Het Grote Mantelzorg Topic

19-04-2012 09:33 6 berichten
Omdat vele van ons aan mantelzorg doen, en af en toe een extra steuntje in de rug kunnen gebruiken, om zomaar even je hart te luchten.

Omdat niet iedereen weet hoe de WMO regels werkt,

Om elkaar te ondersteunen, even elkaar tips te geven met hoe nu verder.

Bij deze open ik het Grote Mantelzorg Topic.

Voor even anoniem je hart te luchten, je gedachtes online te zetten over de zorgregelingen.

Een topic voor alle mantelzorgers .

Iedereen is welkom.

Is de zorg in Nederland voor ouderen goed geregeld, en wat zal er volgens jullie anders kunnen, en hoe moet het dan anders gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je het alleen mantelzorg voor ouderen of ook alle andere vormen van mantelzorg?
Op zich een leuk onderwerp, ik denk alleen dat het makkelijker is dat je zelf met een voorzetje komt, iets wat je hebt meegemaakt of iets waar je je druk over maakt.

En, omdat het deels toch een gevoelig onderwerp is, vooral als je er zelf mee te maken hebt, is helderheid belangrijk. Gaat het om de regels t.a.v van zorg, en waar je je aan ergert, of gaat het om het zorgverlenen zelf?
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Goed idee!
quote:missfiona schreef op 19 april 2012 @ 09:47:

Heb je het alleen mantelzorg voor ouderen of ook alle andere vormen van mantelzorg?

Inderdaad! Hier is meteen al een aardig pijnpunt te pakken; het makkelijk schieten in het beeld van "mantelzorgers zijn mensen die voor ouderen zorgen". Met als resultaat dat hele groepen mantelzorgers over het hoofd worden gezien. Zie je niet alleen vaak in beleid terug, maar ook in belangenbehartiging, maatschappij en wat al niet meer.

Mantelzorg komt in alle mogelijke vormen voor en ik weet dat op dit forum veel dames/heren komen die mantelzorg anders dan "aan ouderen" verlenen. Of er behoefte is, is een tweede, maar ze zijn er duidelijk.
when you wish upon a star...
Inderdaad Pixiedust, ik mantelzorg voor een andere doelgroep dan ouderen. Het is een best irritant om mantelzorg altijd en eeuwig in verband te zien worden gebracht met ouderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven