Geld & Recht alle pijlers

minderjarig kind en gedrag deurwaarder

20-04-2012 12:40 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gegoogled, maar het niet kunnen vinden.

Mag een deurwaarder tegen een minderjarige kind, dat alleen thuis is, zeggen dat hij beslag komt leggen ?

Volgens mij mag dat niet en had hij of zij andere keer terug moeten komen ?

Wie weet het antwoord
http://wetten.overheid.nl ... ldigheidsdatum_20-04-2012

Staat hier niets bij?
Heeft het kind aangegeven minderjarig te zijn?

Ik bedoel, een heel jong kind laat je niet alleen thuis lijkt me. Kon de deurwaarder weten dat het kind minderjarig was?
Als het goed is, is van tevoren medegedeeld wanneer beslag wordt gelegd. Dus dan is alleen laten door de ouder(s) op die datum nalatigheid van deze ouder jegens het kind lijkt me.
Ik zou me drukker maken over het feit dat er beslag gelegd gaat worden, dan of de deurwaarder het wel of niet had mogen zeggen tegen een minderjarige.
Nee, dat mag niet. Hij moet het aan de geadresseerde geven en anders in een dichte envelop stoppen en zeggen dat dit een belangrijk juridisch document is wat zo snel mogelijk ingezien moet worden door degene voor wie het bestemd is.
quote:achnein schreef op 20 april 2012 @ 12:45:

Nee, dat mag niet. Hij moet het aan de geadresseerde geven en anders in een dichte envelop stoppen en zeggen dat dit een belangrijk juridisch document is wat zo snel mogelijk ingezien moet worden door degene voor wie het bestemd is.

ja, dat is als hij een exploot of dagvaarding komt brengen. Maar als hij komt om daadwerkelijk het beslag te leggen, mag hij altijd naar binnen. Ook als jij niet thuis bent. Dus dan mag hij ook naar binnen als de schuldenaar niet maar er wel een minderjarig kind is. Lijkt mij.

En ja, ook ik zou me meer druk maken om dat beslag, dan om het wel of niet praten van de deurwaarder tegen een minderjarig kind.
En nu? Daarmee krijg je echt geen uitstel van beslaglegging hoor?
Tja, in mijn vriendenkring was iemand die dacht dat een beslaglegging daardoor uitgesteld kon worden. Die deed overigens alsof hij niet thuis was, dat terzijde en liet zijn kind(toen 13) de deur opendoen.
Denken is zo buitengewoon moeilijk dat velen de voorkeur geven aan oordelen. Otto Weiss
wie zegt dat het over mij gaat Saartuh ?
Ik kan niet aanwezig zijn op het aangekondigde tijdstip van beslaglegging, wat moet ik doen?

Het beste is er voor te zorgen dat er iemand aanwezig is die uw belangen kan behartigen. Uitstel van een aangekondigde beslaglegging is vaak niet mogelijk

Dus inderdaad mag men beslag komen leggen,je hebt hierover bericht gehad dus je wist wanneer ze kwamen en of er nu wel of niet iemand thuis is

Als er niemand thuis is, kan er dan toch beslag gelegd worden?

Ja. De gerechtsdeurwaarder kan een raambeslag leggen, maar kan ook binnentreden met behulp van een hulpofficier van justitie.
Als je wist dat ze beslag kwamen leggen en je ging gauw weg en hebt je kind daar gelaten, lijkt het me logisch dat dat kan, anders zou iemand nooit beslag kunnen leggen want de schuldenaar zorgt gewoon dat hij niet thuis is.
voorgaande brieven waren niet bezord vanwege verhuising en het niet werkende kpn verhuis-gedoe.

en nogmaals ik heb nooit gezegt dat t om mijn kind gaat

maar ik vind haar er wel minderjarig uitzien ja, ziet er niet uit als 20jarige of zo, zeker niet.

ik ben gewoon benieuwd of het wel of niet mag, kan de moeder altijd nog beslissen of ze gaat klagen of niet.

ik ga nu even de link van Redband doorlezen.
nee staat er ook niet in...

nog steeds geen antwoord gevonden dus.
quote:dasminder schreef op 20 april 2012 @ 12:56:

voorgaande brieven waren niet bezord vanwege verhuising en het niet werkende kpn verhuis-gedoe.Voor beslaglegging is een uitspraak van de rechter nodig. De aankondiging van de beslaglegging wordt daarna als exploot persoonlijk door de deurwaarder bezorgd. Als dat niet op het goede adres kon, is de schuldenaar te laat geweest met wijzigen adres in de GBA. Eigen schuld dus.
quote:kwatta-katta schreef op 20 april 2012 @ 13:00:

[...]

Voor beslaglegging is een uitspraak van de rechter nodig. De aankondiging van de beslaglegging wordt daarna als exploot persoonlijk door de deurwaarder bezorgd. Als dat niet op het goede adres kon, is de schuldenaar te laat geweest met wijzigen adres in de GBA. Eigen schuld dus.Wat een kort door de bocht reactie.

[...]

Voor beslaglegging is een uitspraak van de rechter nodig. De aankondiging van de beslaglegging wordt daarna als exploot persoonlijk door de deurwaarder bezorgd. Als dat niet op het goede adres kon, is de schuldenaar te laat geweest met wijzigen adres in de GBA. Eigen schuld dus.Deze dus. de KPN de schuld geven al dan niet waar maakt niet uit. Is niet het probleem van de deurwaarder. Dus ja, dat mag. Anders zou iedereen net doen alsof ze niet thuiswaren telkens en de kinderen de deur open laten maken.
De deurwaarder mag ook naar binnen als er niemand thuis is. Laatst nog een hele serie over geweest op TV. Ze breken dan gewoon de deur open...
Zolang hij geen beslag heeft gelegd op het kind zie ik niet in waar je/ je kennis over zou kunnen gaan klagen?
Overigens, waarom heeft de verhuisservice er mee te maken? Als je weet van een beslaglegging, of je hebt schuldeisers, dan ben je verplicht deze zelf van je verhuizing op de hoogte te stellen. PostNL heeft een service..... maar de plicht dit door te geven draag je zelf.
beslag op t kind

nou ja, moeder was verontwaardigd, ik als vriendin dus ook.

maar we zijn dus onterrecht verontwaardigd denken jullie.

en Oriane, zoiets staat mij ook bij (naar binnen / niemand thuis) maar dat is toch iets anders dan tegen minderjarige zeggen, vind ik, maar t recht dus niet begrijp ik
quote:redband schreef op 20 april 2012 @ 13:01:

[...]

Wat een kort door de bocht reactie.hoezo kort door de bocht? Het is gewoon hoe het werkt. Jij bent er verantwoordelijk voor dat bij de gemeente jouw correcte woonadres bekend is. Dat dien je uiterlijk 1 week na verhuizing geregeld te hebben. Doe je dat niet, dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.
maar dat had ze wel gedaan / doorgegeven kwatta-kwatta.

[...]

Voor beslaglegging is een uitspraak van de rechter nodig. De aankondiging van de beslaglegging wordt daarna als exploot persoonlijk door de deurwaarder bezorgd. Als dat niet op het goede adres kon, is de schuldenaar te laat geweest met wijzigen adres in de GBA. Eigen schuld dus.Alvorens er een dagvaarding uit wordt gebracht moet de deurwaarder de GBA checken. Het adres waar de debiteur ten tijde van de dagvaarding staat ingeschreven is het adres waar op wordt betekent. Wat in de GBA staat wordt verondersteld juist te zijn en wanneer daar is betekent, gaat de rechter er vanuit dat de debiteur bekent is met de dagvaarding. Als vervolgens vonnis is gewezen en het vonnis is betekent (dit weer na het nemen van een nieuwe GBA) dan mag de deurwaarder over gaat tot het leggen van een vorm van beslag. Ook dit beslag moet weer worden betekent, ook dit weer op na het nemen van een GBA. Als een zaak binnen komt bij de deurwaarder wordt als eerste een GBA genomen. Als dan blijkt dat debiteur verhuisd is wordt eerst nog een sommatie naar het nieuwe adres verstuurd voor dat gedagvaard word. De kans is dus ontzettend klein dat iemand niet op de hoogte is van de vordering. Daarbij is het de eigen verantwoordelijkheid van de debiteur om verhuizingen door te geven. Daarmee ontkom je niet aan je schuld.
quote:felicia schreef op 20 april 2012 @ 13:14:

[...]

Alvorens er een dagvaarding uit wordt gebracht moet de deurwaarder de GBA checken. Het adres waar de debiteur ten tijde van de dagvaarding staat ingeschreven is het adres waar op wordt betekent. Wat in de GBA staat wordt verondersteld juist te zijn en wanneer daar is betekent, gaat de rechter er vanuit dat de debiteur bekent is met de dagvaarding. Als vervolgens vonnis is gewezen en het vonnis is betekent (dit weer na het nemen van een nieuwe GBA) dan mag de deurwaarder over gaat tot het leggen van een vorm van beslag. Ook dit beslag moet weer worden betekent, ook dit weer op na het nemen van een GBA. Als een zaak binnen komt bij de deurwaarder wordt als eerste een GBA genomen. Als dan blijkt dat debiteur verhuisd is wordt eerst nog een sommatie naar het nieuwe adres verstuurd voor dat gedagvaard word. De kans is dus ontzettend klein dat iemand niet op de hoogte is van de vordering. Daarbij is het de eigen verantwoordelijkheid van de debiteur om verhuizingen door te geven. Daarmee ontkom je niet aan je schuld.Dit klopt. Al kan het zijn dat een deurwaarder het toch probeert op het oude adres, ter controle. (heb me hier een aantal x gelegitimeerd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven