Hoe hier mee om te gaan?

16-04-2012 17:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al eerder heb ik een topic geopend over mijn relatie die sinds 2,5 maand uit is. Dit is een aantal weken voor mijn huwelijk uitgemaakt door mijn ex. De letterlijke woorden van hem waren: ik heb rust nodig. Dit alles via online contact, dus niet face tot face.De weken daarna kon ik op geen mogelijk manier contact met hem krijgen. Ik heb veel alleen moeten regelen (annuleren). Na een aantal weken toch contact gekregen, eerste ontmoeting. Bij het weggaan klampt tie mij vast en is erg emotioneel en kust mij. Daarna via de computer nog een paar keer contact die week. Samen wel een beslissing genomen over ons huis (hadden we sinds een paar maanden, gezamelijke hypotheek). Hij wil in het huis blijven, ik blijf mede-eigenaar totdat hij het kan overnemen (financieel). Daarvoor moet wel een contract opgesteld worden.

Ondertussen ga ik op vakantie. Ik krijg midden in de nacht een sms op de dag van vertrek: goede reis en ik denk aan je, met allemaal uitroeptekens erachter. Eenmaal thuis heb ik 2 weken niets gehoord. Als ik online kom, dan verdwijnt hij enz.

Ik heb hem na een week of 2 aangesproken online en we kregen contact, hij vertelt mij dat hij is ingestort en dat de huisarts is geweest, hij nu medicatie heeft en het zo zwaar heeft enz. Allemaal over zijn problemen. Als ik zeg: ik heb het ook moeilijk, dan zegt hij letterlijk: ik weet dat, maar ik kan daar niet mee omgaan.

Conclusie: Dit contact trek ik niet meer, hij trekt mij aan (ik hou nog van hem en ik snap nog steeds niets van zijn gedrag) en als we een paar keer contact hebben dan geeft hij me weer een trap na (zo voelt het). Hij zit in de slachtofferrol en ik in de dader? maar tis toch andersom?

Nu is er nog steeds geen contract van het huis, ik moet er dus via anderen weer achteraan, want hij reageert niet op mijn bellen/mail daarover.

Hij zet ook echt hele nare dingen op social media en er gaan heel veel roddels dat ik hem zoveel leed aan doe.

Hoe moet ik hier mee omgaan?

Sorry voor deze lap tekst, maar het is gewoon slopend en ik wil mijn verhaal graag kwijt.
Loop jij niet een heel groot risico door nu zo'n contract op te stellen? Ik krijg het gevoel dat je dit alleen kun doen als je heel erg goed met elkaar door 1 deur kunt en dan kan jouw ex niet meer met jou volgens mij.
Fijn weer wat van je te horen, Avina.

Ik zag dat jouw andere topic verwijderd is, dat snap ik.

Ik zie nu staan dat het niet alleen roddels van anderen zijn, maar dat ook hij nare dingen zegt.

Dat laatste lijkt me het moeilijkst. Daarom ben ik enigszins verbaasd over jouw opmerking dat je nog van hem houdt. Maar ok, zulke dingen slijten ook niet zomaar..

Ik denk dat je moet proberen het zakelijk te houden, voor jouw eigen bestwil. Mocht hij hier over een tijdje uit komen, dan kun je kijken of je nog wat voor hem voelt. Maar voor nu: zorg voor jouw zelf.
Erg vervelend dat hij niet meer reageert. Is het niet mogelijk om een afspraak in RL te maken, en daarin zakelijk te blijven? Daarbij het contact verbreken, op de zakelijke punten na.
Het moeilijke is dat hij 2 gezichten heeft. Als hij tegenover me zit bv tijdens die afspraak dat laat hij dat harde masker vallen. En ja zoals hij echt is, zo hou ik van hem. Maar zoals hij nu doet, haat ik hem.

Daarom dat contract, ik twijfel er ook over.

Hij is onstabiel en daarmee omgaan is echt slopend.

Ik ben vanaf nu zover dat ik rust wil, ik wil niet steeds die klappen op mn kop zeg maar of steken onder water of hoe je het noemen wil. Maar ja, ik zit nog met een huis aan hem vast. Ik had met hem afgesproken dat ik met een contract zou instemmen als we normaal met elkaar konden communiceren.

Als ik er niet mee instem heb ik wel een flinke restschuld.

Het lijkt net alsof hij mij wil treiteren. ALs ik zeg dat ik bv een fijne vakantie heb gehad, dan zegt hij spottend: fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad. Is het een machtspel? Hij doet alsof het leven nu geweldig is (op social media) maar hij heeft hulpverlening en medicatie?
Een afspraak in RL probeer ik al een week te maken. Hij mailde mij 2 weken geleden dat hij mij wel weer wilde spreken, omdat het lang geleden was, maar alleen als ik dat ook wilde. Ik gezegd dat ik dat prima vond als hij wilde zeggen wanneer hij dan kon/data zeg maar. Nou dus niets meer gehoord daarna. Is toch idioot?
Wat naar!

Juist omdat hij zo instabiel is, zou ik m'n handen van 'm aftrekken. Ik zou dus zeker geen contract tekenen. Het huis moet gewoon verkocht. Je moet geen zakelijke afspraken meer met 'm aangaan.

En verder kun je volgens mij het beste zijn roddels en verhalen negeren. Waarschijnlijk hebben mensen wel in de gaten hoe het ongeveer zit. En anders komen ze er snel genoeg achter als hij maar roddels blijft verspreiden. Hij zet vooral zichzelf voor lul.

Niet makkelijk, dat snap ik. Sterkte!
Hi Avina, Ik zou proberen om emotioneel wat meer afstand te nemen. Wellicht kan een mediator jullie helpen om de zaken netjes te scheiden. Wil je namelijk eigenlijk nog wel verder met iemand die jou op deze manier in de steek laat?

Dat hij zich psychisch niet goed voelt en zich bedacht heeft t.a.v. trouwen is geen reden om jou slecht te behandelen. Anderzijds kun je geen normaal contact van hem eisen, als hij dat niet wil. Dan rest alleen op een nette manier uit elkaar gaan, wellicht kan een onpartijdige derde je daarbij helpen.

Veel sterkte, Amber
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven