Salarisverhoging vragen
woensdag 18 april 2012 om 11:22
Hallo allemaal,
Ik werk nu vanaf deze maand 6 jaar bij mijn huidige werkgever.
Ik heb de laatste 3 jaar hetzelfde loon. We krijgen geen jaarlijkse verhoging o.i.d. Geen 13de maand of winstuitkering.
Ik vind echter dat ik best om een salarisverhoging kan vragen. Niet alleen omdat met een stilstaand salaris ik er dus elk jaar op achteruit ga (inflatie/koopkracht/etc.) maar ook omdat mijn 'functie' is iets uitgebreid. Niet zozeer op papier maar door het inslinken van het bedrijf, waardoor er meer taken op mijn bordje terecht komen. Bovendien is de werkdruk (fysiek en geestelijk) véél hoger geworden.
Maar wat is reëel? 2 procent per jaar, uitgerekend over de laatste 3 jaar? Of iets anders? Hoe bereken ik dit?
Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven.
Ik werk nu vanaf deze maand 6 jaar bij mijn huidige werkgever.
Ik heb de laatste 3 jaar hetzelfde loon. We krijgen geen jaarlijkse verhoging o.i.d. Geen 13de maand of winstuitkering.
Ik vind echter dat ik best om een salarisverhoging kan vragen. Niet alleen omdat met een stilstaand salaris ik er dus elk jaar op achteruit ga (inflatie/koopkracht/etc.) maar ook omdat mijn 'functie' is iets uitgebreid. Niet zozeer op papier maar door het inslinken van het bedrijf, waardoor er meer taken op mijn bordje terecht komen. Bovendien is de werkdruk (fysiek en geestelijk) véél hoger geworden.
Maar wat is reëel? 2 procent per jaar, uitgerekend over de laatste 3 jaar? Of iets anders? Hoe bereken ik dit?
Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven.
woensdag 18 april 2012 om 11:36
Ik zou niet om een percentage vragen maar gewoon een bedrag noemen wat je er graag bij zou willen hebben per maand. Ik weet niet wat reeël is om te vragen. Wel gewoon een beetje hoog in durven zetten (makkelijker gezegd dan gedaan) want als je loon al 3 jaar stil staat en je er alleen maar meer taken bij hebt gekregen lijkt het me niet zo gek om om verhoging te vragen.
Wellicht kan je op loonwijzer.nl kijken wat voor jouw functie/niveau en ervaring normaal is?
Wellicht kan je op loonwijzer.nl kijken wat voor jouw functie/niveau en ervaring normaal is?
woensdag 18 april 2012 om 11:39
Ik was niet van plan om een percentage te vragen, maar n.a.v. dat percentage zelf een bedrag uitrekenen om nu als 'verhoging' te vragen, snap je het haha?
Ik weet niet wat mijn collega's verdienen, maar we verschillen behalve van functie ook flink in leeftijd en arbeidsjaren.
Er is één iemand net begonnen, een ander werkt er al 20 jaar, bijvoorbeeld.
Ik weet niet wat mijn collega's verdienen, maar we verschillen behalve van functie ook flink in leeftijd en arbeidsjaren.
Er is één iemand net begonnen, een ander werkt er al 20 jaar, bijvoorbeeld.