Er iets aan doen?
dinsdag 24 april 2012 om 21:48
Weet niet zo goed onder welke pijler ik dit moet plaatsen, maar denk dat het het beste onder psyche valt. Ik ben een trotse mama van een dochtertje van 1,5. Ze is gelukkig gezond en wel. Maar nu zit ik toch met iets. Mijn dochtertje heeft lokaal last van overbeharing. Zo heeft ze op haar lichaam helemaal geen haartjes, maar op haar gezichtje heeft ze dat wel. Ze heeft tussen haar wenkbrauw haartjes en een snorretje. Nu is het niet zo dat het overduidelijk is op foto's, maar wel duidelijk aanwezig! Voor mij als mama maakt het mij natuurlijk helemaal niks uit. Ik hou van haar hoe ze is! Maar al vanaf haar geboorte valt het mensen op. Wat zonde van die haartjes wordt er dan gezegd bijvoorbeeld. Vroeger zat er een meisje bij mij op school die het ook had en ze werd er enorm mee gepest. Kinderen kunnen erg hard zijn. Nu wil ik niet dat mijn meisje later zegt: mam waarom deed je er niks aan? Op dit moment vind ik het te vroeg, maar straks als ze naar school gaat word het anders ben ik bang. Een unibrow is toch pestgevoelig en dat wil ik haar besparen. Mijn vriend en ik zijn overigens niet erg overbehaard.. Wat zouden jullie doen. Heeft iemand ervaring? Bedankt..
dinsdag 24 april 2012 om 21:53
dinsdag 24 april 2012 om 21:57
Ik zou ook naar de huisarts gaan, puur omdat het op zo'n leeftijd zonder genetische overduidelijkheid, raar is dat ze zo behaard is. Misschien weet de dokter hier wel wat op.
Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.
Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.
dinsdag 24 april 2012 om 21:57
Ik ben ook niet van plan om er nu wat aan te gaan doen, ze gaat immers nog niet naar school. Maar ben bang dat ze gepest zal worden. Laatst zei een neefje van mijn vriend tegen zijn mama: Het ziet er echt niet uit, die wenkbrauwen en snorretje van ... Waarom laten de ouders het gewoon zitten.. Als een kind van 10 dit zegt..
dinsdag 24 april 2012 om 22:01
dinsdag 24 april 2012 om 22:02
Pesten heeft heel weinig te maken met uiterlijkheden, veel meer met een gebrek aan weerbaarheid. Leer je kind weerbaar te worden in plaats van te focussen op die paar haartjes en laat haar tzt zelf beslissen of ze ze wil verwijderen. Jemig zeg, je kunt je kind ook zelf een complex aanpraten.
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
dinsdag 24 april 2012 om 22:06
Ik praat haar geen complex aan, ik wil alleen weten wat ik als ouder het beste kan doen. Op den duur viel het mij niet een zo op, maar mensen vragen of zeggen er regelmatig iets over. Hierdoor word ik ermee geconfronteerd. Het is absoluut niet zo dat ik het niet mooi vind en daarom met een oplossing wil komen. Ik wil alleen wat tips..
dinsdag 24 april 2012 om 22:06
quote:shakenandstirred schreef op 24 april 2012 @ 22:02:
Pesten heeft heel weinig te maken met uiterlijkheden, veel meer met een gebrek aan weerbaarheid. Leer je kind weerbaar te worden in plaats van te focussen op die paar haartjes en laat haar tzt zelf beslissen of ze ze wil verwijderen. Jemig zeg, je kunt je kind ook zelf een complex aanpraten.
Wat is dat een onzin zeg. Op de basisschool vooral draait het juist bijna alleen maar om uiterlijk. Dat is het eerste wat kleine kinderen namelijk opvalt.
Overigens TO, een dermatoloog.... ? Natuurlijk ga je daar niks vinden. Je moet haar hormoonhuishouding laten controleren natuurlijk en niet naar een vrouw gaan die totaal niet in haar vakgebied zit zoals in jou geval. Het probleem begint van binnen en niet van buiten. Of verwachte je dat de haartjes tegen haar gingen praten en haar vertellen waarom ze groeiden ?
Wat is dat een onzin zeg. Op de basisschool vooral draait het juist bijna alleen maar om uiterlijk. Dat is het eerste wat kleine kinderen namelijk opvalt.
Overigens TO, een dermatoloog.... ? Natuurlijk ga je daar niks vinden. Je moet haar hormoonhuishouding laten controleren natuurlijk en niet naar een vrouw gaan die totaal niet in haar vakgebied zit zoals in jou geval. Het probleem begint van binnen en niet van buiten. Of verwachte je dat de haartjes tegen haar gingen praten en haar vertellen waarom ze groeiden ?
dinsdag 24 april 2012 om 22:10
quote:oogappeltje schreef op 24 april 2012 @ 21:57:
Ik zou ook naar de huisarts gaan, puur omdat het op zo'n leeftijd zonder genetische overduidelijkheid, raar is dat ze zo behaard is. Misschien weet de dokter hier wel wat op.
Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.Wat een kletspraat.
Zou dit overigens nu al doen want hoe jonger hij het ziet, hoe groter de kans is dat het inderdaad iets merkwaardigs is en hoe meer hij er onderzoek naar zou willen doen.Wat een kletspraat.
dinsdag 24 april 2012 om 22:10
dinsdag 24 april 2012 om 22:13
quote:oogappeltje schreef op 24 april 2012 @ 22:06:
[...]
Op welke basisschool heb jij in hemelsnaam gezeten, als dat was waar jouw klasgenootjes zich mee bezig hielden?
[...]
Op welke basisschool heb jij in hemelsnaam gezeten, als dat was waar jouw klasgenootjes zich mee bezig hielden?