Forum Triviant!

29-10-2007 15:30 7220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gooi er eens even een spelletje tegenaan. Ik stel de eerste vraag en degene die het goede antwoord geeft, mag de volgende vraag neerzetten! De vragen mogen over vanalles gaan: techniek, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde, maffe weetjes enz. enz. Enne: niet gelijk gaan Googelen, laten we het een beetje eerlijk houden! En weet je even geen nieuwe vraag? Zeg dat dan even, dan mag een ander gewoon een vraag neerzetten.

Ok, hierbij de eerste vraag:

De Citroën Traction Avant is een mooie oude auto die in 1934 op de markt kwam. Waar staat Traction Avant voor? (en de bonus: wat was daar zo bijzonder aan?)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Thanx Donkeyshot
quote:Helaholalalala schreef op 21 maart 2008 @ 15:54:

Cijfers en LettersEn dit is het enige juiste antwoord! Helaholalalala mag de volgende vraag stellen.
Ook geen 18 meer, Joey?

Wie schreef ( en zong) het meer dan prachtige "Hallelujah"?
Net niet, Helaholalalala. Als klein jochie speelde ik al fanatiek mee.

Of moet ik zeggen: Helaholahellelujah?

Tip: winnend liedje voor Israel in het Songfestival

(wel ouder, maar geen homo. ondanks deze kennis)
hallelujah, in ieder geval jeff buckley!
maar dus absoluut geen songfestival nummer!!!
Het is toch niet te geloven.... zelfs bij een spelletjes topic wordt er eindeloos doorgrzeverd over dat voetbal....

LEKKER BELANGRIJK!

Hee Donkey, even niet gezien. Ben je wezen vliegeren?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
quote:fachat schreef op 21 maart 2008 @ 18:35:

maar dus absoluut geen songfestival nummer!!!Misschien wordt er hier een ander nummer bedoeld. Maar Israel won wel degelijk via Milk and Honey in 1979 het Eurovisie Songfestival met "Hallelujah".
New London Choral met Vicky Brown als soliste.

Overigens vrees ik dat er een heleboel goede antwoorden zijn op deze vraag, Hela....
Het is prachtig uitgevoerd door Jeff Buckley maar ook door Rufus Wainwright. Helemaal mooi door Kurt Nilsen en consorten....

Maar zij schreven het niet!

De vraag was: wie schreef het nummer ( en zong het ook zelf)? en daarop is echt maar 1 antwoord mogelijk.
quote:Poezewoes schreef op 21 maart 2008 @ 18:39:

Het is toch niet te geloven.... zelfs bij een spelletjes topic wordt er eindeloos doorgrzeverd over dat voetbal....

LEKKER BELANGRIJK!

Hee Donkey, even niet gezien. Ben je wezen vliegeren? Heee Poez !! Yep; vliegeren voor gevorderden zeg maar. Met een vlieger van 17 vierkante meter waar je aan kan hangen.

Enne .... we zeveren niet over voetbal maar over het juiste antwoord op een vraag. Dat gebeurt hier heel regelmatig

Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Dan ga ik toch voor James Taylor.
Helaas, Joey, niet het goede antwoord.
He, verdorie!

Leonard Cohen?
Goehoed!

Overigens, in de uitvoering van Kurt Nilsen en collega's vind ik het het aller- allermooist!!
Ik moet heel eerlijk zeggen dat het een gokje was. Vanuit Jeff Buckley en Rufus Wainwright # zoveel kwam ik via Taylor bij Cohen uit. Overigens: in juli live te bewonderen in Amsterdam!

Volgende vraag laat ik graag even aan iemand anders over.
Aha, bedoel je dat nummer! Ja, er zijn meerdere nummers die zo heten....

Maar idd, geweldig mooie versie met Nilsen en als ik me niet vergis, Espen Lind.
Sjips, ik laat nu wel de kans liggen om een Songfestivalvraag te stellen...
quote:Donkeyshot schreef op 21 maart 2008 @ 20:05:

[...]

Heee Poez !! Yep; vliegeren voor gevorderden zeg maar. Met een vlieger van 17 vierkante meter waar je aan kan hangen.

Enne .... we zeveren niet over voetbal maar over het juiste antwoord op een vraag. Dat gebeurt hier heel regelmatig

Donkey, Poez is een vrouwtje. Die MOET even zeiken over het gezeik over voetbal. En probeer daar nou maar gewoon geen logische verklaring voor te geven of bedenken, kansloos.

Enne, gaaf! Heb je foto's?
Nou, doe lekker een songfestivalvraag Joey. Ben je fan?
Nou, ik vind sommige oude songfestivalliedjes wel erg mooi. Je weet wel, toen er nog liedjes meededen.

In 1988 won Zwitserland het Eurovisie Songfestival met het liedje "Ne Partez Pas Sans Moi". Welke zangeres vertolkte het nummer?
quote:Poezewoes schreef op 21 maart 2008 @ 20:34:

Nou, doe lekker een songfestivalvraag Joey. Ben je fan?Tegenwoordig kun je het beter "ramptoerist" noemen.
Celine Dion
Grmbl, da's erg snel!
Dat was dan ook niet echt moeilijk, Joey, haha.

Welke twee boomsoorten horen tot de wilgenfamilie? En dan bedoel ik niet ondersoorten van de wilg...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven