Ervaringen met het UWV?
dinsdag 17 april 2012 om 15:25
Ik moet over 2 maanden een afstudeerproject inleveren en dan ben ik klaar met de studie. Ik zoek nu al uitgebreid naar vacatures en solliciteer ook, maar tot nu toe heeft het me nog niks opgeleverd. Nu dacht ik, zou het UWV in dit geval kunnen helpen met het zoeken naar werk? Op hun website lees ik voornamelijk informatie over uitkeringen, maar dat wil ik nu juist voorkomen. Als me iets erg lijkt dan is het dat ik op 18 juni eigenlijk letterlijk 'thuis zit'...
Zijn jullie bij het zoeken naar werk goed geholpen door het UWV of lukte het beter om zelf actief op zoek te gaan? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
Zijn jullie bij het zoeken naar werk goed geholpen door het UWV of lukte het beter om zelf actief op zoek te gaan? Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.
dinsdag 17 april 2012 om 15:36
Volgens mij kun je je bij het UWV wel inschrijven als werkzoekend. Ze doen zelf niet veel voor je want ze hebben totaal geen mensen of tijd door de grote hoeveelheid werklozen. Maar je kunt dan wel kijken op hun website werk.nl Daar zie je toch vaak vacatures die je ergens anders niet vindt, maar het zijn niet de mooie banen die daar voorbij komen.
Wat mij geholpen heeft bij het zoeken van werk: je inschrijven op allerlei vacaturesites en websites van uitzendbureau's. Je kunt dan je profiel opgeven en dan krijg je vanzelf e-mails met geschikte vacatures.
Wat mij geholpen heeft bij het zoeken van werk: je inschrijven op allerlei vacaturesites en websites van uitzendbureau's. Je kunt dan je profiel opgeven en dan krijg je vanzelf e-mails met geschikte vacatures.
Het is zoals het is
dinsdag 17 april 2012 om 15:39
www.jobrapido.nl
vond ik een fijne site.
Kun je ook invullen wat je zoekt en waar, dan krijg je iedere week een mail met vacatures die aan jouw wensenlijstje voldoen.
vond ik een fijne site.
Kun je ook invullen wat je zoekt en waar, dan krijg je iedere week een mail met vacatures die aan jouw wensenlijstje voldoen.
dinsdag 17 april 2012 om 15:46
maar ze doen niets voor je! het UWV is er voor mensen die een uitkering ontvangen. je zal gewoon werk moeten zoeken of je aanmelden bij de gemeente voor een bijstands-uitkering (of gaat dat nog niet via de gemeente?) Bijna geen enkele student heeft gelijk een passende baan. Ga eerst een poosje in de horeca werken oid en vanuit daar een baan zoeken.
dinsdag 17 april 2012 om 15:49
dinsdag 17 april 2012 om 15:50
Denk dat ik het dan verkeerd had begrepen. Van een kennis (die ik niet meer spreek) begreep ik dat het uwv (geloof ik?) arbeidsvoorstellen deed, waar zij dan op kon solliciteren. Ook niet allemaal direct binnen haar eigen werkveld overigens, maar dat zou mij een prima opstart lijken van waaruit ik verder kan solliciteren. Maar ik begrijp dat je die arbeidsvoorstellen dus niet 'zomaar' krijgt?
dinsdag 17 april 2012 om 15:51
quote:NYC schreef op 17 april 2012 @ 15:50:
Denk dat ik het dan verkeerd had begrepen. Van een kennis (die ik niet meer spreek) begreep ik dat het uwv (geloof ik?) arbeidsvoorstellen deed, waar zij dan op kon solliciteren. Ook niet allemaal direct binnen haar eigen werkveld overigens, maar dat zou mij een prima opstart lijken van waaruit ik verder kan solliciteren. Maar ik begrijp dat je die arbeidsvoorstellen dus niet 'zomaar' krijgt?@Yavanna: Het was trouwens ook niet mijn bedoeling om een uitkering aan te vragen, of is dat automatisch verbonden aan het uwv?
Denk dat ik het dan verkeerd had begrepen. Van een kennis (die ik niet meer spreek) begreep ik dat het uwv (geloof ik?) arbeidsvoorstellen deed, waar zij dan op kon solliciteren. Ook niet allemaal direct binnen haar eigen werkveld overigens, maar dat zou mij een prima opstart lijken van waaruit ik verder kan solliciteren. Maar ik begrijp dat je die arbeidsvoorstellen dus niet 'zomaar' krijgt?@Yavanna: Het was trouwens ook niet mijn bedoeling om een uitkering aan te vragen, of is dat automatisch verbonden aan het uwv?
dinsdag 17 april 2012 om 15:51
Nee, die krijg je als je ontslagen bent. Denk ik. Maar je kunt vragen natuurlijk.
Hee, maar als je ook wel wilt beginnen met een baan buiten je werkveld dan wel onder je niveau, dan kun je zelf wel iets vinden toch? Als je het niet erg vindt om eerst in de horeca te werken ofzo, of wat dan ook, dan kun je vast wel iets vinden.
Hee, maar als je ook wel wilt beginnen met een baan buiten je werkveld dan wel onder je niveau, dan kun je zelf wel iets vinden toch? Als je het niet erg vindt om eerst in de horeca te werken ofzo, of wat dan ook, dan kun je vast wel iets vinden.