Zweden experts gevraagd.
dinsdag 17 april 2012 om 16:23
Hoi dames/heren
Mijn moeder wil graag in de zomervakantie naar Zweden toe. Nu heeft ze geen idee waar in Zweden het erg leuk is.
Enige eis is:
-Graag in de mooie natuur/bergen/ meren
Ze is geen stadsmens dus hoeft niet in de buurt van steden te zijn. Ze gaan met de auto.
Wat is jullie algemene indruk van het land? is het mooi weer in de zomer over het algemeen?
Met andere woorden: ik zoek ervaringsdeskundigen over Zweden.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
Mijn moeder wil graag in de zomervakantie naar Zweden toe. Nu heeft ze geen idee waar in Zweden het erg leuk is.
Enige eis is:
-Graag in de mooie natuur/bergen/ meren
Ze is geen stadsmens dus hoeft niet in de buurt van steden te zijn. Ze gaan met de auto.
Wat is jullie algemene indruk van het land? is het mooi weer in de zomer over het algemeen?
Met andere woorden: ik zoek ervaringsdeskundigen over Zweden.
Alle tips zijn welkom.
Alvast bedankt.
dinsdag 17 april 2012 om 17:32
quote:kettle schreef op 17 april 2012 @ 17:27:
Muggenspul mee!
Koop dit in Zweden, werkt beter is mijn ervaring.
Zweden is zo groot. Het grootste deel bestaat uit bomen en meertjes. Alleen het zuiden is wat dichter bevolkt.
Het kan mooi weer zijn in de zomer, met fijne temperaturen. Vorig jaar was de zomer mooier dan onze zomer. Maar je kunt ook een mindere zomer treffen. Net als in Nederland dus.
Wil je moeder rondtrekken of op 1 plek blijven staan. Eigenlijk is dat laatste zonde, daarvoor is Zweden te mooi. Hoever wil ze maximaal rijden?
Muggenspul mee!
Koop dit in Zweden, werkt beter is mijn ervaring.
Zweden is zo groot. Het grootste deel bestaat uit bomen en meertjes. Alleen het zuiden is wat dichter bevolkt.
Het kan mooi weer zijn in de zomer, met fijne temperaturen. Vorig jaar was de zomer mooier dan onze zomer. Maar je kunt ook een mindere zomer treffen. Net als in Nederland dus.
Wil je moeder rondtrekken of op 1 plek blijven staan. Eigenlijk is dat laatste zonde, daarvoor is Zweden te mooi. Hoever wil ze maximaal rijden?
dinsdag 17 april 2012 om 19:08
dinsdag 17 april 2012 om 22:44
Voor bergen moet je wel minimaal in het midden van Zweden zijn, in het zuiden is het niet zo erg berg/heuvelachtig. En de bergen in Zweden zijn ook niet zo heel hoog. Noorwegen is idd bergachtiger. Ik vind zelf Rondane heel erg mooi en daaromheen liggen ook nog andere prachtige gebieden als Jotunheimen en Dovrefjell. Voor het wandelen: Hardangervidda.
WIj gaan dit jaar ook weer eens die kant op. We hebben tot nu toe altijd erg mooi weer gehad in onze Scandinavische vakanties, maar het kan ook tegenzitten. Mijn ouders lieten zich ooit door ons overhalen en die hebben maar 1 bui gehad...... maar die duurde wel 2 weken, haha.
WIj gaan dit jaar ook weer eens die kant op. We hebben tot nu toe altijd erg mooi weer gehad in onze Scandinavische vakanties, maar het kan ook tegenzitten. Mijn ouders lieten zich ooit door ons overhalen en die hebben maar 1 bui gehad...... maar die duurde wel 2 weken, haha.
..