hond of kat?

20-03-2008 12:56 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik voorop stellen dat ik beide leuk vind! (oke, een hond net iets leuker)

Mijn man houdt niet zo van katten en verder hebben we 1 kindje en is de 2e op komst.

Maar er zijn dus twijfels bij ons beide of we later een hond of 1 of 2 kat(ten) willen. (met honden hebben we trouwens al ervaring)

Zouden jullie een hond of kat nemen en waarom?

(ik hoor graag alle positieve en negatieve ervaringen)
Het maakt toch niet uit wat wij leuk vinden. Als jouw man niet zo van katten houdt zou ik zeggen GEEN katten.

En bij twijfel gewoon geen huisdieren nemen. 2e op komst, jij hebt wel wat anders aan je hoofd en veel aandacht hebben jullie dan toch niet voor het huisdier.

Mijn mening is dat je er over 2 jaar er weer eens over gaat denken. Dan kan je met je kinderen en evt. hond naar het bos of strand enz. Nu moet het diertje het toch ontgelden met aandachtstekort.

Mijn mening, voorlopig nog niet aan huisdieren beginnen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
bij twijfel, NOOIT een huisdier nemen. Als jouw man katten niets vind, neem dan sowieso geen kat. Voor een hond moet je heel veel vrije tijd hebben/maken, veel meer dan voor een kat (kat heeft ook erg veel aandacht nodig, maar een hond moet 3x per dag sowieso naar buiten). Doordat je binnenkort een 2de op komst heb, zou ik nu even niet een beestje nemen. Neem de tijd om er goed over na te denken.
Het is ook niet dat we twijfelen of er een hond of kat komt, maar meer welke van de 2. En het gaat ook niet om dit jaar of volgend jaar. Juist als de kinderen wat ouder zijn (de jongste minimaal 2)

En mijn man houdt niet echt van katten, maar het feit dat katten wel wat makkelijker zijn (niet hoeven uitlaten, makkelijker alleen thuis) zorgt er wel voor dat hij twijfelt of hij een hond of kat zou willen.

Zelf zou ik een hond ook leuker vinden, we houden allebei erg van wandelen en zeker ik ben best sportief dus een hond zou bij ons geen aandacht te kort komen.
nou dan zou ik voor een hond gaan!
dan neem je een hond :-)

of toch een kat, want katten zijn ook enorm leuk! hoef je idd niet uit te laten, en geen kattenbak nodig als de kat naar buiten kan. Wel erg makkelijk en krijg je (en je kinderen) ook erg veel liefde van :-)
Als je niet werkt is een hond heel geschikt. Als je wel werkt is een kat beter te behappen. MAar hou er ook bij je keuze rekening mee wat je met je huisdier van plan bent bij een vakantie.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Valencia schreef op 20 maart 2008 @ 13:17:

dan neem je een hond :-)

of toch een kat, want katten zijn ook enorm leuk! hoef je idd niet uit te laten, en geen kattenbak nodig als de kat naar buiten kan. Wel erg makkelijk en krijg je (en je kinderen) ook erg veel liefde van :-)Haha zo wordt het wel moeilijk kiezen, aan jou heb ik ook niks katten lijken mij ook enorm leuk! Maar poepen ze dan niet in de (onze tuin) dan? Of gebruiken ze hun eigen territorium niet als kattenbak?
quote:Fame schreef op 20 maart 2008 @ 13:21:

Als je niet werkt is een hond heel geschikt. Als je wel werkt is een kat beter te behappen. MAar hou er ook bij je keuze rekening mee wat je met je huisdier van plan bent bij een vakantie.We werken allebei, maar ik denk tegen die tijd wel minder te werken, dan gaat de oudste namelijk naar school en wil ik juist wat meer thuis zijn. qua vakantie, al zouden we een hond hebben dan nemen we die absoluut mee als dat kan!
Ja, als je toch van honden houdt, zou ik ook voor een hond gaan. Van honden heb je uiteindelijk meer actief plezier.

Zelf heb ik de pech dat ik honden niet leuk vind, dus ik zit vast aan katten. Nu is de mijne zacht, knuffelig, hij luistert goed als ik tegen hem aan ouwehoer en hij is oneindig makkelijk in onderhoud, maar hij ligt wel 20 uur per dag te slapen, en de resterende 4 uur besteedt hij aan territoriumgevechten met de buurtkatten. Weinig bilaterale interactie verder dus .
Geen kat!

Je man houdt niet zo van katten en jij hebt ook liever een hond.

Zelf ben ik gek op katten en ik ben ook betrokken bij de opvang van (zwerf)katten. Hoe vaak ik dat niet meemaak. Mensen nemen een kat, krijgen er spijt van en hup, de kat moet weg. Ik zeg niet dat jij zo bent maar wel dat je echt goed moet nadenken over een dier. Een kat kan ook ziek worden, in huis gaan plassen, aan de nieuwe bank krabben. Als je al niet zo van katten houdt zal dat zeker niet positief uitpakken.

Een kat poept trouwens wel in je tuin. En waarschijnlijk ook in de tuin van de buren!
eigenlijk wel grappig, 'problemen' ruim twee jaar van te voren al oplossen
Misschien hier pas over na gaan denken als het zo ver is? Je wilt pas over twee jaar ofzo een huisdier nemen. Dan kijken wat er binnen het gezin past zoals het gezin er dan uit ziet, lijkt me een stuk constructiever. Waarom je daar nu al zo mee bezig houden als het nog lang niet zo ver is?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Same thought, Pemberly...
Als je man al niet van katten houd dan zou ik dit sowieso niet doen.

En als je de tijd en de energie hebt voor een hond dan zou ik dat zeker doen. Ik heb sinds 6 maanden een pup en het heeft mijn leven echt verreikt.

Lekker doen zou ik zeggen
Beter (ruim) van te voren nadenken over de aanschaf van een dier dan op het moment zelf of vlak van te voren een impulsieve beslissing nemen toch?
Ja Pemberly, Poezewoes, zo dacht ik ook. En kijk eerst maar tegen die tijd of de kinderen niet allergisch zijn. Hoeveel katten en honden weer in het asiel komen omdat de kinderen allergisch blijken te zijn is niet te tellen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zou een hond nemen, ik vind katten ook lief hoor, maar heb zelf een hond en de interactie en gezelligheid die je van een hondje hebt weegt dubbel en dwars op tegen het uitlaten. Qua alleen thuis zitten is onze hond erg makkelijk (ook op getraind als puppy), zolang we maar niet hele dagen van huis zijn. En wij hebben tot nu toe het geluk dat we altijd heel makkelijk aan oppas kunnen komen voor de vakanties, aangezien iedereen dol op hem is.
konijnen zijn ook leuk
quote:ADLmamavanM schreef op 20 maart 2008 @ 14:53:

Beter (ruim) van te voren nadenken over de aanschaf van een dier dan op het moment zelf of vlak van te voren een impulsieve beslissing nemen toch?Tuurlijk. Maar 2 jaar is heel ruim van te voren. Er gaat nog verandering komen in jullie gezinssamenstelling enzo, en wie weet hoe je er dan voor staat?

Maar om je vraag dan toch te beantwoorden; ik zou zeggen hond. Als je man al geen kattenmens is en jouw voorkeur ook uitgaat naat een hond, dan zou een kat dus een vervangende hond zijn. Lijkt me niet het juiste uitgangspunt om aan een kat te beginnen.
ADL, jíj houdt meer van honden dan van katten en je man houdt helemaal niet van katten. De keus lijkt mij snel gemaakt...

Zelf ben ik overigens absoluut een kattenmens, maar het gaat om jullie en niet om mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven