mojo en zo

17-04-2012 17:53 1766 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kletsen hier gezellig verder!

Iedereen kan zelf de tabel wijzigen en aanvullen! Op de FB groep de inloggegevens!

NaamltV.a.T-dayen?DatumBijzonderhedenSapsapsap29jan '09 17 mei '0920-01-10 Geboren!Dochter Sapje - 48 cm - 3280g / 3 jaar: 97 cm - 13,4 kgmei '11 25 juni '1127-02-12 Geboren!Dochter Babysapje - 52 cm - 3490g / 11 mnd: 72 cm - 8900 gram Chantal31feb '09 27 mei '09 5-2-10 Geboren!Dochter DC - 48 cm, 3288gr / 14 mnd 76,5 cm - 9640 grdec '10 1 jan '1113-9-11 Geboren!Dochtertje, zusje van Dreumes C2-4-13 Geboren!Derde meisje, mooi en liefje zusje is geboren! Ze doet het super!Carlamama, dochter '04/ zoon '06/ puk '1034juni '09 6 aug '0913-4-10 Geboren!Zoon Puk 3425 g - 52 cm / 11 mnd: 74 cm - 8660 gTiedeltwiet27april '09 4 sept '0914-4-10 Geboren!Dochter Twietie - 3055g / 15 mnd: 75,5 cm - 9360gfeb '12 9 april15-12-12 Geboren!Mooi gezond jongetje Twietboy!Jua33juni '09 9 nov '09 28-07-10 Geboren!Juazoon 54,5 cm/ 3380 gram/ 2 jaar 12,4 kg, 89 cmfebr '12 9 mrt '12 18-11-2012 geboren! JzBaby: 3790 gr/ 52 cmLoeszie38mei '09 31 jan '10 12-10-10 Geboren!Dochter NietZoMini 3860 gr / 20 maanden 11,05 kilo, 84 cmsept '11 22 okt '1126-06-12 Geboren!Dochter WelZoMini 3780 gr, 52 cm/5 weken 4716 gr, 56,2cm Hiro28mei '09 27 juli '10 08-03-11 Geboren!Dochter Hera, 3555 gram, 51 cm / 17 maand 12,3 kilookt '11 25 okt 11 16-06-12 Geboren!Zoon Hero 4230 gr, 55 cm / 2 maand 6495 gr, 60 cm
Sab ik kan me vinden.in.jouwn antwoord. Wil er nog even.aan toevoegen dat ieder zijn dingen op hun eigen manier verwerkt. En we dat swnk ik van wlkaar moeten leren respecteren. Ik kreeg ook steun van jullie aangeboden, maar heb hiwr weinig gebruik van gemaakt.

Midi hweft t 'maffe' gedrag niet meer getoond. Begint ook weer beter in zn velletje te zitten.

Jua veel succes morgen. !!!
Jua succes vandaag!
Lief dat jullie aan me denken, nog een klein uur...pfff vind t spannend!
tis wel tijd voor wat goed nieuws.... pomptidom, kom onder het poetsen de hele tijd kijken.... spannend jua!
Yes....een prachtig kindje met mooi kloppend hartje!!

Meteen een paar dagen verder gezet....

Helemaal blij!!
ow Jua! Super!!!!! Gefeliciteerd!!!! YES! pfjew, zelfs van mij valt iets af....wat moeten jullie opgelucht zijn! Geniet!!!
Wat goed Jua, lekker van genieten! Hoe ver ben je nu volgens de echo? Hierna pas weer de 20w echo?

Kom net bij mijn vriendin vandaan. Ze vroeg me meteen of ik wat knopen wilde voordoen met haar doek. Of ik er meer wist dan zij en of ik wat voor wilde doen. Maar wat is dat moeilijk, knopen met een rekbare doek als je een geweven doek gewend bent!

Erg leuk dat ze mij dat vroeg, voel me steeds meer een beetje de 'kenner' in onze kennissen en vriendenkring. De meesten hebben het plaatje laatst op mijn FB gezien en zijn overtuigd van de ergonomische drager. Terwijl ze zelf BB's hebben...

We zaten uiteindelijk lekker te kletsen net me onze kleintjes (die van haar tien dagen ouder) in de doeken
Jua, wat een goed nieuws! Van harte, super fijn dat het er goed uit zag, en wat een mooie echo!

En dan nog even over het forum. Eigenlijk is het een raar fenomeen natuurlijk. Je zit hier zogenaamd anoniem met elkaar te babbelen over de meest intieme onderwerpen, mensen hier weten dingen van je die je naasten soms nog niet eens hebt verteld. Daarmee stel je je heel kwetsbaar op, en heb je na verloop van tijd best een intieme band opgebouwd met je mede "anonieme" forumgenotes. Maar daarnaast zijn we natuurlijk gewoon mensen en is de anonimiteit door het IRL afspreken en ook door Hyves en FB enzo op een gegeven moment gedeeltelijk weggepoetst, zodat forumvriendschappen na verloop van tijd steeds "echter" gaan aanvoelen. Maar als er dan iets gebeurt zoals hier gebeurd is, dan is het opeens weer "maar een forum" waar je blijkbaar gewoon mee stopt, en dan is het klaar. In elk geval voor diegene die dat besluit neemt. Dat is op zich een begrijpelijke reactie als je je gekwetst voelt. Maar voor de achterblijvers geeft het ook een rotgevoel, want je voelt je toch een soort van "in de steek gelaten" (zijn wij dan toch zo onbelangrijk, zoiets doe je bij je vriendinnen toch ook niet?). Maar blijkbaar gaan in het dagelijks leven zulke dingen toch anders, en dan is het opeens weer duidelijk dat het "maar internet" is. Ook al heb je, door jarenlang lief en leed met elkaar gedeeld te hebben op een forum, een ander gevoel gekregen. Dus ik snap iedereen hoor, Liselot, Stella maar ook Kikky, in deze. Goed dat iedereen nog even reageert en haar gevoel uitlegt. Ik hoop dat het slijt, en dat het oude gevoel te zijner tijd weer wat terug zal komen bij jullie. Ik heb het al eerder gezegd maar ik vond jullie altijd zo'n leuke hechte club, het zou jammer zijn als dat nu helemaal uit elkaar valt.

En wat Press zegt, iedereen is anders met het verwerken van haar verdriet. Dat Loeszie en Hiro hier nog wel met kwamen tijdens hun miskramen, wil niet zeggen dat anderen dat ook makkelijk kunnen. Ik zou het zelf ook lastig vinden om getroost te worden door iemand die nou net datgene wel heeft wat ik niet heb, maar ook zo graag zou willen op dat moment. En als ik me niet vergis heeft Loeszie destijds ook aansluiting gezocht bij een ander topic over zwanger worden na miskraam en is ze hier tijdelijk wat minder geweest, wat ik overigens heel begrijpelijk vond. Dus in die zin kan ik wel begrijpen dat tijdelijk de aansluiting voor sommigen minder is en de behoefte aan steun van sommigen ook even minder.

Desalniettemin hoop ik dat jullie lekker door blijven gaan met keuvelen, ik wil wel beloven dat ik vaker mee kom doen, maar ik weet toch al dat ik die belofte niet nakom, dus ik beloof maar niks. Maar ik genoot altijd van jullie verhalen, las en lees altijd veel herkenbaars, erg leuk en nuttig :-)

Fijne avond nog, liefs Lusy
Mooi verwoord Lusy, ik snap goed wat je bedoeld. Enige aanvulling die ik nog heb is dat de mensen die weg gaan zich misschien ook wel in de steek gelaten voelen door ons. Omdat we zonder slag of stoot accepteren dat ze weg gaan en gewoon door gaan?

Zelf twijfel ik nog over wel of niet mee blijven schrijven. Ik zou jullie en het delen van info die ik met weinig andere deel, heel erg missen. Maar vind het lastig omdat ik merk dat ik toch heel anders over de gebeurtenissen denk van de afgelopen week en daarvoor. Mis daardoor een beetje aanlsuiting ofzo. Gek want in de afgelopen week is er thuis ook van alles gebeurd wat ik graag wil vertellen (allemaal leuks hoor!). Maar het voelt.. tja hoe voelt het eigenlijk.. geen idee. Ik zal wel een rare zijn denk ik.

Tot zover mijn uiterst zinnige bijdrage
Kikky, ik zou heel graag van je horen wat voor leuks er allemaal is gebeurd!
Kikky ..we gaan toch niet zonder slag of stoot verder, ieder heeft aangegeven dat ze het jammer vinden dat anderen opstappen etc...wat zouden we anders moeten doen..een forumstaking? Dat is toch ook niet leuk voor de rest. En ik denk dat Stella of wie dan ook, dat al helemaal niet van ons zou willen. Ze is n volwassen vrouw die voor zichzelf deze keuze heeft gemaakt, de.

Kikky ik wil ook de leuke dingetjes horen!

Ik moet deze en komende week veel werken, voor mijn soen, maar erna lekker twee weken vrij. Heerlijk!
quote:xpreciousx schreef op 26 april 2012 @ 09:26:

...wat zouden we anders moeten doen..een forumstaking? lijkt er inmiddels wel op!
Voor mijn soen?
ik gok: voor mijn doen?

klinkt een beetje zuid-afrikaans...

heb zojuist de oudst en jongste naar de slager gestuurd (10 min lopen, wel drukke weg), zit nu toch een beetje op hete kolen. Hoop dat ze snel en veilig thuis komen zo...

Pukkie is trouwens bijna beter. Gelukkig maar. Nu nog mooier weer en ik ben tevree....
anoniem_7070 wijzigde dit bericht op 26-04-2012 14:48
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Lalalaaa ...slagerbezoekje goed gegaan carla??...
Dat ik hier deze week minder ben, heeft andere redenen hoor. Ik ben druk, Twietie slaapt pas laat en de vermoeidheid begint behoorlijk toe te slaan. Gisteren lag ik om 9 uur in bed. Nu net thuis van ouderavond en gelukkig heb ik nu vakantie!! Kan ik volgende week echt even bijslapen, daar ben ik aan toe!

Kikky, ik vind ook niet dat we zomaar accepteren dat er mensen niet meer schrijven. Volgens mij hebben we ook over Liselot regelmatig gezegd dat we haar missen en het jammer vinden. Maar ik vind ook dat we iedereen de ruimte moeten geven om afstand te nemen als ze daar behoefte aan hebben, hoe jammer we dat zelf misschien vinden.

Ook van jou zou ik het heel jammer vinden als je stopt, dus kom hier alsjeblieft vertellen wat voor leuke dingen er allemaal gebeurd zijn! Ik ben benieuwd!

Carla, wat lief dat je oudste en jongste samen een boodschap doen. Maar ik kan me voorstellen dat je ook erg blij bent als ze dan weer veilig thuis zijn. Fijn dat Pukkie weer beter is!

Sap, ik heb je draagdoek zoektocht gevolgd. Je hebt een mooie uitgekozen! Die is echt super! En je zult zien dat een girasol weer heel anders is dan een ellevill. Vooral de schuine punten maken echt een verschil. Ik heb laatst ellevill tribrown gekocht, ook heel mooi! Alvast voor buikbaby, want Twietie wil niet meer .

Jua, hoe is het?? Nog steeds naar de echo aan het staren? Ik ben ook heel benieuwd hoe ver je nu precies bent.

Hiro, schiet de babykamer al op? Heb je Hiroman aan het werk gezet?

Loes, jouw babykamer wordt ook mooi zeg! Ik zag echt leuke foto's voorbij komen.

Nou, ik ga zo maar eens naar bed. Weltrusten dames!
Hey meiden , hier ook nog erg moe dus iets minder actief...

Twiet: twietie helemaal niet gedragen worden???

JIj dus moe, ook misselijk? Wanneer heb je nu ook al weer je eerste echo? Al redelijk snel toch?

Voor diegene die t steeds vragen, vandaag 11 weken....

Ondertussen minder misselijk maar dus nog wel erg moe..

Mijn ouders heel "lullig misschien" via de post laten weten dat ik zwanger ben, tja ik heb al ruim een half jaar niets van ze gehoord op een verjaardagkaartje na.....

Ik probeer er maar niet aan te denken maar maakt me deze week wel weer erg verdrietig.

Dan dit weekend mijn oma en broertje het nieuws nog vertellen en dan kan ik t eindelijk van de daken schreeuwen hihi

Verder is t hier zo ie zo rustig he.....ik spiek af en toe en heb ook de reacties van oa kikky gelezen , ook de woorden van sap, lusy etc etc.....Ik heb alleen op dit moment niet zo zin om daar op te reageren...geen puff voor. Maar begrijp vele kanten en hoop vooral dat ons clubje doorgaat....al voelt t voor mij nu toch ook nog anders helaas....

Draagdoeken; sap jij weer een mooie gekocht! Ik ben ook hard op zoek, ga van mijn verjaardagsgeld er 1 aanschaffen, ik weet iig dat ik een girasol wil. Maar dan.....

ow jz vraagt ondertussen weer veel aandacht en we moeten boodschappen gaan doen, dus later meer..

dag lieve meiden!
Hoi allemaal,

Merk dat ik even wat afstand heb genomen van het forum. Had niet het gevoel dat ik zomaar verder kon schrijven over ditjes en datjes. Herkende mij ook wel in de woorden die Stella schreef dat ik het ook best wel jammer vond dat een aantal meiden nadat het misging afstand nam. Ook al is het een hele persoonlijke keuze, toch had ik steeds het gevoel dat we op het forum veel meer bespraken dan alleen de blije babyberichten. Zou het heel jammer vinden als anderen zich ook door mij in de steek gelaten voelen zoals Kikky beschrijft, heb altijd wel het gevoel gehad dat ik ook steeds oprecht geïnteresseerd ben geweest in hoe het met anderen ging, juist ook in die verdrietige tijden. Nou ja dit wilde ik toch even kwijt.

Maar goed Jua ik had het al op facebook gezet, maar wil het ook even hier laten weten dat ik ontzettend blij voor je ben met zo'n mooi kloppend hartje. Wat een wonder toch elke keer weer. Hebben je ouders nog gereageerd op het feit dat je weer zwanger bent? Snap heel goed dat je er voor gekozen hebt om het zo te vertellen, na een half jaar geen contact veranderd er toch wel veel.

Twiedel: Je hebt nu als het goed is lekker vakantie. Vraagt natuurlijk ook veel energie zo'n zwangerschap. Hoe is het eigenlijk met de borstvoeding, merk je verschil?

Sap: Hoe is het met jou? Wanneer moet je eigenlijk weer aan het werk? Vind het zo knap hoe snel je je ritme met je twee meiden hebt gevonden.

Carla: Alles goed gegaan naar de slager? Loslaten lijkt mij ook niet altijd makkelijk. Maar wel goed dat je ze ook zelf dat soort dingen laat doen.

Chantal: Hoe is het met je? Nog even en BabyC wordt al weer 1. Zouden jullie trouwens nog meer kinderen willen?

Kikky: Ben ook benieuwd naar alles wat je meemaakt.

Babykamertje schiet nu mooi op, alles staat in elkaar. Nu moeten alleen nog even de lamp, het wandrek en de gordijnen worden opgehangen. Krijg van de week hele stapel jongenskleertjes dus dan ga ik lekker alles uitzoeken, wassen en kast inrichten. Zo gek dat het nog maar twee maanden duurt. Op mijn werk gaat het wel redelijk, merk wel dat ik moe ben. Nog 1 maand zal nog wel lukken, maar daarna is het ook echt even klaar. Verder zijn er van de week weer twee vrienden bevallen, dus binnenkort weer gezellig op kraamvisite. Nou ik ga nog even een wasje erin stoppen.
Fijne Koninginnedag allemaal!

Miss you more than I can say
Hoi! Genieten jullie allemaal ook zo van het zonnetje en de vrije dag? Kopen jullie altijd veel spulletjes? Wij zijn vanochtend wel over de markt gelopen, maar ik kan nooit echt wat vinden. Vanmiddag misschien nog even naar een koninginnedag viering in de wijk, dat is wat leuker voor Twietie. Ze ligt nu te slapen en eigenlijk moet ik een enorme stapel was opvouwen, maar ik heb zo geen zin!

Hiro, het kamertje is mooi geworden zeg! Lijkt me zo raar voor jou om nu ineens allemaal jongens kleertjes uit te zoeken. Of ben je er al helemaal aan gewend? Het gaat inderdaad snel. Werk je door tot 36 weken?

Jua, de hele wereld mag het nu weten! Leuke foto had je op FB gezet, dat guitige koppie van JZ hihi. Fijn dat de misselijkheid iets minder lijkt te worden.

voor het gedoe met je ouders. Het is niet leuk om het ze op deze manier te vertellen, maar ik snap heel goed dat je ervoor gekozen hebt. Heb je een reactie van ze gehad?

Sap, haha, eindelijk snap je de doeken verslaving! Ik zou zeggen, probeer er zoveel mogelijk uit! Ik heb er spijt van dat ik dat in het eerste jaar niet meer heb gedaan. De draagperiode is eigenlijk maar zo kort. Ik denk dat ik me in de winter echt niet in kan houden. Ik ben wel heel benieuwd naar een foto van je nieuwste aanwinst, hij lijkt me echt prachtig!

Hier gaat alles goed. Ben wel zenuwachtig aan het worden voor de echo van donderdag. Misselijkheid valt mee, het komt overdag bij vlagen. Maar ik ben nu wel een stuk vermoeider. Ik ben al een paar keer 's avonds voor 9 uur naar bed gegaan. Goed teken zal ik maar denken. De borstvoeding gaat nog steeds wonderbaarlijk goed. Mijn tepels zijn wel iets gevoeliger, dus ik moet oppassen dat ze goed aanhapt, maar verder merk ik geen verschil. Ben benieuwd wat de VK er van zegt dat ik nog steeds voed.

Nou, ik ga nu toch maar eens die was opvouwen. Fijne dag allemaal!
Hoi!

Hier ben ik ook maar weer even! Ben goed brak, niet van een kater maar ziekjes. Heb helemaal géén stem meer, en ben snotverkouden. Sapje heeft me aangestoken, die was vorige week aan het hoesten, snotteren en hees. Zelfs Babysapje had vorige week een neusje vol snot, zo zielig!

Ondertussen zijn 330 foto's aan het uploaden om af te drukken voor Babysapjes eerste fotoalbum!

Hier gaat alles erg goed! Het is echt genieten en het wordt allemaal steeds makkelijker met Babysapje. Ze gaat de avonden de laatste dagen ook goed slapen, dus vanaf een uurtje of 8 hebben we de avonden alweer helemaal voor onszelf. Nog een fles om 22.30u en dan lekker slapen tot de volgende ochtend 7.30-8.00uur. Heerlijk luxe.

Het slapen overdag gaat ook steeds beter, en vooral in de draagdoek(en) en draagzak slaapt ze heerlijk. Gisteren was een perfecte dag om veel te dragen! Voor de nieuwsgierigen, er staan plaatjes in het draagtopic.

Heb momenteel 2 babytjes in huis. De mijne ligt in de box te lachen tegen de mobiel, de andere is een kleintje van een vriendin (6,5 maand oud) en ligt lekker te slapen in de kinderwagen. Ik mag een dagje oppassen, zij hadden nood vanwege opa en oma die even wegvielen op hun normale oppasdag. Leuk hoor! En even puzzelen, met al die flesjes. Maar het gaat wonderbaarlijk goed!

Sapje is lekker naar het KDV vandaag! Ook met haar gaat alles goed, het is een scheetje en zo lief voor dr zusje!

Twiedel, dat klinkt positief hoor, je kwaaltjes! Maar snap heeeel goed dat je toch de zenuwen begint te krijgen voor donderdag! Vind het ineens zo snel gaan, jij alweer de eerste echo! Hoe laat moet je donderdag heen?

Wij zijn ook op de rommelmarkt geweest gisteren en ik kan er altijd wel wat tussenuit pikken hoor! Heb leuke dingetjes gekocht:

Nieuwe adidas schoentjes, 1 euro

Pet shop diertjes plus bijhorend spul, 8 stuks, 5 euro

Houten memory, 1 euro

Puzzelboek, 1 euro

Houten puzzel, 0,50 euro

Groot magneet/ krijt bord met magneetletters en cijfers en een doos krijtjes, 6 euro

Suske en Wiske boek, 4 euro (voor man)

En een hoge stoel, beetje als de triptrap maar dan niet verstelbaar, voor bij opa en oma, 5 euro

Ik vind het heerlijk, die rommelmarkten! Jullie gistermiddag nog een leuk uitje gehad?

Hiro, wat gaat het alweer hard je zwangerschap! Ben heel benieuwd hoe het kamertje wordt, wil je wat foto's op onze FB posten?

En ik moet 29 mei weer aan het werk, na deze week nog 3 weken vrij. De tijd gaat zoooo snel, bah. Maar moet zeggen dat ik er minder tegenop zie als de vorige keer. Ken de kinderopvang nu, weet hoe het zal zijn, werken en een kind (nu dus 2) hebben en mijn werk is niet vervelend meer, wat het bij Sapje toen wel was.

Jua, hoe gaat het nu? Wordt je langzaam al wat fitter? Zou lekker zijn he! En een Girasol is fijn, zeker doen! Ze zijn lekker zacht!

Oei, er liggen er nu twee te pruttelen...! Zal de grootste maar eens uit haar bedje gaan plukken!

Later meer!

Oja, Carla, jullie ook vast naar de rommelmarkt geweest?

Sorry dat ik niet op iedereen gereageerd heb!
Morgen om deze tijd ben ik bij de VK... zenuw zenuw....
Heel veel succes morgen Twiedel!!! Daar zit morgen een prachtig klein twietietje naar je te zwaaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven