Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen met het UWV?

17-04-2012 15:25 63 berichten
Ik moet over 2 maanden een afstudeerproject inleveren en dan ben ik klaar met de studie. Ik zoek nu al uitgebreid naar vacatures en solliciteer ook, maar tot nu toe heeft het me nog niks opgeleverd. Nu dacht ik, zou het UWV in dit geval kunnen helpen met het zoeken naar werk? Op hun website lees ik voornamelijk informatie over uitkeringen, maar dat wil ik nu juist voorkomen. Als me iets erg lijkt dan is het dat ik op 18 juni eigenlijk letterlijk 'thuis zit'...

Zijn jullie bij het zoeken naar werk goed geholpen door het UWV of lukte het beter om zelf actief op zoek te gaan? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Tip: verwacht van het UWV niks.
ik sluit me aan bij het antwoord van boterblommetje!
Het UWV verstrekt toch geen bijstandsuitkeringen of wel?

En nee, ze gaan je niet helpen met zoeken naar werk. Zeker niet als je net bent afgestudeerd, bijna iedereen is dan een poosje werkeloos.
Eens met boterblommetje.

Natuurlijk ze zeggen dat ze een hoop doen maar het is eigenlijk gewoon een bedrijf zoals alle andere bedrijven (slechte communicatie, afspraken niet nakomen etc).
Een baan zul je toch echt zelf moeten zoeken hoor.
quote:Jirelle schreef op 17 april 2012 @ 15:32:

Eens met boterblommetje.

Natuurlijk ze zeggen dat ze een hoop doen maar het is eigenlijk gewoon een bedrijf zoals alle andere bedrijven (slechte communicatie, afspraken niet nakomen etc).
Het hangt heel erg af van wie als werkcoach krijgt is mijn ervaring. Ik heb eigenlijk geen klachten.
quote:bankje schreef op 17 april 2012 @ 15:34:

Het hangt heel erg af van wie als werkcoach krijgt is mijn ervaring. Ik heb eigenlijk geen klachten.Als vers-afgestudeerde krijg je toch helemaal geen werkcoach?
quote:pimpelmeesje67 schreef op 17 april 2012 @ 15:35:

[...]

Als vers-afgestudeerde krijg je toch helemaal geen werkcoach?Nee ik mag hopen van niet zeg!
Volgens mij kun je je bij het UWV wel inschrijven als werkzoekend. Ze doen zelf niet veel voor je want ze hebben totaal geen mensen of tijd door de grote hoeveelheid werklozen. Maar je kunt dan wel kijken op hun website werk.nl Daar zie je toch vaak vacatures die je ergens anders niet vindt, maar het zijn niet de mooie banen die daar voorbij komen.

Wat mij geholpen heeft bij het zoeken van werk: je inschrijven op allerlei vacaturesites en websites van uitzendbureau's. Je kunt dan je profiel opgeven en dan krijg je vanzelf e-mails met geschikte vacatures.
Het is zoals het is
Ik denk dat je bij het CWI beter terrecht kunt
CWI is ondergebracht bij het UWV, heet nu UWV Werkbedrijf.
CWI heet sinds 2009 UWV
www.jobrapido.nl

vond ik een fijne site.

Kun je ook invullen wat je zoekt en waar, dan krijg je iedere week een mail met vacatures die aan jouw wensenlijstje voldoen.
O jee, klinkt niet veelbelovend...:-s. Zal maar eens bellen en een afspraak regelen. Ik snap uiteraard dat ik zelf moet zoeken, maar de kans zit er dus ook in dat ik zelf niets vind, het weekend nadat ik ben afgestudeerd.
Ze hebben wel wat contacten en cursussen (over solliciteren bijvoorbeeld) maar als je hoogopgeleid bent en werk zoekt in een specifiek werkveld, dan kun je beter je eigen netwerk aanboren (en opbouwen!). Althans, dat is mijn ervaring.
maar ze doen niets voor je! het UWV is er voor mensen die een uitkering ontvangen. je zal gewoon werk moeten zoeken of je aanmelden bij de gemeente voor een bijstands-uitkering (of gaat dat nog niet via de gemeente?) Bijna geen enkele student heeft gelijk een passende baan. Ga eerst een poosje in de horeca werken oid en vanuit daar een baan zoeken.
Ik heb op zich een fijne werkcoach, maar ik heb er verder niets aan. Ik ben allang blij met mijn ww uitkering eigenlijk (in de omstandigheden he, zou liever werken )
Sowieso krijg je niet zo makkelijk een uitkering voor je 27e, daar zijn aanvullende voorwaarden aan verbonden. Als ik jou was zou ik me inschrijven bij verschillende uitzendbureaus en dan invalwerk gaan doen. Zo rol je misschien ergens binnen.
Denk dat ik het dan verkeerd had begrepen. Van een kennis (die ik niet meer spreek) begreep ik dat het uwv (geloof ik?) arbeidsvoorstellen deed, waar zij dan op kon solliciteren. Ook niet allemaal direct binnen haar eigen werkveld overigens, maar dat zou mij een prima opstart lijken van waaruit ik verder kan solliciteren. Maar ik begrijp dat je die arbeidsvoorstellen dus niet 'zomaar' krijgt?
Je komt net uit de "schoolbanken"helaas moet je het allemaal zelf doen.

Van het UWV hoef je niets te verwachten.
quote:NYC schreef op 17 april 2012 @ 15:50:

Denk dat ik het dan verkeerd had begrepen. Van een kennis (die ik niet meer spreek) begreep ik dat het uwv (geloof ik?) arbeidsvoorstellen deed, waar zij dan op kon solliciteren. Ook niet allemaal direct binnen haar eigen werkveld overigens, maar dat zou mij een prima opstart lijken van waaruit ik verder kan solliciteren. Maar ik begrijp dat je die arbeidsvoorstellen dus niet 'zomaar' krijgt?@Yavanna: Het was trouwens ook niet mijn bedoeling om een uitkering aan te vragen, of is dat automatisch verbonden aan het uwv?
Nee, die krijg je als je ontslagen bent. Denk ik. Maar je kunt vragen natuurlijk.

Hee, maar als je ook wel wilt beginnen met een baan buiten je werkveld dan wel onder je niveau, dan kun je zelf wel iets vinden toch? Als je het niet erg vindt om eerst in de horeca te werken ofzo, of wat dan ook, dan kun je vast wel iets vinden.
Volgens mij kun je je wel altijd inschrijven bij werk.nl.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven