Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik ben bezig in Miss-Communicatie van Astrid Harrewijn,is wel ok leest lekker weg en dat is waar ik momenteel behoefte aan heb.
Een echte aanrader is de Grijze Jager serie van John Flanagan. Is voor kinderen vanaf 10 jaar maar mijn zoon (en dochter) van 13 leest het nu nog en is er helemaal verslingerd aan! Het zijn 12 boeken maar binnen no time hebben ze die uitgelezen en nu dus tijd voor de nieuwe serie van Flanagan 'Broederband', blijkt ook een hit te worden. Wordt gepresenteerd tijdens de Grijze jagerdag in het Archeon, ook een super leuk evenement voor kids
Mijn nichtje van 10 is ook helemaal gek van de Grijze Jager. Ik snap helemaal waarom zij het geweldig vindt, maar ik vond er een stuk minder aan. Heb alleen deel 1 gelezen, maar vond sommige verhaalwendigen wel erg simpel en de karakters erg plat.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Zelf ben ik net begonnen in A clash of kings, het vervolg op a game of thrones. Dat boek heb ik ongeveer een half jaar geleden doorgeworsteld. Ik had heel enthousiast een box met deel 1-4 van deze serie gekocht, onder andere doordat ik in dit topic goede verhalen erover gelezen had. En aanvankelijk vond ik het ook geweldig. Maar gaandeweg werd mijn enthousiasme steeds meer. Al die personen! En al die verhaallijnen. Ik hield het niet bij. Mijn zus had daar ook last van trouwens. Maar nu is het 1e boek verfilmd. (Heet dat ook zo als er een tv-serie van is gemaakt? Of is het dan 'verseriet'?) En heb ik zitten smullen van de dvd's die ik vorige week gekocht heb en inmiddels allemaal heb gezien. En nu durf ik het wel aan om verder te gaan met boek 2. Vooralsnog gaat het goed, maar ik ben pas ergens bij bladzijde 50.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik ben gisteren begonnen in Brandmerk van Brian Freeman(had nog nooit van de beste man gehoord) maar hoorde van de week van iemand dat dit het mooiste boek was wat ze in tijden had gelezen.

Ben nu al op de helft en als ik vanavond niet hoef te werken (wat ik hoop) kan ik lekker door lezen want ik zit er helemaal in!
@Dolfje: Ik heb het boek even opgezocht, klinkt inderdaad erg goed!

Gaat op mijn wish list :-)
Moet helaas dadelijk toch weer gaan werken,maar ben morgenmiddag en avond vrij;-))
Ik heb net Koorts van Saskia Noort gelezen , waardeloos......
Eindelijk Getuige van Lars Kepler uitgelezen...erg goed. Nu snel die eerste twee van hen lezen :-) (ging even in de omgekeerde volgorde, maar ja).

Tijdje terug Manipulatie van Mark Allen Smith...mijn hemel wat een gedrocht :s

Nu bezig in The Hundreth Man van J.A. Kerley en The Book Thief van Zusak oh en Wicked :-)
Afgelopen dagen heb ik een fantasytrilogie gelezen: Studie van gif, Studie van magie, en Studie van vuur van Maria V. Snyder.

Het gaat over Yelena die vanwege moord ter dood is veroordeeld, maar de kans krijgt aan de executie te ontsnappen als ze de baan van voorproever aanneemt. In die rol raakt ze betrokken in politieke intriges. Daarnaast ontwikkelt ze magische vermogens, moet ze het opnemen tegen allerhande slechteriken en wordt ze verliefd.

Best leuke boeken, ik vond vooral het eerste deel lezen als een trein. De schrijfstijl begint in boek 2 een beetje te irriteren (clichés) maar het verhaal is spannend genoeg.

Nu bezig in Michel Fabers The Crimson Petal and the White.
This is an unacceptable timeline
[quote]crazydiamond schreef op 29 april 2012 @ 19:16:

Eindelijk Getuige van Lars Kepler uitgelezen...erg goed. [/quote]

Ik heb Hypnose van hem gelezen, was ook erg goed.

Contact ligt hier ook al klaar.
Lees nu De Cocktailclub v Madeleine Wickham (Engelse ), leest best lekker.

En daarvoor boek v karin slaugter, gevallen ( met die vlinder), uit 2011. Goed. Ik had alleen de 2 voorgaande boeken met Sara nog niet gelezen. Komt nog wel.
Eindelijk bint uitgelezen, ik snapte er vrij weinig van.....

Op vakantie nog 2 boeken van alexander mccall smith en what the dog saw van malcolm gladwell. Allemaal leuk!
Ik ben bezig in Jemma en Jack,meeslepend staat er op de voorkant maar mij pakt het nog niet echt.
Ik lees nu het tweede deel van de Twilight Saga: Nieuwe maan

al tijdje in bezig, maar pakt nog niet zoals eerste deel
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
Ik heb Jemma en Jack uit,beetje mwah.

Morgen begin in aan Wit is het nieuwe zwart(of zoiets...)
@Dolfje: Jij leest echt veel hè? Hoeveel boeken per week gaan er door heen?

Ik vind het ook echt zo heerlijk! Gisteren begonnen in 'Voor ik ga slapen' via die forum, ben erg benieuwd, tot nu toe wel pakkend geschreven.

Kan alleen zondag pas verder vrees ik
Ik heb net zwijgplicht van Linda Castillo uitgelezen... Een aanrader.. spannend tot op het einde!!!
Miertje dat boek heb ik klaar liggen!Fijn dat het spannend was.

Ik probeer 1 boek per week te lezen druifje83,dat valt toch wel mee maar soms lees ik er meer(ben nu ziek thuis dus dat boek gaat vandaag wel uit) en op vakantie lees ik ook meer maar soms lees ik wel een week ofzo niet als ik teveel afleiding etc heb.
Leuk weer, hier lezen. Boekenlijstje aan het samenstellen voor de vakantie.

Het laatste dat ik heb gelezen:

De Hongerspelen, Panorama West en The Story of Beautiful Girl. Het laatste had ik van een tafel van de bieb gehaald en was een aanrader van Oprah's bookclub. Niet dat dat altijd een aanbeveling is (ik vond White Oleander een draak), maar dit vond ik eigenlijk wel mooi. En ook de achtergrond interessant en schrijnend.

Heb voor de vakantie al Spotgaai, Vlammen en Een Duister Vermoeden (de laatste van Elizabeth George) gereserveerd. Hopelijk zijn ze er op tijd. Verder wil ik graag De 100-jarige man die uit het raam klom en verdween mee, en de biografie van Stephen Fry. En dan moet er denk ik nog wel iets bij.
Oh ja dat boek wil ik ook nog steeds eens lezen "De 100jarige man die uit het raam klom en verdween"

Hoe vond je de hongerspelen? Ik heb die laatst ook gelezen, vond hem erg goed ondanks dat het een young adult boek is. De andere ga ik vast ook nog lezen. Zit nu in de Twilight Reeks.
Een voettocht van duizend kilometer begint met één stap (Lao Tse)
'voor ik ga slapen' van Watson uit, erg goed!

Nu ga ik 'de mannentester' van Heleen Van Rooyen lezen.
De 100 jarige vond ik ook leuk gb. Welk deel van stepfen fry ga je lezen? A moab is my wash pot vond ik leuk, the fry chronicles heb ik nog staan.

Verder zou je kunnen kijken naar iets van richard russo, fijne boeken vind ik dat. En heb je een korte geschiedenis van traktoren in oekraïne al gelezen?
En dolfje een boek per week, hoe heerlijk is dat, misschien kan ik dat met mijn nieuwe baan ook realiseren, zal mijn telefoon maar eens wegleggen en mijn boek erbij pakken!
Volgens mij heeft mijn vriendin The Fry Chronicles. Die gaat dan dus mee. Je andere tips ga ik even checken. Hoop dat het nog lukt bij de bieb. Thnx!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven