Gezondheid alle pijlers

Afvallen d.m.v. operatie (maagband, GBP of sleeve) deel 4!

09-04-2012 16:49 2237 berichten
Alle reacties Link kopieren
En dit is deel 4 over maagverkleinende operaties zoals een maagband, Gastric Bypass, Gastric Sleeve of een Duodenal Switch.

Zoek je informatie, ben je nieuwsgierig naar het leven na een operatie, zit je zelf in het traject, twijfel je over wel of niet naar de huisarts gaan voor de eventuele stap. Of ben je inmiddels al een 'oudje' en wil je gezellig mee komen praten?

Kom er bij en laat van je horen

Ook een link om te zien waar je goed geholpen word, een lijst opgesteld door CZ :

http://www.cz.nl/consumen ... jken/beste-zorg-bariatrie

Overzicht (overgenomen uit het 3e deel)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-05-2013 12:16
Reden: lijst verwijderd ivm privacy
% gewijzigd
Francisca, het zit in Son en Breugel. Dus nee, een ander
Hoi dames,

Francisca.. Dankjewel, lief van je! Ik heb over muziek niet nagedacht, en erger nog.. ik weet niet eens waar dat ding ligt. Die ga ik toch eens even zoeken. Is wel handig als ik snurkende buren heb, denk ik zo .Oh en makkelijke schoenen, ook al zo'n goede tip.. ik heb geen makkelijke schoenen!! haha

Origineel.. Fijn dat het gesprek goed ging. Hebben ze laten weten wanneer je ongeveer iets krijgt te horen.. Want wat is 'even'?

Maaike.. Ik moet eerlijk zeggen dat het steeds meer begint te kriebelen. Ik word al emotioneel bij t idee dat ik de honden een paar dagen niet zie, haha! Ben nog nooit meer dan 9 uur van ze verwijderd geweest. Ben zo'n emo mens

een dorp van 750 inwoners, WOW! Vandaar dat ik de plaats helemaal niet ken. Maar ik zou ook wel weer in een dorp willen wonen. Over een paar jaartjes misschien. Heerlijk! Ik hou van het platteland haha.

Majesteit.. Fijn dat het met kanarie goed gaat! En vandaag jarig.. Hoe voelt dat zo.. 1 jaar na de operatie? Is het voor je gevoel snel gegaan?
Hee dames,

Zo half dagje werken zat er op om 13 uur vandaag. Vandaag o.a. een gesprek gehad met mijn werkgever. Ook leuk is dat er weer om mij is gevraagd voor een project van een week begin mei. We hebben dit besproken en hij kwam er zelf mee aan om dit toch met alle voorzichtigheid te betrachten. Dus als ik dan circa 20-24 uurtjes per week weer aan het werk ben en start op dat project en het gaat niet. Dan is er altijd een escape route. Ik weet niet maar de verstandshouding lijkt 180 graden te zijn gedraaid. Geeft een prettig gevoel.

Inderdaad heb ik lang moeten wachten bij de kapper, maar het resultaat mag er wezen. Krijg sowieso van iedereen in mijn omgeving complimentjes aan de lopende band, maar nu sloeg dat alles

Met de gezondheid gaat het stukken beter, voel me nu niet meer lamlendig. Vond het erg raar dat het ziekenhuis deze klachten niet serieus lijkt te nemen. Maar dat kan ik mijn eigen referentiekader zijn welke dan constant bevestigd wordt bij slechte ervaringen. Spreekt de ex-ziekenhuismolen-ervaringsdeskundige. Maar als ik wel weer last krijg bij de volgende injectie dan trek ik aan de bel bij SFG. Vroeger zou ik dat niet doen en maar een beetje gaan zitten mokken.

Origineel

He he vlak mij ook niet even uit ben inmiddels ook 27 kilo's lichter. Ok, goed te horen dat je gesprek goed is gegaan. Als eerste kun je wel een goede indruk maken (als laatste ook); je hebt hopelijk de lat hoog gelegd voor je conculega's!

My god en wat moedig dat je je leent voor het gezichtsexperiment!

Maaike

Hoe gaat het nu met eten? Mag ik vragen hoeveel je nu gemiddeld eet op een dag?

Brenda

Is er al wat bekend? Ze laten jullie wel zweten he! Is rekenen je sterkste punt? Ik vind de wachttijd van 3 maanden wel lang trouwens. Maar gelukkig lijk je geduldig en je doet het voor de goede zaak.

Majesteit

Sterkte met de kanarie en de overige beestenboel. Ga je binnekort je familie uitbreiden?

En last but not least Holadio

Meid, veel sterkte morgen. Er wordt door iedereen positief aan je gedacht. Kan me voorstellen dat je je hondjes gaat missen. Kunnen ze niet heel kort op bezoek komen of dat je vriend ze meeneemt en dat je ze beneden ziet? anyways, de dagen vliegen sowieso voorbij! Hebben ze indicatie gegeven hoelang je moet blijven?

Dikke knuffel aan iedereen
Weet iemand hoe het met ons Leonoortje gaat?

Is ze alweer een beetje opgekalefaterd?
Hihi, kickstart, ik zou jullie allemaal wel live voor en na willen zien. Maar ja, dat is onmogenlijk Toevallig heb ik de foto's van DDD zojuist gezien, daarom zat ze even bovenop mijn gedachten

Limburger, Leonore doet het helemaal goed. Wel weer druk bezig (te druk naar mijn inzicht). Ze is aan het solliciteren en verder van alles en nog wat aan het doen.
@holadio Heel erg veel sterkte vrijdag, ik moet morgen de hele dag werken dus doe het nu even. Je nieuwe leven gaat bijna beginnen, een leven waar een aantal van ons nog maar van dromen.

Succes iig.

Zoooo sinds ik de afspraak heb gemaakt in het ziekenhuis, lijken de dagen opeens niet echt meer voorbij te schieten, het ging zo snel, maar nu duren die 2 weken natuurlijk weer extra lang natuurlijk.

Anders had ik overmorgen al die afspraak, maar goed heb ook nog 2 kinderen die naar school moeten.

Nou ik ga snel mn koffie opdrinken en dan op naar het werk.

doei.
Holadio

Aftellen! Tel mee!

Idd tijd vliegt. Wacht maar af, eerst jij!

Majesteit

Gefeli met je 1e verjaardag

Is omgevlogen. Fijn dat het met kanarie goed gaat.

Maaike

Werk ze! Haha is overal zo met die beesten en solidair zijn.

Wbt Engels gaat het erom dat je gesprek kan voeren maar ook gebonden aan inhoud. Wachten ben ik niet goed in.

Wbt The insiders daar kan je je opgeven. Actifry heb ik nog niet. Ben benieuwd.

Origineel

Dat klinkt ook leuk dat testen. Ga eens zoeken.

Duim mee dat je die baan krijgt!

Kickstart

Dat is ommezwaai van baas erg fijn. Rare reactie van ziekenhuis.

Rekenen gaat, morgen examen, alleen die verrekte breuken bleh.

Intermoos

Voor je het weet is tijd om maar kan het goed voorstellen dat t sneller mag gaan. Wat v werk doe je?

Limburger

Gaat goed met Leonore. Ze is druk met solliciteren. Heb ook gezegd dat ze wel rustig aan moet doen.

Eindelijk in trein. Ppff wat een dag en drukte. 30 min later thuis ivm vertraging

Ga ik pizza eten

Tot later!
HALLO! Ik leef nog hoor

Heb even een time-out genomen..,was ook 'n paar dgn niet op twitter en facebook, had ff adempauze nodig.

Mijn man heeft zich laten steriliseren en daar heb ik nogal moeite mee.. Zat dus even in m'n eigen moerasje..

Ik heb weer een aantal nieuwe namen voorbij zien schtieten! Regio 'mijn geboorte stadje' en regio 'mijn wedergeboorte stadje' haha grappig.

Dames, succes met het ingeslagen pad. Fijn dat er verwijsbriefjes zijn, al dan niet positief benaderd door huisartsen.

Wanneer vertel je wat.. Ik ben een open boek en heb nooit geheimen. Bij mij wist iedereen het zodra ik het traject inging.

Ja, veel negatieve reacties gehad, maar ook veel positieve. Blijf gewoon bij jezelf en doe wat je hart je ingeeft, lijkt mij het meest verstandig.

Maagband of bypass.. Mcl zet idd geen maagbanden meer. Ik kan je (vergeef me ben alle namen nog niet aan 't onthouden) maar 1 ding vragen.

Wi je voor even van je overgewicht af, of voor altijd? Als je dan antoord hebt kan je samen met je chirurg het beste pad uitstippelen.

Goed, ik ben dus 2 weken verder. Gisteren wondcontrole gehad bij HA en alles is goed. Zat 1 hechting die heeft hij ff verwijderd voor me. Op 'n paar mini stukjes na zijn ook de korstjes al weg.

Eten gaat goed, kleine beetjes en rustig aan. Drinken doe ik duidelijk niet genoeg.. Krijg 't niet op!

Dat is terug te zien in mijn gewichtsverlies.. Sta dus al een week stil. Sinds pre-op (4weken dus) ben ik 10,6 kwijt, 7cm buikomtrek, 2cm dijbeen etc. Stom...ik had gehoopt al meer kwijt te zijn. Dom he!

Verder ben ik gebeld door mijn wg, die vroeg hoe 't ging enzo, heel aardig. Hij wil nog kijken of er niet alsnog iets wat met 'n opleiding gedaan kan worden, we zien wel.

Heb dus nogal wat moeite met wat er allemaal tegelijk gebeurd is, wil rust maar heb geen rust ik m'n kont.. Zit in een emo-achtbaan en ben op zoek naar de stopknop.

Tot ik die gevonden heb dus een beetje humeurig..niets persoonlijks naar jullie maar 't is 'n beetje op.

Lees wel met jullie mee hoor!! Moet ff op adem komen.

Liefs!
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
Leonore, adem zoveel je wilt. Je hebt niet niks op je bordje!
smorreges meiden, kom er even snel tussendoor fietsen. Leo wat fijn je weer even te zien, en nja, als je zo naar iets toeleeft , en de nodige narigheid er ook nog even bijkomt kijken, plop je natuurlijk in een stiltegat als het ineens allemaal achter de rug is. let je wel goed op LEO, voordat zij ook instort? en ook goed op jezelf letten dus. oftewel een dubbele boodschap voor jou.

ben ik nu even niet te genieten na de zoveelste slechte nacht, dus duik zo maar even gauw de krant in, en dan misschien ng een uurtje slaap proberen te pakken.

is het vee weer in gewone doen, dus het ademt allemaal nog rustig door. en nee, geen nieuwe dieren na deze. dwz dat dat de afspraak is. er zal zeker geen nieuwe kanarie komen, maar een huis zonder hond????!!!! wat is dat? en ik betrap me er nu al op dat ik zoekende ben...dus ik weet het niet.

wens ik iedereen een fijne dag, holadio, geniet er vandaag nog van...voor jet het weet ook ben je een jaar verder, want wat gaat dat snel !!!

fijne dag allemaal, doe er wat leuks mee.
Hoi hoi

Ik hoorde nu eigenlijk in Heerlen te zitten voor 2-de gesprek met Dr. Bianchi. Heb het helaas moeten afzeggen. Ik hoest me long en lever uit en ben vanochtend naar de ha geweest. deze heeft me een kuur prednison en amoxiline voorgeschreven en een weekje rust. Ik heb nl een verwaarloosde bronchitis, dit heeft de HIO (huisarts in opleiding) 3 weken geleden volledig gemist, zij stelde toen de diagnose kinkhoest. Deze huisarts zei dat deze hoest echt geen kinkhoest is. Hij schrok zelfs dat de hio het gemist heeft. Ze zal wel een opmerking krijgen erover.

Verder staat het nu dus ff stil qua ziekenhuis. 14 mei weer naar dr. Bianchi en volgende week naar de longarts, ben benieuwd wat of die te vertellen heeft.

Holadio.....heel veel succes morgen. Ik duim voor je en er zal een kaars voor je branden.

Brendah....rekenen morgen gaat los lopen, ik weet het zeker(kaars brand ook voor jou). En dat Engels is ook goed gegaan, let maar op.

Leonore....blijven ademen meid, alles komt goed.
Zo zitten weer in trein op net werk. 12.30 beginnen. Ff bellen en dan tussen 13-15 uur examen rekenen. Het kan de laatste zijn maar dat weten we nog niet. Daarna werken 15-17.15

Iedereen fijne dag!
Duvelke,

Balen dat je het af moest zeggen

Vertraagd het wat. Jammer want als HIO het had opgemerkt dan had je toen al medicatie kunnen krijgen.

Beterschap!
Hallo allen.

Leo, doe kallum aan. IK heb nu de lange afstands-stop-knop bij je ingedrukt!!! Ach ja, en dan manlief gesteriliseerd, ook een twijfelachtige mijlpaal natuurlijk. Want wat áls je nog weer babygekrijs wil horen midden in de nacht? Kan me je mixed feelings erover goed voorstellen. Neem daarbij de rollercoaster waar je al in zat, zou het wel wat minder mogen!

Neem die tijd inderdaad voor jezelf, huil ook eens goed uit ofzo. En haal dat VOLgas vooruit even uit je leven..... . Doe het even met een 30 km zone. Al is het maar om het gewoon eens te proberen. Over een poosje mag je écht weer volle gas, alleen nu even niet.

Holadio: je laatste daggie als obeesje. Ik zit helemaal met je mee te kriebelen, hihi. Voel weer precies zoals ik me de laatste dagen voor OK voelde! Brrrr, spannend; leuk spannend; beetje eng. Echt levensveranderend! Als ik het voor morgenochtend niet meer haal om je goede reis te wensen, dan nu alvast even!

Geloof me maar, ook al valt het wat tegen in het begin, het komt helemaal goed uiteindelijk hoor!

Kickstart: ik eet 's morgens 2 rijstwafeltjes met smeerkaas of halvarine en gewone kaas. Ik neem wel nog 30+, gewoon omdat ik dat lekkerder vind. Tussen de middag één of 2 sneeën brood met halvarine en kaas of beleg. Als ik late dienst heb (dat is meestal dus), eet ik tussen de middag mijn warme maaltijd, die kan bestaan uit macaroni of een rijstgerecht, maar meestal een klein aardappeltje (ei-grootte), twee eetlepels groente, en ongeveer 50 gram vlees. En in dat geval komen de boterhammen dus 's avonds op mijn werk aan bod. Tussendoor eet ik nog rijstwafel met smeerkaas, een stukje fruit, een wafeltje, snoepje, dropje, koekje, stukje groente, Al naar gelang mijn behoefte en zin in iets. Over het algemeen eet ik dan 2 tot 3 tussendoortjes op een dag.

Wat ik erg probeer is heel regelmatig te eten, dus echt om de 2 tot 2 en een half uur. Lukt niet altijd, omdat het moeilijk is na verloop van tijd om niet weer in oude, niet zulke goede, gewoontes te vallen na ruim een jaar. Maar goed, die worden over het algemeen ook wel lekker afgestraft met een dumping of anderszins niet lekker voelen

In het weekend, wat bij mij ook soms door de week is, omdat ik af en toe weekenden werk, drink ik 's avonds wel een glaasje of 2 rode wijn. Soms 3. En dat is dan meestal op één avond, maar soms ook op 2 avonden. Sommige chirurgen vinden het not done, om nog alcohol te drinken na OK, ook vanwege het verslavingsgevaar.

Ik heb de avondmelange/nachtrustthee van Appie ontdekt! Lekker is die! En ik word er, zelfs na een stressige werkdag/avond, heerlijk rustig van.

Nu ga ik dus even iets eten, bijna 13 uur. Lekker Penne met Gorgonzola. Daarna kleine wandeling en dan omkleden en aan de arbeid.

Fijne dag allemaal. Doe rustig aan, geniet van het leven en jezelf.
O ja: BRENDA SUCCES!!!!!!!
Lieve dames!

Super bedankt voor alle oppeppers, succes wensen etcetera. Doet me echt super goed!

Morgen is het dan zover, het begin van een nieuw leven. Ik heb gezonde kriebels in mn buik Die zullen morgen wel iets erger worden hihi!

Ik reageer weer zodra ik weer kan reageren. We zullen zien wanneer dat is!

Dikke knuffel van mij!
Het komt goed Holadio. Als je morgen wakker wordt, lekker overgeven aan de slaap en de hele dag doezelen. Beetje drinken en later wellicht een beetje soep of yoghurt. Ben benieuwd of je het ook zo bizar vindt dat je na anderhalve eetlepel al vol zit

Toitoitoi!
Hee Francisca,

Ik mag 2 weken alleen maar water (met slimpie) en thee drinken. Dus ik zal geen soep of yoghurt krijgen!

Dus hier kan ik dan over 2 weken pas verslag van doen

Thnx voor je berichtje!
Holadio

Wens je ook heel veel succes morgen! Gaat goed komen!

Heb dan GBP maar her beleef het ook klein beetje weer (plaatsen MB)

Maaike,

Werk ze!
Holadio, even opgezocht wat slimpie is. Maar gek hoor, ene zkh is na 2 dagen vast (gepureerd) eten, andere is alleen maar water zouden ze nog steeds geen onderzoek gedaan hebben wat het beste is? Maar goed, heel veel succes morgen. Denk aan je! Slaap alles maar lekker weg.
Holadio,

Veel succes morgen! En vooral overmorgen en de dag erna

Idd apart alleen water en slimpie, krijg je totaal geen voedingstoffen binnen. Maar goed, we wisten al dat ieder ziekenhuis het anders doet.

Morgen is jouw dag, blijf ontspannen en relaxed! Het is ff doorbijten soms (vooral als je gaat autorijden na 2weken.. hahaha) maar 't komt goed.

Zal voor je duimen!

Liefs van mij!

Verder ladies, thanx voor de support. Nu dus kennelijk blijkt dat ik ook nog eens geen auto schijn te kunnen/mogen rijden krimpt m'n wereldje nog meer.. Al met al ga ik nu in de baal-modus en lees ik jullie morgen weer.

Zwaaaaiiii
ogen open houden en VOL gas vooruit blijven gaan..
quote:holadio schreef op 19 april 2012 @ 17:48:

Hee Francisca,

Ik mag 2 weken alleen maar water (met slimpie) en thee drinken. Dus ik zal geen soep of yoghurt krijgen!

Dus hier kan ik dan over 2 weken pas verslag van doen

Thnx voor je berichtje!Oh? En hoe krijg je dan voedingsstoffen binnen?
Zit er ook verbaasd bij....alleen maar water en slimpie...2 weken lang? Ppppff dan krijg je inderdaad geen voedingsstoffen binnen....

(Nou is slimpie wel lekker, drink dat ook dagelijks)

Dat ze er inderdaad nog geen vast patroon in hebben.

In MCL is het 3 weken erna wel gewoon eten (nou ja mini-hapjes) maar dan dik vloeibaar gemaakt.

Leonore,

Dikke
Holadio: succes morgen. Lekker slapen en als je wakker wordt is het nieuwe al begonnen! Ook ik vind het raar dat je geen vloeibaar en/of gepureerd eten mag???

Nou ja, succes in ieder geval dus.

Leo....... . Wat moet er gebeuren voor je naar lijf en andere mensen luistert? Als er straks iets mis gaat, wordt dat wereldje nóg kleiner. Want dan moet je misschien wel bedrust houden? Of nog erger: terug naar het ziekenhuis?

Brenda: hoe ging het rekenen?

Ik ga naar bed, tot morgen allemaal. Als we een duimpje drukken of kaarsje branden voor Holadio!

Truste
Holadio,

This is the day!! Heel veel sterkte en succes. Denk aan je!

Liefs Brenda

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven