Luxaflex verbogen, hoe te repareren?

16-04-2012 18:27 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de titel zegt het al. We hebben horizontale jaloezieën, ook wel luxaflex genoemd, 16 mm breed, vrij smal dus. En er zijn er een paar verbogen.

Weet iemand een trucje om dit te herstellen?
Zit er echt een knik in? Of zijn ze 'lam?'
Nee, een knik.

Wat bedoel je met lam? Dat ze niet meer draaien? Dat is helaas het probleem niet...
Echt helemaal mooi wordt het nooit meer. In mijn vorige huis hadden de katten er een handje van om door de luxaflex heen te lopen. Bij voorkeur in de dichte stand. Terug buigen is volgens mij het beste wat je kunt doen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Auw!
quote:Luxaflex schreef op 16 april 2012 @ 19:22:

Auw!

Ah, het was geen échte!

Ja, terugbuigen...

Ik hoop op een wonder.
Misschien met een warme krultang langs heen gaan?

Wordt warm, want ja, kun je zien als strijken, wie weet
Misschien dat je de onderste kan gebruiken. Heb je het overschot aan lamellen niet bewaard?
it's a big club and you ain't in it
Als een raam 1.70 hoog is dan monteren ze meestal standaard maat 1.80. De 2 tot 6 lamellen teveel laten ze meestal zitten of ze laten het achter in de verpakking.
it's a big club and you ain't in it
quote:rionyriony schreef op 16 april 2012 @ 19:39:

Misschien dat je de onderste kan gebruiken. Heb je het overschot aan lamellen niet bewaard?Dat is een slimme Vaak zitten er inderdaad een aantal extra op de onderlat.
Warm maken met de föhn en dan voorzichtig terug buigen,maar helemaal recht zul je het niet meer krijgen.

Ik hoop dat het lukt.

Succes!
Die truc werkt alleen bij lamellen; die hangen er min of meer los in.

Maar bij jaloezieën kan je ze er niet uithalen en vervangen (of verplaatsen).

Dat verwarmen is misschien een optie... Het is metaal.
quote:courage_ schreef op 16 april 2012 @ 19:46:

Die truc werkt alleen bij lamellen; die hangen er min of meer los in.

Maar bij jaloezieën kan je ze er niet uithalen en vervangen (of verplaatsen).

Dat verwarmen is misschien een optie... Het is metaal.Volgens mij werkt dat verwarmen alleen bij kunstof. Metaal vervormt alleen onder hoge temperaturen.
Ik heb nog een keer goed gekeken.

Er lopen 2 draden óm de jaloezie heen en 1 draad er dóórheen.

Zie bijgaand plaatje.

(en dat dan aan beide kanten). Door die ene draad die er doorheen loopt, kan je ze er niet uitschuiven.

Maar aan de onderkant kan je het door-draadje tijdelijk losmaken en omhoog halen. Dan hangen ze wel vrij. Onderin hebben we inderdaad jaloezieën over en die kunnen dan naar boven. Draad er weer doorheen trekken en weer vastmaken.

't Wordt een priegelwerkje, maar zo moet het wel gaan lukken denk ik. Misschien dat iemand anders er ook nog voordeel heeft van deze oplossing. (van google werd ik niks wijzer )
quote:courage_ schreef op 16 april 2012 @ 20:00:

Ik heb nog een keer goed gekeken.

Er lopen 2 draden óm de jaloezie heen en 1 draad er dóórheen.

Zie bijgaand plaatje.

(en dat dan aan beide kanten). Door die ene draad die er doorheen loopt, kan je ze er niet uitschuiven.

Maar aan de onderkant kan je het door-draadje tijdelijk losmaken en omhoog halen. Dan hangen ze wel vrij. Onderin hebben we inderdaad jaloezieën over en die kunnen dan naar boven. Draad er weer doorheen trekken en weer vastmaken.

't Wordt een priegelwerkje, maar zo moet het wel gaan lukken denk ik. Misschien dat iemand anders er ook nog voordeel heeft van deze oplossing. (van google werd ik niks wijzer )Zit er geen draadje, horizontaal, tussen de andere draden? Ik google even mee, wie weet komt er iets boven drijven.
Vond alleen een toko in Bergschenhoek die reparaties doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven