mirenaspiraal
dinsdag 24 april 2012 om 12:11
Hi dames,
6 weken geleden heb ik een mirena laten plaatsen. Klaar met kinderen krijgen, enorme pms en een menstruatie die steeds erger werd, qua bloeden.
Maar nu, hoe lang duurt het voordat het bloeden stopt/minder word?
Mijn ha zei dat ik inlegkruisjes moet gebruiken voorlopig, ivm spotting, maar ik bloed aan één stuk door! Inlegkruisjes vervangen door tampons en maandverband, want het is net zo veel als een menstruatie..
Hoe lang duurt dit gemiddeld? Moet ik nog even geduld hebben?
Ik hoop wel dat ik er deze zomervakantie vanaf ben
6 weken geleden heb ik een mirena laten plaatsen. Klaar met kinderen krijgen, enorme pms en een menstruatie die steeds erger werd, qua bloeden.
Maar nu, hoe lang duurt het voordat het bloeden stopt/minder word?
Mijn ha zei dat ik inlegkruisjes moet gebruiken voorlopig, ivm spotting, maar ik bloed aan één stuk door! Inlegkruisjes vervangen door tampons en maandverband, want het is net zo veel als een menstruatie..
Hoe lang duurt dit gemiddeld? Moet ik nog even geduld hebben?
Ik hoop wel dat ik er deze zomervakantie vanaf ben
Always look on the bright side of life
dinsdag 24 april 2012 om 12:13
dinsdag 24 april 2012 om 12:18
Inderdaad, zoals lelytjevandalen zegt. Dat is bij iedereen anders.
Ik heb hem nu dik 4 maanden en bloed nu al 1,5 maand helemaal niet meer. Daarvoor was het wel vervelend. Vaak spotting, bruinverlies en ook eens 10 dagen achterelkaar hevig gemenstrueerd. Ook een tijdje heftige contactbloedingen gehad. Alle bloedingen zijn dus inmiddels over. "Ze" zeggen dat je je lichaam een halfjaar de tijd moet geven om het aan de Mirena te laten wennen.
Ik heb hem nu dik 4 maanden en bloed nu al 1,5 maand helemaal niet meer. Daarvoor was het wel vervelend. Vaak spotting, bruinverlies en ook eens 10 dagen achterelkaar hevig gemenstrueerd. Ook een tijdje heftige contactbloedingen gehad. Alle bloedingen zijn dus inmiddels over. "Ze" zeggen dat je je lichaam een halfjaar de tijd moet geven om het aan de Mirena te laten wennen.
dinsdag 24 april 2012 om 12:24
Bij mij duurde het ook een maand of 3 of 4 voor het bloeden weg was. Vond het ook vreselijk irritant. Het was trouwens niet de hele tijd heel erg. Het bloeden werd steeds minder. Maar daarna werd ik bijna nooit meer ongesteld, en als ik het al was was het een dag of 2 wat inlegkruisjes en klaar. Ik kan je dus melden dat ik heel blij ben met mijn spiraaltje!
Als je nu al op 6 weken zit, denk ik dat je er wel voor de zomer vanaf bent.
Als je nu al op 6 weken zit, denk ik dat je er wel voor de zomer vanaf bent.
dinsdag 24 april 2012 om 12:24
dinsdag 24 april 2012 om 12:27
dinsdag 24 april 2012 om 13:18
Ik heb de mirena na 3 kwart jaar dr uit laten halen, was niet ongesteld meer dat was top maar elke maand het gevoel hebben dat je aan het bevallen vond ik geen lolletje. Heb nu de implanon en dat bevalt mij beter! Ze plaatsen een klein buisje in je bovenarm das ff minder maar verder nergens last van
dinsdag 24 april 2012 om 13:44
Ik heb mijn mirena nu zo'n 10 weken en sinds enkele dagen wordt het bloeden ineens rap minder.. Tot nu toe ben ik ook dagelijks met inlegkruisjes en minitampons bezig geweest, maar nu lijkt het plotseling weg te zijn. Ik heb een paar weken terug al nacontrole gehad en alles bleek goed te zitten, gewoon geval van 'pech'. Verder voel ikme heel prettig met spiraal, als het bloeden nou ook eens uit blijft, ben ik helemaal gelukkig!
Kortom, ik denk dat je gewoon nog even af moet wachten. Het mag zo'n 6 maanden duren volgens mij.
Kortom, ik denk dat je gewoon nog even af moet wachten. Het mag zo'n 6 maanden duren volgens mij.
dinsdag 24 april 2012 om 13:57
Ik laat hem ook gewoon zitten hoor, ik voel me verder prima, alleen dat bloeden..brr.
Ik moet over 2 weken naar ha voor controle, ik zal het ook aan haar nog eens vragen. Ze gaat waarschijnlijk zeggen dat ik inderdaad geduld moet hebben.
Verder ben ik er ook tevreden over en hoop inderdaad voor 5 jaar dikke vrienden met de mirena te zijn
Ik moet over 2 weken naar ha voor controle, ik zal het ook aan haar nog eens vragen. Ze gaat waarschijnlijk zeggen dat ik inderdaad geduld moet hebben.
Verder ben ik er ook tevreden over en hoop inderdaad voor 5 jaar dikke vrienden met de mirena te zijn
dinsdag 24 april 2012 om 13:59
quote:triskele schreef op 24 april 2012 @ 13:18:
Ik heb de mirena na 3 kwart jaar dr uit laten halen, was niet ongesteld meer dat was top maar elke maand het gevoel hebben dat je aan het bevallen vond ik geen lolletje. Heb nu de implanon en dat bevalt mij beter! Ze plaatsen een klein buisje in je bovenarm das ff minder maar verder nergens last van :-)Word je dan ook niet meer ongesteld? en hoe zit dat met hormonen, vergelijkbaar met de mirena?
Ik heb de mirena na 3 kwart jaar dr uit laten halen, was niet ongesteld meer dat was top maar elke maand het gevoel hebben dat je aan het bevallen vond ik geen lolletje. Heb nu de implanon en dat bevalt mij beter! Ze plaatsen een klein buisje in je bovenarm das ff minder maar verder nergens last van :-)Word je dan ook niet meer ongesteld? en hoe zit dat met hormonen, vergelijkbaar met de mirena?
dinsdag 24 april 2012 om 14:36
Mij is de mirena super goed bevallen. 5 jaar helemaal geen bloedingen meer gehad. Ik geloof(maar dat is al weer lang geleden) dat ik nog een paar dagen bloed verloor. Inmiddels een baby en zodra het mag laat ik er meteen weer eentje zetten. Maar inderdaad er is heel veel verschil per vrouw hoe de mirena bevalt.. Misschien toch even navragen bij de ha of dit wel normaal is.
dinsdag 24 april 2012 om 14:50
Ik heb de mirena nu 6 maanden en ik heb nog steeds last van bloedverlies.
2 weken terug echo gehad en alles was goed.
Heb heel lang het idee gehad dat mijn lichaam hem wilde afstoten,voelde hem ook echt zitten,alsof ik tampon in had.
Dat is nu eindelijk verdwenen.
Ik bloed continu licht,1 keer per 3 weken bloed ik meer,dat zal wel menstruatie zijn.
Ga het nog 2 maanden aankijken,anders terug naar gyn.
Overigs geen buikpijn meer.
2 weken terug echo gehad en alles was goed.
Heb heel lang het idee gehad dat mijn lichaam hem wilde afstoten,voelde hem ook echt zitten,alsof ik tampon in had.
Dat is nu eindelijk verdwenen.
Ik bloed continu licht,1 keer per 3 weken bloed ik meer,dat zal wel menstruatie zijn.
Ga het nog 2 maanden aankijken,anders terug naar gyn.
Overigs geen buikpijn meer.
dinsdag 24 april 2012 om 15:30
dinsdag 24 april 2012 om 15:34
Bij mij was het 1 dag na plaatsing al weer over. Heb de Mirena inmiddels een half jaar en heb het idee dat m'n lichaam er nu aan gewend is. Heb steeds verschrikkelijk buikpijn gehad, maar sinds maart gaat het eindelijk beter. Even afkloppen hoor . Was al bijna zover dat ik hem er uit wilde laten halen.
dinsdag 24 april 2012 om 17:00
Tja, ik werd door de gynaecoloog geclassificeerd als een van de pechvogels. Na 4 maanden dagelijks bloedverlies een echo gehad om een poliep of placentarest uit te sluiten. Gelukkig niks ernstigs maar wel een heel dun slijmvlies. Kortom, bij mij werkt de mirena te goed waardoor ik blijf bloeden. Zit nu voor 2 mnd aan de pil, daarna is het weer even aankijken of ik dan minder bloedingen heb. Zo niet, gaat ie eruit en moet ik iets anders verzinnen.