Elke dag bij oma.

24-04-2012 22:28 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje gek topic dit misschien. Maar ik ben alleenstaande moeder. En was benieuwd of er meerdere mijn ervaring delen. Ik eet elke dag alleen met mijn kind. En dan ga je toch wat vaker bij familie langs. Zo is het er ingeslopen dat ik van veel bij mijn moeder eten nu elke dag er eet. Mijn kind vind het super gezellig om gezamelijk te eten. En ik heb dan ook wat meer aanspraak. Zo blijven we ook vaak nog voor de koffie en voor je het weet is het bedtijd en gaan we naar huis. Dus eigelijk ben ik haast nooit meer thuis. Is dit wel een gezonde situatie? En doen meer alleenstaande moeders dit.
Herkenbaar. Ik wou dat ik het nog kon, elke dag naar mijn oma. Helaas is ze er niet meer. Kom ook liefst dagelijks bij mijn moeder maar daarvoor heb ik het toch wat te druk als student.

Lekker doen hoor als jij, je kind en je moeder je er goed bij voelen.
Ik doe het niet, omdat ik het zelf niet wil, maar als jij dat wel prettig vind, en je moeder en kind ook, waarom niet?

Er zijn legio culturen waar meerdere generaties gewoon samen in een huis wonen dus zoveel zal er niet mis mee zijn lijkt me.
Als jullie beiden er geen probleem mee hebben zou ik niet weten waarom je het niet zou doen.
Heerlijk toch! Ik spreek mijn moeder ook elke dag. Als we in dezelfde plaats zouden wonen zou dat veel vaker face to face zijn.
Ik zie er niks raars aan. Neem ook even aan dat jij werkt en dan is het op zulke dagen helemaal makkelijk.
Jahoor hier nog een...weliswaar ook vanwege de financien anders zou ik het meer 50/50 doen denk ik...maar t is zeker ook gezellig!
Fijn toch?
Stressed is just desserts spelled backwards
Heb je geen vriendinnen / vriendenstellen met wie je ook eens samen kunt eten? Zij bij jou en jij ben hen?

Hartstikke gezellig met je moeder, hoor, zolang ze écht Oma is en niet de moederrol van jou overneemt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou lekker doen hoor. Is toch ook gezelliger met zn drietjes aan tafel en jij kan je verhaal van de dag ook even kwijt. Anders zit jij alleen met je kind thuis te eten en je moeder alleen in haar huis. Prima geregeld zo.
Oke hahaha niks mis mee dus. Ja ik werk ook en eerlijk gezegd is het dan echt ontspanning om zo aan te schuiven. Mijn moeder is ook alleen dus geniet er ook van.
Geen ervaring want geen kinderen, maar lijkt me supergezellig en goed voor de band tussen oma en kleinkind
You are not crazy, you are... colorful. Colorful in a way that might respond to medication.
Lekker doen hoor, als jullie je er allemaal goed bij voelen! Heerlijk, toch? There's no place like home. Ik bel mijn moeder dagelijks, en woonden we iets dichter bij elkaar, en was de agenda iets minder vol, dan zagen we elkaar vaker dan de ene x per week nu.
Past Oma ook op?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Niks mis mee, Fijn dat je kindje zo'n close contact met oma kan hebben en jij ook een beetje zorg kunt delen/jezelf ontlasten.
Hartstikke gezond, hoe meer liefde en gezelligheid voor je kind hoe beter. Mijn schoonmoeder (alleenstaand) eet eet hier ook minstens 3 keer per week mee.
The time is now
Ja heb wel vriendinnen maar die hebben ook kinderen en dan ga je doordeweeks niet snel bij elkaar eten. Omdat ze vroeg naar bed moeten en uit het werk alles haasten is. In het weekend spreek ik wel af hoor. Maar als ik overdag bij vriendinnen geweest ben merk ik dat ik toch weer ff langs mijn moeder rij. Voor een bakkie. En ik ben echt geen muts die haar navelstreng nog niet doorgeknipt heeft gekregen. Vroeger was ik mijn moeder liever kwijt dan rijk en was mijn stapleventje niet zo goed te combineren met familie praktijken. En buiten dat vond ik het heel stom als je vaak bij me familie zat. Alsof je geen leven had hahaha.. tja tijden veranderen. En mijn moeder is echt oma. Als mijn kind niet luisterd zegt ze; kijk eens.. En corrigeert ze zelf niet. Het is idd wel fijn je verhaal kwijt te kunnen. En met hard werken alleenstaand, en een drukke dagindeling met kind ontkom je er denk ik niet aan dat je sociale leven wat uitdunt. Maar al had ik het rete druk zou ik miss toch nog even bij mijn moeder langs gaan, denk ik nu.
Klinkt heel gezellig! Lekker doen dus.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fijn toch? Zo'n goeie band met je moeder.
Hier wonen opa en oma aan de overkant van de straat.

Kinderen zien ze praktisch elke dag. Erg gezellig voor ze!!

Gewoon doen en van genieten! Nu kan het nog, dus waarom niet?!
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Zelfde situatie hier niet elke dag eten maar wel elke dag langs. Eten denk ik 3 x per week! Soms vaker soms minder vaak. Gezellig toch! Geniet er van !
Het lijkt mij heerlijk ben echt dol op familie
Je zou voor de afwisseling je moeder ook een keer bij jou uit kunnen nodigen voor het eten. Is het toch weer net even anders!
Ik eet 1 keer per week bij mijn ouders, zou het 'n ongezonde situatie vinden als ik geen eigen leven zou hebben en daardoor elke dag bij hen zou aanschuiven. Kun je niet alleen zijn? En heb je geen vriendinnen om 'ns een avond wat mee af te spreken?
Hier ook! Alleen eet ik soms bij oma of bij omi(mijn oma) maar haast nooit thuis! Komt ook omdat ik Co ouderschap heb en ik het vaak stom vind om voor mezelf te koken.

Als mini er wel is, is ze overdag ook bij oma omdat die oppast dus schuif ik na m'n werk lekker aan en na de thee naar huis!

Voor heen ook 1 dag bij tante omdat oma ook op nichtje paste saar thuis..

Wij zijn ook echt familie mensen! Elk weekend wel een feestje of kook avondje of een andere rede om bij elkaar te zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven