenslang behandeld worden, maar het schijnt goed te doen te zijn, met elke dag een pilletje is het redelijk onder controle te houden. Bij Border Collies komt de ziekte vaker voor, hoorde ik.

Zoeb, wat moest je nog naaien zo laat op de avond dan? Een slaapmuts?

Leuk dat je avond zo gezellig was; zijn alle loempia's op?

Wij gaan snel wat doen in de tuin, voor vanmiddag en morgen is er zware regen voorspeld, dus nog even snelsnel buiten zijn, nu het nog kan!
Geniet ervan Bo! hier schijnt ook de zon, we gaan straks even naar de markt, lekker buiten. Ik ben ook best benieuwd wat je nog moest naaien zo laat Zoebie?

Meepie toitoitoi spuug ze in de bek meid!

fijn weekend allemaal!
Its, wat ontzettend leuk!

Ik kreeg net een groot pakket met allerlei oranje, Nederlandse spulletjes om binnenkort helemaal in stijl Koninginnedag te kunnen vieren!

Wat lief zeg, ben er heel blij mee, ook met het (prachtige!) geboortekaartje.

en en

Ik ga meteen een stroopwafel eten
Wat geweldig zo'n onverwachts pakket. Its je bent een schat.

Ik ben weer weg. Meeten met het bezemtopic en daarna door naar Maasluis. dus druk, druk.

geniet allemaal van het weekend.
Bo wat een leuke verrassing van Its.

Ik heb prima geslapen. Hier schijnt ook het zonnetje dus ik ga zo maar even een blokje om en dan nog maar even wat doornemen en dan vanavond uitvoering, ik heb er zin in.

Fijne zaterdag allemaal.
Zoeb, is je buikgriep weer helemaal over? Dat wordt een druk dagje voor je, maar wel heel gezellig, als ik je zo lees :-) Veel plezier!

En Meepie, toitoitoi voor vanavond!
Graag gedaan hoor :-D. Er horen natuurlijk gewoon tompouces bij koninginnedag.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:itsme26 schreef op 14 april 2012 @ 13:30:

Graag gedaan hoor :-D. Er horen natuurlijk gewoon tompouces bij koninginnedag.

Vind het echt heel erg lief! En de caramelstroopwafels zijn

Lekkerrrrrr!

Op Koninginnedag zelf maak ik een foto voor je van het feest hier
Bo wat sneu voor Sam. Willen ze niet met lupus pillen beginnen en kijken of het werkt? Narcose is toch best een ding (en een kostenpost voor jullie!)

Okkie's hoofd valt mee al heeft hij volgens mij wel hoofdpijn. Vanmorgen meer huilen dan normaal, toch maar een paracetamol gegeven en voilà het was over. Het is een flinke plek en echt hard gegaan.

Bleh hij wilde sowieso niet zwemmen, eerder wel altijd. Volgende keer maar bij een kleiner goedkoper zwembad weer proberen. In bad is hij wel heel erg watervrij.
Phoehee, als hij het in bad nog wel fijn vindt om in het water te zijn, komt het denk ik met het zwemmen ook wel weer goed. Arme jongen, maar gelukkig gaat het met een paracetamol dus beter.

De DA wil zeker weten dat het Lupus is; het kan ook een infectie zijn, een schimmel, of een andere ziekte. De biopsie is dus echt nodig. Zelf denk ik aan Lupus, de DLE-variant. Sam heeft alle symptomen, helaas.
Aanstaande week gaat Ro één van de meertjes vol laten lopen, we hebben de toestemming binnen en hij heeft het meertje helemaal schoongemaakt en gedregd.

Leuk!

Verder hebben we heel veel vogels momenteel, en drie nestjes rond het huis: een koolmeesje, een roodborstje, en een merel! Gaaf hè.

Lekker in de tuin bezig geweest, nu uitpuffen op de bank. De regenwolken stapelen zich op en we horen af en toe donder, dat zal wat worden als het losbreekt zo!
Goh wij hebben ook een heerlijke middag gehad, het viel echt mee met het weer, de temperatuur vooral. Net nog even buiten de tuinstoelen afgesopt en spineierenvrij gemaakt, bah wat een vieze boel eronder......

Leuk die nestjes Bo, leuk om het te volgen. Gaan jullie ook karpers houden in de vijver, of worden die dan meteen opgegeten?

Nu eerst even eten maken, vandaag wordt het lauwwarme salade van krieltjes en zalm, lenteuitjes en kappertjes. Ik heb er zin in!
Wat eet jij weer lekker vandaag, Gelukkeling! Bon appétit, maar dat zal wel lukken denk ik.

Ik eet vandaag een roerbakgebeuren van tofu, champignons, een lente-uitje en knoflook. Het staat al sinds vanmiddag te marineren in de ketjap :-) wat rijst erbij en klaar.

Hier is het ook veel beter weer dan was voorspeld! De honden zijn er blij mee en wij ook

Qua karpers: nog niet. We nemen eerst het eerste meertje in gebruik, daarna moet het tweede (grotere) meertje nog schoongemaakt en uitgebaggerd worden, en daarna zal het water dus ook anders lopen. Tot het moment dat dat klaar is nemen we geen vissen.
Koi bo! Koi, ik kom je wel adviseren
Eerst een goed watermilieu kweken, heel leuk lijkt me! Mijn broer had ook een heel stel Koikarpers, maar om ze te behouden had hij een lelijk net over het water gespannen, maar zelfs dat hadden de reigers kapot, toen hij op vakantie was zijn ze allemaal opgepeuzeld. :(

Het eten was lekker alleen een beetje veel van hetzelfde vond ik, maar we hebben alles opgegeten.

Rijst klinkt ook lekker Bo, ga ik ook weer eens doen binnenkort. Morgen nog bloemkool en een hammetje dus heel gewone kost.

Als iedereen zijn succesrecept eens zou posten hier........dan kunnen we eens iets anders eten dan de geijkte hap. Ik vind dat ik soms zo in hetzelfde stramien blijf hangen qua koken.

Ik heb een lekker pangafiletrecept, dus kom maar op!
Haha, Francisca, als er Koi komen word jij onze officiële Koi-adviseuse Gezellig!

Gelukkeling, wanneer komt je hamstertje eigenlijk?

En qua recepten... ik ben mijn eetpatroon aan het aanpassen, want ik eet dus vegetarisch nu, en ik ben nog zoekende in de recepten. Ik zal eens nadenken!
Oja met die gekke (voor mij dan) regels dat die meertjes leeg moesten zijn. Wordt nog een flinke klus om die weer vol te krijgen. Het eerste water loopt zo weg natuurlijk want het is gewoon zandbodem. Hoe gaan jullie dat doen?
Pas vrijdag Bo, het meisje dat ze heeft gefokt kon dit weekend niet en daar had ik eigenlijk wel een beetje op gerekend. Ik baal er wel van, maar ja zij heeft het natuurlijk voor het zeggen, ze moet 13 baasjes ontvangen en doet dat in twee avonden, wat ik al knap vind hoor, het is nog een heel gedoe om een nestje goed groot te brengen en te zorgen dat alle jongen een goed huisje krijgen.
Het water loopt gek genoeg niet zomaar weg Phoehee, zelfs na een grote regenbui blijft er water in staan.

Als we het beekje omleggen via de buizen die er liggen zou het best snel vol moeten lopen, hoop ik

Wat jammer dat je dit weekend je nieuwe hamster nog niet kon ophalen Gelukkeling! Vrijdag dus, kan me voorstellen dat je er veel zin in hebt

Wij gaan nog even een film opzetten, maar ik vrees dat ik het einde niet ga meemaken: ik val bijna in slaap!

Slaap lekker allemaal.
Bo wat leuk dat er al een vijver vol kan lopen.

De honden zijn niet van die zwemmers he? Anders zag ik ze niet alleen modderig maar ook steeds nat en met vieze poten binnenkomen.

Heeft Sam ook gewrichtspijn? Ik hoop toch van niet zeg.

De meet was supergezellig.
quote:gelukkeling schreef op 14 april 2012 @ 18:46:

Eerst een goed watermilieu kweken, heel leuk lijkt me! Mijn broer had ook een heel stel Koikarpers, maar om ze te behouden had hij een lelijk net over het water gespannen, maar zelfs dat hadden de reigers kapot, toen hij op vakantie was zijn ze allemaal opgepeuzeld. :(

Het eten was lekker alleen een beetje veel van hetzelfde vond ik, maar we hebben alles opgegeten.

Rijst klinkt ook lekker Bo, ga ik ook weer eens doen binnenkort. Morgen nog bloemkool en een hammetje dus heel gewone kost.

Als iedereen zijn succesrecept eens zou posten hier........dan kunnen we eens iets anders eten dan de geijkte hap. Ik vind dat ik soms zo in hetzelfde stramien blijf hangen qua koken.

Ik heb een lekker pangafiletrecept, dus kom maar op!

Oh, wat zuur gelukkeling. Wij hebben de mazzel dat de buren hapklare visjes hebben in de vijver en onze koi te groot zijn.

En succesrecepten, goed idee!
Goedemorgen,

Lekker geslapen allemaal? Ik hoop in ieder geval beter dan ik, want ik heb geen oog dichtgedaan. Ach ik kom daar wel overheen.

Geluk je moet eens op deze site kijken. Daar heb ik de recepten van de gehaktballetjes in tomatensaus van en de loempia's. Ik haal er veel recepten vanaf.

Recepten

Heb ik die link al niet eens geplaatst?

Ik ga maar eens stofzuigen en dweilen. Sedi is vreselijk in de rui.
quote:Francisca_ schreef op 15 april 2012 @ 08:32:

[...]

Oh, wat zuur gelukkeling. Wij hebben de mazzel dat de buren hapklare visjes hebben in de vijver en onze koi te groot zijn.

En succesrecepten, goed idee!

Tja als ze al groot zijn dan is het natuurlijk veilig, maar hij wilde ze liefst vanaf klein opkweken en dit was al de tweede poging, nu mét lelijk net. Hij woont in de polder dus het wemelt er van die vogels.

Dankjewel lieve Its dat je een koninginnepakket hebt gestuurd naar Bo, ik vind dat zoooooo leuk!

Misschien wel Zoebie, ik zal nu alles opschrijven, dus ieder plaatst die recepten waar gezinsleden of eters weer om vragen als ze bij jou gegeten hebben, leuk!

Ik doe dat pangafiletrecept niet duur en heerlijk
Goedemorgen!

Zoeb, we kunnen elkaar de hand schudden, want ik heb ook niet geslapen bijna! De buurman vierde het vrijgezellenfeest van zijn broer: KEIharde muziek tot 03.00u, joelende mannen die zelfs in het (ijskoude) zwembad sprongen, kortom: wij hebben geen oog dichtgedaan.

Nu is het er wel heel rustig trouwens, ze hebben zeker allemaal een kater

Ben je in Maassluis gebleven gisteren, of direct naar huis gekomen?

Gelukkeling, wat zonde zeg, als het al zijn tweede poging was en dan weer alle vissen weg!

Dan zijn hamstertjes toch een minder dure hobby :-)

Francis, hoeveel Koi heb jij? Ik las dat er heel dure soorten bestaan, ik hoop dat je ook minder duur kan beginnen.

Sam heeft voor zover wij kunnen inschatten geen gewrichtspijn.

Ik denk dat hij ook niet de systemische Lupus heeft, maar de Discoïde Lupus die alleen de huid aantast: zijn neus in zijn geval.

Het kan mij niet vroeg genoeg vrijdag zijn, dan is het maar achter de rug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven