Gezondheid alle pijlers

vaginale (vis) lucht

15-04-2012 20:48 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eh, tja, dames...ik heb al een tijdje last van een onaangename vaginale geur. Echt heel vies. Ik heb er al twee keer een antibioticakuur voor gehad (is geen soa volgens huisarts), toen was het even weg, maar na de laatste keer is het eigenlijk niet weggegaan. Het is op dit moment zo vervelend dat de zin in seks me ontnomen wordt, omdat de lucht dan nog erger wordt. Ik wil morgen nog een keer naar de huisarts voor een nieuwe kuur. Ik slik nu "orthiflor-fem" en spoel regelmatig mijn vagina met lauwwarmwater. Hebben jullie nog tips / adviezen wat wel helpt?
http://www.testjezelf.nu/handleiding/vaginose.pdf
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:AQua9Girl schreef op 15 april 2012 @ 21:27:

[...]

De vraag is: hielp het bij haar? Heb zelf ook zoiets gekregen, maar dan vanwege een schimmelinfectie. Toegegeven, mbv pillen van een reguliere arts was het veel sneller verholpen maar deze kruiden hielpen zeker! Het duurde alleen wat langer.Ja het hielp zeker bij haar. Ik ben zelf wat sceptisch tov dergelijke middelen, maar wie weet is het echt goed spul aangezien de Chinezen het zelf al eeuwen gebruiken en het dus geen New Age zweverij is (waar ik dus zelf enorme jeuk van krijg ).
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2012 @ 21:29:

http://www.dokterjohn.be/vaginale-infec ... inose.html

BEHANDELING BACTERIELE VAGINOSE

◦ Vrouwen zonder klachten hoeven niet behandeld te worden.

◦Metronidazol (Flagyl®) 500mg 2 maal per dag gedurende 7 dagen, ofwel een enkelvoudige dosis metronidazol (Flagyl®) 2 gr éénmalig. (Opletten : geen alcohol drinken tijdens de behandeling)

◦Clindamycine (Dalacin vaginale crème®) 1x ‘s avonds gedurende 7 dagen.

◦De metronidazole behandeling per oraal heeft het voordeel de dikwijls samenhangende infectie van de baarmoeder, eileiders en ovaria te behandelen.

◦De behandeling van de partner is controversieel en wordt enkel aangeraden bij terugkerende bacteriële vaginose infecties.

◦Tijdens de zwangerschap wordt bacteriële vaginose enkel behandeld bij een voorgeschiedenis van vroeggeboorte of bij klachten. Metronidazol (Flagyl®) 250mg 3 maal per dag gedurende 7 dagen of Clindamycine (Dalacin ®) 2x 300mg gedurende 7 dagen . Dit liefst in het begin van de zwangerschap. De meningen zijn echter verdeeld of het zinvol is bij zwangeren om te screenen naar bacteriële vaginose en over de zin van een vroegtijdige behandeling en de gevolgen voor de zwangerschap.

◦Zeker behandelen voor het plaatsen van een spiraaltje, voor een abortus, voor een keizersnede of voor een gynaecologische ingreep.

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------Ik denk dat je even op zoek moet naar de naam van je vorige medicatie....ik zie hier dat metrodinazol dus Flagyl is....
Heb je toevallig gardnerella? Ik kreeg het in het laatste jaar voordat mn spiraal eruit moest. Incl. droogte en garnalenlucht Heb je ook zoiets want na twee kuurtjes zei mn huisarts dat mn spiraal er toen uit moest daardoor. Was gelukkig toch tijd. Maar mn volgende plan was dan echt om partner mee te behandelen.

In principe doen ze het niet maar waarom niet eigenlijk? ik zou dat eens voorleggen aan de HA.

Succes!!
quote:iris1969 schreef op 15 april 2012 @ 21:34:

[...]

Ja het hielp zeker bij haar. Ik ben zelf wat sceptisch tov dergelijke middelen, maar wie weet is het echt goed spul aangezien de Chinezen het zelf al eeuwen gebruiken en het dus geen New Age zweverij is (waar ik dus zelf enorme jeuk van krijg ).Ook daarvoor kun je bij de Chinese arts terecht, haha!
Ik heb het ook gehad. Eerst een schimmelkuurtje gekregen maar dat hielp niet. Toen een uitstrijkje laten maken en toen ik een bacteriële vaginose te hebben. 2 x AB kuur gehad maar het kwam steeds terug. Ook partner behandeld maar nog steeds die penetrante vislucht. Toen heb ik ten einde raad een vaginale gel gekocht bij de drogist (iets met balance active vaginale gel ofzo. Dat was er ook speciaal voor stond op het doosje) en dat hielp. 7 dagen gedaan en het was weg! Was wel 15 euro ofzo maar ik was op een punt dat ik alles wilde proberen;)
Ha dwars, je was me net voor!

Dat balance activ is heel fijn spul, helpt als een tierelier.

Door de antibiotica zijn de natuurlijke bacteriën in je vagina van slag (zei mijn huisarts) Door de balance activ wordt de boel weer in balans gebracht. Je kunt het kopen bij de apotheek maar ook bij de drogist.

Ik heb altijd een kuurtje bij de hand. Soms gebruik ik ook wel eens één tube i.p.v. de hele kuur, als onderhoud zeg maar.
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 15 april 2012 @ 21:37:

Ik heb het ook gehad. Eerst een schimmelkuurtje gekregen maar dat hielp niet. Toen een uitstrijkje laten maken en toen ik een bacteriële vaginose te hebben. 2 x AB kuur gehad maar het kwam steeds terug. Ook partner behandeld maar nog steeds die penetrante vislucht. Toen heb ik ten einde raad een vaginale gel gekocht bij de drogist (iets met balance active vaginale gel ofzo. Dat was er ook speciaal voor stond op het doosje) en dat hielp. 7 dagen gedaan en het was weg! Was wel 15 euro ofzo maar ik was op een punt dat ik alles wilde proberen;)Ik heb hier nog nooit van gehoord....interessant!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2012 @ 21:25:

Vit. C tablet in je vagina? iemand daar wel eens van gehoord?

http://www.dieetcare.nl/news_article.php?cod=463

Dat klinkt best alsof het kan werken. Er is nl al eerder bewezen dat vitamine C de zuurgraad in de vagina kan verlagen.

Volgens mij kan proberen geen kwaad.

Wel minstens enkele weken volhouden, volgens het artikel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 15 april 2012 @ 21:25:

Vit. C tablet in je vagina? iemand daar wel eens van gehoord?

http://www.dieetcare.nl/news_article.php?cod=463Yep, ik heb het gebruikt. Kreeg ook steeds die bacterie terug. Na 3 keer een kuurtje werd het natuurlijk erg vervelend. Dat kuurtje zorgt er namelijk ook weer voor dat je natuurlijk evenwicht verstoord raakt, waardoor je weer vatbaar bent voor die bacterie. Ik heb me helemaal wild gegoogeld en de speciale vitamine C voor vaginaal gebruik gekocht. Normaflor. Moet je dan direct na het kuurtje mee starten en dan nog een half jaar elke keer na je menstruatie, omdat je natuurlijk evenwicht in de vagina dan ook wat kwetsbaarder is. Ik heb er nu al ruim een jaar geen last meer van. Die 3 kuurtjes daarvoor was in 1 jaar tijd..
Die balance active hielp bij mij helaas niet.

Ben wel meteen opgehouden met vaginale douches, dat bleek dus bij mij echt niet goed te zijn.
quote:rafaella schreef op 15 april 2012 @ 21:55:

[...]

Yep, ik heb het gebruikt. Kreeg ook steeds die bacterie terug. Na 3 keer een kuurtje werd het natuurlijk erg vervelend. Dat kuurtje zorgt er namelijk ook weer voor dat je natuurlijk evenwicht verstoord raakt, waardoor je weer vatbaar bent voor die bacterie. Ik heb me helemaal wild gegoogeld en de speciale vitamine C voor vaginaal gebruik gekocht. Normaflor. Moet je dan direct na het kuurtje mee starten en dan nog een half jaar elke keer na je menstruatie, omdat je natuurlijk evenwicht in de vagina dan ook wat kwetsbaarder is. Ik heb er nu al ruim een jaar geen last meer van. Die 3 kuurtjes daarvoor was in 1 jaar tijd..

Wat is het verschil dan tussen Normaflor en 'gewone' vitamine C-tabletten? Alleen makkelijker in te brengen oid, of ook een betere werkzaamheid?

Ow, heb het antwoord al gevonden

Kan ik in plaats van Normaflor een gewone vitamine-c tablet voor oraal gebruik, vaginaal toepassen?

Neen. De Normaflor vaginaaltablet bestaat uit kleine partikels die een vertraagde afgifte aan de vagina waarborgen. Een gewone vitamine-c tablet lost vrijwel direct op waardoor er een grote hoeveelheid ascorbinezuur ineens vrijkomt. Dit geeft aanleiding tot branderigheid en beschadiging van het tere vaginale weefsel.

(Al wordt op die website van Tanja Visser volgens mij wel gesproken over gewone tabletten)
Ik weet niet of het beter is, ik kwam daar op uit met googelen. Ik zou zo kunnen bedenken dat er in een gewone vit C tablet msch stoffen zitten die je niet in je vagina wil, maar dan moet je msch even op het potje kijken wat er in zit. Uit dat artikel van bgb begrijp ik dat het om gewone vitamine C gaat, er staat alleen geen dosering bij en geen merk.
Ohw, je zag het al. Nou moet ik zeggen dat het bij mij dan na 6 dagen soms ook wel iets branderig voelde, maar dat was in ieder geval stukken beter dan die bacterie.
Járen terug was een bacteriële vaginose (want dat is het volgens mij) een terugkerend probleem bij mij. Tót een inval-huisarts mij adviseerde een lichtere pil te nemen. Nooit meer last gekregen tot kort geleden. Omdat tea tree bij mij ook erg goed helpt bij een schimmel infectie en naar aanleiding van dit artikel heb ik wederom de vaginale douches met 5 druppels tea tree ingezet. Binnen een week was ik van de klachten af.
Het is trouwens wel even goed om te weten dat er een groot verschil is tussen bacteriele vaginose en een schimmelinfectie, bij de eerste is de pH namelijk te hoog (en is dat de oorzaak) en bij de andere normaal.

De behandeling is dus ook totaal anders.

Belangrijk dus om even na te (laten) gaan welke van de twee (of nog iets anders) je hebt.
Trouwens bedenk ik me ineens,heb het ook jaren gehad,vaginale schimmels(VS),kreeg kuur op kuur.

Tot ik een andere (vervangende)huisarts kreeg,die mijn partner aan de pillen deed.Die moest 3 dagen pillen slikken,nooit meer VS.

Bleek dat hij de drager was,zonder klachten,die me keer op keer besmette.

Vraag daar eens om bij je HA.
Ik heb het weleens gehad en kwam er achter dat het door gebruik van Dove kwam. Denk zuurgraad aangetast. Gestopt met welke vorm douchegel/shampoo dan ook in de buurt van mijn vagina en nooit meer ergens last van gehad.
Het is idd Bacteriële vaginose, kuurtje bij de HA halen, en oh ja, het kan dat je partner je blijft besmetten, mijn vriend heeft ook een keer een kuurtje moeten nemen. Maar dit is maar 1 keer voorgekomen.
Hey dames, dank jullie wel voor alle reacties. Ik zal eens gaan exoperimenteren...haha! Hoop echt dat er iets helpt, anders denk ik dat ik maar een non word! Haha!
Dat lukt je niet
Actigel van Multi Gyn, geweldig spul!

Als het bij mij wat irriteert dan spuit ik er wat in, en de volgende dag is het weg.

Let op: brandt wel eventjes, maar dat hoort erbij!

Sterkte!
orthiflor-fem, 2 capsules per dag ( duurt zeker een maand voordat t werkt, daarna zeker nog 1 maand doorgaan en dan afbouwen).

1 x per dag spoelen met multigyn bruistabletten, sanature inlegkruisjes gebruiken. Flagyl moet je in een achterlijk hoge dosis innemen, niet aan te raden
quote:dwarsmaarnietlazy schreef op 15 april 2012 @ 21:37:

Ik heb het ook gehad. Eerst een schimmelkuurtje gekregen maar dat hielp niet. Toen een uitstrijkje laten maken en toen ik een bacteriële vaginose te hebben. 2 x AB kuur gehad maar het kwam steeds terug. Ook partner behandeld maar nog steeds die penetrante vislucht. Toen heb ik ten einde raad een vaginale gel gekocht bij de drogist (iets met balance active vaginale gel ofzo. Dat was er ook speciaal voor stond op het doosje) en dat hielp. 7 dagen gedaan en het was weg! Was wel 15 euro ofzo maar ik was op een punt dat ik alles wilde proberen;)

Hier ook active balance. Heb een kuur van een week (7 tube's) gedaan en gebruik altijd na mijn menstruatie één. Geen last meer!

En als ik twijfel doe ik voor de zekerheid even een tube voor de nacht.

Het is wel duur. Maar dat had ik er graag voor over!
tsja.....
Flagyl/Metronidazol werd ik trouwens ontzettend misselijk van.
tsja.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven