Entertainment alle pijlers

Echt Scheiden (Trash TV)

07-03-2012 20:06 3129 berichten
Alle reacties Link kopieren
In Echt Scheiden begeleidt Natasja Froger samen met scheidingscoach Yolande de Best-Meijer scheidende ouders naar een zo ideaal mogelijke situatie met hun kinderen.

In dit programma leren stellen om hun kinderen meer lief te hebben dan hun ex te haten. Zij zullen samen met Natasja Froger en scheidingscoach Yolande de Best-Meijer werken naar een nieuw ‘samenlevingscontract’ dat door beide partijen ondertekend moet worden. Doel van het programma is om te accepteren dat de verbintenis man-vrouw over is, maar dat de relatie van vader-moeder doorgaat. En dat dat een geheel andere rol is. Echt Scheiden is vanaf woensdag 7 maart wekelijks te zien bij RTL 4.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hmmmmz, ja, wel eens met de algemene strekking van Schilderpalet. Ik vond het akelig voor beiden. De makke met dit programma is dat er op een bepaalde manier toch gezocht wordt naar dader/slachtoffer en je wordt als kijker hier ook in gestuurd.

Terwijl relaties natuurlijk altijd veel gecompliceerder en scheidingen veel minder zwart/wit zijn dan dat.

Vroeger zette je in contactadvertenties rustig" schuldloos gescheiden" bij je burgelijke staat. Mag toch hopen dat dat niet meer gebeurt inmiddels.
Ik vind dat je ten alle tijde alles op alles gezet moet hebben om een scheiding te voorkomen. Vechten totdat je erbij neervalt.

Ik oordeel niet over mensen die gaan scheiden maar kijk het puur uit mijn perspectief. Scheiden is voor mij gewoon geen optie. Natuurlijk uitzonderingen daargelaten wb mishandeling, ontrouw enzo.

En dat uit elkaar groeien vind ik zo'n onzin, je blijft toch scherp op elkaar en zorgt er toch voor dat het leuk blijft? Dat moet je samen doen en daar hoort soms bij dat je de ander terugfluit.

De woedeuitbarsting van de man snap ik heel goed. Het is niet de juiste manier, maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je je leven zo weg voelt glippen dat je een aardig partijtje stampij maakt, omdat niks helpt om door te dringen tot die ander.
Prima dan als je zo graag weg wilt en vindt dat je je man bent ontgroeid! Maar ben dan ook zo flink om zelf te gaan werken en je eigen broek op te houden. De schulden moet je dan ook volledig op je willen nemen want je man heeft er niet om gevraagd. Net zo min als de kinderen want voor hen heeft het ook nogal wat consequenties.

Het gaat mij vooral om de manier waarop ze het deed en hoe ze zich gedroeg. Ik vond dat ze zich zeer egoistisch opstelde.
Ik vind uit elkaar groeien zeker geen onzin. Net zo min zou ik ontrouw een uitzondering willen noemen. Het is een heel reële mogelijkheid dat je huwelijk op de lange termijn geen stand houdt. Daarom zou ik nooit financieel afhankelijk willen zijn van een man.

Wel vind ik dat je harder je best zou moeten doen, als je samen kinderen hebt. Maar daarnaast vind ik ook zeker dat je niet bij elkaar moet blijven voor de kinderen. Soms zijn kinderen beter af als de ouders uit elkaar gaan en dan bij voorkeur op het moment dat ze nog redelijk met elkaar kunnen praten.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:mienbillekesjeuken schreef op 19 april 2012 @ 21:50:

Grappig, er zit natuurlijk niks tussen een deurmat en een kenau.

Die partneralimentatie wordt nog wel aangepakt, dus dames die daar gemakshalve op rekenen krijgen het nog zwaar.Partneralimentatie blijft wel bestaan,ipv 12 jaar wordt het straks berekend over de aantal jaren dat je getrouwd was.
quote:Doornroosje75 schreef op 19 april 2012 @ 21:28:

Voor een deel wel eens met Schilderspalet, maar niet wat betreft het inkomen. Ik vind baren en bijbehorende activiteiten geen argument om nog steeds betaald te krijgen als het huwelijk voorbij is. Als je wilt scheiden, ga je los van elkaar verder. Ik vind het van de zotte dat je dan nog steeds aanspraak kunt maken op het inkomen van de ander. Partneralimentatie is gewoon niet meer van deze tijd. Uit elkaar is uit elkaar. Alleenstaand betekent het alleen moeten rooien. Ook dat hoort bij de keuze.

Een keuze die een ieder mag maken idd en de consequenties van mag dragen.

Ik blijf echter van mening dat ik deze Astrid geen sympathieke vrouw vond en te doen had met die jongens en ook wel met die man.Ik heb me niet heel erg gemengd in de discussie, maar wel het e.e.a. gelezen. Wil wel even op bovenstaande reageren. Mijn man is meer dan de helft van het jaar op zee. Ik sta er in die tijd alleen voor en zorg voor de kinderen, het huishouden, de administratie en heb daarnaast ook mijn eigen (parttime) werk. Stel, en we hebben gelukkig helemaal geen plannen in die richting, maar stél...dan zou ik wel aanspraak willen maken op partneralimentatie. Ik vind dat de partner (kan natuurlijk net zo goed de man zijn) in sommige gevallen zoveel heeft (op)gegeven voor de carrière van de andere partner, dat het in zulke gevallen (waaronder dus die van mij) niet meer dan billijk is dat dat gecompenseerd wordt.
Ik krijg toch sterk de indruk dat deze twee mensen echt niet hun best gedaan hebben.

Ze laten zo een huwelijk van 20 jaar uit hun handen glippen omdat "zij niet gelukkig is" en "hij haar spirituele kant niet begrijpt". Mensenkinderen, hoe stom kun je zijn! Krokodillentranen en zelfmedelijden. Is dat vechten voor je geluk en je kinderen? Is dat het onderste uit de kan halen omdat je elkaar beloofd hebt bij elkaar te blijven in goede en slechte tijden, in armoe en rijkdom, in ziekte en nood? Come on...uit elkaar groeien...jullie groeien maar lekker terug! Met een hele batterij aan medicijnen/therapieën, maar je bent het elkaar, jezelf en je kinderen verplicht te vechten voor je huwelijk!
quote:xxxlondon schreef op 21 april 2012 @ 12:33:

Ik krijg toch sterk de indruk dat deze twee mensen echt niet hun best gedaan hebben.

Come on...uit elkaar groeien...jullie groeien maar lekker terug! Met een hele batterij aan medicijnen/therapieën, maar je bent het elkaar, jezelf en je kinderen verplicht te vechten voor je huwelijk!Dat kan natuurlijk nooit. Een huwelijk kan klappen om wat reden dan ook en het heeft geen zin om daarin te blijven hangen. Maar ik vind het wel heel belangrijk dat uit elkaar gaan op een eerlijke manier gebeurt. Je hebt samen gekozen voor een hoge hypotheek, man heeft daar het hardst voor gewerkt en mag uiteindelijk ook nog eens voor de schulden opdraaien (zoals het er nu naar uitziet) en dat vind ik niet terecht. Hij stond niet achter een scheiding en het was haar keuze maar hij is in deze de grootste verliezer in alle opzichten. Ze dienen samen op te draaien en betalen naar draagkracht en anders dan betaalt ze maar wat langer af. En geen zielige verhalen over haar lage inkomen, a.o. of wat dan ook. En PA ben ik absoluut op tegen. We zitten nu in een recessie helaas maar voor die tijd hadden veel vrouwen veel mogelijkheden om weer aan het werk te gaan en dat pakten ze vaak niet aan vanwege het verlies van PA. Dat vind ik niet kunnen,.
quote:celine2906 schreef op 21 april 2012 @ 14:22:

[...]

Dat kan natuurlijk nooit. Een huwelijk kan klappen om wat reden dan ook en het heeft geen zin om daarin te blijven hangen.

En of dat kan! Ik geloof dat deze mensen geen druppel therapie hebben gehad. Geen enkel eerlijk gesprek met elkaar om verwijten, onbegrip, woede en verdriet te kunnen uiten.

Ik geloof zelfs dat deze man geen enkele tegenwerping heeft gedaan toen zijn vrouw zei te willen scheiden omdat ze in de ban is van een één of ander new-ageachtige boekje. Hij vond het best..en toen werd het allemaal anders toen hij zijn huis ging verliezen, allimentatie moest betalen en het verdriet van zijn jongens zag. Agnes voelde zich al toppie voordat ze de bios inging. Dus wat nou, bloed, zweet en tranen?

En om wat voor reden kan een huwelijk klappen.... toch niet "omdat ik niet gelukkig ben" en "je begrijpt me niet"...tjongejonge, als dat niet op te lossen is/beter te maken/ een weg in zien te vinden als je nb al 23 jaar bij elkaar bent.

Die mensen waren nog lang niet klaar om te scheiden.....
quote:hatseklats schreef op 20 april 2012 @ 22:34:

[...]

Ik heb me niet heel erg gemengd in de discussie, maar wel het e.e.a. gelezen. Wil wel even op bovenstaande reageren. Mijn man is meer dan de helft van het jaar op zee. Ik sta er in die tijd alleen voor en zorg voor de kinderen, het huishouden, de administratie en heb daarnaast ook mijn eigen (parttime) werk. Stel, en we hebben gelukkig helemaal geen plannen in die richting, maar stél...dan zou ik wel aanspraak willen maken op partneralimentatie. Ik vind dat de partner (kan natuurlijk net zo goed de man zijn) in sommige gevallen zoveel heeft (op)gegeven voor de carrière van de andere partner, dat het in zulke gevallen (waaronder dus die van mij) niet meer dan billijk is dat dat gecompenseerd wordt.Mag ik je er op attenderen dat als je man ooit om wat voor reden dan ook stopt met varen en zijn leven enkel nog aan wal zal slijten , je met hem zo snel mogelijk in een soort van relatietherapie gaat omdat zoals jezelf wel door hebt als hij een poosje aan wal is, alles veranderd zoals het veullllllllll meer bemoeien met alles
quote:ronniemitchel schreef op 21 april 2012 @ 16:59:

[...]

Mag ik je er op attenderen dat als je man ooit om wat voor reden dan ook stopt met varen en zijn leven enkel nog aan wal zal slijten , je met hem zo snel mogelijk in een soort van relatietherapie gaat omdat zoals jezelf wel door hebt als hij een poosje aan wal is, alles veranderd zoals het veullllllllll meer bemoeien met alles Trust me Ronniemitchel; na al die jaren dat hij al op zee zit (hij vaart overigens niet), hebben we er voldoende ervaring mee. Die relatietherapie hebben wij niet nodig.
Ik durfde het al bijna niet te zeggen, maar ook ik ben het eens met Schilderspallet. Ik zag voornamelijk een stel wat heel erg uit elkaar was gegroeid en ik hoop dat zij nu beide nog een mooi leven kunnen hebben, zonder elkaar.

Ik vond haar ook niet berekenend overkomen. Ik vond alleen dat ze dacht 'wel even snel te scheiden, hij blijft in het huis wonen en klaar.'En ik vond het vrij naief dat mevrouw de coach ze er op moest attenderen dat dat toch eigenlijk niet ging.

Ik vond dat die man erg werd neergezet als slachtoffer. Hij was het natuurlijk ook wel echt ( want hij wilde het niet) maar het tv programma doet ook wel haar best die stempel op hem te drukken. 'Maarten moet alleen eten' Maarten komt alleen thuis in een leeg huis bladibla.'

Ik vond het van haar fout dat zij even voor de camera ging vertellen 'wat hij allemaal wel niet gezegd had.' Dat vind ik op zijn zachtst gezegd niet sjiek. Dat had ze niet hoeven delen, dat had ze niet mogen delen. Hallo, dingdong, je jongste zoon zit in 3 of 4 havo! Arme jongen... 'Hij vond dat ik maar liggend werk moest gaan doen.'Tss... Hou dat voor je zelf. Alsjeblief zeg...

Net als dat stukje waarop zij ging huilen en zoon 1 en 2 haar moeten troosten. Zag je die jongste kijken? Schaamde zich kapot. Ik snap niet waarom daar camera's bij moeten en ik snap ook niet waarom ik het kijk.. Want ik heb eigenlijk continue het gevoel dat ik er niet naar 'mag kijken omdat het me niks aangaat.'

Wat iemand zei over het huis in de verkoop is waar: iedereen weet nu dat hij eruit moet. Verkoop technisch gezien echt niet handig...

Het feit dat dat zij volledig afgekeurd is: Zo slecht loopt ze idd niet en zo. Maar ja, daar weten we het fijne ook niet van. Ik ken ook iemand die per dag maar een half uur mag / kan lopen vanwege versleten wervels. We zien haar nu wel lopen, maar geen uren achter elkaar. Je moet altijd voorzichtig zijn met die oordelen denk ik.

Tja en wat betreft de PA: als dat idd een eis is / was om snel een huis te krijgen, snap ik dat ze het moest accepteren. Anders ben ik het eens met het overgrote deel: als zij wil scheiden moet ze ook maar voor zichzelf zorgen. Net zoals ze zelf in het begin zei.

Ik weet niet of zij hard genoeg gevochten hebben voor hun relatie. Ik hoop het. Maar soms is / wordt een huwelijk / relatie gewoon niet meer wat het was. En daar wordt ook niemand gelukkig van. Ook de kinderen niet.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
quote:xxxlondon schreef op 21 april 2012 @ 15:51:

[...]

En of dat kan! Ik geloof dat deze mensen geen druppel therapie hebben gehad. Geen enkel eerlijk gesprek met elkaar om verwijten, onbegrip, woede en verdriet te kunnen uiten.

Ik geloof zelfs dat deze man geen enkele tegenwerping heeft gedaan toen zijn vrouw zei te willen scheiden omdat ze in de ban is van een één of ander new-ageachtige boekje. Hij vond het best..en toen werd het allemaal anders toen hij zijn huis ging verliezen, allimentatie moest betalen en het verdriet van zijn jongens zag. Agnes voelde zich al toppie voordat ze de bios inging. Dus wat nou, bloed, zweet en tranen?

En om wat voor reden kan een huwelijk klappen.... toch niet "omdat ik niet gelukkig ben" en "je begrijpt me niet"...tjongejonge, als dat niet op te lossen is/beter te maken/ een weg in zien te vinden als je nb al 23 jaar bij elkaar bent.

Die mensen waren nog lang niet klaar om te scheiden.....

Soms is therapie oid al te laat omdat partners uit elkaar zijn gegroeid of de een er al veel langer mee klaar was. Wat ik kon opmaken is dat de vrouw er al heel lang mee klaar was met de relatie. Soms zijn dingen niet meer te lijmen, ook niet met therapie. Zij is een heel ander eigen leven gaan leiden (spirituele) en wat ik er op uit kon maken is dat deze dingen hem helemaal niet interesseerde. Het was niet zomaar een hobby die ze af en toe uitoefende, ze had een hele andere kijk op het leven gekregen en dus een grote verandering in zichzelf ondergaan.Daarom vind ik het sneu voor hem, dat zij de kansen heeft gehad (ook van haar man) om haar eigen weg te zoeken in het spirituele en hij uiteindelijk het rotst er van af komt waarschijnlijk.

En natuurlijk veranderde hij toen hij de gevolgen zag van de scheiding. Ik denk dat zij is doorgeslagen in het new age gebeuren. Haar man had haar daar nooit in kunnen en mogen tegenhouden. Maar zij had meer rekening moeten houden met haar man wb financiele gevolgen.
quote:hatseklats schreef op 20 april 2012 @ 22:34:

[...]

Ik heb me niet heel erg gemengd in de discussie, maar wel het e.e.a. gelezen. Wil wel even op bovenstaande reageren. Mijn man is meer dan de helft van het jaar op zee. Ik sta er in die tijd alleen voor en zorg voor de kinderen, het huishouden, de administratie en heb daarnaast ook mijn eigen (parttime) werk. Stel, en we hebben gelukkig helemaal geen plannen in die richting, maar stél...dan zou ik wel aanspraak willen maken op partneralimentatie. Ik vind dat de partner (kan natuurlijk net zo goed de man zijn) in sommige gevallen zoveel heeft (op)gegeven voor de carrière van de andere partner, dat het in zulke gevallen (waaronder dus die van mij) niet meer dan billijk is dat dat gecompenseerd wordt.

Er zijn zat vrouwen die er alleen voor staan en ook zelf hun huishouden doen of de administratie. Net zoals er vrouwen zijn die fulltime werken en alles thuis ernaast doen. Ik vind dat zo'n slap excuus! Het betekent gewoon dat je het niet goed hebt geregeld met je vent nu.

PA was voor de oudere generaties. Vrouwen die ontslagen werden als ze gingen trouwen, bijvoorbeeld. Als je er zelf voor kiest om thuis te gaan zitten bij je kinderen, dan moet je ook zelf op de blaren gaan zitten als je huwelijk strandt. Ik hoop met heel mijn hart dat PA snel afgeschaft of in ieder geval zwaar versoberd wordt.
Het bestaat ook nog steeds dat mannen liever niet hebben dat vrouwen werken , of dat ze dat samen zo hebben afgesproken.

Ik vind dan dat vouw wel degelijk recht heeft op PA.

Ik heb me echt groen en geel geergerd hoe die man werd neergezet.

Werd ie gefilmd in zijn badkamer in zijn eentje al tandenpoetsend achter de dubbele wastafel met een zielig muziekje eronder.

Hoe suggestief....
Nog even aanvulling op mijn vorige post.

Ik heb geen idee of PA ook voor mannen geldt mocht in een huwelijk de vrouw kostwinnaar zijn geweest.

Weet iemand dat?
Ja hoor, PA geldt ook omgekeerd. Een vriendin van mij betaalt maandelijks een behoorlijk bedrag aan haar exman.
Dat is dan wel zo eerlijk (dat het ook andersom kan)
quote:lilaemme schreef op 24 april 2012 @ 14:52:

[...]

Er zijn zat vrouwen die er alleen voor staan en ook zelf hun huishouden doen of de administratie. Net zoals er vrouwen zijn die fulltime werken en alles thuis ernaast doen. Ik vind dat zo'n slap excuus! Het betekent gewoon dat je het niet goed hebt geregeld met je vent nu.

PA was voor de oudere generaties. Vrouwen die ontslagen werden als ze gingen trouwen, bijvoorbeeld. Als je er zelf voor kiest om thuis te gaan zitten bij je kinderen, dan moet je ook zelf op de blaren gaan zitten als je huwelijk strandt. Ik hoop met heel mijn hart dat PA snel afgeschaft of in ieder geval zwaar versoberd wordt.Jammer dan! Ik investeer ook genoeg in man's carrière, niet te vergelijken met partners die elkaar dagelijks zien. Ik verwacht niet dat jij het begrijpt, er zijn genoeg die wel weten wat ik bedoel. Ik heb het prima geregeld met mijn 'vent', zie je mij hier klagen?? Ik geef alleen wel aan dat in geval van scheiden het zou kunnen zijn dat ik wel PA zal vragen. Er al eens bij nagedacht wie dan alsnog voor de kinderen zorgt, als hij aan het werk is?
Hier hetzelfde hoor Hatseklats. Vriend slaapt dan wel vaak thuis maar is zeker 60-80 uur per week aan het werk. Dat is een keuze en het is ook een gezamelijke keuze dat ik het meeste doe.

Er schreef iemand: slap excuus maar na mijn part-time baan blijft er genoeg tijd over en als vriend zich eens kan ontspannen dan kan dat en wordt er niet gezeurd over het gras wat gemaaid moet worden ed.

Sommigen hebben deze luxe.

Natuurlijk kun je de kinderen (zijn bij mij al groot) 5 dagen naar het KDV brengen maar dat moet je ook maar willen als ouders zijnde.

Je kunt beter goede afspraken met elkaar maken en ook hoe het geregeld wordt als je uit elkaar gaat.
Het zou mij mijn eer te na zijn om PA te accepteren! Ik heb zelfs afstand gedaan van het partnerpensioen van mijn ex. Was lastig on het geregeld te krijgen, maar ik heb doorgezet. Ik zou nog liever mijn eigen shit eten, dan ooit geld aan te nemen van mijn partner en ex!!
quote:kwallenbal schreef op 24 april 2012 @ 20:54:

Hier hetzelfde hoor Hatseklats. Vriend slaapt dan wel vaak thuis maar is zeker 60-80 uur per week aan het werk. Dat is een keuze en het is ook een gezamelijke keuze dat ik het meeste doe.

Er schreef iemand: slap excuus maar na mijn part-time baan blijft er genoeg tijd over en als vriend zich eens kan ontspannen dan kan dat en wordt er niet gezeurd over het gras wat gemaaid moet worden ed.

Sommigen hebben deze luxe.Dat over dat slappe excuus schreef ik. Onze generatie vrouwen heeft geen enkel excuus om niet financieel zelfstandig te zijn. Als je dan 'lekker' parttime gaat werken en thuis gaat zitten met de kinderen, moet je na een scheiding ook niet zaniken als je een pensioengat hebt en niet rond kunt komen. Overigens krijg je maximaal een jaar of 12 geld van je ex, als je dat persé wilt hebben, dus zul je alsnog aan de bak moeten voor de nodige aanvulling op je inkomen. En terecht.
quote:lilaemme schreef op 25 april 2012 @ 12:32:

[...]

Dat over dat slappe excuus schreef ik. Onze generatie vrouwen heeft geen enkel excuus om niet financieel zelfstandig te zijn. Als je dan 'lekker' parttime gaat werken en thuis gaat zitten met de kinderen, moet je na een scheiding ook niet zaniken als je een pensioengat hebt en niet rond kunt komen. Overigens krijg je maximaal een jaar of 12 geld van je ex, als je dat persé wilt hebben, dus zul je alsnog aan de bak moeten voor de nodige aanvulling op je inkomen. En terecht.

En als het nou een man is?

Dan is het vast heel geemancipeerd?

Of wat als je het nou met z'nn tweeen zo afspreekt , de ene neemt de zorg van de kinderen op zich, en de ander krijgt de ruimte een carriere op te bouwen.

Dan zou is het in mijn ogen logisch als de ander daarvoor gecompenseerd wordt.

In het prgraama was het gewoon extra zuur voor de man omdat hij niet uitelkaar wilde en alles kwijtraakte.

Maar wat als hij had beslist de knuppel in het hoenderhok te gooien?

Ik zelf werk vanuit huis en vang de kinderen op en man werkt fulltime.

Dit is zo gelopen want voordat we aan kinderen begonnen was het idee om het andersom te doen.

Maar omdat ik een vrouw ben hou ik mijn hand op?

En wat ik ook altijd zo raar vind is dat thuis zijn niet als werk wordt gezien.

Als ik mijn kinderen naar de opvang breng is het opeens werk (voor de leidsters) en als ik iemand inhuur om mijn huis schoon te maken ook.

Maar als ik het zelf doe lijkt het alsof ik de hele dag op mijn (dikke) reet zit?

Ik denk dat het in sommige gevallen heel goed is dat er PA bestaat.

Of je daar dan gebruik van wil maken is punt twee.
anoniem_93072 wijzigde dit bericht op 25-04-2012 13:41
Reden: aanvulling
% gewijzigd
...
anoniem_39461 wijzigde dit bericht op 25-04-2012 20:08
Reden: ...
% gewijzigd
Zouden ze betaald krijgen om mee te doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven