woningbouw
donderdag 19 april 2012 om 22:55
quote:Onderdezon schreef op 19 april 2012 @ 22:39:
@Lievelente - een onbeschaamde vraag: zou het voor jou een optie zijn om een koophuis te huren in de stad waar je woont?Bedoel je een huis wat nu te koop staat, niet verkocht wordt en tijdelijk verhuurd wordt? Zal me dan denk eerst eens moeten verdiepen in de wet en regelgeving. Lijkt me niet zo fijn om er uitgeschopt te worden zodra het huis verkocht wordt...
@Lievelente - een onbeschaamde vraag: zou het voor jou een optie zijn om een koophuis te huren in de stad waar je woont?Bedoel je een huis wat nu te koop staat, niet verkocht wordt en tijdelijk verhuurd wordt? Zal me dan denk eerst eens moeten verdiepen in de wet en regelgeving. Lijkt me niet zo fijn om er uitgeschopt te worden zodra het huis verkocht wordt...
donderdag 19 april 2012 om 22:55
Ik had als student het ook okay gevonden om in een wat meer zal maar zeggen aso buurt te wonen, er is ook een volkswijk hier die prachtig is opgeknapt en opnieuw in de verf zien die jaren 20 huisjes er heel mooi uit. Soms heb je zo'n gedeelte waar het qua bewoners ook gemeleerd is en het er gezellig uitziet met planten in potten en kinder fietsjes ed. Het verschilt, als studenten in een tuinset voor op straat zitten is dat mischien wel vervelender dan die lui die in zo'n volkswijk wonen en buiten zitten, Maar eerste keus en ook tweede keus is het niet.
donderdag 19 april 2012 om 22:57
quote:Lievelente schreef op 19 april 2012 @ 22:55:
[...]
Bedoel je een huis wat nu te koop staat, niet verkocht wordt en tijdelijk verhuurd wordt? Zal me dan denk eerst eens moeten verdiepen in de wet en regelgeving. Lijkt me niet zo fijn om er uitgeschopt te worden zodra het huis verkocht wordt...En de huur is vaak enorm hoog en heb je vaak ook nog niet eens recht op huursubsidie (dat is tenminste hier zo)
[...]
Bedoel je een huis wat nu te koop staat, niet verkocht wordt en tijdelijk verhuurd wordt? Zal me dan denk eerst eens moeten verdiepen in de wet en regelgeving. Lijkt me niet zo fijn om er uitgeschopt te worden zodra het huis verkocht wordt...En de huur is vaak enorm hoog en heb je vaak ook nog niet eens recht op huursubsidie (dat is tenminste hier zo)
donderdag 19 april 2012 om 22:57
donderdag 19 april 2012 om 23:10
quote:Jannadebanna schreef op 19 april 2012 @ 23:08:
Oja ojee, de urgenten. Ja daar heb ik gedeeltelijk ook wel vraagtekens bij, niet of het verdiend is dat maakt me niet uit. Maar ze reageren in hun noodsituatie wel zo kien op de mooiste woningen.Urgenten moeten zover ik weet de eerste woning nemen die ze aangeboden krijgen, anders verdwijnen ze van de urgentielijst. Best logisch, want zo urgent is het blijkbaar niet als mensen een woning weigeren.
Oja ojee, de urgenten. Ja daar heb ik gedeeltelijk ook wel vraagtekens bij, niet of het verdiend is dat maakt me niet uit. Maar ze reageren in hun noodsituatie wel zo kien op de mooiste woningen.Urgenten moeten zover ik weet de eerste woning nemen die ze aangeboden krijgen, anders verdwijnen ze van de urgentielijst. Best logisch, want zo urgent is het blijkbaar niet als mensen een woning weigeren.
donderdag 19 april 2012 om 23:10
Ik heb gehoopt een woning te krijgen in deze stad, maar dat is echt onmogelijk. Stom systeem, de wachttijd is ong. 8,5 jaar voor een woning en 3,5 jaar voor een studentenkamer.
Voor huren in de vrije sector kwamen wij niet in aanmerking, voor kopen wel. Dus toen hebben we dat maar gedaan, ondanks dat we dat niet wilden.
Voor huren in de vrije sector kwamen wij niet in aanmerking, voor kopen wel. Dus toen hebben we dat maar gedaan, ondanks dat we dat niet wilden.
donderdag 19 april 2012 om 23:14
quote:nellaaa schreef op 19 april 2012 @ 23:07:
Heb je cijfers? Hoeveel procent van de vrijgekomen woningen wordt aan mensen met urgentie toegewezen?Nee, weet ik niet. Maar het gaat op volgorde van urgentieduur en daarna rangordedatum. En niet alleen urgentieduur maar ook het soort urgentie. Bijvoorbeeld medisch, of door uitplaatsing (sloop). Je krijgt haast geen leuke woning als je geen urgentie hebt.
Heb je cijfers? Hoeveel procent van de vrijgekomen woningen wordt aan mensen met urgentie toegewezen?Nee, weet ik niet. Maar het gaat op volgorde van urgentieduur en daarna rangordedatum. En niet alleen urgentieduur maar ook het soort urgentie. Bijvoorbeeld medisch, of door uitplaatsing (sloop). Je krijgt haast geen leuke woning als je geen urgentie hebt.
it's a big club and you ain't in it
Hier tellen ook jaren. Een jaar of wat geleden begonnen ze met loten, en na een hoop boze telefoontjes zijn ze daarmee opgehouden. (eengezinswoningen gingen naar alleenstaanden met een wachttijd van een jaar en dat soort dingen)
Ik heb zelf 9,5 jaar op de lijst gestaan voor ik überhaupt een woning mocht bekijken.
En ik had geluk; want die was meteen super.
Ik heb zelf 9,5 jaar op de lijst gestaan voor ik überhaupt een woning mocht bekijken.
The greatest adventure in life is to follow your heart.
quote:nellaaa schreef op 19 april 2012 @ 22:33:
Overdrijven is ook een vak Erik
Ca. 10.000 huurwoningen met voorrang verstrekken blijft niet zonder gevolgen voor de wachttijd of dacht je dat ze die woningen zomaar tevoorschijn toveren?
En het volgende pardon is in de maak. Helaas is er geen maatregel om dit feest ten koste te laten gaan van uitsluitend de wachtenden die links stemmen.
Overdrijven is ook een vak Erik
Ca. 10.000 huurwoningen met voorrang verstrekken blijft niet zonder gevolgen voor de wachttijd of dacht je dat ze die woningen zomaar tevoorschijn toveren?
En het volgende pardon is in de maak. Helaas is er geen maatregel om dit feest ten koste te laten gaan van uitsluitend de wachtenden die links stemmen.
donderdag 19 april 2012 om 23:16
donderdag 19 april 2012 om 23:18
zet je stokpaardje weer in de kast alsjeblieft. Ik ben niet jaloers op mensen die al jaren niet weten of ze nu wel of niet ergens mogen wortelen. En jarenlang in een asiel wonen en niet mogen werken.quote:erik32 schreef op 19 april 2012 @ 23:14:
[...]
[...]
donderdag 19 april 2012 om 23:24
Ja, ik ken iemand die urgentie had, een scheiding,met kinderen en nu een heel gewone etage in een portiekflat bewoont, omdat er verder ook geen superkeuze bij zat. Ach ja, het is soms mazzel hebben, het is alleen balen als je heel hoog staat, tweede en de eerste is een urgent. En het gata dan om een huis dat je echt graag wilde. Dan is het een beetje een ongelijke strijd.quote:mama_lein schreef op 19 april 2012 @ 23:16:
[...]
Zo gaat dat hier ook.
[...]
Zo gaat dat hier ook.
donderdag 19 april 2012 om 23:29
Goed zo , dat heb je wel verdiend ook na zo lange tijd. Ja dat zijn de goede verhalen! ik ben blij voor je.
Ik heb ook zin in zo'n super plek straks, over een tijdje, over eh..nog even sparen. quote:nehal schreef op 19 april 2012 @ 23:14:
Hier tellen ook jaren. Een jaar of wat geleden begonnen ze met loten, en na een hoop boze telefoontjes zijn ze daarmee opgehouden. (eengezinswoningen gingen naar alleenstaanden met een wachttijd van een jaar en dat soort dingen)
Ik heb ook zin in zo'n super plek straks, over een tijdje, over eh..nog even sparen. quote:nehal schreef op 19 april 2012 @ 23:14: