hoe vaak snoep jij?

14-04-2012 17:51 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik eet dagelijks wel een paar snoepjes of chocolaatjes! Alleen 2 keer in de week ga ik helemaal los en kan ik een heel pak koeken op eten.
Ik eet eigenlijk nooit koek of chips. Afentoe wel een stukje chocolade maar met een reep kan ik makkelijk 2 weken doen.

Eet wel elke ochtend chocoladecruesli (al 10 jaar lang) en 4 avonden in de week een toetje.

Mijn gewicht is al jaren gelijk dus vind het prima zo.
Leentjedb,

Een handje noten bevat ook veel calorieen, zeker bij drie handjes per dag!

Hier net nog 4 koekjes en een re turks broo.d weggewerkt. maar ik snoep steeds minder, of het moet een stukje 85% chocolade zijn
Reisa,

Dan eet je de verkeerde dingen of te weinig koolhydraten. Je moet snoep in geen geval zien als goede calorieen, dan hou je jezelf voor de gek. Pak dan een ei, brood met mager beleg of muesli met melk.
Eigenlijk veel te veel (gezien dat ik diabetes heb). Bij vriend en ik móet het op. Een zak chips, zakje snoep, zak knabbelspek, pak koeken, het moet en gaat gewoon op.

En we snoepen/snacken vrijwel elke dag wel.
Elke dag: heerlijk!
quote:flip123456789 schreef op zaterdag 14 april 2012 18:45 Ik snoep behoorlijk veel. Vandaag heb ik bijvoorbeeld 2 chocolaatjes, een halve zak chips en een enorm ijsje op. Ik baal wel dat ik dat allemaal eet, het is niet gezond. Maar gelukkig ben ik desondanks slank en kom ik er niet van aan.Dit dus.
Een koekje bij de koffie 's avonds en dat was het ongeveer. Soms is dat een stukje chocolade, maar dat is dan vervanging.

Echt snoep vind ik niet te eten (dus gewoon zakken snoep, voor kinderen enzo). Hartig val ik vaker en sneller voor, soms eens in het weekend of bij anderen/feestje. Maar ik vind het voor mezelf gewoon zo'n gedoe om toastjes ofzo klaar te gaan maken, dus doe ik dat dan meestal niet.

Op zich wel handig, want ik blijf er nou niet bepaald slank bij als ik dat elke dag zou eten.
Phoe hee wat snoepen jullie weinig (de meesten dan). Doen jullie dit om op gewicht te blijven of gezond te zijn (en kost het dus weleens moeite om er af te blijven) of is dit omdat je er totaal geen behoefte aan hebt?

Ik snoep heel wat, vooral chips. Eet verder gezond qua groenten, brood etc. Maar ik kom niet aan door het snoepen en er is dus te weinig reden om het niet te doen. Ik weet dat het zout niet goed is, maarja, het is ook heel lekker
Te vaak en teveel. Maar nu vind ik het moeilijker om af te remmen, want ik ben zwanger. Normaal had ik 1x pw zo'n snoep dag, en had ik veel minder in huis dan nu. Ach nog maar 12 weken dan zit het als het goed is erop...
quote:Soppie300 schreef op 14 april 2012 @ 22:14:

Leentjedb,

Een handje noten bevat ook veel calorieen, zeker bij drie handjes per dag!

Eh ja, dat is ook precies de bedoeling aangezien ze aan de dunne kant is (en ik dus ook). Dan moet je zorgen dat je genoeg calorieën binnen krijgt, maar liefst wel op een gezonde manier. En dan zijn noten een goede keuze!

@leentje: dank je, de notentip ken ik. Hoewel ik walnoten niet lekker vind hou ik dan weer wel van hazelnoten en amandelen. Hoewel de verleiding groot is om daar dan wel een laagje chocola omheen te willen
Af en toe een keer,als ik chccolade in huis heb eet ik het ook op. Maar verder kan ik goed van snoep afblijven.
@Lechatnoir: Weet je wat dan lekker is? Goede pure chocolade nemen van 70 procent of meer cacao. Flinke brokken op bakpapier op een glazen schaal leggen en in de magnetron langzaam laten smelten. Dat het net nog niet uitloopt op het papier. Dan daar noten, gedroogde cranberries, gedroogde abrikozen e.d. in drukken en dan weer laten afkoelen in de koelkast.

Ik weet gelijk ook wat ik morgenochtend met de kinderen en logeetjes ga maken voor bij de thee na onze boswandeling.
quote:sparood2010 schreef op 14 april 2012 @ 22:30:

Te vaak en teveel. Maar nu vind ik het moeilijker om af te remmen, want ik ben zwanger. Normaal had ik 1x pw zo'n snoep dag, en had ik veel minder in huis dan nu. Ach nog maar 12 weken dan zit het als het goed is erop...

Mijn man heeft tijdens één van mijn zwangerschappen weleens voorgesteld om voor mij een tentje op te zetten in de plaatselijke supermarkt.

Ik eet normaal al voor 2 of 3 maar dan voor het halve dorp.
quote:leentjedb schreef op 14 april 2012 @ 22:42:

@Lechatnoir: Weet je wat dan lekker is? Goede pure chocolade nemen van 70 procent of meer cacao. Flinke brokken op bakpapier op een glazen schaal leggen en in de magnetron langzaam laten smelten. Dat het net nog niet uitloopt op het papier. Dan daar noten, gedroogde cranberries, gedroogde abrikozen e.d. in drukken en dan weer laten afkoelen in de koelkast.

Ik weet gelijk ook wat ik morgenochtend met de kinderen en logeetjes ga maken voor bij de thee na onze boswandeling.

Dat ga ik proberen! Morgen even een tripje richting winkel doen. Hmm, lekker om naast me te hebben liggen tijdens het studeren.

(Bedenk me ineens dat ik ook nog ergens een recept voor een hele gezonden sinaasappelcake - ook met noten - heb liggen, die ga ik ook eens opzoeken.)
Ik zit nu aan een appel met kaneel en wat rozijntjes uit de magnetron. Gezond, maar toch vind ik dit wel snoepen. Ik heb dit liever dan snoepjes.
Vroeger snoepte ik iedere dag wel, kon zo een pak koekjes in m'n eentje opeten. Maar ik zat toen wel in de puberteit, prefrontale cortex deed het toen echt nog niet zo goed, totdat ik op een dag dacht van: hé, wat ik doe kan eigenlijk niet. Vanaf die ingeving werd ik echt bewust van wat ik at en wat dat allemaal met mijn lichaam deed, en ik hield het bij twee koekjes per dag. Tegenwoordig eet ik überhaupt geen koekjes meer, af en toe wel lekkere chocola (dus geen chocola uit de supermarkt), maar dat is het dan ook echt. Chips heb ik nooit zo lekker gevonden, dus ook nu eet ik dat niet. Verder drink ik ook geen frisdranken meer, het is nu of water of thee. Heel soms diksap als 'toetje'.
quote:Soppie300 schreef op 14 april 2012 @ 22:18:

Reisa,

Dan eet je de verkeerde dingen of te weinig koolhydraten. Je moet snoep in geen geval zien als goede calorieen, dan hou je jezelf voor de gek. Pak dan een ei, brood met mager beleg of muesli met melk.Ik eet normaal hoor, volkoren brood, aardappelen, flinke portie groente, 2 stuks fruit enz. In vergelijking met mijn collega's zelfs veel. En zoals ik schreef ik vind het veel, maar ik weet dat er veel andren zijn die veel meer snoepen en dat niet veel vinden. En ik drink geen alcohol en nauwelijks frisdrank. Wel veel thee zonder suiker, dat scheelt ook veel.
Ik snoepte dagelijks, nu alleen in het weekend zeer beperkt!
Elke dag en gelukkig kan ik het hebben.
Zo weinig mogelijk! Ik doe namelijk aan de lijn.

Alleen in het weekend eet ik met manlief een bus pringles en een glas cola.

Ik eet wel iedere dag een plak ontbijtkoek, dus als dat mee telt, dan iedere dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven