Goed wipstoeltje

19-04-2012 20:38 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wij hadden een chicco en daar lagen ze in vanaf dag 1.
Ik heb een vrij goedkope van Koelstra, volstaat prima. Kan niet helemaal rechtop, maar daar heb ik het ding persoonlijk ook niet voor. Toen zoon kon zitten, zat hij al niet meer in de wipper.
Wij hebben de NUNA leaf, erg fijn maar wel duur.

http://www.nunaleaf.nl/NUNA_LEAF_NL/NUNA_LEAF.html
.
Die Koelstra zit een soort van bandje onder het rugdeel, zodat hij niet inzakt. Schoonmoeder heeft de Chicco, die is ook wel fijn vind ik, en stevig.
Volgens mij is dat prima. Als baby best vaak kort in geslapen en het ziet er goed en stevig uit.
Hebben ook een Koelstra.

Prima ding.

Voordeel vind ik de verschillende standen. Toen dochter nog heel klein was veel de (bijna) ligstand gebruikt. Later, ook met eten, de hogere standen.

Heeft alleen een 'driepunt' over de heupjes/tussen de beentjes. Dus geen banden over de schouders. Vond ik soms wel griezelig als ze wat onrustig was. Maar als ze goed naar onder zat dan tuimelde ze er niet uit (zat dus meer tussen mijn oren).
Hier zelfde ervaring. Die vanrenatal te stug, eerst een geleend van mijn ouders, die is geloof ik 15 jaar oud en u een koelstra van zus geleend. Ook die voldoet prima. Vaak zij. De ouderwetse wat zachter en meer een soort hangmatje
.
De Koelstra is ook van dat gladde stof, maar ik haal hem er ook wel eens af en doe hem dan gewoon in de was.
Zeker in de periode dat ze van die vieze plakkerige koekjes gaan eten
.
Ik heb wipstoel van Kees gekregen. Dochter heeft er vanaf week of zes ingezeten. Vond t ding een uitkomst. De eerste weken was een beetje hangen, maar dat was snel over. Had eerst een andere wipstoel geleend van vriendin. Was niets, vriendin had m ook nauwelijks gebruikt. Nu is deze vriendin bevallen van nr 2 en gebruikt zij mijn Kees wipstoel. Had haar laatst aan de lijn. ' hoe heb ik het met de eerste gedaan zonder wipstoel'

Twee zeer tevreden moeders!
Wij hebben deze voor onze zoon en ik ben er heel tevreden over. Nu hij groter wordt krijgt hij het voor elkaar om helemaal op het voorste puntje te gaan zitten en toch blijft de wipstoel veilig staan zonder dat hij met kind en al voorover kukkelt.

Is ook niet zo'n duur stoeltje overigens.

Wij hebben de Titanium baby swing. Ideaal. Hij kan zowel van 'voor naar achter' als van 'links naar rechts' schommelen. En hij kan in 3 standen van lig tot zit.
8 Maanden en hangt nog steeds... Is ze niet al veel te oud en dus te zwaar voor zo´n ding? Zodra ze kunnen zitten kan die wipper toch weg? En zitten kunnen ze met 8 maanden toch?
Ik krijg er een punthoofd van!
Ik heb 5 jaar geleden een stoeltje van Chicco gekocht. Zoonlief heeft er in gelegen/gezeten en mijn zus heeft er nu haar 2de kindje in zitten. Goede kwaliteit en ik vond de verkleiner erg fijn voor de eerste tijd.

.
.
Wij hebben deze gekocht:

Ik weet niet of hij goed is, want ik ben nog zwanger van de eerste. Wat ons aansprak zijn de verschillende standen waar onder andere ook een ligstand waar ze volgens mij vanaf dag 1 in kunnen liggen. Dan kan hij steeds beetje bij beetje meer rechter op... En doordat hij helemaal plat kan, ook makkelijk mee te nemen.

Er zit een tril functie in, wat schijnbaar de darmen stimuleert....
Wij hebben er zoeen van titanium baby / torck. Ideaal ding. Als baby kan hij helemaal plat, nu (8 mnd) in de halfzitstand en voor grote zus is hij tot ruim 1,5 jaar in gebruik geweest. De wipstoel heeft een 5 punts gordel, heel fijn! Hoorde laatst van een vriendin met een andere wipstoel dat haar dochter ging hangen en dat ze bijna met wipstoel en al omgekieperd was.

Babybjorn hoor ik ook goede verhalen over, vooral voor het eerste half jaar.
Hier een Babybjörn Babysitter 1-2-3, ik vind hem ideaal.

Hij is zo gemaakt, dat ook al een paar maanden oude baby hem zelf tot (rustig) wippen kan krijgen. De stof is er makkelijk af te halen en is na wassen in enkele uren weer droog. Verder laat hij zich plat samenklappen, handig bij meenemen of opbergen.

Toevoeging: hij kan in 3 standen.

Verder van meerdere vrienden met babies die we op bezoek hadden, de opmerking gekregen dat ze deze toch wel erg fijn vonden, juist omdat hij zo flexibel is dat het kindje zichzelf ermee kan schommelen.
O, ik dacht dat dit topic op Sex zou staan.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wij hadden ook de Babybjörn. Prijzig maar wel een heel fijn stoeltje. Wat tof zegt: 3 standen en stof is heel makkelijk te verwijderen en wassen.

En als ze wat ouder zijn kunnen ze er zelf in klimmen en heel relaxed tv kijken bv

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven